❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Ray nebo 1S10
jednu
nicméně znám hodně lidí kterým to chodí stejně jako mě. Alcoma nás brutálně zklamala a předevšim jejich support v sobotu nefunguje. Nikdo to na 24 hodinový hot lince nebral celí odpoledne takže velkej fail v podobě 3 denního výpadku netu pro naší celou síť. I když se mi celkem líbí MP200 tak prostě ne, nikdy 


0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků
high speed routery podle požadavků
Bohužel se Alcoma zhoršuje. Jak přístupem, tak technicky. Poslední dobrý spoj byl MP90 (ale také to nebylo stoprocentní). Mám takový pocit, že u nás to vychází na 25% chybovost - aneb na polovině spojů se něco vyvrbilo. Škoda, že odešel Anton Mlýnský, to byly jiné vztahy a přístup. Takového člověka měli platit zlatem.
Racom máme momentálně nasazen jen jeden. Asi dva týdny visela jen jedna strana spoje, fungovala. Pak se podělal dohled, vracel nesmysly, dostat se na to pořádně nedalo. Technik to zkouknul prakticky ihned co mohl (to bylo zdržení na naší straně kvůli IP), prohlásil, že je to rozbitý a že to nikdy neviděl. Okamžitě poslali nový spoj. Druhý den už visel.
Ale jaké bylo překvapení, že nám poslali obě strany, prostě komplet. A pak bylo ještě větší překvapení, když se zjistilo, že to nebyl omyl. Prostě to tak řeší, dostaneš vždy nový kus (nebo spoj, teď si nejsem jistý - možná poslali obě strany, protože věděli, že tu druhou nemáme ještě namontovanou). A nechtějí ho vrátit. Dle jejich slov: přeci vás nebudeme nutit na ten stožár lézt po opravě znovu. Na to nejsme zvyklí - u alcomy to musíme poslat, vyžádat si zápůjčku (a zaplatit) a po opravě to vrátit zpět. Poslední dobou se také dozvídáme "závada se neprojevila". A pak si to nasaď zpět na stožár, když víš, že jiný kus z vlastních zásob tam funguje jak víno.
Je možné, že nové koště dobře mete. Ale zatím s přístupem spokojenost.
Takže naše síť přechází na Racomy v případě 10GHz a nutnosti FODU, v ostatních na Ericssony (ale ten nám ještě nevisí). Jiné experimenty už nechci připustit. Bohužel mít vše od jednoho výrobce své výhody má, zvlášť u malých sítí. Nemusíš toho znát tolik, i ten dohled je obecně stejný. A nemusíš komunikovat se spoustou lidí, stačí jeden.
hapi píše:jednunicméně znám hodně lidí kterým to chodí stejně jako mě. Alcoma nás brutálně zklamala a předevšim jejich support v sobotu nefunguje. Nikdo to na 24 hodinový hot lince nebral celí odpoledne takže velkej fail v podobě 3 denního výpadku netu pro naší celou síť. I když se mi celkem líbí MP200 tak prostě ne, nikdy
Racom máme momentálně nasazen jen jeden. Asi dva týdny visela jen jedna strana spoje, fungovala. Pak se podělal dohled, vracel nesmysly, dostat se na to pořádně nedalo. Technik to zkouknul prakticky ihned co mohl (to bylo zdržení na naší straně kvůli IP), prohlásil, že je to rozbitý a že to nikdy neviděl. Okamžitě poslali nový spoj. Druhý den už visel.
Ale jaké bylo překvapení, že nám poslali obě strany, prostě komplet. A pak bylo ještě větší překvapení, když se zjistilo, že to nebyl omyl. Prostě to tak řeší, dostaneš vždy nový kus (nebo spoj, teď si nejsem jistý - možná poslali obě strany, protože věděli, že tu druhou nemáme ještě namontovanou). A nechtějí ho vrátit. Dle jejich slov: přeci vás nebudeme nutit na ten stožár lézt po opravě znovu. Na to nejsme zvyklí - u alcomy to musíme poslat, vyžádat si zápůjčku (a zaplatit) a po opravě to vrátit zpět. Poslední dobou se také dozvídáme "závada se neprojevila". A pak si to nasaď zpět na stožár, když víš, že jiný kus z vlastních zásob tam funguje jak víno.
Je možné, že nové koště dobře mete. Ale zatím s přístupem spokojenost.
Takže naše síť přechází na Racomy v případě 10GHz a nutnosti FODU, v ostatních na Ericssony (ale ten nám ještě nevisí). Jiné experimenty už nechci připustit. Bohužel mít vše od jednoho výrobce své výhody má, zvlášť u malých sítí. Nemusíš toho znát tolik, i ten dohled je obecně stejný. A nemusíš komunikovat se spoustou lidí, stačí jeden.
0 x
Jelikož je zde zakázáno se negativně vyjadřovat k provozním záležitostem, tak se holt musím vyjádřit takto: nové fórum tak jak je připravováno považuji za cestu do pekel. Nepřehledný maglajz z toho bude. Do podpisu se mi pozitiva již nevejdou.
- Radek Úlehla
- Příspěvky: 1201
- Registrován: 17 years ago
- Kontaktovat uživatele:
Leeonek píše:hapi, kolik těch 1S10 máš? Na jakou vzdálenosti a s jakýma anténama
My spojů 1S10 máme okolo 18. Antény od 65 do 120, vzdálenosti od 1 do 20 km. Proti rádiu toho moc říci nemohu, nějaké zásadní problémy jsme neznamenali, problém je/byl multicast. Nevím, jestli se to povedlo již jinou verzí firmwaru minimalizovat nebo dokonce opravit. Podle informací které máme, se jednalo spíše o hw problém. Dál jsme se v testování již nedostali.
Konfigurace přes web stojí za houby ať je to jakýkoliv zařízení nebo rádio. Ať je to orcave, ovislink, ubnt nebo i starý ALFko, web konfigurace je hrozná a nespolehlivá. Když máte konfigurační utilitu nebo terminál, tak vždy víte, že jedno kliknutí nebo jeden enter znamená odeslání příkazu a jeho provedení. U web konfigurace většinou žijete v přesvědčení, že se tak stalo. Tím narážím na zkušenosti s nastavování především 1S10, protože hodně záleží na použitém prohlížeči a poloze Země vůči Měsíci. Ač tyto problémy může zapříčinit jen špatná verze prohlížeče, chybou zařízení je, že nemá možnost jiné konfigurace.
Běžný příklad u 1S10 byl ten, že prohlížeč při nastavování kanálů zobrazoval jiné kanály v konfiguraci modemu než dle statusu používal. Pak při ladění a tune station došlo k rozpadnutí spoje. Podobné problémy jsem zaznamenal na zděděných Asurách (brrrr). Někdy si říkám, za co nás ten bůh vlastně trestá.
0 x
ludvik: Docela me zarazil ten tvuj text o zapujckach nahradnich spoju. Ja mel za to, ze je to klasicky zadarmo a nikdo to neresi. Jsme zvykli u Summitu, ze kdyz mam proste problem s 10tkovym modelem, tak zavolam typkovi, zajedu si k nemu pro servisni sady, vymenim, poslu puvodni do reklamace a nikdo se me nepta, jestli to bylo duvodne, nebo ne. Proste mi to nefunguje, tak mam automaticky narok na servisni sady a to zadarmo, i kdyz mi do toho prasti blesk. 17kovy SDVcka jsou uskladneny u nas, takze tady je to uplne v pohode. A ty kdyz pouzivam, tak taky nic neresim.
0 x
Lukas Kristek
To si piš, že jsem se také divil. Přitom kdysi jsme byli ochotní platit i SLA. Jenže to nebylo možné ... ale fungovalo to i bez toho, tenkrát. Takže radši máme něco náhradního vlastního, především kvůli rychlosti případné opravy. Bohužel není zpětná kompatibilita (tedy myslím, to je spíš kolegova práce). Takže abys měl dva druhy - MP90 a MP160. A to nemluvím o tom, že ani napájecí části nejsou zaměnitelné, takže dle murphyho měníš vlastně vše, kromě samotného kabelu. Osobně se mi víc líbí krone způsob, co má alcoma (lepší pocit z kvality kontaktu), než POE přes RJčka jako u těch ostatních. Jenže to POE je alespoň kompatibilní.
Sakra, to jsme nějak odbočili od tématu
lukas píše:ludvik: Docela me zarazil ten tvuj text o zapujckach nahradnich spoju. Ja mel za to, ze je to klasicky zadarmo a nikdo to neresi.
Sakra, to jsme nějak odbočili od tématu

0 x
Jelikož je zde zakázáno se negativně vyjadřovat k provozním záležitostem, tak se holt musím vyjádřit takto: nové fórum tak jak je připravováno považuji za cestu do pekel. Nepřehledný maglajz z toho bude. Do podpisu se mi pozitiva již nevejdou.
Snad mi pritomni moderatori prominou, kdyz se jeste zeptam na cenu takove vypujcky a v navaznosti na to, jestli platim i v pripade, kdy Alcoma tu moji reklamaci uzna? Napsal bych PM, ale asi nebudu sam, koho to zajima. Zvazujeme prave prechod k jinemu dodavateli a Alcoma je samozrejme jedna z moznosti. Primarne mi jde o MP365, pripadne o MP200, ostatni neresim. Diky.
0 x
Lukas Kristek
To už bohužel fakt netuším. Tohle udělej radši písemně přímo s nimi.
Mimochodem se i může stát, že zaplatíš i za uznanou reklamaci v záruční době ...
lukas píše:Snad mi pritomni moderatori prominou, kdyz se jeste zeptam na cenu takove vypujcky a v navaznosti na to, jestli platim i v pripade, kdy Alcoma tu moji reklamaci uzna? Napsal bych PM, ale asi nebudu sam, koho to zajima. Zvazujeme prave prechod k jinemu dodavateli a Alcoma je samozrejme jedna z moznosti. Primarne mi jde o MP365, pripadne o MP200, ostatni neresim. Diky.
Mimochodem se i může stát, že zaplatíš i za uznanou reklamaci v záruční době ...
0 x
Jelikož je zde zakázáno se negativně vyjadřovat k provozním záležitostem, tak se holt musím vyjádřit takto: nové fórum tak jak je připravováno považuji za cestu do pekel. Nepřehledný maglajz z toho bude. Do podpisu se mi pozitiva již nevejdou.
- Viktor Novotný
- Moderátor
- Příspěvky: 4611
- Registrován: 20 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Novy Jicin
- Kontaktovat uživatele:
nevim hosi, nemuzu posoudit protoze jsem v podstate partner alcomy ... jen bych rekl, ze Tondu Mlynskeho platit zlatem asi neni dobry napad
a osobne i kdyz jsme kamaradi, tak on muze za to, ze jsem na zacatku sel do SVM ... az Jakub Rejzek me stahnul k alcome .. takze to ma Tonda takovy cerny puntik
...
jinak servisni dily jsou na Severni Morave budto u nas primo nebo v servisnim kontejneru v Olomouci, tedy dostupne je vse a hned .. ale jak rikam, neposoudim jak se chovaji k lidem co maji jeden ci dva spoje ale vim ze Jakub dokaze byt nekdy pekne arogantni k lidem ... jenze u nej je to problem toho, ze toho ma proste moc a tento pripad znam z osobni zkusenosti, take nejsem vzdy prijemny kdyz citim ze klient je osel a debata s nim nikam nevede ... takze ono je to tezke, co se ale technicke stranky spoju alcoma tyka, tak ja jsem spokojen, nejaky problem se obevi jen sporadicky ...


jinak servisni dily jsou na Severni Morave budto u nas primo nebo v servisnim kontejneru v Olomouci, tedy dostupne je vse a hned .. ale jak rikam, neposoudim jak se chovaji k lidem co maji jeden ci dva spoje ale vim ze Jakub dokaze byt nekdy pekne arogantni k lidem ... jenze u nej je to problem toho, ze toho ma proste moc a tento pripad znam z osobni zkusenosti, take nejsem vzdy prijemny kdyz citim ze klient je osel a debata s nim nikam nevede ... takze ono je to tezke, co se ale technicke stranky spoju alcoma tyka, tak ja jsem spokojen, nejaky problem se obevi jen sporadicky ...
0 x
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- Viktor Novotný
- Moderátor
- Příspěvky: 4611
- Registrován: 20 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Novy Jicin
- Kontaktovat uživatele:
to lukas zapujcka nic nestoji, alespon ja jsem nikomu nikdy neuctoval za zapujceny nahradni dil .. a oprava v reklamnacni dobe je zdarma
takze nevim co tady zase nekdo zveda vlny 


0 x
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- Radek Úlehla
- Příspěvky: 1201
- Registrován: 17 years ago
- Kontaktovat uživatele:
ludvik píše:Ale jaké bylo překvapení, že nám poslali obě strany, prostě komplet. A pak bylo ještě větší překvapení, když se zjistilo, že to nebyl omyl. Prostě to tak řeší, dostaneš vždy nový kus (nebo spoj, teď si nejsem jistý - možná poslali obě strany, protože věděli, že tu druhou nemáme ještě namontovanou). A nechtějí ho vrátit. Dle jejich slov: přeci vás nebudeme nutit na ten stožár lézt po opravě znovu. Na to nejsme zvyklí - u alcomy to musíme poslat, vyžádat si zápůjčku (a zaplatit) a po opravě to vrátit zpět. Poslední dobou se také dozvídáme "závada se neprojevila". A pak si to nasaď zpět na stožár, když víš, že jiný kus z vlastních zásob tam funguje jak víno.
To je moc hezký, že ušetříš jednu výměnu, ale pokud takové zařízení máš pojištěné, případně pokud ho kupuješ na leasing či máš trochu inteligentní sklad s evidencí SN, tak to, že si necháváš spoj jiný než sis koupil, není zrovna to pravé ořechové. Nevím jak to děláte, ale my všechny tyto věci pojišťujeme. Na druhou stranu je pravdou, že dříve jsme kupovali spoje za 750 tis., pak za 500 tis. atd., tak jsem si na pojišťování zvykli. Když nám pak jednoho krásného dne shořel Ceragon přes elektriku, tak pojišťovna zaplatila opravu i dopravu do států (cca 2500 dolarů).
0 x
- Viktor Novotný
- Moderátor
- Příspěvky: 4611
- Registrován: 20 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Novy Jicin
- Kontaktovat uživatele:
my to proste normalne ve skladu prepisem, napise ze dany SN vymenen za SN a hotove, podepise skladnik a dolozi k tomu papiry od vyrobce kteryma vymenu podklada ... nevidim v tehle administrative zadny problem 

0 x
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- Radek Úlehla
- Příspěvky: 1201
- Registrován: 17 years ago
- Kontaktovat uživatele:
A pokud to leasuješ, tak změny jsou tři 
Ještě že gigabeamy nemáme na leasing. Mám pocit, že jsme měli snad všechny SN v republice

Ještě že gigabeamy nemáme na leasing. Mám pocit, že jsme měli snad všechny SN v republice

0 x
Dobrý den všem,
Hotlinka Alcomy není a nikdy nebyla Nonstop. Pro poruchy mimo pracovní dny slouží školení a sklad ND. Každopádně kdokoliv z obchodníků i o víkendu telefon zvedá a je schopný vyřešit poruchu či poslat technika partnera na vyřešení.
Na http://www.alcoma.cz/cz/partner/ je uvedený pro každý kraj servisní partner, většina z nich je schopná reagovat Nonostop. Všichni mají přístup k náhradním dílům.
Máte tedy dvě pojistky, jak by se Vám nemělo nikdy stát, že spoj nepojede přes víkend.
Příspěvek, kde Alcoma nereaguje o víkendu na Nonstop Hotline je opravdu nelogický.
Náhradní díly /zápůjčka/ je za peníze pouze od nějakého stáří spoje a pro nevyškolené. V záruce se obvykle půjčuje bezplatně.
Závada se neprojevila... Drtivá většina závad je nastavením a instalací. Dokáži tu na stole nasimulovat celkem asi 3 chyby v nastavení, které moho vypadat jako porucha po výpadku napájení. Ono se totiž to nastavení musí taky uložit... (Tune, Transmision, Interleaving...). Uvedený případ nejsem schopný dohledat, ale v 95% opravenek je nastavení korektních hodnot a další zkoušení s větou, že se další závada neprojevila. Někdy ale opravdu dojde k reklamaci reklamace - a závada se projeví třeba po několika týdnech či po zevrubném testování v klimaické komoře.
Víme zaké ze statistik, že "záhadné" závady u dobře vyškolených klientů daleko méně, nežli u uživatelů bez řádného školení.
V běžné záruce také obvykle nepožadujeme vrácení ND zpět. Jsou výjimky.
K 1.10. jsme přijali nového pracovníka technické podpory. Měl by vylepšit komunikaci se zákazníky a právě on bude nahrazovat jednání Antona, kde můj milý švagr seděl celý den u ICQ či Skypu a odpovídal na techniké dotazy určité zákaznické skupiny.
Z důvěrou se obracejte Davida Němce, Pavla Tůmu, technickou podporu či jiné kontakty uvedené zde:
http://www.alcoma.cz/cz/clanek/kontakty/?acid=2
Stejně jako jste se obraceli na Antona. Myslím, že jsou stejně ochotní jako on a technicky jsou na tom taky velmi dobře. Volat Jakubovi Rejzkovi, tedy mně, nemá moc smysl, protože nemám víc nežli dvě uši, ke kterým bych mohl dát telefon.
Hotlinka Alcomy není a nikdy nebyla Nonstop. Pro poruchy mimo pracovní dny slouží školení a sklad ND. Každopádně kdokoliv z obchodníků i o víkendu telefon zvedá a je schopný vyřešit poruchu či poslat technika partnera na vyřešení.
Na http://www.alcoma.cz/cz/partner/ je uvedený pro každý kraj servisní partner, většina z nich je schopná reagovat Nonostop. Všichni mají přístup k náhradním dílům.
Máte tedy dvě pojistky, jak by se Vám nemělo nikdy stát, že spoj nepojede přes víkend.
Příspěvek, kde Alcoma nereaguje o víkendu na Nonstop Hotline je opravdu nelogický.
Náhradní díly /zápůjčka/ je za peníze pouze od nějakého stáří spoje a pro nevyškolené. V záruce se obvykle půjčuje bezplatně.
Závada se neprojevila... Drtivá většina závad je nastavením a instalací. Dokáži tu na stole nasimulovat celkem asi 3 chyby v nastavení, které moho vypadat jako porucha po výpadku napájení. Ono se totiž to nastavení musí taky uložit... (Tune, Transmision, Interleaving...). Uvedený případ nejsem schopný dohledat, ale v 95% opravenek je nastavení korektních hodnot a další zkoušení s větou, že se další závada neprojevila. Někdy ale opravdu dojde k reklamaci reklamace - a závada se projeví třeba po několika týdnech či po zevrubném testování v klimaické komoře.
Víme zaké ze statistik, že "záhadné" závady u dobře vyškolených klientů daleko méně, nežli u uživatelů bez řádného školení.
V běžné záruce také obvykle nepožadujeme vrácení ND zpět. Jsou výjimky.
K 1.10. jsme přijali nového pracovníka technické podpory. Měl by vylepšit komunikaci se zákazníky a právě on bude nahrazovat jednání Antona, kde můj milý švagr seděl celý den u ICQ či Skypu a odpovídal na techniké dotazy určité zákaznické skupiny.
Z důvěrou se obracejte Davida Němce, Pavla Tůmu, technickou podporu či jiné kontakty uvedené zde:
http://www.alcoma.cz/cz/clanek/kontakty/?acid=2
Stejně jako jste se obraceli na Antona. Myslím, že jsou stejně ochotní jako on a technicky jsou na tom taky velmi dobře. Volat Jakubovi Rejzkovi, tedy mně, nemá moc smysl, protože nemám víc nežli dvě uši, ke kterým bych mohl dát telefon.
0 x
- David Nemec
- Příspěvky: 14
- Registrován: 15 years ago
- antispam: Ano
Přeji krásný den všem,
Jak píše kolega hotline není nonstop, ale osobně můžu s čistím svědomím říci, že jsem nikdy nikoho nenechal ve štychu a všichni co mě znají a zkusili se mi dovolat o víkendu nebo v nějaký nekřesťanský čas, tak vědí že telefony zvedám.
Zákaznický support je pro nás primár a pokud něco nutně potřebujete, tak se nebojte volat a psát přímo mě. Když to nezvednu tak volám zpátky. Pokud ale někdo píše, že ho zklamal náš support, tak mi je to osobně líto a pokud to není nedorozumění, tak by mě zajímal důvod. A proto, mimo to že to napíšete sem, tak to napište hlavně nám…
Jak píše kolega hotline není nonstop, ale osobně můžu s čistím svědomím říci, že jsem nikdy nikoho nenechal ve štychu a všichni co mě znají a zkusili se mi dovolat o víkendu nebo v nějaký nekřesťanský čas, tak vědí že telefony zvedám.
Zákaznický support je pro nás primár a pokud něco nutně potřebujete, tak se nebojte volat a psát přímo mě. Když to nezvednu tak volám zpátky. Pokud ale někdo píše, že ho zklamal náš support, tak mi je to osobně líto a pokud to není nedorozumění, tak by mě zajímal důvod. A proto, mimo to že to napíšete sem, tak to napište hlavně nám…
0 x