Zdar lidi, předpokládám že už jste něco podobného řešili. Klient zemře, jeho rodina rodina vypoví službu, dodají úmrtní list, výpověď někdo z nich podepíše. Zatím podle mě po oficiální stránce vše v pořádku.
Problém? banka! Ta i přesto, že dostane úmrtní list, a může si ověřit úmrtí klienta, z nějakého důvodu účet ihned nezablokuje. Například Airbank (to je ta banka kterou můžete mít rádi) drží tento účet asi 4-5 měsíců v aktivním stavu, takže trvalé převody, a příchozí platby dále lze uskutečňovat.
Teď se ozvala příbuzná po zemřelém, že platby stále z toho účtu stále chodí, a že chce poslat přeplatek od doby úmrtí na jiný účet, nebo zaslat poukázkou přes poštu zpět. Hned jak jsem si všiml, že platby chodí, posílal jsem je zpět, ale Přece nemůžu postal peníze jinam, ne? Zůstatek přece musí do dědického řízení, je to tak?
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Úmrtí klienta vs banka, aneb jak naložit s přeplatkem.
Bych řekl, že banka s tím nesmí udělat nic do ukončení dědického řízení. Účet funguje i po smrti klienta i u ČS. Asi to je i logické.
Peníze se vrací tam, odkud přišly.
Peníze se vrací tam, odkud přišly.
0 x
Jelikož je zde zakázáno se negativně vyjadřovat k provozním záležitostem, tak se holt musím vyjádřit takto: nové fórum tak jak je připravováno považuji za cestu do pekel. Nepřehledný maglajz z toho bude. Do podpisu se mi pozitiva již nevejdou.
Přesně tak, vracet na účet odkud přišly. Nikdy jinam.
0 x
-
- Příspěvky: 521
- Registrován: 13 years ago
Max. ještě do notářské úschovy, kdyby náhodou účet, ze kterého byly odeslány, již nebyl k dispozici. A s kýmkoliv, tj. i s příbuznými, jednat pouze v případě, že mají v ruce glejt s pravomocným dědickým usnesením.
0 x