❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

ISPADMIN - zkušenosti, nasazení, problémy

RADIUS, CAPsMAN, The Dude, AirControl, UniFi, Zabbix atd.
michal.siman
Příspěvky: 1019
Registrován: 17 years ago
Bydliště: Plzeň-jih

Re: ISPADMIN - zkušenosti, nasazení, problémy

Příspěvekod michal.siman » 14 years ago

Thomeless píše:... kazdopadne jeste pristi tyden jedu na skoleni od i4 tak doufam ze pak budu moudrejsi...

tak na konci skoleni budu ja osobne mit prednasku o vyuziti admina v praxi, takze se uvidime :-)
0 x
Snazim se nejak zacit, budte na me prosim hodni, dekuji :-) az se neco naucim, ochotne poradim dalsim v rade ...

JaCi
Příspěvky: 21
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod JaCi » 14 years ago

akckoli na chyby ispadmina nadavam, je treba rict ze to neni spatny system. Je videt ze vzesel z praxe a obsahuje temer vse potrebne. Samozrejme kazdy ma jine predstavy a potreby, ale vetsinou se vse da obejit ci udelat nejak jinak... Bohuzel me prijde ze skvela analyza je dost zabita dost hrubyma programatorskyma chybama a viditelne minimalnim testovanim. pokud by radne fungovala technicka podpora, bylo by to celkem zkousnutelne, ale kdyz funguje tak jak funguje, desim se toho az prijdou problemy....
0 x

michal.siman
Příspěvky: 1019
Registrován: 17 years ago
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvekod michal.siman » 14 years ago

V tomto threadu jsem se celkem dost zezacatku rozepisoval o tom jak technicka podpora, resp. vubec pristup ze Sumperka funguje. Pred dvema a pul roky jsem mel s panem Sysem a s lidmi okolo dost velky problem - to uz jsem zde take popisoval. Nicmene, musim k tomu rici (a opet se opakovat) ze jak jsem ja pochopil ze nejsem sam kdo ma nejaky problem, napad nebo pozadavek a celkove jsem polevil, tak stejne se zmenil i pristup ze Sumperka a dnes musim konstatovat ze temer vsechny problemy ktere nahlasim se rychle resi (i kdyz ne vzdy je chyba na strane ispadmina, nejednou byla take u me v nepochopeni spravne funkce), spousta nasich nametu / navrhu se dostane do ostre verze a celkove nam Sumperk vychazi velmi vstric. Takze po teto strance u me osobne naprosta spokojenost. Nicmene stejne jako vsichni si taky pekne zanadavam kdyz objevim nejakou chybu nebo nejaky problem. Tak jako nadavaji moji zakaznici me :-P
0 x
Snazim se nejak zacit, budte na me prosim hodni, dekuji :-) az se neco naucim, ochotne poradim dalsim v rade ...

Repkins
Příspěvky: 719
Registrován: 19 years ago
Bydliště: Brno

Příspěvekod Repkins » 14 years ago

Takže ten, kdo je nenáročný, nevadí mu, že aplikace občas neplní základní funkce a má dost času u toho sedět a zjišťovat čím to asi může být, nechť si ISPAdmina koupí. Těm, kdo si potrpí na funkčnost, potřebují něco, co jim ušetří čas, těm ho nedoporučuju. Nekritizuju tady tu skutečnost, že ISPAdmin nemá ty funkce, které bych využil a má ty, které nevyužívám. O tom jsem tu nikdy nepsal. Kritizuji vždy jen nefunkčnost a přístup technické podpory. Když například srovnám ISPAdmina s námi používaným ekonomickým systémem, tak je to nebe a dudy. Oba systémy stály stejně, oba jsou složité, ceny update jsou také přibližně stejné. Ovšem ekonomický systém jede naprosto bezporuchově, je k němu podrobný manuál, takže se nemůže stát to, že špatně pochopím některé funkce a když náhodou za těch 9 let používání byl nějaký problém, stačilo napsat mail nebo zavolat a technik se mě věnoval a vždy jsme dali během chvíle vše dopořádku. ISPAdmin je přesný opak. Šumperk pouští do světa nové verze s novými funkcemi skoro každých 14 dní, místo aby vše důkladně otestoval. Pak se samozřejmě stává, že se zde objevují příspěvky typu "nevystavuje to faktury, nezálohuje to konfiguraci, nedělá to nic". Uvítal bych větší spolehlivost a důkladné testování, protože kdejaký opensource e-shop nebo redakční systém funguje spolehlivěji.
0 x

michal.siman
Příspěvky: 1019
Registrován: 17 years ago
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvekod michal.siman » 14 years ago

A hle jiz se tu rozjizdi flame :-) opet. Takze ja uz se dalsi diskuze zase vzdavam :-) pokud by nekdo chtel videt ispadmina v chodu, zvu ho na kavu a rad mu ukazu nas ostry system - ps: zadnou provizi z prodeje nemam :-(
0 x
Snazim se nejak zacit, budte na me prosim hodni, dekuji :-) az se neco naucim, ochotne poradim dalsim v rade ...

JaCi
Příspěvky: 21
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod JaCi » 14 years ago

take rad ukazu ostry system se vsema chybama (a ze jich je) co jsem za mesic a neco nasel. A muzu pridat odpovedi technicke podpory ze to chce skoleni (na hlaseni chyby generovani prvni faktury ktera ma jmeno pdf a nic vic -proste programator je pako a neumi programovat a oserit nulove polozky)... ..pak kazdy rozumny pochopi ze ispadmin je trosku adrenalinovy sport... ALE rikam na rovinu - i s tim si troufnu tvrdit ze je to pouzitelny system, doporucim ho klidne nekomu, jen s tim ze proste musi pocitat s tim ze u nej ztravi vic casu nez je nutne a vypadalo to na prvni pohled... Mozna me optimismus prejde, ale ja fakt i pres ty chyby vidim hodne plusu. Dokazu pochopit ze chyby vznikaj, dokazu sem tam nejakou omluvit, jen me proste stve ze to neni radne otestovane
0 x

mato1
Příspěvky: 947
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod mato1 » 14 years ago

Repkins píše:Takže ten, kdo je nenáročný, nevadí mu, že aplikace občas neplní základní funkce a má dost času u toho sedět a zjišťovat čím to asi může být, nechť si ISPAdmina koupí. Těm, kdo si potrpí na funkčnost, potřebují něco, co jim ušetří čas, těm ho nedoporučuju. Nekritizuju tady tu skutečnost, že ISPAdmin nemá ty funkce, které bych využil a má ty, které nevyužívám. O tom jsem tu nikdy nepsal. Kritizuji vždy jen nefunkčnost a přístup technické podpory. Když například srovnám ISPAdmina s námi používaným ekonomickým systémem, tak je to nebe a dudy. Oba systémy stály stejně, oba jsou složité, ceny update jsou také přibližně stejné. Ovšem ekonomický systém jede naprosto bezporuchově, je k němu podrobný manuál, takže se nemůže stát to, že špatně pochopím některé funkce a když náhodou za těch 9 let používání byl nějaký problém, stačilo napsat mail nebo zavolat a technik se mě věnoval a vždy jsme dali během chvíle vše dopořádku. ISPAdmin je přesný opak. Šumperk pouští do světa nové verze s novými funkcemi skoro každých 14 dní, místo aby vše důkladně otestoval. Pak se samozřejmě stává, že se zde objevují příspěvky typu "nevystavuje to faktury, nezálohuje to konfiguraci, nedělá to nic". Uvítal bych větší spolehlivost a důkladné testování, protože kdejaký opensource e-shop nebo redakční systém funguje spolehlivěji.



pekne napisane... svata pravda. mame ho tiez uz dva roky. sme vcelku spokojny, ide to, pomaha to, usetri kopec casu a technici sa bez toho uz nevedia ani zaobist. je to genialna vec. ale proste vadi to, ze pridaju par novych veci a kopec starych zakladnych pokazia. mali by to fakt viac testovat a snazit sa najprv opravit uz existujuce chyby o ktorych vedia (a verte mi ze o nich vedia). myslim, ze by sa predajnost celeho systemu podstatne viac zvysila.

a uz vobec nechapem ten ich support. preco je to odstupnovane formou L1, L2, L3... je to cisto financny tah, kde sa snazia dostat od zakaznika prachy. takto sa support nerobi. takto si len plasia potencionalnych zakaznikov. maju tam niekolkych technikov/obchodnikov a to nech mi nepovedia, ze sa nevedia najst niekoho na telefon. vsak nemaju tisice klientov, ktory im neustale vyvolavaju. ja som mal nutnost im napriklad za dva roky volat asi 3 krat. mam styroch znamych, ktory ten system maju tiez a dokopy tam volali priblizne rovnako. a ich celkovy pocet instalacii je 326 (vid ich stranka). proste je to len a len o tom, ako z cloveka vyzmykat prachy.
0 x

JaCi
Příspěvky: 21
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod JaCi » 14 years ago

jeden nazorny priklad funkcnosti a odladenosti - davam sem hlavne pro ty z vas co by ze sebe mohli potencionalne udelat blbce jako ted ja ;-)
PRUBEZNE POLOZKY vs jine nez mesicni fakturacni obdobi

V manualu je napsano "Průběžné položky se přidají na první vystavenou fakturu po překročení data "Fakturovat od" "- to je i celkem logicke.

Bohuzel pri dnesni fakturaci se me prubezne polozky u lidi kteri maji platbu ctvrtletne (a v unoru se jim faktura tedy neposilala) vyfakturovaly samostatne :-( S ohledem na to ze v nich navic byla jeste sleva, zaslal jsem lidem faktury na minus 120 Kc :))

Jasne - mohl bych (a udelal jsem to tak ted) u prubezne polozky nastavit ze fakturovat od 1/4 -pak se me to vyfakturuje spravne az s dalsim ctvrtletim, ale to bych musel pri zadani kontrolovat fakturacni obdobi :-((

..hlaseno do Sumperku, ocekavam odpoved ze potrebuji skoleni :lol: :lol: :lol:
Proste adrenalinovy sport
0 x

keksik
Příspěvky: 646
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod keksik » 14 years ago

michal.siman píše:
Thomeless píše:Zvazuju nakup ISPadmina, moje pozadavky od toho jsou:
- prehledna databaze klientu s fakturaci a jednoduchym zauctovanim v podobe importu z banky
- klientske rozhrani s prehledem plateb a moznosti zmeny tarifu
- shaping klientu
- vyjimecne hromadny emailing
- dohled nad vysilacema - poslani sms pri nefunkcnosti

Po posledni prispevcich co tu ctu mam obavy zda moje naroky nejsou prehnane :-)
Muze mi nekdo se zkusenostma s ISPadmine tento soft doporucit? nebo se mu radsi vyhnout a hledat neco jineho?


Lidi ktery to maj a funguje jim to, jsou zticha, namaji potrebu to tady cist protoze nemaji zadny problem. Lidi co jim to nefunguje rvou do sveta jaky je to hnus, bohuzel v pripade ispadmina jsou to lidi co ho ani nikdy nekoupili, jen si ho vyzkouseli, a nebo si neplati aktualizace ani technickou podporu atd. Ja se budu zase opakovat, ISPADMIN je dokonaly system bez ktereho si nedokazu predstavit zivot :-) a myslim to smrtelne vazne. Bohuzel, stejne jako kazdy univerzalni system neni dokonaly a nezavdeci se kazdemu. Bez pochopeni tohoto si ho nekupuj. Stejne tak reknu k vyvojarum ze jsou to ochotny lidi na svych mistech, nicmene nejsou to bozi a nejsou to ani supermani a jako kazdy z nas se taky obcas spletou a take se neustale uci - popravde kolik vyvojaru muze mit v ceske republice zkusenosti s podobnym systeme jako ispadmin? A pokud to chces videt, v realu, sedni a prijed k nam kousek od Plzne a ja ti to rad predvedu. Tecka :-)


Zrovna v tomto duchu som chcel aj ja podotknut, ze sa to ozyvaju sami odbornici, ktori videli ISPA iba na obrazku, ci maximalne ho pouzivaju par mesiacov a este neprenikli do vsetkych jeho funkcii, alebo popripade sa boria s chodom svojej vlastnej siete ako takej. My to pouzivame Vyse 3 rokov. Skusenosti take iste ako pise m.siman. Len jedna vec ma vytaca, po tom co zaviedli plateny support, je odozva na hlasene problemy aj ked mame zaplateny update ale nie vyssi level supportu - nulova. Ale nastastie problemy su len kozmetickeho razu, ktore nijak neznizuju hodnotou ISPA pre nas. Takisto, HOWGH ;-).
0 x

baz
Příspěvky: 413
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod baz » 14 years ago

michal.siman píše:Lidi ktery to maj a funguje jim to, jsou zticha, namaji potrebu to tady cist protoze nemaji zadny problem.

v tom pripade se teda musim ozvat, aby to nevypadalo, ze neni problem. rekl bych to jinak - jsou zticha, protoze vi, ze jim tu stejne nikdo nepomuze, protoze jestli ma admin nejakou podporu od vyrobce, tak sem stejne nechodi.
nedoporucil bych ho ke koupi, hledame jakoukoli FUNKCNI nahradu.

btw zkousel uz nekdo ovladat MK verze 5RC ispadminem?
test spojeni na router ok, vcetne API a SSH ale pravidla nezapise, chyba komunikace pres SSH. pritom ma jet pres API, nikoli pres SSH.
pri dalsim testu spojeni na router uz chyba komunikace pres SSH, trvale. a do routeru se SSHckem neda dostat. cili uz prvnim pokusem tam admin neco podela ze zablokuje SSH v routeru.
zkouseno dnes v noci router x86, mk 5.0rc7, admin 3.51
0 x

JaCi
Příspěvky: 21
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod JaCi » 14 years ago

keksik píše:Zrovna v tomto duchu som chcel aj ja podotknut, ze sa to ozyvaju sami odbornici, ktori videli ISPA iba na obrazku, ci maximalne ho pouzivaju par mesiacov a este neprenikli do vsetkych jeho funkcii,......

:roll: :roll: tyden nastavovani me stracil ktomu abych naset takovy mnozstvi programatorskych chyb, ze clovek ktery je dokaze ignorovat musi byt opravdu odbornik...

porad je to o tom ze malokdo si stezuje na funkce - ten soft je vymyslenej dobre, pokrejva hodne veci -ale programatorsky a podporou je to slabota. Nebo se bych byl moc zmlsany ze supportu treba SAPu, Keria pod ?? :lol:
0 x

Repkins
Příspěvky: 719
Registrován: 19 years ago
Bydliště: Brno

Příspěvekod Repkins » 14 years ago

mato1 píše:a uz vobec nechapem ten ich support. preco je to odstupnovane formou L1, L2, L3... je to cisto financny tah, kde sa snazia dostat od zakaznika prachy. takto sa support nerobi. takto si len plasia potencionalnych zakaznikov. maju tam niekolkych technikov/obchodnikov a to nech mi nepovedia, ze sa nevedia najst niekoho na telefon. vsak nemaju tisice klientov, ktory im neustale vyvolavaju. ja som mal nutnost im napriklad za dva roky volat asi 3 krat. mam styroch znamych, ktory ten system maju tiez a dokopy tam volali priblizne rovnako. a ich celkovy pocet instalacii je 326 (vid ich stranka). proste je to len a len o tom, ako z cloveka vyzmykat prachy.


Šumperku jde především o prachy. (a komu vlastně o prachy nejde??) Sledujete trošku jejich cenovou politiku? Snaží se Admina rozsekat na co nejvíc modulů a za každý inkasovat. Ceny některých modulů jsou celkem přemrštěné (Netflow) na to, že to je vlastně jen opensource s přidělaným jednoduchým frontendem, a dá se to pořídit jinde za míň než polovinu nebo s trochou šikovnosti si to může každý rozjet zdarma. Ale to se tu už řešilo, takže je to čistě věc každého, jestli si to za ty peníze koupí nebo ne. Ovšem nedávno jsem koukal na ceny ročních aktualizací. Nejsem si jistý, jak to bylo dosud, ale vypadá to, že cena aktualizací se bude odvíjet od počtu licencí. Takže ten kdo má víc klientů za stejný produkt zaplatí víc. :?: Vypadá to, že těch 326 prodaných Adminů nevydělává tolik, aby to naplnilo potřeby výrobce.

Souhlasím s mato1 co se týče technické podpory. Šumperk by měl víc komunikovat a víc informovat, líp pečovat o svoje "ovečky", protože spokojená ovečka ráda pustí nějaký ten "chlup" do jejich kasičky, pokud bude o ni v případě problému postaráno. Jejich Wiki je neaktuální a neúplná a jak už jsem psal, kdyby bylo víc dostupných informací třeba z podrobného manuálu, ubylo by technické podpoře dotazů, které pramení z nedostatku informací o funkcích Admina. Třeba u veřejných zakázek se na technickou podporu produktu klade stejný důraz jako na užitnou hodnotu a cenu. A pokud budu mít jistotu rychlého řešení problémů, tak si rád zaplatím roční aktualizace a určitě nebudu sám. Ovšem to by se Šumperk musel hoooodně polepšit.

A abych napsal i něco pozitivního: ano, ISPAdmin mě pomohl svým rozhraním pro klienty líp informovat naše klienty. Teď už jen tu bandu (klientů) donutit to používat. A to je taky někdy o nervy.. :roll: :D
0 x

Repkins
Příspěvky: 719
Registrován: 19 years ago
Bydliště: Brno

Příspěvekod Repkins » 14 years ago

ef píše:Zdravím. Taky se peru trošku se syslogem. Zprávy do admina přicházejí, ale zobrazí se pouze pod "všechny routery". Pokud nastavím filtr na router od kterého zprávy pocházejí, tak tam nic není. Pravidla se vytvořila adminem sama v mikrotiku.

Pokud máš v názvu routeru (router identity) mezeru, tak se s tím SYSLOG v ISPAdminu nepopasuje, bere jen první slovo jako identifikaci. Například já měl název Home router a ISPAdmin sice ten název akceptuje ale Syslog už ne. Když jsem to přejmenoval na Home-router tak už to třídí záznamy správně. U routerů se správným názvem mě to jede normálně.
0 x

JaCi
Příspěvky: 21
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod JaCi » 14 years ago

Repkins píše:
ef píše:Zdravím. Taky se peru trošku se syslogem. Zprávy do admina přicházejí, ale zobrazí se pouze pod "všechny routery". Pokud nastavím filtr na router od kterého zprávy pocházejí, tak tam nic není. Pravidla se vytvořila adminem sama v mikrotiku.

Pokud máš v názvu routeru (router identity) mezeru, tak se s tím SYSLOG v ISPAdminu nepopasuje, bere jen první slovo jako identifikaci. Například já měl název Home router a ISPAdmin sice ten název akceptuje ale Syslog už ne. Když jsem to přejmenoval na Home-router tak už to třídí záznamy správně. U routerů se správným názvem mě to jede normálně.

vzdyt to rikam - lepsiho programatora ;-)))

jinak mam odpoved na nalezeny problem prubeznych polozek"(viz vyse), z ktereho plyne ze tato cast softwaru je proste k nicemu :-(
cituji: pokud se klient fakturuje ctvrtletne tak jina moznost nez zkontrolovat fakturacni obdobi
pri vystaveni prubeznych polozek v systemu neni


jediny zaver je ten ze prubezne polozku jsou pouzitelne jen pri mesicni fakturaci ;-) a dokumentace lze
0 x

Repkins
Příspěvky: 719
Registrován: 19 years ago
Bydliště: Brno

Příspěvekod Repkins » 14 years ago

Všimnul jsem si jedné zajímavé věci. Je to jen kosmetická vada a na funkci to nemá vliv. Na routerech kde je MK ver 4.xx se ISP admin přihlásí, ale už se neodhlásí. Když se mrknu do System/Users/Active users, tak tam mám ISPAdmina přihlášeného třeba i 35746x. Na routerech s MK 3.30 je to OK. Hapi určitě poznamená, že verze 4.xx je jeden velkej šit... :wink: ale toto je zrovna věc, u které jsem nezjistil žádný vliv na funkčnost systému, takže se nad tím dá mávnout rukou.
0 x