Hlásím se do klubu. Ve své podstatě jsme říši za zrcadlem od začátku , kdy jsme systém nasadili do ostrého provozu.
Používáme v podstatě jen fakturaci a zakazování neplatičů . Systém je z našeho pohledu nesmyslný - např . : Ukončení smlouvy neznamená ukončení smlouvy, roční fakturace od půlky roku do půlky roku je nepoužitelná, občas systém zakáže klienta s nulovým účtem, protože dobropis, nebo vynulovaná faktura se hlásí jako nezaplacená apod. Pokud je na účtu přeplatek tak občas klienta zakáže také, dozvěděli jsme se že nejsou peníze jako peníze, a systém přeci neví z čeho ten přeplatek je.
Problém je zásadně v tom, že ten kdo ho vyvíjí, ho nepoužívá. Moc nerozumím tomu jak fungují ostatní co ho mají nasazený, rptože mi přijde , že takové základní chyby a nesmysly musí sr*t každého.
Zkušenost v komunikaci je stejná jako výše uvedené - když jsme to měli koupit, ochota sama, nyní je vše vlastnost systému , který nechápeme.
Problém je , co teď ?
Honza
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Migrace z ISPadmina na iny funkcny system
Je to například vidět jak vývojáři chápou termín "Kredit" u služby VoIP. Já to chápu tak, že zákoš si předplatí kredit např. 500,-Kč, ten má na ústředně a do výše této částky může volat. Když je na nule, tak nevolá.
Ve Wikipedii ISPadmina to vidí jinak. Zákoš má nějaký měsíční paušální kredit a ten když provolá, může volat dál a provolaná částka nad kredit se mu vyfakturuje?
http://wiki.ispadmin.eu/cz/dokumentace/nastaveni/112-cz/nastaveni/obsah/tarify/voip/277-voip
Ve Wikipedii ISPadmina to vidí jinak. Zákoš má nějaký měsíční paušální kredit a ten když provolá, může volat dál a provolaná částka nad kredit se mu vyfakturuje?
http://wiki.ispadmin.eu/cz/dokumentace/nastaveni/112-cz/nastaveni/obsah/tarify/voip/277-voip
0 x
zásadní problém bude asi v tom, že systém to nevidí realtime, takže ten kredit je spíš předplatné další faktury
0 x
Jaktože to nevidí realtime? Přes SOAP bránu je propojen s ústřednou IPEXu.
0 x
Hmm, tak proč ho to nechá volat dál ? Další fíčura kterou chápe jen mr ISP.
0 x
-
- Příspěvky: 151
- Registrován: 17 years ago
VoIP nemam, takze nemozem poradit. Dokumtecia, tak tej tazko asi porozumnet v nekterych vecia, ci pripadoch.
Tiez neviem z istotou povedat, co tym v dokumentacii myslia,.ale je to gulas,.a zamota sa citatel tak, ze, nevi, o cem sa tam pise, ked docita cely usek.
Ak nekdo precerpa kredit, nemal by volat..to da rozum. U telefonici, O2, Telekom,.atd,. to tak funguje. Oznami, ze kredit sa vycerpal,.a blabla prosim o dalsie dobitie..
Z toho, co pisu,.. ak precerpa predplateny kredit, ide dalej,.cize dalej vola,.a to sa mu vyfakturuje, na konci mesiaca. Druha moznost je zase o plateni pausalu + co prevola,.ale to, co hladas ty, ci dalsi,. by bola tretia moznost,.. ze ked si niekto dobije kredit cca 500kc, a kedy si ho prevola, to je nanom,.ale po prevolani uz nevola, to zrejme nieje zatial mozne. Tuto moznost, asi nebrali do uvahy, ze by niekto chcel.
Předplatné kreditu
Možnost předplatit kredit u daného tarifu.
Při zaškrtnutí je zadaná měsíční částka odečtena od provolané částky. V případě, že je provolaná částka nižší než předplatné, tak se fakturuje plná částka předplatného. To v praxi znamená, že pokud je předplatné 100Kč a provoláno je hovorné za 250Kč, tak klient zaplatí 100Kč v rámci tarifu + 150Kč za to, co provolal navíc. Pokud klient provolá pouze 50Kč, tak zaplatí částku 100Kč v rámci tarifu + 0Kč za to, co provolal navíc.
Pokud není zaškrtnuto, klient platí vždy paušální částku + celou částku za hovorné.
Tiez neviem z istotou povedat, co tym v dokumentacii myslia,.ale je to gulas,.a zamota sa citatel tak, ze, nevi, o cem sa tam pise, ked docita cely usek.
Ak nekdo precerpa kredit, nemal by volat..to da rozum. U telefonici, O2, Telekom,.atd,. to tak funguje. Oznami, ze kredit sa vycerpal,.a blabla prosim o dalsie dobitie..
Z toho, co pisu,.. ak precerpa predplateny kredit, ide dalej,.cize dalej vola,.a to sa mu vyfakturuje, na konci mesiaca. Druha moznost je zase o plateni pausalu + co prevola,.ale to, co hladas ty, ci dalsi,. by bola tretia moznost,.. ze ked si niekto dobije kredit cca 500kc, a kedy si ho prevola, to je nanom,.ale po prevolani uz nevola, to zrejme nieje zatial mozne. Tuto moznost, asi nebrali do uvahy, ze by niekto chcel.
Předplatné kreditu
Možnost předplatit kredit u daného tarifu.
Při zaškrtnutí je zadaná měsíční částka odečtena od provolané částky. V případě, že je provolaná částka nižší než předplatné, tak se fakturuje plná částka předplatného. To v praxi znamená, že pokud je předplatné 100Kč a provoláno je hovorné za 250Kč, tak klient zaplatí 100Kč v rámci tarifu + 150Kč za to, co provolal navíc. Pokud klient provolá pouze 50Kč, tak zaplatí částku 100Kč v rámci tarifu + 0Kč za to, co provolal navíc.
Pokud není zaškrtnuto, klient platí vždy paušální částku + celou částku za hovorné.
0 x
Přístup některých zde přítomných mě osobně dost mrzí, přitom by jen stačilo správně přečíst zaslanou informaci. Nikdo za opravu systémových chyb nikdy nechtěl, nechce a nebude chtít platit, je tam čitelně napsáno, že chyby na straně ISPadmina jsou řešeny bezplatně. Vždy se snažíme vyjít vstříc, také máme své rodiny, také jsme lidé, nejsme roboti ani neandrtálci. Umíme uznat chybu a také se chyby opravují.
Je třeba si uvědomit, že správná funkčnost ISPadmina je v mnoha směrech podmíněna funkční sítí a HW providera a jinými okolnostmi, za které ne vždy může systém jako takový. Pak je třeba spolupráce na obou stranách, aby se našla příčina a fakturace nebo nefakturace je až to poslední, v dnešní době však nutná věc pokud je opodstatněná. Může to být problém Linuxu pod ním, chyba ext. nástroje na administraci serveru, firewall, může to být vadný FW na Mikrotiku, vadný UTP kabel k serveru, špatný switch, malá propustnost switche, externí škoditel, malware, vadný HDD disk, vadný SSD disk, špatná propustnost disků, vadná RAM, málo RAM, málo místa na disku, malý swap, špatná verze VMware tools, memory balloon, vadný firmware Dellu, nedostatečný záložní zdroj, horko, zima, vlhkost, počasí, časté restarty, vysoká latence, ... prostě mnoho okolností a to jsou jen ty systémové, HW. Pak jsou tu ty SW chyby a v neposlední řadě člověk.
Pak vznikají abnormality, které se dají vyřešit jedině dohodou na obou stranách a postupným rozkrýváním příčiny.
Pokud tedy něco nefunguje, nebo něco vypadá nelogicky, není nic snažšího než se ozvat a věc řešit přímo. Věřím, že se pak dosáhne lepšího výsledku než tady na fóru.
Je třeba si uvědomit, že správná funkčnost ISPadmina je v mnoha směrech podmíněna funkční sítí a HW providera a jinými okolnostmi, za které ne vždy může systém jako takový. Pak je třeba spolupráce na obou stranách, aby se našla příčina a fakturace nebo nefakturace je až to poslední, v dnešní době však nutná věc pokud je opodstatněná. Může to být problém Linuxu pod ním, chyba ext. nástroje na administraci serveru, firewall, může to být vadný FW na Mikrotiku, vadný UTP kabel k serveru, špatný switch, malá propustnost switche, externí škoditel, malware, vadný HDD disk, vadný SSD disk, špatná propustnost disků, vadná RAM, málo RAM, málo místa na disku, malý swap, špatná verze VMware tools, memory balloon, vadný firmware Dellu, nedostatečný záložní zdroj, horko, zima, vlhkost, počasí, časté restarty, vysoká latence, ... prostě mnoho okolností a to jsou jen ty systémové, HW. Pak jsou tu ty SW chyby a v neposlední řadě člověk.
Pak vznikají abnormality, které se dají vyřešit jedině dohodou na obou stranách a postupným rozkrýváním příčiny.
Pokud tedy něco nefunguje, nebo něco vypadá nelogicky, není nic snažšího než se ozvat a věc řešit přímo. Věřím, že se pak dosáhne lepšího výsledku než tady na fóru.
0 x
-
- Příspěvky: 151
- Registrován: 17 years ago
Hm,. System mi blbne od zaciatku doteraz. Uz som vsetko vymenil,.a je tam klimatizacia,.. Sorry, ale nieje sa uz na co vyhovorit. Schvalne,. som ochotny kupit od vas hardware, akykolvek,.. ale ak to nebude behat korektne,.vratite mi peniaze? JA som ochotny toto riziko podstupit. I tak to nakoniec dopadne, ze sa vyhovorite na linuxove jadro, ci nekorektnu verziu mikrotiku.
Ako mozte citat, niesom jediny a nikdy som jediny nebol, kto mal problemi a tie problemi sa neriesili, ako by sa mali riesit. Kludne sem mozem dat emaile, kde je jasne napisane, ze mi nemusite odpisat. Cakal som na odpoved cca 2x mesiace,.atd,.a to som ju urgoval.
Sorry, ale i my mame rodiny, ale aj svojich zakaznikou. Nikdy som "platiacemu" zakaznikovy nepovedal, ze ak mu nejde net, je to v poriadku a budem to riesit, ked budem mat cas,alebo nech si pocka 1-3x tyzdne.
Ak nejde ISPadmin, nic sa neprepisuje, nic sa nefakturuje,.atd. Obrovksky problem pre kazdeho jednoho v tomto pripade, ked mam na nom i DNS.
Mna "otravuje" 1300x zakaznikou, pricom, ja Vas len ja. Mali by ste si to troska uvedomit.. Ak sa jedna o peniaze,.odpisujete rychlo, ak sa jedna o problem, tak odpoved sa dockat, je "zazrak". Najde sa tam aj niekto ochotny, kto odpise a zacne problem "pozorovat", riesit.
System nieje lacny a nikdy nebude a za kvalitu sa plati.. to mi bolo povedane, napisane do emailu.. zial tomu tak nieje a nebolo. Pride mi to, ako zavadzanie zakaznika..
A 50€ na hodinu, tiez si myslim, ze to je troska riadne prestelene..
Ako mozte citat, niesom jediny a nikdy som jediny nebol, kto mal problemi a tie problemi sa neriesili, ako by sa mali riesit. Kludne sem mozem dat emaile, kde je jasne napisane, ze mi nemusite odpisat. Cakal som na odpoved cca 2x mesiace,.atd,.a to som ju urgoval.
Sorry, ale i my mame rodiny, ale aj svojich zakaznikou. Nikdy som "platiacemu" zakaznikovy nepovedal, ze ak mu nejde net, je to v poriadku a budem to riesit, ked budem mat cas,alebo nech si pocka 1-3x tyzdne.
Ak nejde ISPadmin, nic sa neprepisuje, nic sa nefakturuje,.atd. Obrovksky problem pre kazdeho jednoho v tomto pripade, ked mam na nom i DNS.
Mna "otravuje" 1300x zakaznikou, pricom, ja Vas len ja. Mali by ste si to troska uvedomit.. Ak sa jedna o peniaze,.odpisujete rychlo, ak sa jedna o problem, tak odpoved sa dockat, je "zazrak". Najde sa tam aj niekto ochotny, kto odpise a zacne problem "pozorovat", riesit.
System nieje lacny a nikdy nebude a za kvalitu sa plati.. to mi bolo povedane, napisane do emailu.. zial tomu tak nieje a nebolo. Pride mi to, ako zavadzanie zakaznika..
A 50€ na hodinu, tiez si myslim, ze to je troska riadne prestelene..

0 x
Opravdu nemůže bejt problém na straně hardwaru, sw, instalace, nastavení, ....? Nám ISPadmin od počátku funguje víceméně bez problému ( fakturace, emaily, nastavení rychlostí, fw ), takže by neměl být důvod aby takto nefungoval i jinde. Nikdy nenastal zásadnější problém a nikdy se nestalo aby zákazníkům způsobil výpadek internetu. Takže ano, za mě spokojenost
I s podporou vždy byla řeč, ale tu jestli potřebuju 1x za rok tak je to hodně.

0 x
-
- Příspěvky: 151
- Registrován: 17 years ago
Kolko mas klientou a kolko si mal klientou, ked si nasadil ISPadmin? Co Ti vsetko robi? Bezi ti tam netflow, ci DNS?
0 x
roman.wifi@post.sk píše:Kolko mas klientou a kolko si mal klientou, ked si nasadil ISPadmin? Co Ti vsetko robi? Bezi ti tam netflow, ci DNS?
Kolik při nasazení nevim, x set... aktuálně přes 1300 klientů. Monitoring, fakturace, párování plateb, nastavení rychlostí, pozastavování klientů, zálohuje routery atd... taková klasika, žádný VoiP, IPTV. Netflow běží na vlastním serveru a DNS taky. Osobně bych vše necpal na jeden server.
edit: jo ještě tam běží modul kvůli registraci na sledovanitv.cz
0 x
-
- Příspěvky: 151
- Registrován: 17 years ago
Vidis,. toto mi ISPadminaci nepovedali, ze na DNS,.ci netflow treba iny server,..aby sa to zrychlilo, ci oddelilo..ze to moze blbnut i kvoli tomu.
Mali to v ponuke a v ceniku,.ja som si to dal, objednal,.oni spravili. Ak mi nepovedia, nieje komunikacia z ich strany a ochota,.tak to zostane vysiet na totalnych drobnostiach a somarinach.
Ako som pisal,. Vselico dokazem zniest, prekusnut,.aj drobne chyby, ale tu ich ochotu odpisat, komunikovat,. na obycajny email,.z coho robia take drahoty a caviky,..a este mi tu napise niekto, ze ma rodinu,.. mna osobne nemusi zaujimat. Clovek si za to PLATI, chce zaplatit, aby sa problem vyriesil a oni sa tomu vyhabaju.
Aj keby sa rozvadzal,. ci podobne nezmysli,.by tu nemal pisat. Jednoducho, si to maju zariadt tak, aby ta podpora bola a na email sa odpisalo do par dni,.najlepsie do 3-4x pracovnych pri zavaznych chybach a na prvy,.nie az na treti
Toto fakt je na zamyslenie.
Ak by sa hlasovalo,. tak najhorsie, co by som dal ja, je komunikacia a ochota z ich strany, ked nieco po nich chcem.
Mali to v ponuke a v ceniku,.ja som si to dal, objednal,.oni spravili. Ak mi nepovedia, nieje komunikacia z ich strany a ochota,.tak to zostane vysiet na totalnych drobnostiach a somarinach.
Ako som pisal,. Vselico dokazem zniest, prekusnut,.aj drobne chyby, ale tu ich ochotu odpisat, komunikovat,. na obycajny email,.z coho robia take drahoty a caviky,..a este mi tu napise niekto, ze ma rodinu,.. mna osobne nemusi zaujimat. Clovek si za to PLATI, chce zaplatit, aby sa problem vyriesil a oni sa tomu vyhabaju.
Aj keby sa rozvadzal,. ci podobne nezmysli,.by tu nemal pisat. Jednoducho, si to maju zariadt tak, aby ta podpora bola a na email sa odpisalo do par dni,.najlepsie do 3-4x pracovnych pri zavaznych chybach a na prvy,.nie az na treti

Toto fakt je na zamyslenie.
Ak by sa hlasovalo,. tak najhorsie, co by som dal ja, je komunikacia a ochota z ich strany, ked nieco po nich chcem.
0 x
Pocky píše:Přístup některých zde přítomných mě osobně dost mrzí, přitom by jen stačilo správně přečíst zaslanou informaci. Nikdo za opravu systémových chyb nikdy nechtěl, nechce a nebude chtít platit, je tam čitelně napsáno, že chyby na straně ISPadmina jsou řešeny bezplatně. Vždy se snažíme vyjít vstříc, také máme své rodiny, také jsme lidé, nejsme roboti ani neandrtálci. Umíme uznat chybu a také se chyby opravují.
Je třeba si uvědomit, že správná funkčnost ISPadmina je v mnoha směrech podmíněna funkční sítí a HW providera a jinými okolnostmi, za které ne vždy může systém jako takový. Pak je třeba spolupráce na obou stranách, aby se našla příčina a fakturace nebo nefakturace je až to poslední, v dnešní době však nutná věc pokud je opodstatněná. Může to být problém Linuxu pod ním, chyba ext. nástroje na administraci serveru, firewall, může to být vadný FW na Mikrotiku, vadný UTP kabel k serveru, špatný switch, malá propustnost switche, externí škoditel, malware, vadný HDD disk, vadný SSD disk, špatná propustnost disků, vadná RAM, málo RAM, málo místa na disku, malý swap, špatná verze VMware tools, memory balloon, vadný firmware Dellu, nedostatečný záložní zdroj, horko, zima, vlhkost, počasí, časté restarty, vysoká latence, ... prostě mnoho okolností a to jsou jen ty systémové, HW. Pak jsou tu ty SW chyby a v neposlední řadě člověk.
Pak vznikají abnormality, které se dají vyřešit jedině dohodou na obou stranách a postupným rozkrýváním příčiny.
Pokud tedy něco nefunguje, nebo něco vypadá nelogicky, není nic snažšího než se ozvat a věc řešit přímo. Věřím, že se pak dosáhne lepšího výsledku než tady na fóru.
Na toto musím reagovat . To je prostě ono,,,,
1. je problém u zákazníka , 2. u nás je vše v pořádku, 3. .. . . . . . když to nahlásí 100 člověk tak se tím asi zabýváte.
Asi ten problém někde bude když si pročtete toto vlákno nebo nějaká další.
Ano nemůžete se zavděčit všem, ale to jakým způsobem se komunikujete se zákazníkem je postižení Vaší firmy. Na to navazuje samozřejmě to , že problémy neřešíte a považujete je za funkcionalitu systému.
Přesně si vybavuji ten okamžik kdy říkáme , systém místo 10 měsíců fakturuje jen 9.8 měsíce. Okamžitá reakce - neee, to jste špatně zadali.
0 x
Za mě mohu říci, že všechny nahlášené problémy řešíme a nevím o tom, že by někdo z kolegů někoho kdy bezdůvodně odmítl. Ano, trvá to někdy déle, ale není to tak jednostranné jak si někteří myslí.
Kdo nechce, hledá důvod, kdo chce, hledá řešení.
Všem spokojeným i nespokojeným přeji klidný víkend.
Kdo nechce, hledá důvod, kdo chce, hledá řešení.
Všem spokojeným i nespokojeným přeji klidný víkend.
0 x
ISP admina nepoužívám a jak vidím, dobře dělám, ale nemyslíte si, že pokud by jste reagovali na každou chybu a požadavek vašich platících klientů, že by tu takové vlákno nevzniklo? Navíc, kdyby si stěžoval jeden člověk, ale ono jich je více. Nebude to tím, že ISP admin je pro vás sice výdělečný, ale opravdu pořádná rejže je až flow pro, které je placené státem, jak se kdysi nechal slyšet jeden človék od vás?
0 x
Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté.
Jednou jsem se dotkl ukazováčkem UBNT a slezl mi z něho nehet. Od té doby na UBNT nesahám.
Jednou jsem se dotkl ukazováčkem UBNT a slezl mi z něho nehet. Od té doby na UBNT nesahám.