❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Neznáme výpadky WiFi

Návody a problémy s konfigurací.
caveman6
Příspěvky: 32
Registrován: 14 years ago

Neznáme výpadky WiFi

Příspěvekod caveman6 » 12 years ago

Dobrý deň.
Potreboval by som radu. Mam RB433AH v ktorom mám wifi modul R52Hn.
Mam pripojených 10 klientov CCQ majú 90-98 a signal majú -50 až -70dBm.
Stáva sa my taká zvláštna vec, z ničoho nič sa proste na všetkých klientov strašne dvihne ping cca 300-600ms pri 32bit ping na nejakú určitú dobu cca 10-15min a potom ide normálne 2-4ms, skúšal som nastaviť na wifi moduly obmedzenie na Tx AP 5Mbps, Tx client 3Mbps že ak nejakému klientovi s počítača idú nejaké haluze s nejakých vírusov ale ani to nepomohlo.
Stáva sa to v nepravidelne, niekedy aj týždeň to ide v poriadku, niekedy aj niekoľko krát za deň sa to stane, klientov mám pripojených cez Wisp mód a majú Airlive WL5460AP, čiže sú za NAT, obmedzujem klientov cez QT.
Veľmi pekne ďakujem za každú radu, som schopný poskytnúť aj demo na vyžiadanie..
0 x

Dalibor Toman
Příspěvky: 1246
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Dalibor Toman » 12 years ago

caveman6 píše:Dobrý deň.
Potreboval by som radu. Mam RB433AH v ktorom mám wifi modul R52Hn.
Mam pripojených 10 klientov CCQ majú 90-98 a signal majú -50 až -70dBm.
Stáva sa my taká zvláštna vec, z ničoho nič sa proste na všetkých klientov strašne dvihne ping cca 300-600ms pri 32bit ping na nejakú určitú dobu cca 10-15min a potom ide normálne 2-4ms, skúšal som nastaviť na wifi moduly obmedzenie na Tx AP 5Mbps, Tx client 3Mbps že ak nejakému klientovi s počítača idú nejaké haluze s nejakých vírusov ale ani to nepomohlo.
Stáva sa to v nepravidelne, niekedy aj týždeň to ide v poriadku, niekedy aj niekoľko krát za deň sa to stane, klientov mám pripojených cez Wisp mód a majú Airlive WL5460AP, čiže sú za NAT, obmedzujem klientov cez QT.
Veľmi pekne ďakujem za každú radu, som schopný poskytnúť aj demo na vyžiadanie..


pokud by nejaky klient pretezoval AP, projevi se to na datovem toku interfacu APcka. Staci kreslit grafy (pocet prenesenych bytu, packetu, chyby) - melo by to na nich byt videt. Pokud budes mit moznost kouknout na AP v dobe trvani problemu muzes si nechat zobrazit sloupce s mnozstvim dat/packetu prenasenych klienty. Po snulovani counteru bys videl kdo prenasi nejvic (seradit podle prislusneho sloupce). Dalsi by mohl napovedet torch.
Dalsi pricinou muze byt nejake ruseni. V dobe trvani problemu se da kontrolovat CCQ klientu, zkusit scan/snooper/frequency usage pripadne spektralni scan...
0 x

caveman6
Příspěvky: 32
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod caveman6 » 12 years ago

Vyzerá to na preťaženie interface AP klienton spôsobená možno nejakými vírusmi, ake opatrenia by ste my poradili? ako obmedziť aby zákazníkovi išiel normálne internet a mňa nezahlcoval? všimol som si to u 2ch klientov..
Ďakujem..
0 x

Maxik
Příspěvky: 2579
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Maxik » 12 years ago

odpojit dokud si to neda do cajku :)
0 x

caveman6
Příspěvky: 32
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod caveman6 » 12 years ago

Noo toto je rada na 100 bodov :D ale klient zato nemôže že blbosti sa mu do PC dostali, nejak to musíte aj vy čo mate veľa klientov riešiť, hádam neodpojíte polku len preto že ma blbosti v PC :) ..moc by som vám bol vďačný za akékoľvek rady ktoré by pomohli.
Ďakujem..
0 x

Uživatelský avatar
Tomáš Břinčil
Moderátor
Příspěvky: 648
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano
Bydliště: /dev/null
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš Břinčil » 12 years ago

caveman6 píše:Noo toto je rada na 100 bodov :D ale klient zato nemôže že blbosti sa mu do PC dostali, nejak to musíte aj vy čo mate veľa klientov riešiť, hádam neodpojíte polku len preto že ma blbosti v PC :) ..moc by som vám bol vďačný za akékoľvek rady ktoré by pomohli.
Ďakujem..

Můžeš mu koupit novej počítač, na chvilku budeš mít od blbostí pokoj.
0 x
Windows what? Linux instead...
Real programmers don't need notice all their known languages.

https://www.facebook.com/conexainternet

caveman6
Příspěvky: 32
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod caveman6 » 12 years ago

Tomáš Břinčil píše:
caveman6 píše:Noo toto je rada na 100 bodov :D ale klient zato nemôže že blbosti sa mu do PC dostali, nejak to musíte aj vy čo mate veľa klientov riešiť, hádam neodpojíte polku len preto že ma blbosti v PC :) ..moc by som vám bol vďačný za akékoľvek rady ktoré by pomohli.
Ďakujem..

Můžeš mu koupit novej počítač, na chvilku budeš mít od blbostí pokoj.


Ja by som radšej rozumnú radu, takáto pomoc k ničomu nevedie, to by som tu ani písať nemusel, srandu si môžeš robiť na fb kde o to stoja.. tak ak niekto by poradil a bude to účinné poskytnem aj demo ale len konkrétnemu čo je ochotný pomôcť a aj odmením dotyčného :)
0 x

Dalibor Toman
Příspěvky: 1246
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Dalibor Toman » 12 years ago

caveman6 píše:
Tomáš Břinčil píše:
caveman6 píše:Noo toto je rada na 100 bodov :D ale klient zato nemôže že blbosti sa mu do PC dostali, nejak to musíte aj vy čo mate veľa klientov riešiť, hádam neodpojíte polku len preto že ma blbosti v PC :) ..moc by som vám bol vďačný za akékoľvek rady ktoré by pomohli.
Ďakujem..

Můžeš mu koupit novej počítač, na chvilku budeš mít od blbostí pokoj.


Ja by som radšej rozumnú radu, takáto pomoc k ničomu nevedie, to by som tu ani písať nemusel, srandu si môžeš robiť na fb kde o to stoja.. tak ak niekto by poradil a bude to účinné poskytnem aj demo ale len konkrétnemu čo je ochotný pomôcť a aj odmením dotyčného :)


ono by taky pomohlo, kdybys napsal vic informaci. Nevime kterym smerem ty data putojou,jakym protokolem, zda jsou nejak jednoduse identifikovatelny...
Jedna vec je pretizene AP nejakym rozumnym datovym (tcp) tokem druha vec, pretizeni scanem a druha vec pretizeni nejakym UDP otokem. Nektere typy problemu vyresi shaper na klientovi (odchozi tok od nej) nektere ne. Neco se da poresit firewallem u klienta apod.
0 x

Uživatelský avatar
Tomáš Břinčil
Moderátor
Příspěvky: 648
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano
Bydliště: /dev/null
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš Břinčil » 12 years ago

caveman6 píše:
Tomáš Břinčil píše:
caveman6 píše:Noo toto je rada na 100 bodov :D ale klient zato nemôže že blbosti sa mu do PC dostali, nejak to musíte aj vy čo mate veľa klientov riešiť, hádam neodpojíte polku len preto že ma blbosti v PC :) ..moc by som vám bol vďačný za akékoľvek rady ktoré by pomohli.
Ďakujem..

Můžeš mu koupit novej počítač, na chvilku budeš mít od blbostí pokoj.

Ja by som radšej rozumnú radu, takáto pomoc k ničomu nevedie, to by som tu ani písať nemusel, srandu si môžeš robiť na fb kde o to stoja.. tak ak niekto by poradil a bude to účinné poskytnem aj demo ale len konkrétnemu čo je ochotný pomôcť a aj odmením dotyčného :)

Samozřejmě předpokládám, že jsi ho o tom už dávno informoval?!?
Je jedno jestli jde o nějakou černou síť sdílející adslko nebo regulérního ispíka, ale nejsi tu od toho abys tohle řešil. To, že od něho tečou nějaký blbosti do tvojí sítě není tvůj problém.
Že jsem ti odpověděl jak jsem ti odpověděl byl čistý sarkasmus na tvojí reakci na nejrozumnější radu co tady padla.
Komu není rady tomu není pomoci.
0 x
Windows what? Linux instead...
Real programmers don't need notice all their known languages.

https://www.facebook.com/conexainternet

bleak
Příspěvky: 18
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod bleak » 12 years ago

mám podobný problém na jednom RB433AH. Občas, jednou za týden - dva (měsíc), někdy 2x za den vzroste ping a ztráta, už na tomto AP a tím i u klientů. Několikrát jsem zkoušel pátrat po příčině, připojil jsem se na AP, když to nastalo. Postupně odpojil všechny klienty pomocí Access List, ale stav trval, i když přes AP neprocházel žádný datový tok. Scan neukázal žádné cizí AP se silným signálem. Nic jsem nezjistil. Po restartu nadřazeného prvku je okamžitě ping normální a bez ztráty. Před dvěma týdny odešel u toho AP zdroj, ale situace se opakovala i s novým zdrojem. Měnil jsem i nadřazený prvek, bez efektu. Zbývá zkusit vyměnit RB (kondy vypadají normálně)). Ale jestli to není HW problém, tak taky nevím...
Na jiných AP se mi toto nikdo nestalo.
0 x

Uživatelský avatar
reset
Příspěvky: 2902
Registrován: 17 years ago
Bydliště: intERnet

Příspěvekod reset » 12 years ago

nemaji tam ciste nahodou posteny torrenty ?
0 x
ERnet tady, ERnet tam, ERnet vsude kam se podivam

bleak
Příspěvky: 18
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod bleak » 12 years ago

možná tam mají torrenty, nevím, třeba si někdo spustí jeden torrent s nevhodným nastavením torrent klienta a AP (ROS 5.4) z toho zblbne a zůstane zblbnutý dokud mu na chvíli neodstřihnu konektivitu restartem nadřazeného prvku.
Tak jsem tam dal všem klientům:
ip firewall filter add chain=forward action=drop p2p=all-p2p protocol=tcp connection-limit=100,32
uvidíme, RB podle různých diskuzí neumí dobře blokovat P2P.
0 x