Ahoj. Jsem celkem začátečník v MikroTiku. Mám doma server, kde běží několik herních serverů, TS3 atd. Do nedávna jsem měl síť přes TP-Link ale několik měsíců jsem každý večer míval problémy s vytíženým downloadem i přesto, že se nikde nic nestahovalo. Po dlouhé době řešení to s poskytovatelem, který neustále tvrdí, že je u něho vše v pořádku jsem se rozhodl pro mikrotik, že si pomůžu...
Po pár dnech seznamování a cca týdnu jelo vše "skoro" v pořádku a po týdnu dělá net opět to co dělal. Mám download 30M garantovaných a každý večer různě na etapy na několik minut se mi vytíží download. Při testech mám cca 2-5M ale v routru není nikde nic vidět, že by nějaká komunikace někam šla, v bitech ani paketech. Už začínám být docela bezradný, jak blokovat, nebo vyřešit něco co nikde nevidím a nedokážu odhalit...?
Mám nastaveno pár Rules pro SYN Flood, DDoS co jsem po různu našel a testoval, sem tam tam nějaká blokace je ale nic výraznýho.
Ješe pro menší vysvětlení proč hledám útoky...již jsem měl pár DDoS útoků na TS3 server a ihned první den po zapojení MikroTiku se někdo pokoušel pořád dokola pojit přes Telnet (vše jsem zablokoval), takže věřím, že sledují každý můj krok a hledají různé možnosti útoků.
Nějaká rada, nebo zkušenosti? Mám model RB951G-2HnD
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Útok, který nikde nevidím a vytížený down.
Zapni na mikrotiku torch v době, kdy máš vytížený download a podiv se, co kam letí. Nezapomněl sis na mikrotiku zablokovat DNS server z wanu?
Útoky na telnet ssh a další známé porty budou vždy a dělají to automatické stroje, co skenují veřejky.
A jinak se mi nechce věřit, že bys zajímal někoho natolik, že by na tebe posílal DDoS útoky nebo jakékoliv cílené útoky na tvoje servery.
Útoky na telnet ssh a další známé porty budou vždy a dělají to automatické stroje, co skenují veřejky.