
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Přesměrování portů UDP 5060 a RTP 16384 na IP VoIP telefonu
Přesměrování portů UDP 5060 a RTP 16384 na IP VoIP telefonu
Poraïte mi prosím jak nasměrovat uvedené porty na konkrétní IP VoIP telefonů. Mám 3 Mikrotiky za sebou a jeden VoIP telefon je pověšený na druhém MK2 a druhý na třetím MK3, oba jsou na bezdrátovém spoji přes Ovislink 5460. Případně pokud by byl někdo ochotný mi s tím nastavením pomoci, zašlu i mé přístupové údaje do MK1 na ICQ atd.. 

0 x
Bez problémů se dostanu na webové rozhraní VoIP telefonu přes dva MK, nastavim, zkusim z něj ping na sip.fayn.cz, který je v průměru 27ms a telefon prostě nepřijímá hovory a taky sem tam se s ním nejde nikam dovolat. Problém je, že se nanaregistruje velmi často na sip server. Na podpoře jsem se dozvěděl, že mám zkusit poslat porty na IP adresu telefonu, ale jak, nevím. Ve stejné síti, i když před těmi MK2 a MK3 mám své PC a na něm SJphone a ten se zaregistruje vždy.
0 x
Něco jsem zkoušel, ale nevím zda je to správně a zda to takhle stačí nastavit na MK1 a nebo to musí být i na MK2, případně i na MK3. A další VoIP telefony? Mohu si je pouze přidat do Dst. Address jako další cílovou IP?


0 x
Jak poznám, že to funguje jak má? Když ty porty mám poslané na jednu IP, jestli tedy vůbec, tak co další VoIP telefony v síti, musím to stejné nastavit i pro ně?


0 x
Možná by mi stačilo něco jednoduchého, jak ověřit zda ten který port je skutečně průchozí či ne, na určitou vnitřní IP z vnějšku. Mám problém s jedním VoIP telefonem za MK3, který funguje spíše sporadicky, velmi často se nezaloguje na sip server, Včera jsem jej zkoušel za MK1 a zdá se že funguje jak má. Zkoušel jsem jej i na několik desítek vteřin odpojit od sítě, abych nasimuloval nějaký výpadek či restart některého Mikrotiku. Vždy se připojil do několika desítek vteřin na sip server. Když jsem se připojil do konzole VoIP telefonu kdy byl přístroj u něj, tak jsem si z ní pingl na sip.fayn.cz bez problémů s průměrnou odezvou 27ms. Majitel taky hlásí další problém s postupným zhoršováním slyšitelnosti během hovoru až k nesrozumitelnosti. S internetem potíže nemá. Popíši jak to mám nastaveno v síti.
MK1
in - wlan veřejná IP
out - ethernet 192.168.1.1
|
V
MK2
in - ethernet 192.168.1.49
out - birdge - wlan 192.168.22.1
|
V
MK3
in - wlan 192.168.22.55
out - wlan 192.168.6.1
VoIP telefon - IP 192.168.6.15
Nikde není nic filtrováno nebo omezováno kromě šířky pásma klientům v SQ. Jsem z toho už jelen.
MK1
in - wlan veřejná IP
out - ethernet 192.168.1.1
|
V
MK2
in - ethernet 192.168.1.49
out - birdge - wlan 192.168.22.1
|
V
MK3
in - wlan 192.168.22.55
out - wlan 192.168.6.1
VoIP telefon - IP 192.168.6.15
Nikde není nic filtrováno nebo omezováno kromě šířky pásma klientům v SQ. Jsem z toho už jelen.
0 x
"Ake porty si zvolis je na tebe.
Standardne to funguje tak, ze na wline nemusis robit nic, pokial na nom nepouzivas NAT.
Standardny port na VNC je 5900
chain=dstnat dst-address=0.0.0.0/0 protocol=tcp dst-port=5900 action=dst-nat to-addresses=adresa.pc to-ports=5900
Ak NAT pouzivas tak to musis adekvatne zmenit
chain=dstnat dst-address=0.0.0.0/0 protocol=tcp dst-port=5900 action=dst-nat to-addresses=adresa.wline to-ports=5900
External port:5900
Protocol:tcp
Internal IP address:adresa.pc
Internal port:5900"
Diskuze pojednávala o VNC, domnívám se, že po upravě portů a cílové IP by se to dalo zkusit.
Standardne to funguje tak, ze na wline nemusis robit nic, pokial na nom nepouzivas NAT.
Standardny port na VNC je 5900
chain=dstnat dst-address=0.0.0.0/0 protocol=tcp dst-port=5900 action=dst-nat to-addresses=adresa.pc to-ports=5900
Ak NAT pouzivas tak to musis adekvatne zmenit
chain=dstnat dst-address=0.0.0.0/0 protocol=tcp dst-port=5900 action=dst-nat to-addresses=adresa.wline to-ports=5900
External port:5900
Protocol:tcp
Internal IP address:adresa.pc
Internal port:5900"
Diskuze pojednávala o VNC, domnívám se, že po upravě portů a cílové IP by se to dalo zkusit.
0 x
Jan Holub píše:Na te karte action by jsi mel jeste vyplnit rozsah portu. Na vic ip to natovat bohuzel nepujde. Musel bys leda ten rozsah rozdelit mezi ne. Ale nevim jak to bude fungovat.
Zdravím vespolek,
rád bych poprosil o pomoc při promapování portů. Snažím se zprovoznit přímé volání bez SIP serveru TSP. Mám VoIP adaptéry rodiny SPA Linksys, které naslouchají SIPu na 1 portu 17(udp) v rozmezí např. 5060-5070 a vlastní data na 17(udp) 16384-16482. Nemohl by někdo kolegové dát k dispozici funkční nastavení? Používám 2 pravidla dst-nat: 1. pro SIP komunikaci, 2. pro přenos dat. Chová se to tak, že zvoní telefon v LAN, ale po zvednutí není nic slyšet ani na volající, ani na volané straně. Myslím, že dělám chybu v 2. pravidle nastavujícím vlastní tok RTP.

s pozdravem
Lubosh
0 x
Lubosh píše:Jan Holub píše:Na te karte action by jsi mel jeste vyplnit rozsah portu. Na vic ip to natovat bohuzel nepujde. Musel bys leda ten rozsah rozdelit mezi ne. Ale nevim jak to bude fungovat.
Zdravím vespolek,
rád bych poprosil o pomoc při promapování portů. Snažím se zprovoznit přímé volání bez SIP serveru TSP. Mám VoIP adaptéry rodiny SPA Linksys, které naslouchají SIPu na 1 portu 17(udp) v rozmezí např. 5060-5070 a vlastní data na 17(udp) 16384-16482. Nemohl by někdo kolegové dát k dispozici funkční nastavení? Používám 2 pravidla dst-nat: 1. pro SIP komunikaci, 2. pro přenos dat. Chová se to tak, že zvoní telefon v LAN, ale po zvednutí není nic slyšet ani na volající, ani na volané straně. Myslím, že dělám chybu v 2. pravidle nastavujícím vlastní tok RTP.
s pozdravem
Lubosh
Tak problém nebyl v nastavení NATU, ale v nastavení VoIP adaptérů Lynksys. Vyplňoval jsem položku EXT RTP Port Min: v záložce SIP, ve snaze uvolnit spodní část RTP intervalu pro komunikaci přes TSP. Volající stranou však nastavení nebylo akceptováno (bylo pod hodnotou, asi jde o bug, nebo si vysvětluji smysl tohoto parametru špatně) a požadavky obou zařízení se míjely. Po smazání hodnoty a nechání celého rozsahu (v záložce SIP 16384-16482) to začalo fungovat.
s pozdravem
Lubosh
0 x
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 18 years ago
zdravím,
já použivám linksys voip telefony a ve všech nastavuji v řádku veřejná adresa, moji veřejnou adresu. od té doby není nikdy problém. nutností je povolit porty které slouží ke komunikaci se sip serverem 5060-5065 a porty pro hovory mám jich povolené kolem 16200-17200, toto zaleží jak to máš nastaveno v tom voip telefonu.
mnoho uspěchů
já použivám linksys voip telefony a ve všech nastavuji v řádku veřejná adresa, moji veřejnou adresu. od té doby není nikdy problém. nutností je povolit porty které slouží ke komunikaci se sip serverem 5060-5065 a porty pro hovory mám jich povolené kolem 16200-17200, toto zaleží jak to máš nastaveno v tom voip telefonu.
mnoho uspěchů
0 x
mika_hakkinen píše:zdravím,
já použivám linksys voip telefony a ve všech nastavuji v řádku veřejná adresa, moji veřejnou adresu. od té doby není nikdy problém. nutností je povolit porty které slouží ke komunikaci se sip serverem 5060-5065 a porty pro hovory mám jich povolené kolem 16200-17200, toto zaleží jak to máš nastaveno v tom voip telefonu.
mnoho uspěchů
Dobrý den,
můj dotaz se ale týkal přímého volání, bez použití SIP serveru VoIP operátora. (Použití pro volání mezi účastníky připojenými na společný router, aby fungovalo i při poruše spojení na dálších routerech směrem na internet). V daném případě se jedná také o kvalitnější přenos hlasu (než přes SIP server TSP), nebo ping je menší než 5ms.
Volání přes SIP server operátora funguje i bez veřejné adresy (sip signalizace je stále assured) u přímého volání dojde k přenosu signalizace až v okamžiku volání (navazování komunikace) a je nutno mít promapované porty na příchozí(volané) straně.
problém mám už vyřešen, přesto děkuji
s pozdravem
Lubosh
0 x