basty píše:Už jsem to sem psal, foukali jsme 470m 14/10 2,8mm v prosinci, komp. Venku. Foukli jsme 100m a hotovo, nešlo nic.
Pak jsme profoukli 3 houbičky a kompresor dali do vyhrateho auta a ejhle už to jelo až do cíle bez zaváhání. To stejné když jsme foukali 400m a kompresor byl ve sklepě. Po 100m cca konec. Pak jsme jej dali ven kde bylo léto a jelo to zase v pohodě.
Ano prostě na páteře pro splity dáváme 14/10. I třeba pri nějaké změně se tam dá fouknout 5mm kabel atd.
Uvidíme až budem těch 600m zda to pojede pořád bez problémů.
Myslím že je to i dost znát tím stabilním průtokem. A to že když je ten tlak malý tak je po celé trubce stejný a stabilní průtok než když bych navalil 15bar na začátku..
Jak už někdo psal, je důležité aby kompresor dával dostačné množství vzduchu, pokud bude malé množství vzduchu, tak kabel v té trubičce "nepojede" a může tam být tlak jaký chce. Když v trubičce nebude proudit vzduch, tak se kabel zastaví a nepojede dál. Maximálně ho do trubičky bude na sílu tlačit foukačka.
600m bych se nebál, pokud jsou dobře udělané spojky, a kompresor bude dávat dost vzduchu, tak to zafouknout půjde v pohodě. Foukali jsme necelý kilometr, myslím že to bylo 980m, trubička 12/10 a žádný problém nebyl a to nebyla rovná trasa, bylo tam poměrně hodně zatáček jak jsme přecházeli ze země na energo mosty a zpátky.
Pak jsme třeba foukali cca 150m a dělali jsme to na 3x protože se to 2x seklo ve spojce, ve které nebyla trubička dotlačena úplně do konce.
Takže základ je dobře udělaná trasa a pak je to dlouhej kouř a pohoda jazz....