❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

ISPADMIN - zkušenosti, nasazení, problémy

RADIUS, CAPsMAN, The Dude, AirControl, UniFi, Zabbix atd.
jpg
Příspěvky: 46
Registrován: 17 years ago
Kontaktovat uživatele:

Re: ISPADMIN - zkušenosti, nasazení, problémy

Příspěvekod jpg » 16 years ago

Nechapu, proc tady vsichni resite cenu netflow. Je to proste suma, na kterou si autor ceni svoji praci. Pokud si to za ty prachy nekdo koupi, tak je autor i dobry obchodnik, pokud nee, bude muset slevnit a nebo urad prace :-). Tak funguje trzni hospodarstvi, at se nam to libi nebo ne.

Abych pravdu rekl, tak pokud tam bude vazba na klienty, tak mi ta cena vubec nepripadne nejak extremne vysoka. Chapu, ze pokud ma nekdo malou sit, tak je to pro nej castka vysoka. Ale nalijme si cisteho vina, dotedka to nelogujete a nic se nedeje, tak proste pockejte, jestli se to neslevni a nebo to reste po svem. Ja predpokladam, ze tento modul poridime...
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod hapi » 16 years ago

jo, když se chceš nechat omezovat ispadminem tak je to v pořádku, ale pokud chceš systém na ovládání sítě podle svého, svůj shaping, svoje sledování klientů, svoje grafy na přenost, svoje účtování klientů, svoje faktury, nějaký spojení s účetnictvím přímo tak budeš muset začít pracovat na vlastnim systému. Tohle je pěknej systém ale odradí mě v první řadě cena a v druhý řadě žádná variabilita, musíš ject jak ispadmin píská a to prostě neexistuje. V tomhle bude hotová věc vždycky v pasti. Proto má a vždy bude mít tolik odpůrců.

Mimo to ta cena je fakt masivní.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

toodlenoodle
Příspěvky: 5
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod toodlenoodle » 16 years ago

Tož su zasek tu synci ! Předkem mojiho přispěvku zdravím Dušana a jeho robku a v poklonku děkuju za to oceněni mojich chabych literarnich snah o pobaveni zdejšiho publika.
Bo su masochista, tak sem chtěl zkuknut jak ste mě tu spluli za moje dřivějši drze přispěvky k :D ISPKILLEROVI :D ( tajně sem dufal že se ten nazev prosadi
) no a bo ten Sýsů ukazoval moje pismenka svoji robce, tak sem taky přivolal svoju staru ať ide zkuknut co na tym internetě vlastně robim za masakry. A jak su sviňa zištná, tak sem měl svůj plán. Obecně bo je teď taka jakasik moderni doba, kdy na všecko muší byť jakesik školeňo, tak sem chtěl vymoct že mňa buďe na ty školeňa pušťat inak k velkym škodám dojdě. No a bo se bliži doba kdy dojdě na kupeni noveho fára, tak sem myslel že zajedu k temu Nissanovi apoň na tydeň na to školeňo a ona bude muset držať kušnu. Tož sem sa sakra pomylil. Malem sem chytil přes rypak, a že pry to je už naše desate přibližovadlo a nikda předtym sem na žadne školeňa nejezdil, a že to ma pry volanta tam co ten minuly, ta šaltrpaka je tež na spravnym mistě a ani ten pedal na přidani kvaltu něpřesunuli na levu stranu, tak co pry chcu školiť ? Tož ta mňa teda vyškolila sama! Že pry systemy, ktere dodržuju jakesik zaběhane standarty se daju použivať i po upgradu modela bez školeňa, bo se chovaju předvidatelně a furt na jedno brdo, a že ani ten vypatlanec od tej kamošky Maři co majů tu oktavku na žadnym školeňu nebyl a lítá s tym jak Fitipaldi. A že pry co ty co vyžaduju školeňa robja tak světoborného ? No a bo ju neobalamutim vyrazami jako ping, apache, SNMP, firewall tak se za ten kopec do Šumpru hned tak nedostanu. Tož taka je oficialni politika naši familie ke školeňam, bo moja robka tvrdi že ma stačit jakasik dokumentačka a jak se v ni pry neorientuju tak mam isť pasť kravy a ne se hrabat v komputerach. A že pry bych za to beztak dostal vic a byl bych na čerstvym luftě.
No a ěšte ku temu systemu, a jak se tu bavitě o tym siťovym toku za tych deset litru, tak asi vitě, že ten MIKROTRIK to umi sam posilať kaj chcetě a ten pakl se nazyva CALEA podle jakesiho pohlupave americkeho zakona a připlatit lotyšum za jeho užiti netřa.

A eště cosik synci, bo Vas začinam mět rad tak par osobnich vzkazu :

Všeckym : Až mňa uviditě za tym novym bourákem tam "VARUJTE DUŠU NA DOLINĚ PŘEDE MNU" bo na to ňemam školeňa :D :D :D

Pro jpg : Bez ohnivych zdi si fakt neumime provoz netu aspoň u nas představiť a přeju ti, ať ho tedyk nemusiš použivať, no a ta naša posrana koncepca sitě spočívá v tym, že jsme blbě vymysleli omezovat odchozi toky klioša na prvnim možnym routeře směrem od něho a ty daunloudy ku němu na tym prvnim do interneta, víš ? No a ta siť je cela routovana neni v mostě. Asik blbě no, co narobiš :D

Pro michal.siman :-) Tež suhlasim s tym trestem smrti pro osobu michal.siman, zvlašt jak nenecha na celym Šumpersku suchý chlup :-) a bo su blbý jak troky tak si myslim,že tomu individuu pšenka u ISPKILLERA nepokvetě

Pro kaddy : tož synku, ty co čekaš furt na ty nove verze, ty buď rad že Dušan ještě neobjevil trh s čiňanami bo jak začně klepať tych 5000 stringu tymi obrazkami tak nova verza něbuďe 3 roky, no enem nevim čemu to ten synek robi čemu všecky ty chujoviny implemetuje do teho jedeneho systema a nerobi baliky s tyma hatmatilkama zvlašť, on asi nebuďe kamaradit s metodu baliku a modulu by mu jich kdosik bez školeňa v tym systemě něvypnul.

Pro Pintero : no ty prosim tě to s tym pušťanim teho ISPADMINAa mezi ty MIKROTRIKY - to už nerob... Bo ty malo čitaš, neškoliš sa a němaš na tych svojich routerach ty spravně ořechove verze tych MIKROTRIKU, ale kera je ta fajna, tož to ti fakt něporadim.

Pro hapi : ty budeš asi fakt happy, bo jak vidim, tobě to celkem zapaluje a asik si v poho jak my tu za tymi kopcami.

PS.: A synci, všeckym Vam tu držím palečky co ich mam, ať s tu plodnu debatu urobitě společnymi silami z teho KILLERA zasek ADMINA :-) bo to by aj mi se libilo. Tož za čas tu zas kuknu, jak stě pokročili.
0 x

kaddy
Příspěvky: 96
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaddy » 16 years ago

Tak zase něco k tématu:

jak řešíte fakturaci (tedy pokud jí děláte přes ISPadmina)? Jedná se mi spíše o hromadnou faktuaci. My to děláme 1x měsíčně v pravidelný čas jakmile banka pošle kompletní výpis. Zajímalo by mě jestli někdo nemá nějak rozchozené nebo vyzkoušené nějaké párování plateb v průběhu měsíce. Jelikož uživatel pošle platbu třeba první týden v novém měsíci a my musíme čekat až do konce měsíce až banka pošle výpis budeme platbu moci spárovat, což už samozřejmě klient volá že nevidí platbu v UR atd. Děkuji za nápady :) PS: máme Raifku
0 x

Pintero
Příspěvky: 1352
Registrován: 19 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod Pintero » 16 years ago

no je to pomerne jednoduchy, musis poresit ekomunikator a nastavit castejsi vypisy (tydenni, nebo denni). Pak jdou stahovat kazdy den a nasledne importovat do ISPkillera (diky toodlenoodle :D )
:arrow: Blby je, ze se vedeni uctu docela prodrazuje a mozna by stalo zamyslet se nad zmenou bankovniho ustavu :idea:
0 x

michal.siman
Příspěvky: 1019
Registrován: 17 years ago
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvekod michal.siman » 16 years ago

kaddy píše:Tak zase něco k tématu:

jak řešíte fakturaci (tedy pokud jí děláte přes ISPadmina)? Jedná se mi spíše o hromadnou faktuaci. My to děláme 1x měsíčně v pravidelný čas jakmile banka pošle kompletní výpis. Zajímalo by mě jestli někdo nemá nějak rozchozené nebo vyzkoušené nějaké párování plateb v průběhu měsíce. Jelikož uživatel pošle platbu třeba první týden v novém měsíci a my musíme čekat až do konce měsíce až banka pošle výpis budeme platbu moci spárovat, což už samozřejmě klient volá že nevidí platbu v UR atd. Děkuji za nápady :) PS: máme Raifku


Fakturujeme vzdy prvniho dne v mesici. Vystavim hromadne faktury, odeslou se emailem. Lide je vidi v UR. Splatnost techto faktur je vzdy 15teho v danem mesici. Tedy 1.brezna vystavim faktury na internet za brezen a do 15teho musi byt zaplaceno (je nastaveno jeste 5 dni nez to nekoho odpoji). Nezaplatis, nemas net. Tvrde, ucinne :-) Do poloviny mesice neseme riziko mi, od poloviny mesice uz je to na zakaznikovi jestli chce nebo nechce.

Co se tyce vypisu z banky, denne stahujeme a importujeme vypisy do ispadmina, konkretne z KB - vzdy je k dispozici vypis z predchoziho dne. Prosku problem v ISPADMINovi je, ze pokud ted den neni na vypisu zadna platba (vyjimecne ale stane se) tak se tento vypis nenaimportuje, ale ani se nikde neobjevi informace o tom ze byl importovan, ale ze tam nic nebylo. Takze kdyz se obcas neco dohledava tak clovek nevi jestli se to ten den neudelalo (zapomelo se) a nebo ten den opravdu nic nebylo.

K tomu se jeste prijimaji hotovostni platby v kamenne prodejne.
0 x
Snazim se nejak zacit, budte na me prosim hodni, dekuji :-) az se neco naucim, ochotne poradim dalsim v rade ...

michal.siman
Příspěvky: 1019
Registrován: 17 years ago
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvekod michal.siman » 16 years ago

Mam taky neco k veci, nevite nahodou co presne je mysleno tim "technicka podpora do: [datum]". Nevite nekdo presne co znamena ta TECHNICKA PODPORA? Jsou to jen update do dane doby zdarma, nebo je to nejaka pomoc s resenim problemu atd? Celkem by me zajimala definice.
0 x
Snazim se nejak zacit, budte na me prosim hodni, dekuji :-) az se neco naucim, ochotne poradim dalsim v rade ...

kaddy
Příspěvky: 96
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaddy » 16 years ago

michal.siman píše:Mam taky neco k veci, nevite nahodou co presne je mysleno tim "technicka podpora do: [datum]". Nevite nekdo presne co znamena ta TECHNICKA PODPORA? Jsou to jen update do dane doby zdarma, nebo je to nejaka pomoc s resenim problemu atd? Celkem by me zajimala definice.


Z vlastní zkušenosti vím, že se to týká na 100% automatických update a je to myšleno i jako podpora pro zákazníky.
0 x

michal.siman
Příspěvky: 1019
Registrován: 17 years ago
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvekod michal.siman » 16 years ago

kaddy píše:
michal.siman píše:Mam taky neco k veci, nevite nahodou co presne je mysleno tim "technicka podpora do: [datum]". Nevite nekdo presne co znamena ta TECHNICKA PODPORA? Jsou to jen update do dane doby zdarma, nebo je to nejaka pomoc s resenim problemu atd? Celkem by me zajimala definice.


Z vlastní zkušenosti vím, že se to týká na 100% automatických update a je to myšleno i jako podpora pro zákazníky.


no jasne upgrady jsou ok, ale podpora pro zakazniky asi jen pokud se pan Sys a pan Zemanek neurazi, pak je podpora, zaplacena nezaplacena, u konce :-).
0 x
Snazim se nejak zacit, budte na me prosim hodni, dekuji :-) az se neco naucim, ochotne poradim dalsim v rade ...

kaddy
Příspěvky: 96
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaddy » 16 years ago

[quote="michal.siman"][quote="kaddy"]Tak zase něco k tématu:

Co se tyce vypisu z banky, denne stahujeme a importujeme vypisy do ispadmina, konkretne z KB - vzdy je k dispozici vypis z predchoziho dne. Prosku problem v ISPADMINovi je, ze pokud ted den neni na vypisu zadna platba (vyjimecne ale stane se) tak se tento vypis nenaimportuje, ale ani se nikde neobjevi informace o tom ze byl importovan, ale ze tam nic nebylo. Takze kdyz se obcas neco dohledava tak clovek nevi jestli se to ten den neudelalo (zapomelo se) a nebo ten den opravdu nic nebylo. /quote]

Já se nemůžu nějak dopídit jak z RB stahovat denní výpisy, vždy se mi stahujou jen měsíční a netuším jak od nich dostat v kratším intervalu a nějak mi to sami nejsou schopni ani říct :)) Já fakturuju vždy poslední den v měsíci a klasika 14dní splatnost. Ale jelikož párujem 1x měsíčně nemůžu ani nastavit automatické odpojování :(
0 x

kaddy
Příspěvky: 96
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaddy » 16 years ago

michal.siman píše:
kaddy píše:
michal.siman píše:Mam taky neco k veci, nevite nahodou co presne je mysleno tim "technicka podpora do: [datum]". Nevite nekdo presne co znamena ta TECHNICKA PODPORA? Jsou to jen update do dane doby zdarma, nebo je to nejaka pomoc s resenim problemu atd? Celkem by me zajimala definice.


Z vlastní zkušenosti vím, že se to týká na 100% automatických update a je to myšleno i jako podpora pro zákazníky.


no jasne upgrady jsou ok, ale podpora pro zakazniky asi jen pokud se pan Sys a pan Zemanek neurazi, pak je podpora, zaplacena nezaplacena, u konce :-).


Už jsem se ptal p. Šikuly, ale netušíš k čemu je ve stastiskach - logger - MAC adresy u nějakých záznamů ta ikonka "nová stránka" a když na ní klikneš otevře se přihlašovací okno do ISP Translator?
0 x

michal.siman
Příspěvky: 1019
Registrován: 17 years ago
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvekod michal.siman » 16 years ago

kaddy píše:Už jsem se ptal p. Šikuly

ja uz jim psal, ale delaj mrtvy brouky. no nic. tak snad jen pro nove zajemce: nesmite ty hochy z sumperka nastvat, pak s vami nebudou mluvit.

kaddy píše:netušíš k čemu je ve stastiskach - logger - MAC adresy u nějakých záznamů ta ikonka "nová stránka" a když na ní klikneš otevře se přihlašovací okno do ISP Translator?


protoze je tam neprelozeny string "logger-mac-adresa" kterej ten system nasel. Mel by misto toho byt nejaky vyznam, tedy jine slovo ci souslovi pro cesky jazyk. je to zrejme soucast ispadmina, resp. nastroj vyvojaru (prekladatelu) aby nemuseli moc umet programovat a jen proste zapsali preklad do nejakeho rozhrani kam se prihlasi. rozhodne to neni pro bezneho zakaznika. podle me je to dokonce chyba ze se tyto odkazi ve verzi pro normalni zakazniky zobrazuji. ale mozna to je umysl ...
0 x
Snazim se nejak zacit, budte na me prosim hodni, dekuji :-) az se neco naucim, ochotne poradim dalsim v rade ...

kaddy
Příspěvky: 96
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaddy » 16 years ago

michal.siman píše:
kaddy píše:Už jsem se ptal p. Šikuly

ja uz jim psal, ale delaj mrtvy brouky. no nic. tak snad jen pro nove zajemce: nesmite ty hochy z sumperka nastvat, pak s vami nebudou mluvit.

kaddy píše:netušíš k čemu je ve stastiskach - logger - MAC adresy u nějakých záznamů ta ikonka "nová stránka" a když na ní klikneš otevře se přihlašovací okno do ISP Translator?


protoze je tam neprelozeny string "logger-mac-adresa" kterej ten system nasel. Mel by misto toho byt nejaky vyznam, tedy jine slovo ci souslovi pro cesky jazyk. je to zrejme soucast ispadmina, resp. nastroj vyvojaru (prekladatelu) aby nemuseli moc umet programovat a jen proste zapsali preklad do nejakeho rozhrani kam se prihlasi. rozhodne to neni pro bezneho zakaznika. podle me je to dokonce chyba ze se tyto odkazi ve verzi pro normalni zakazniky zobrazuji. ale mozna to je umysl ...


Myslíš jako aby jsme si mohli vymyslet vlastní stringy jo? :-D
0 x

Pintero
Příspěvky: 1352
Registrován: 19 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod Pintero » 16 years ago

kaddy píše:Já se nemůžu nějak dopídit jak z RB stahovat denní výpisy, vždy se mi stahujou jen měsíční a netuším jak od nich dostat v kratším intervalu a nějak mi to sami nejsou schopni ani říct :)) Já fakturuju vždy poslední den v měsíci a klasika 14dní splatnost. Ale jelikož párujem 1x měsíčně nemůžu ani nastavit automatické odpojování :(

RB :arrow: NASTAVENI -> Nastaveni vypisu -> Nove nastaveni :arrow: zde si nastav denni vypisy.
Akorat dle mych zkusenosti ti za kazde sestaveni vypisu strhnou 10,- Kc, takze mesicne 300,- korun zaplatis za vedeni navic :idea:
0 x

michal.siman
Příspěvky: 1019
Registrován: 17 years ago
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvekod michal.siman » 16 years ago

kaddy píše:
michal.siman píše:protoze je tam neprelozeny string "logger-mac-adresa" kterej ten system nasel. Mel by misto toho byt nejaky vyznam, tedy jine slovo ci souslovi pro cesky jazyk. je to zrejme soucast ispadmina, resp. nastroj vyvojaru (prekladatelu) aby nemuseli moc umet programovat a jen proste zapsali preklad do nejakeho rozhrani kam se prihlasi. rozhodne to neni pro bezneho zakaznika. podle me je to dokonce chyba ze se tyto odkazi ve verzi pro normalni zakazniky zobrazuji. ale mozna to je umysl ...


Myslíš jako aby jsme si mohli vymyslet vlastní stringy jo? :-D


ne, myslim jako aby programatori mohli programovat nezavisle na jazykove mutaci. tak se to bezne dela. vzdyt jsem psal ze to je nejspis funkce pro vyvojare / prekladatele / testery ;-)
0 x
Snazim se nejak zacit, budte na me prosim hodni, dekuji :-) az se neco naucim, ochotne poradim dalsim v rade ...