Příspěvekod the.max » 10 years ago
Moje zkušenost c CAPsMANem v jedné restauraci je taky rozporuplná. Na běžné prohlížení Internetu je to OK, ale protože to neumí rychlé předávání klientů, tak to pro VoIP není zatím moc použitelné. Já tedy neřešil VoIP, ale RDP. V restauraci servírky používají tablety pro objednávání jídel a nosí malé termotiskárny pro tisk účtenek. Problém je podobný, když dojde k přepojení na jiné AP, tak se prostě RDP rozpojí, je nutné RDP klienta zavřít, znovu spustit a přihlásit se. Jsou dny, kdy to i relativně normálně funguje bez nutnosti ukončení, spuštění a přihlášení, ale moc jich není. Bohužel se mi nepodařilo vypozorovat okolnosti, za kterých to 'funguje' oproti dnům, kdy se to pořád musí vypínat a zapínat.
Zkoušel jsem CAPsMANa zrušit a dát APčka do WDS+RSTP, což bylo mnohem horší, než s CAPsMANem. Zkoušel jsem i MESH, ale výsledek byl pořád stejný.
Původně tam bylo Unify, ale bylo jich málo, navíc byl vznesen požadavek, aby v restauraci fungoval i Internet pro hosty. Z firmy, která spravuje ten platební systém mi bylo důrazně sděleno, že i když Unify umí dvě SSID, tak že prostě i tam to druhé SSID pro hosty nenastaví. Z toho důvodu jsem tam dal Mikrotiky, kde jsem přez CAPsMANa docílit stavu, kdy budu mít jedno APčko v místnosti (protože tam jsou více než metrové stěny, dům je starý několik set let), na kterém budou dvě SSID, jedno pro hosty, druhé pro tablety obsluhy .
Aktuální stav je takový, že tam zůstanou Mikrotiky s Internetem pro hosty a vedle budou na jiném kanále ještě Unify pro tablety.
V 1. a 2. patře, kde jsou nad restaurací pokoje hotelu je na chodbách také několik mikrotiků na CAPsMANu pro Internet, proti tomu není jediná vítka. Stejně tak, pro stejného provozovatele, je další síť s CAPsMANem na ubytovně z kontejnerových stavebních buňek pro stavební dělníky. Tam také není proti funkčnosti jediná vítka. Ale na pokojích ani na ubytovně se nepoužívají VoIP telefony, ani tablety s RDP.
A ještě poznámka k servírkám a tabletům. Když jsem sledoval log a pohyb servírek, vypozoroval jsem následující chování:
Servírka byla v jedné místnosti, tablet připojený na AP v této místnosti (např. u výdejního okna kuchyně). Servírka vzala jídlo a nesla ho zákazníkovi na stůl. Každý asi ví, že šerǘírky se pohybují relativně rychle, zejména v době obědů. Takže Odešla z místnosti a přez další dvě místnosti šla do čtvrté místnosti ke stolu zákazníka. Když byla servírka ve třetí mistnosti, tablet ztratil spojení s APčkem. Tablet tedy začal hledat nové AP, Servírka ale mezi tím již poloźila talíř na stůl, prošla skrz místnost do dalśí mistnosti a sbírala použité nádobí ze stolu. Tablet našel síť a začal se přihlašovat. Než se ale stihl přihlásit, servírka už zase byla u kuchyně u okýnka, takže tablet zjistil, že na dané BSSID se už nemůže přihlásit a začal tedy hledat nové AP. Servírka už ale nesla pití k jinému stolu jiného zákazníka. Rozpadlo se RDP spojení. Servírka došla ke stolu, kde zákazník chtěl platit. Tablet začal hledat signál, servírka mezi tím zavřela RDP klienta a znovu ho spustila, pokusila se přihlásit, ale zkončilo to s chybou o nedostupné síti. Tablet se úspěšně přihlásil, servírka tedy znovy vypla a zapla RDP klienta, přihlásila se a vystavila účet.
Když tam bylo Unify, tak problémy s odhlašováním a přihlašováním nebyli. Bohužel, nikdo mi před instalací mikrotiků nebyl schopen říci jak ten platební systém funguje, že běží na RDP, že firma dodávající ten to systém nepovolí ani dvě SSID na unify atd... prostě na palici.
'Roaming' jako takový podporují třeba APčka od Ruckus Wireless, Aruba, Cisco, ale tam začíná cenovka za kus na 20ti tisících bez daně. Také se objevila novinka od TP-Linku, nepamatuji si už tip, ale datasheet říká, že by to taky mohlo fungovat, controller běží na WIN, ale vyloženě o 802.11r (roaming) se tam také nepíše, cena mezi 2-3Kkč.
0 x
Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté.
Jednou jsem se dotkl ukazováčkem UBNT a slezl mi z něho nehet. Od té doby na UBNT nesahám.