Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Neplatiči

RADIUS, CAPsMAN, The Dude, AirControl, UniFi, Zabbix atd.
soooc
Příspěvky: 1586
Registrován: 17 years ago

Re: Neplatiči

Příspěvekod soooc » 12 years ago

neverhappy píše:Taky jsem na par lidech prodelal. nyni to resim takto
1. splatnost klienta k 14-temu v mesici
2 25-teho v mesici upominka mail, SMS
3. 30 respektive 31.v mesici odpojeni internetu
4. platba klienta na muj ucet.
5. Znovuzapojeni klienta
6. Pri opakovanem prohresku uctuji za znovuzapojeni 300,-. Zatim jsem tedy nepouzil, ale strasim je tim docela dost. Rikam jim jak je to pro me casove narocne ho znovu spustit
6. Nevyslo mi to pouze jednou, ale v zhledem k tomu ze mi klient mesicne stahoval pres den 300GB jsem byl docela rad ze uz ho nemam.

Nestraste me tim, ze ho nemuzu odpojit, atd, ze mu znemoznim narok na informace, atp.. Muze vyuzit muj bezplatny internet v obecnich knihovnach, imho telefon mi taky odpojili, kdyz jsem jim jednou nezaplatil.


Odpojit ho samozrejme muzes - schvalne se podivej na web CTU - je to tam plna vyveska uznavani pohledavek operatoru, ČTÚ bylo řádně připadáno práce, že ze zákona musí tohle řešit.

Jak tu někdo psal - mít dobře nastavené všeobecné podmínky, pokuty jsou běžné u všech operátorů - T-mobile si jen za první upomínku účtuje 150.

Jak tu někdo psal, že exekutor vymohl jen 4000 z 12000 - ten člověk, co ty prachy neměl, tak se nezbavil toho dluhu - stále dluží, jen se ho nepodařilo plně umořit. Ten dluh je navíc již uznaný, takže je to složitější s promlčením. Takže teďka záleží, jak se domluvíš s tím exekutorem, je nutné to z něj prostě vymlátit. Exekutorům se do toho moc nechce, ale jakmile si tenhle člověk zaplatí třeba tarif u operátora, tak už to je maření rozhodnutí soudu atd. Začal bych na toho exekutora tlačit, ať dělá co umí - on si ty náklady vymůže k tomu taky, jen se nesmíš nechat odbýt. A když se mu nebude chtít -> exekutorská komora, stížnost a on se zbrchá ;)

Jinak dlužníci (nemyslím lidi, co ti přiznají, že mají finanční problém a chcou ho řešit, nebo jen zapomenou) jsou svine a neni radno se s nima parat.
0 x

hocimin1
Příspěvky: 1154
Registrován: 17 years ago
Bydliště: Náchod

Příspěvekod hocimin1 » 12 years ago

JA to mam stejne, akorat pokuta za znovu pripojeni je 1299,- a to rikam kazdemu i tomu kdo smlouvu necte a jenom podepise.


neverhappy píše:Taky jsem na par lidech prodelal. nyni to resim takto
1. splatnost klienta k 14-temu v mesici
2 25-teho v mesici upominka mail, SMS
3. 30 respektive 31.v mesici odpojeni internetu
4. platba klienta na muj ucet.
5. Znovuzapojeni klienta
6. Pri opakovanem prohresku uctuji za znovuzapojeni 300,-. Zatim jsem tedy nepouzil, ale strasim je tim docela dost. Rikam jim jak je to pro me casove narocne ho znovu spustit
6. Nevyslo mi to pouze jednou, ale v zhledem k tomu ze mi klient mesicne stahoval pres den 300GB jsem byl docela rad ze uz ho nemam.

Nestraste me tim, ze ho nemuzu odpojit, atd, ze mu znemoznim narok na informace, atp.. Muze vyuzit muj bezplatny internet v obecnich knihovnach, imho telefon mi taky odpojili, kdyz jsem jim jednou nezaplatil.
0 x

Repkins
Příspěvky: 719
Registrován: 18 years ago
Bydliště: Brno

Příspěvekod Repkins » 12 years ago

Udělal jsem to jako Neverhappy.. A už nemám neplatiče, páč ti, co na to dlabali a dělali si z toho holubník, už ode mně odešli. Cítili se uražení, že jsem si dovolil je odpojit kvůli tomu, že 3 měsíce nazaplatili. Někteří byli uražení, že jsem po nich chtěl, aby uváděli správně variabilní symbol platby... Prostě jsem se zbavil sajrajtu, se kterým bylo víc práce než kolik z toho vypadlo peněz. Na lidi musí být člověk tvrdej, musí mít neprůstřelný obchodní podmínky, který umí pojmout všechny možný situace, jinak lidi na všechno hazejí kakáč a myslí si, kdoví co nejsou.. A hodně si zvykli, že se za práci snad neplatí.. Ale za to můžou tací kurvílci cen, kterým by jinak lidi utekli, páč ty jejich služby jsou totálně nachochot.
0 x

teo
Příspěvky: 401
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod teo » 12 years ago

Prosím vás, ví tu někdo jaký je limit odpisu výše pohledávek vůči jednomu klientovi který nezaplatil?

Jde mi o malé částky, nebo částky přes tisícovku. Myslím tedy částek které se navyplatí vymáhat.

(Ikdyž těď určitě zkustím některou z těch inkasních firem - nevíte od jaké částky kupují ty pohledávky?)
0 x

tom-tom
Příspěvky: 1089
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod tom-tom » 12 years ago

Repkins píše:...Cítili se uražení, že jsem si dovolil je odpojit kvůli tomu, že 3 měsíce nazaplatili...


Hm. Vyžadujeme platbu nejpozději k 20 dni v měsíci, ve kterém byl klient připojen. Do posledního má ještě nějaký čas na zaplacení a hned od prvního se mu zobrazuje po 10min. prudítko s informací, za jak dlouho mu bude přípojka zablokovaná. Takto má 8 dnů na zaplacení. Devátý den už funguje jen spojení na banky.

Pokud nezaplatí, nejede. Po 3 měsících neaktivity posíláme písemnou upomínku na uhrazení dluhu s návrhem výpovědi smlouvy k datu odpojení.. Použito zatím jen u dvou klientů. Jinak je platební morálka slušná, ikdyž máme i jednoho repetenta, kterému jde net tak 14 dnů v měsíci, díky nezaplacení-odpojení-zaplacení.

Myslím si, že nejlepší způsob jak vymáhat dluhy je zabránit klientovi, aby si dluh udělal :)
0 x

teo
Příspěvky: 401
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod teo » 12 years ago

Myslím si, že nejlepší způsob jak vymáhat dluhy je zabránit klientovi, aby si dluh udělal

agree!
0 x

Repkins
Příspěvky: 719
Registrován: 18 years ago
Bydliště: Brno

Příspěvekod Repkins » 12 years ago

Přesně jak říkala moje babička: "Velkej bič a malej dvůr, to na ně platí..." :)
0 x

David2006
Příspěvky: 3243
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod David2006 » 11 years ago

Podal jsem pár žádostí na řešení situace k ČTU. Bylo mi ale sděleno že teď vyřizují žádosti z cca června 2010 a těch případů je na cca 50 tisíc tak jestli pro mě není lepší počkat cca měsíc či dva že je ve schvalovacím řízení (nebo tomu blízko) návrh úpravy zákona kdy to dáte rovnou k soudu (otázka je zda to bude rychlejší). Nevím na jakém principu jednají inkasní agentury a o co se momentálně opírají (pokud to dáváte někteří rovnou k nim), když by se dle toho co vím měl ISP obracet na ČTU, ale to je druhá věc asi to nějak právně prošlapané třebas mají.
0 x

10kabel
Příspěvky: 63
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod 10kabel » 11 years ago

Sice jsem to psala jinde, ale nakopírovávám ať nehledáte.

Několik z praxe od velkých existujících i již neexistujících ISPa i ode mne.

Ohledně doplácení do konce smlouvy ve Všeobecných podmínkách pokud chcete doplatit dobu do konce smlouvy musíte mít toto zavedeno. Některé firmy mají smluvní pokuty jiní jsou drzejší a mají tam měsíční paušál. Takže třeba u kyslíku to je 150 Kč za každý měsíc krát počet zbývajících měsíců. Tedy zbýváli mu z 6ti měsíců 4 a platil například 400 Kč tak by mohl doplatit bez ohledu na to zdali službu využíval či nikoliv nějakých 1600 Kč. Důležité je mít v smluvních podmínkách asi toto:

Pokud je uzavřena smlouva na dobu určitou nebo dobu neurčitou s minimální určenou dobou trvání smlouvy náleží poskytovateli poplatky za celou dobu trvání dohody a to i v případě že, služba nebyla využívána vůbec nebo jen po určitou část doby.

Upozorňuji, že toto způsobuje zpravidla naštvanost klienta který je zvyklý s ISPíky všech velikostí vyčůrávat kde se dá a je přímo úměrná výši poplatku krát doba kterou již klient nehodlá službu využívat. :)

Tak teď trocha do mlýna s vymáháním.
1. hlídat platby hned první týden udělat kontrolu a neplatiče obeslat sms, e-mail. Žádná reakce zkontrolovat konkrétně jeho platby neníli, zaříznout a poslat na nástěnku do zaplacení. Tím si ušetříte asi tak 99% problémů.
Co s tím 1% takže za
2) SEVT prodává normálně obálky s doručenkou červená zelená a tak. Kupte si je podle toho kolik lidí Vám neplatí.
3) Nastilizujte si cosi jako obchodní dopis hlavička klient a prostý text který Vám sem postnu, aby jste to nemuseli tvořit.
4) viz dole přečíst

Dobrý den,

Odeslali jsme Vám doporučeně fakturu dlužných částek která k dnešnímu dni nebyla uhrazena. Na základě telefonické domluvy 12.12.2010 v 12:12 jsme Vám zaslali předmětnou fakturu 1212121212.

Na základě domluvy jsme očekávali platbu do 12.1.2011. Upozornili jsme Vás na skutečnost, že Vám nebylo účtováno penále z dlužných částek. Také Vám nebylo pozastaveno připojení. Částku jste v domluvené době a ani do data splatnosti faktury neuhradila. Částka Vám byla nyní navýšena o reaktivační poplatky, poplatky za zaslání faktury a penále za jednotlivá období. Připojení Vám bude v nejbližší době odpojeno.

Z Vaší strany nebyl učiněn žádný krok k domluvě o úhradu nebo vysvětlení důvodu pozdržení platby.

Po obdržení tohoto dopisu spolu s fakturou tuto neprodleně do dvou dnů uhraďte.
V případě, že platba nebude do pěti dnů od doručení připsána na účet 123456789/1234 bude následující den věc předána do správního řízení a následně k exekuci. Tímto ovšem již Vaše náklady na řešení celé věci se zvýší o náklady řízení a exekuce.

Můžete si z toho něco umazat dle situace asi tak, že v první upomínce bude dopis mírnější v druhé a další verzi už dejte tvrdější tón. Přidejte fakturu, nebojte se říci si náklady na zaslání i 400 - 600 Kč spořitelna účtuje 400 Kč za obyčejný dopis, že máte -5 Kč na účtě na konci měsíce. Obálka něco stojí někdo to musí napsat vytisknout donést na poštu a zaplatit 40 -60 Kč za odeslání dle váhy. Na stránce české pošty v případě více neplatičů si stáhněte podací arch. Pokud nechcete kupovat barevné obálky stačí i na poště vyplnit si takový korespoďák - doručenka která (update)Vám přijde zpět a je pak důležitá (update) protože ji kopírujete a dáváte k správnímu řízení s ostatními dokumenty, obyčejný doporučený dopis nestačí. Vložte do obálky vše orazítkujte podepište zkontrolujte papíry, aby jste je nezaměnili a hurá na poštu. Pokud je správná adresa nemusí se dít nic až 3 týdny dopis čeká na poště 14 dnů a pak se dozvíte jak to s Vámi klient myslel. Vrátíli se doručenka ohlídejte platby tak 14 dnů pak pošlete druhý dopis. Vrátíli se dopis neotevřený ponechte ho tak a založte do šanonu nejlépe do kapsy z id klienta(update) obálky které se vrátili zpět nerozlepujte, mohou být připuštěny k čtení obsahu a pokud ji rozlepíte obsah mohl být pozměněn, tedy vrácenou obálku nechat vždy zavřenou. Pošlete druhý dopis.
Pokud klient zaplatí jedině dobře u každého dalšího dopisu nezapomeňte doúčtovat smluvní pokuty, platby za dopis, pravidelné poplatky. Pokud klient nepřebírá dopisy - nereaguje nebo přebírá a neraguje dostanete se k třetímu dopisu. Pokud ani po třetí (dle pravidla 3x a dost) není uhrazeno vše oscanujte včetně zavřených obálek (tyto pak mohou být připuštěny do správního řízení nebo na soud k exekuci a čteny) proto nerozdělávat napište návrh na zahájení správního řízení a pošlete na místně a věcně příslušný správní úřad tedy čtú. Soudem se nezdržujte ten to tam stejně přepošle a fikanější klient nebo jeho advokát to udělá taky a nezmůžete zhola nic.

Český telekomunikační úřad
se sídlem
Sokolovská 219, Praha 9 Poštovní přihrádka 02
225 02 Praha 025
Věc: Návrh na zahájení správního řízení

Poskytovatel: ISPík
Fyzická osoba podnikající dle jiných zákonů než živnostenského a zákona
o zemědělství pod svým jménem a příjmením nezapsaná v obchodním
rejstříku
Registrace číslo 0123 IČ: 987654321
Narozen 32,12,2345
Bydlištěm a místem podnikání Horní Dolní, Pr.... PSČ 012 34

Uživatel: Novák Jouda
Fyzická osoba - podnikatel
IČ 987654320
Bydlištěm Dolní Horní, Joudova 1
PSČ 012 34

Uživatel dne 31.1.2008 uzavřel smlouvu o připojení k síti Internet dále jen smlouva s poskytovatelem na dobu neurčitou. Tato skutečnost je vyznačena na smlouvě.
V roce 2008, 2009 a 2010 byl uživatel telefonicky kontaktován za účelem dosažení dohody o uhrazení nedoplatků. Hovor byl uživatelem aktivně odmítnut bez jakékoliv snahy o domluvení.
Uživateli byli zaslány doporučené dopisy na doručenky kdy doručen byl jeden dopis dne 21.9.2010 na tento uživatel nereagoval žádným způsobem. Další dva doporučené dopisy byli uloženy na poště od 27.9.2010 do 12.10.2010 a od 22.6.2011 do 7.7.2011 dopis byl odeslán 19.6.2011.

Uživatel má nyní u poskytovatele nedoplatek ve výši 31 měsíčních plateb ve výši 350,- Kč v celkové výši 10850,- Kč včetně DPH plus úrok z prodlení podle nařízení vlády č. 163/2005 Sb. Dále smluvní pokuta v výši 0,1% denně od 1.4.2008 do 29.2.2012 včetně na každý dlužný měsíc zvlášť, kdy celkový počet dnů za každý neuhrazený měsíc po splatnosti je celkem 29657 dnů krát 0,35 což je 0,1% z měsíčního poplatku 350 Kč celkem tedy 10379,95 Kč smluvní pokuta. Dále 3x 200 Kč za zaslání upomínky celkem tedy 600 Kč. Celkový nedoplatek podle dohody je tedy 11524,95Kč včetně smluvní pokuty bez úroků z prodlení.

Poskytovatel žádá náhradu nákladů řízení ve výši uhrazeného správního poplatku.
Platbu zaslat na účet číslo 123456789/1234 do 15-ti dnů od dne nabytí právní moci rozhodnutí.
Kolky vylepeny.
Přílohy:
- Smlouva o připojení k síti Internet
- Všeobecné obchodní podmínky platné k dni sepsání smlouvy
- Doručenky a vrácené dopisy
- Faktury a průvodní dopisy
V Praze 24.12.2012 ISPík

S pozdravem
ISPík
V Praze dne 1.10.2010

tak napsáno máte vezměte částku a spočtěte z ní 4% nejméně však 200 Kč skočte na poštu a než zavřete obálku vylepíte tam v hodnotě těch 4% z částky nebo nejméně těch 200 Kč kolek. Obálku zavřete a pošlete nebo osbně na podatelnu čtú. (update) tato věta již neplatí čtěte dole.
Nyní se netěšte správní řízení se na stůl dostane úředníkovy tak za rok až rok a půl mezitím klientovy naběhne nějaká ta koruna na smluvních pokutách a reposazbě čnb. Pokud čtú rozhodne o oprávněnosti Vašeho nároku klient by měl zaplatit. Pokud nezaplatí hurá s ním na platební rozkaz nebo rovnou exekuci.
Návody a informace jsou doporučující určitě neponesu odpovědnost za to pokud si to jakkoliv zvrzáte.
Pěkný den:)

UPDATE:
papírová forma podání přešla na čistě eletronickou, změna je tedy následující:
Peníze posíláte převodem nikoliv kolkem
Podání je přes portál čtú. Když zapomenete přílohu není problém pošlete ji k č.j. e-mail, osobně pošta. Co je však důležité musíte mít datovou schránku nebo aspoň elektronický podpis.
4) (nahoře) Před odpojením jste podle novelizace ZEK povinni upozornit klienta před odpojením někdo má SMS, někdo e-mail. Ideální je e-mail lepší pak dopis a druhý již účtovat. Výklad k účtování prvního dopisu je ze strany čtú dle vyjádření negativní neb zaslání nemůže být ziskové. Dáte si psrostě vyšší paušál za upomenutí první zdarma a druhý iudeálně od 100 Kč výše.
0 x

Rnet
Příspěvky: 5
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod Rnet » 11 years ago

Zdravím ako je že klient dá ini podpis a potom neplatí a keď dôjde k tomu najlepšiemu tak povie že to nieje jeho podpis ako mam postupovat a už ste sa stím streli
0 x

zubodravec
Příspěvky: 832
Registrován: 13 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod zubodravec » 11 years ago

Ja jsem naucil advokata prebrat si agendu.
Ma pristup do klientske zony na ucet dluznika.
tam ma k dipozici :
1) veskerou korespondenci vedenou s klientem
2) oskenovane dokumenty, upominky, smlouvy
3) platebni bilanci zakaznika

Advokat pripravi pro CTU zalobu z dokumentu ktere mu dame k dispozici, je to docela vopruz , napr. neni mozne zalovat celkoucastku, ale vypsat kazdou neuhrazenou fakturu a pak datsoucet.
Jde to jako zaloba na CTU, pak nam CTU posel vyzvu k uhrade spravniho poplatku za 200 Kc, a cca do 12-24 mesicu prijde rozhodnuti od CTU.
Pak teprve muzu zazadat souda aby zahajil rizeni vedouci k exekuci (samozrejme pokud vte chvili povinny neuhradi).
Veskera podani se deji elektronickou cestou pres schranku.

Ad REozhodci dolozka, udelal jsem si pravni rozbor, procetl zakon, jednal s CTU a vyslo, ze rozhodci dolozka nema zadnou vahu.
A zaroven kdyz nekdo sepise dolozku podle sveho, tedy ze si navrhne svoji rozhodci smlouv, tka to muze rovnouzabalit, pokud ma protistrana dobreho advokata, tak mu to zamitne s ohledem na judikaturu (napr. pokud uvedes ze rozhdone samosoudce, musis rovnou naspat do smlouv i jmeno soudce, jinak je rozhodci dolozka nepolatna)

Mooog píše:
paja78 píše:Mam k tomu jeden svuj postreh:

Pouzivame taky rozhodci dolozku. Nejak ale nikdo u nas poradne netlacil a par neplaticu se naslo. Platime nejaky pausalni poplatek unii pro rozhodci a mediacni rizeni, kde mame nejake pripadne vyhody a
moznost vyuzivat jejich pravni poradce. Poslal jsem tam jeden pripad. Dostal jsem navrh na podani a stacilo jen podepsat a poslat. Nicmene zakaznik v poslednim okamziku zaplatit a vec se vyresila.
Ted jsem udelali velke reorge a chteli poslat zaloby na vice lidi, kteri nam neplati.
Docela jsem se ted divil, kdyz nam jeden jejich pravnik poslal informaci, ze reseni nebude tak snadne, jak si asi dva roky myslime:

Co se týče smluv za poskytování připojení, mám špatnou zprávu. Bohužel tento typu smluv řešit nemůžeme – spory ohledně povinností plynoucích ze zákona 127/2005 Sb. rozhoduje ČTU; dle § 64 zmíněného zákona je povinností uživatele hradit cenu za službu. Z toho vychází, že k řešení sporů (ohledně neplacení poplatků za službu) je oprávněn ČTU. Jediná možnost by byla přepracovat smlouvu na nějaký komplexní typ balíčku, aby to jakžtakž prošlo, ale mělo by to hodně velká rizika..

No a tak se zase vse zastavilo a ted musime zjistit co teda a jak....
;-)

Paja


Ahoj, díky za plodný příspěvek

je škoda aby to tu usnulo, takže dávám do pléna otázu: Jak řešíte vymáhání pohledávek aktuálně teď? Zavalujete ČTU požadavky na stokorunové spory? Docela uředníky lituju, jak se k tomu staví? Je ČTU ta správná autorita, které se lidi bojí víc nez exekutora?
0 x

Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 11 years ago

Žalobu je lepší dát k soudu a vůbec to neřešit přes loutkový ČTÚ, který sice taky může rozhodnout, ale trvá to nepoměrně déle a navíc dlužník nezřídka naplive na poskytovatele spoustu marastu a ČTÚ se pak zabývá ještě tímto.
0 x

zubodravec
Příspěvky: 832
Registrován: 13 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod zubodravec » 11 years ago

Tvuj postup jsem zkusil a soud to vratil, ze musi nejprve probehnout kolecko na CTU.

Adolf.Shitler píše:Žalobu je lepší dát k soudu a vůbec to neřešit přes loutkový ČTÚ, který sice taky může rozhodnout, ale trvá to nepoměrně déle a navíc dlužník nezřídka naplive na poskytovatele spoustu marastu a ČTÚ se pak zabývá ještě tímto.
0 x

lazna
Příspěvky: 54
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod lazna » 9 years ago

A co prejit na prepaid?
0 x

Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Příspěvekod okoun » 9 years ago

ted se mi dost opakuje scénář že uživatel nezalatí paušály a odstěhuje se, takže je nedohledatelný a ještě se směje. prakticky s tím nejde nic dělat... na trvalém bydlišti samozřejmě není :)
asi nejlepší je ho všude vystavit jako neplatiče + na veřejné portály a potom bude mít problém když bude žádat o úvěry a podobně...
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...