❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Mordor

Příspěvky, které nespadají do žádného z vytvořených fór.
Uživatelský avatar
trandak
Příspěvky: 301
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Re: Mordor

Příspěvekod trandak » 13 years ago

Tak já také něco přidám:
Po bouřce mi odešli:
1x SXT s origo zdrojem s UTP cca 10metrů po venkovní zdi - KO ethernet + KO zdroj
1x Nanostation s 18metrovým převěsem ze stromu na chatu + UBNT zdroj 15V - KO ethernet - zdroj OK
1x RB711 s UBNT 24V zdrojem a kabel UTP cca 15metrů po půdě - KO ethernet + KO zdroj

Zdraví Trandák
0 x

Uživatelský avatar
Viktor Novotný
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 20 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Novy Jicin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viktor Novotný » 13 years ago

jestli vis jiste, ze jsou jen eth v haji, tak to k nam klidne posli na opravu ;)
0 x

Uživatelský avatar
LUKESM
Příspěvky: 128
Registrován: 13 years ago
Bydliště: Ruda nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod LUKESM » 13 years ago

Leeonek píše:
asdewq píše:presne cislo k tomu kolko takych sad mame ti nepoviem ale viem ze to cislo bude minimalne niekde okolo 500... ovsem je tiez pravdou, ze sme nasadzali 15v zdroje, nie tie 24v teda tam by rozdiel byt samozrejme mohol, avsak mame aj par desiatok 24v zdrojov u mikrotikov a tam co viem neodisiel este ani jeden..samozrejme je to maly vzorok ale aspon daco
na druhu stranu sxt, sextanty kde su vylucne 24v zdroje som tiez nepostrehol ze by nejak zasadnejsie odchadzali a tych mame tiez podobny pocet...


U klientu vyhradne mame nasazena RBcka
drive napajeni 18V zdroj + pasivni PoE
asi 2-3roky zpet ku vsem dnesnim instalacim UBNT 15V

a od te doby odchazi spise starsi instace bez UBNT

No, vidíš že to jdei s číslem, 500 je už pěkný vzorek :) poslední dobou jsem začal brát raději ty 15V zdroje od ubnt, za rok uvidím, jestli to byl dobrý tah ;)
0 x

DarkLogic
Příspěvky: 1315
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod DarkLogic » 13 years ago

Btw. jak se stavíte u zákazníka k těmto opravám? Měníte zadarmo nebo mu vysvětlíte, že je to jeho vina (měl to v bouřce vypnout) a účtujete mu cenu výměny?
0 x

Uživatelský avatar
pcwifi
Příspěvky: 2890
Registrován: 17 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Brnensko

Příspěvekod pcwifi » 13 years ago

no nevim jak by se stavel nekdo kdo chce / potrebuje netovat a zrovna prijde bourka k tomu, ze by mel jednotku odpojit ze site a nejlepe i od PC...my co lehne a za co rucime vymenime...ale mame stesti, ze tu triska nekdy hodne ale ne tam kde mame my veci na strechach.

PW
0 x

net.work
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod net.work » 13 years ago

DarkLogic píše:Btw. jak se stavíte u zákazníka k těmto opravám? Měníte zadarmo nebo mu vysvětlíte, že je to jeho vina (měl to v bouřce vypnout) a účtujete mu cenu výměny?

no reknu jim, ze to zkusim opravit (poslat Viktorovi na opravu :D)/poslat na reklamaci a kdyz to opravit nepujde, tak ze jim za nakupni cenu privezu zarizeni nove. Jinak samozrejme cestu ani cas neuctuju, jen material...
0 x

kure05
Příspěvky: 886
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod kure05 » 13 years ago

My po klioších nic nechceme. Tohle prostě nikdo neovlivní a kolikrát je vysmahlej port na MK i když to maj odpojený od PC a od el. sítě. Tuhle zimu nám odešlo dost RB711 kvůli těm šílenejm zimám, to taky nikdo neovlivní. Problém je jen s reklamacema. Na firmě máme už několik velkejch přepravek s vadnejma MK, ale stejnak nám většinu neuznaj. Zrovna tenhle vejkend nám to chřáplo do vysílače a všechny RB433AH jsou kaput. Ve všech třech je díra v FETu co je jako první v cestě napájení. Minulej rok v létě to bylo asi nejhorší, to bouřky likvidovaly co mohly. Se nestíhalo servisovat v rozumnejch časech snad měsíc . . .

Ja sem teda zapomněl zmínit že antény jsou po instalaci stále našim majetkem a po ukončení smlouvy jsou demontovány. Lidem zůstává tak maximálně WiFi router nebo switch . . .
Naposledy upravil(a) kure05 dne 09 Aug 2012 23:58, celkem upraveno 1 x.
0 x

net.work
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod net.work » 13 years ago

co to je jako za kravinu, abych lidem kupoval nove RBcka? kdyz jim to praskne do anteny a odejde jim televize - myslis ze jim v obchode, kde ji koupili daji novou???
nejsem prece zadna charita, abych jim ze sveho kupoval rbcka..
0 x

Uživatelský avatar
Viktor Novotný
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 20 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Novy Jicin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viktor Novotný » 13 years ago

no ale lide vetsinou krici, ze plati sluzbu a ty se mas postarat aby ta sluzba sla .. na to neni asi co rict ...
0 x

Uživatelský avatar
pcwifi
Příspěvky: 2890
Registrován: 17 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Brnensko

Příspěvekod pcwifi » 13 years ago

:D jenze tv si kupujes hezky za plny prachy do sveho vlastnictvi, verim ze vetsina z nas jednotky kliosum propujcuje za nejaky instalacni poplatek apod. a ruci za ne po dobu pripojeni kliosa... si tak rikam jak velka sit musi byt aby se nevyplatilo kupit "platicimu kliosovi" nove RBcko...

PW
0 x

net.work
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod net.work » 13 years ago

ja nikomu nic nepujcuju - kazdy si zarizeni kupuje do sveho vlastnictvi.. A komu se to nelibi, at jde jinam.. ano, mam drahou pripojku, ale klient za to dostane kvalitu a radny servis...
a ja aspon nemusim nikomu nic kupovat :D
0 x

DarkLogic
Příspěvky: 1315
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod DarkLogic » 13 years ago

Když už jsem tu otázku nadhodil, tak taky odpovím... Kdysi jsme zařízení odprodávali a měl to být problém klienta, co se mu s tím stane a buď to u nás reklamuje (je-li to oprávněné) a nebo koupí nové. S takovým přístupem ale byly neshody u klientů, kteří to celé berou jako službu. Takže jsme změnili strategii - platí si opravdu službu a zařízení mají zapůjčené po dobu užívání. Tím pádem v případě poruchy řešíme bez poplatků, protože je to náš problém. Jen mě někdy štve, že takto zákazníci necítí žádnou spoluodpovědnost. Když blesky kolem něho střílí, tak svou novou plazmovku si odpojí od všeho, ale to APčko nechá běžet.
0 x

Uživatelský avatar
LUKESM
Příspěvky: 128
Registrován: 13 years ago
Bydliště: Ruda nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod LUKESM » 13 years ago

Puvodne se vse odprodavalo, ale pak byly problemy pri poruse, kdyz u zakaznika neco odeslo.
Ted se zapujcuje prijimac a napajeni.
- zdroje se meni v ramci asi rezie
- u vadnych RB, ci kartet se meri, jestli je to po prepeti, pokud to neni prepetim, tak jde RB na reklamaci, ci na smetiste(pokud neni uz v zaruce). Pokud to je po prepeti, resi se to smluvne za 1000,- od zakaznika (pokud se mu vztahuje na to pojisteni, tak se mu to napise jako oprava). Prace s tim spojena je na nase naklady.
(ze statistik - je cca 80-85% zakazniku dobre pojistenych)

Dokonce bychom asi mohli chtit provizi od pojistoven, protoze spostu nepojistenych zakazniku se po tehle prihodach pojisti, nebo pripojisti... :D
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod hapi » 13 years ago

net.work píše:ja nikomu nic nepujcuju - kazdy si zarizeni kupuje do sveho vlastnictvi.. A komu se to nelibi, at jde jinam.. ano, mam drahou pripojku, ale klient za to dostane kvalitu a radny servis...
a ja aspon nemusim nikomu nic kupovat :D


jakej servis že dostane? My to děláme jako DarkLogic a sem stejnýho názoru. Všem přímo do očí říkáme, že už nikdy víc platit nic nebudou. Docela to funguje když jim řekneme jaký škody to za poslední měsíc napáchalo atd.. takový lidi už neodejdou protože vědí že je o ně postaráno. Ono stejně, řict si o 2k za klienta kterej je u nás 5 let je sebevražda.
0 x

Leeonek
Příspěvky: 3485
Registrován: 20 years ago

Příspěvekod Leeonek » 13 years ago

Přesně tak jak píše hapi, když klienovi odejde mikrotik, dám mu tam jiný a neřeším to. Těch odpálených rbček není zase tak moc když si vemu tisícovku klientů co mám. Pochybuju že by každý bez remcání zaplatil bezmála tisícovku za odpálené rbčko, a kdyby ano, už by se pokukoval po jiném providerovi.
Poslední klient který ke mě přešel byl právě z tohoto důvodu, byl u konkurence 5 let a při poslední bouřce mu kleklo zařízení. Po shlédnutí zařízení jejich technikem jim řekl že výměna bude stát 2500kč!!! Načež vytáhl z tašky druhé loco a jal se je vyměňovat. Klient řekl ať to nechá tak jak to je a odjede. Poté zavolal k nám a ten den byl připojen s tím, že po dobu trvání výpovědní lhůty má u nás net zdarma.
V podstatě za dobu existence sítě jsem ještě nikomu nic neúčtoval, a to ani servis a ikdyž to bylo prokazatelně vinou klienta.
Jen jednou jsem tím klientovi pohrozil, protože nechtěl pochopit, že k němu nebude jezdit zdarma technik 2x do měsíce když si přenastaví "něco" v notebooku a nefunguje mu net. Asi po 4 návštěvě během 2 měsíců jsem pánovi řekl, že příště mu budu účtovat výjezd technika. Asi po měsíci klidu mě prozvonil, na prozvánění už z principu nereaguju, takže jsem to přešel a zapomněl. Po dalším týdnu jsem dostal rozhořčený email, jak si dovoluju nereagovat když mě volal, a že odchází jinam. Takže teď prudí jiného poskytovatele :)
0 x