Dobrý den. Klient s kterému byla přidělena naše veřejná IP adresa a který provozuje vlastní mail / www server tvrdí, že bez zásahu z naší strany v podobě nastavení PTR záznamu na naší straně není schopen 100% provozovat poštu. Veřejná IP adresa klienta je v síti kde beží BIND + ISPconfig.
Byl by schopen někdo poradit kde a jak přesne nastavit zmiňovaný PTR záznam na naší straně?
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
PTR záznam pro klienta s vlastním serverem
Pro změnu reverzního záznamu je nutné požádat toho kdo je majitelem IP Adres, z jistíš v RIPE.
Měl by to být tvůj poskytovatel konektivity, ten ti přidělil veřejné IP adresy a on je i správcem reverzních záznamů k ip adresám. A je to pravda, pokud se pro poštovní server neshoduje A a reverzní záznam, je server nedůvěryhodný.
Měl by to být tvůj poskytovatel konektivity, ten ti přidělil veřejné IP adresy a on je i správcem reverzních záznamů k ip adresám. A je to pravda, pokud se pro poštovní server neshoduje A a reverzní záznam, je server nedůvěryhodný.
0 x
No.. to je náš klient
a náš rozsah.. Akorát člověk čo instaloval a konfiguroval www, dns, bránu atp je out ..

0 x
Tak to bych zacal tim, ze si sezenu opet cloveka, nebo se to naucim konfigurovat. Mit nastavenou branu a neumet si to opravit je celkem velky pruser! Co kdyz se neco stane?
0 x
Pošli přehled konfiguračních souborů z /etc/bind/pri
0 x
Díky už to funguje
Postup v ISPconfigu jest vložení IP adresy do záznamu zóny pro daný rozsah. V našem případě ješte povolený přenos na jiný DNS server který obsluhuje dotazy ze serverů. A nezapomenout na tečky 


0 x