CrazyApe píše:hapi píše:ale můžou, jenomže když zmrzne li-xxx tak už jsou nenávratně poškozený za to ostatní typy maji v tu chvíli omezenou kapacitu která se vrátí po
rozmrznutí.
Hapi resili jsme na nekolika ostrovech, ze se zacaly nabijet zmrzle na 30% nabité olova nabijet v mínus dvaceti, kdyz zrovna vylezlo slunko a poradne zasvitilo na panely a baterky po jedne zime KO. Neni to tak uplne pravda co rikas. Ono sice ano. Olovo v -20 ma treba 30% puvodni kapacity a normalne funguje ale kdyz ho zacnes 200aH nabijet 20amérama tak je po něm v té zimě.
olovena baterie ma v sobe kyselinu, kdyz se olovena baterie vybiji, tak se kyselina uchycuje na olovenych deska a tekutina ztraci hustotu. Cim je baterka vybitejsi, tim vice je to voda. A voda zmrzne, roztahne se a roztrha baterii. Olovo je proste pruser.
lifepo v mrazu lehce klesa na napeti, ale Ah docela drzi. (Wh jsou tim padem lehce nizsi)
Co se tyka toho ze 4 clanky mam 12V... no ja to jako vim, taky vim ze baterky jde koupit levneji jete, ale nemate zaruku ze se k nim nekdo choval spravne. Je dobre na to myslet.
12V je napeti na nic... na ostrov potrebujete alespon 24V, protoze regulatory maji limity na proud, navic 12V je pro napajeni mikrotiku uz malo, kdyz k tomu vede par metru kabelu. A z hlediska ulozene energie je prece uplne jedno jestli mam 24V 200Ah, nebo 12V 400Ah...
centralu se vzdalenym startem jsem mel / dodelal... problem je, ze pokud mrzne tak centrala proste nenajede jen tak... mel jsem tam i servo na otevreni sytice...