Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Neplatiči

RADIUS, CAPsMAN, The Dude, AirControl, UniFi, Zabbix atd.
ltkac
Příspěvky: 32
Registrován: 14 years ago
antispam: Ano

Neplatiči

Příspěvekod ltkac » 14 years ago

Všichni máme nějaké špatně platící nebo vůbec neplatící zákazníky. Je mi jasné, že se strhne lavina s odpověďmi typu, vypnout službu, platiti předem, atd. To děláme taky, ale zajímalo by mě, jak postupujete a co se nejvís osvědčilo při vymáhání již vzniklého dluhu. Jak to máte ošetřené ve smlouvách?
0 x

Ajfel
Příspěvky: 962
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod Ajfel » 14 years ago

Pokud mas smlouvu, tak to muzes postoupit treti osobe, nam pomohlo jenom pohrozeni predani pohledavky treti osobe a strhla se lavina platicich neplaticu. Nekteri ale stale zustali neplaticimi, tak byly odpojeni a jeste meli tu drzost na nas rvat, jak jsme si dovolili je odpojit. Drzost nekterych lidi nezna mezi :)
0 x

Leeonek
Příspěvky: 3485
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod Leeonek » 14 years ago

klient neplatí měsíc, přesměřování, pokud neplatí řekněmě i při přesměřování další 2-3 měsíce, volám. Pokud nezvedá telefony, ke smlouvě si napíšu poznámku zrušeno, nekomunikuje a šlus. Takto mě "odešli" asi 3 klienti, jeden ožrala, druhý fetka a pak jeden co sem si myslel, že je normální ale pořád sliboval další termín zaplacení. U toho zvažuju že to nějak pořeším, protože neuhradil celkově asi 10 měsíců než jsem mu to zrušil a v podstatě je semnou pořád ve smluvním vztahu, takže už to bude podstatně víc :)
0 x

net.work
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod net.work » 14 years ago

No ono to je trošku složitější... Klient sice má uzavřenou smlouvu na základě které má platit.. to je v pořádku... problém trošku nastává v případě že ty mu po 1 či 2 měsící odstřihneš službu.. Po tomto zásahu už si totiž nemůžeš nárokovat další měsíční poplatky, páč mu neposkytuješ jeho službu.. Leda že bys to měl smluvně ošetřené.... Jediné co mě napadá je co 1min přesměrování na web pro neplatiče... Tak by měl službu plnně funkční a zároveň by ho to asi moc dlouho nebavilo dívat se co 1min na na to že má cálovat :-D
0 x
Jan Ptáček

skilly
Příspěvky: 48
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod skilly » 14 years ago

Ja som mal tiez problem s platobnou moralkou. Platili mesiac po atd... teraz sa plati mesiac dopredu ak neuhradi platbu pred koncom mesiaca dostane sms (99%) zaplati. Ak nie caka sa este 2-3 dni z dalsieho mesiaca (zalezi na ktory den padne prveho v ten mesiac) ak ani vtedy neuhradi, zobrazuje sa mu stranka o tom ze bol odpojeny (teda blokuje sa iba 80port) vsetko ostane ide, teda aj Internet banking. Samozrejme je aj obmedzena rychlost na 256/256.
0 x

hocimin1
Příspěvky: 1154
Registrován: 17 years ago
Bydliště: Náchod

Příspěvekod hocimin1 » 14 years ago

Ja zas mam ze do 15. toho mesice musi na dany mesic zaplati. Kdyz do konce mesice nezapalti, vypinam mu sluzbu. Znovu zapnuti stoji poplatek 1200,- . Kazdeho upozornuji na tuto skutecnost ve smlouve. A musim rict ze to funguje.
0 x

ltkac
Příspěvky: 32
Registrován: 14 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod ltkac » 14 years ago

My máme ve smlouvě dané, že mají platit k 20.dni, źe pokud nezaplatí, tak ho máme právo vypnout a nemá to vliv na fakturaci, smluvní úroky a pokuty. Jenže lidi neumí číst a nepovažují smlouvy za dokument, která se dodržuje. Problém je ten, že pokud už tedy nezaplatí tak jak ty peníze vymoci. Začali jsem to řešit externí(inkasní) firmou, ale ani to není všemocné. Nejhorší je, že pokud mám smlouvy a na nich "pouze" jméno, adresu a telefon, tak se po odstěhování neplatiče už nejsme toho člověka nijak dohledat. Řešíte někdo na smlouvy čísla občanek nebo rodné? Nevíte co by to obnášelo, aby jsme vyhověli zákonům?
0 x

lukas
Příspěvky: 643
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod lukas » 14 years ago

Alternativni rozhodci dolozka :) Skvela vec, neni to tak pomale a drahe jako soudy.
0 x
Lukas Kristek

skrebon
Příspěvky: 467
Registrován: 18 years ago
antispam: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod skrebon » 14 years ago

Zákazníci sú u nás väčšinou zmluvne viazaný, takže my zasa 15 dní splatnosť, 20. deň po neuhradení v danom období (občas štvrťročne, ročne apod...) príde zákazníkovi e-mail s presnou dlžnou sumou, upozornením timeoutu len 10 dní na úhradu a odkazmi na banku. 30. deň je automaticky odpojený a presmerovaný na stránku, kde má obrovským presnú dlžnú sumu, jeho posledné úhrady a chýbajúcu úhradu. No a samozrejme zasa odkaz na banky :-) V tomto prípade buď uhradí alebo aspoň pozrie, ktorá banka má krajší web :-) A legislatíva? Zákon 610/2003 Z.z nás neobmedzuje...
d) dočasne prerušiť alebo obmedziť poskytovanie verejnej služby z dôvodu:
2. nezaplatenia splatnej ceny za verejnú službu v lehote upravenej vo všeobecných podmienkach, a to až do jej zaplatenia alebo do zániku zmluvy o pripojení; dočasne prerušiť poskytovanie verejnej telefónnej služby na pevnom mieste pripojenia k sieti možno iba po predchádzajúcom náležitom upozornení a uplynutí dodatočnej lehoty určenej na zaplatenie, upravenej vo všeobecných podmienkach,

A Všeobecné podmienky...
4.1 Poskytovateľ má právo:
d) dočasne prerušiť poskytovanie služieb z dôvodu ich zneužívania alebo nezaplatenia splatnej ceny do 15 dní po splatnosti,
j) na úhradu cien za Služby a nie je dotknutý obmedzením alebo pozastavením Služieb z dôvodov uvedených v bode B 4.1 d) Všeobecných podmienok. Po dobu takéhoto pozastavenia budú Účastníkovi ďalej účtované pravidelné mesačné poplatky za služby, prenajaté a umiestnené zariadenia a technické prostriedky a jeho subdodávateľov, a tieto poplatky sa Účastník zaväzuje uhradiť.


No a keď zákazník stále neplatí, po týždni upomienky, potom platobný rozkaz, exekučný ...
0 x

skrebon
Příspěvky: 467
Registrován: 18 years ago
antispam: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod skrebon » 14 years ago

lukas píše:Alternativni rozhodci dolozka :) Skvela vec, neni to tak pomale a drahe jako soudy.

Ako presne fungujú?
Je pravda, že s tým nemám žiadnu skúsenosť, ale vo VP som to už videl veľa krát.
0 x

Uživatelský avatar
sub_zero
Příspěvky: 1741
Registrován: 18 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sub_zero » 14 years ago

skrebon píše:
lukas píše:Alternativni rozhodci dolozka :) Skvela vec, neni to tak pomale a drahe jako soudy.

Ako presne fungujú?
Je pravda, že s tým nemám žiadnu skúsenosť, ale vo VP som to už videl veľa krát.


treba my to mame takhle:

K. Rozhodčí doložka

1.Pro případ, že se spory či nesrovnalosti z této smlouvy a v souvislosti s ní nepodaří přes veškeré vynaložené úsilí smluvních stran vyřešit smírnou cestou, sjednávají tyto použití rozhodčího řízení dle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízení a výkonu rozhodčích nálezů, namísto řízení soudního. Smluvní strany sjednávají, že řešení sporů a nároků uplatní u stálého Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR v Praze, a že se podrobí procesním pravidlům tohoto rozhodčího soudu, jakož i jeho rozhodnutí a zavazují se toto rozhodnutí bez odkladu vykonat.
0 x
Říkáš-li, že něco nejde, znamená to, že to neumíš.

Jirka Lazorčák

PS: Ta fotka je stará, už mám +15kilo..

lukas
Příspěvky: 643
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod lukas » 14 years ago

0 x
Lukas Kristek

datacalldc
Příspěvky: 29
Registrován: 15 years ago

Příspěvekod datacalldc » 14 years ago

hocimin1 píše:Ja zas mam ze do 15. toho mesice musi na dany mesic zaplati. Kdyz do konce mesice nezapalti, vypinam mu sluzbu. Znovu zapnuti stoji poplatek 1200,- . Kazdeho upozornuji na tuto skutecnost ve smlouve. A musim rict ze to funguje.


No ja jsem tohle udelal uplne obracene - odpojeni sluzby jsem zpoplatnil (u nas 1500.-) a znovuzapojeni zdarma - zkuste hadat proc ;-))

Jinak tady zaznel naprosto pravdivy nazor - ve chvili kdy klienta odpojis nelze uctovat pausal, kdyz nedodavam sluzbu, vetsinou komunikuji po prvnim nezaplaceni - email - pismena upominka a pis. upominka doporucene + 70 Kc ukony s tim spojene (musi byt prokazatelne, pravnik poradi vysi "prokazatelnych" admin. vydaju, neb nelze napr. uctovat to co jsem sice musel udelat, ale nemam na to zivnostenske opravneni!!! - proto se to da nasadit na papir. cas s tim straveny + postovne atd)

No a pak zvlast, kdyz nekomunikuji posilam posledni upozorneni + 1500 ua odpojeni (osetreno smluvne). Chytraci po upomince zacnou tvrdit, ze jim to pred X dny X dni nebezelo - smula - smlouva jasne uklada povinnost hlasit vypadek do 24 hodin (pak dokonce davam bez reci slevu)

Navic jsem vsem do jejich rozhrani nacpal grafy s jejich dostupnosti, protoze mne uz vymluvy nekterych dost lezly na nervy.
0 x

paja78
Příspěvky: 66
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod paja78 » 14 years ago

sub_zero píše:
skrebon píše:
lukas píše:Alternativni rozhodci dolozka :) Skvela vec, neni to tak pomale a drahe jako soudy.

Ako presne fungujú?
Je pravda, že s tým nemám žiadnu skúsenosť, ale vo VP som to už videl veľa krát.


treba my to mame takhle:

K. Rozhodčí doložka

1.Pro případ, že se spory či nesrovnalosti z této smlouvy a v souvislosti s ní nepodaří přes veškeré vynaložené úsilí smluvních stran vyřešit smírnou cestou, sjednávají tyto použití rozhodčího řízení dle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízení a výkonu rozhodčích nálezů, namísto řízení soudního. Smluvní strany sjednávají, že řešení sporů a nároků uplatní u stálého Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR v Praze, a že se podrobí procesním pravidlům tohoto rozhodčího soudu, jakož i jeho rozhodnutí a zavazují se toto rozhodnutí bez odkladu vykonat.


Mam k tomu jeden svuj postreh:

Pouzivame taky rozhodci dolozku. Nejak ale nikdo u nas poradne netlacil a par neplaticu se naslo. Platime nejaky pausalni poplatek unii pro rozhodci a mediacni rizeni, kde mame nejake pripadne vyhody a
moznost vyuzivat jejich pravni poradce. Poslal jsem tam jeden pripad. Dostal jsem navrh na podani a stacilo jen podepsat a poslat. Nicmene zakaznik v poslednim okamziku zaplatit a vec se vyresila.
Ted jsem udelali velke reorge a chteli poslat zaloby na vice lidi, kteri nam neplati.
Docela jsem se ted divil, kdyz nam jeden jejich pravnik poslal informaci, ze reseni nebude tak snadne, jak si asi dva roky myslime:

Co se týče smluv za poskytování připojení, mám špatnou zprávu. Bohužel tento typu smluv řešit nemůžeme – spory ohledně povinností plynoucích ze zákona 127/2005 Sb. rozhoduje ČTU; dle § 64 zmíněného zákona je povinností uživatele hradit cenu za službu. Z toho vychází, že k řešení sporů (ohledně neplacení poplatků za službu) je oprávněn ČTU. Jediná možnost by byla přepracovat smlouvu na nějaký komplexní typ balíčku, aby to jakžtakž prošlo, ale mělo by to hodně velká rizika..

No a tak se zase vse zastavilo a ted musime zjistit co teda a jak....


;-)

Paja
0 x

Mooog
Příspěvky: 19
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod Mooog » 13 years ago

paja78 píše:Mam k tomu jeden svuj postreh:

Pouzivame taky rozhodci dolozku. Nejak ale nikdo u nas poradne netlacil a par neplaticu se naslo. Platime nejaky pausalni poplatek unii pro rozhodci a mediacni rizeni, kde mame nejake pripadne vyhody a
moznost vyuzivat jejich pravni poradce. Poslal jsem tam jeden pripad. Dostal jsem navrh na podani a stacilo jen podepsat a poslat. Nicmene zakaznik v poslednim okamziku zaplatit a vec se vyresila.
Ted jsem udelali velke reorge a chteli poslat zaloby na vice lidi, kteri nam neplati.
Docela jsem se ted divil, kdyz nam jeden jejich pravnik poslal informaci, ze reseni nebude tak snadne, jak si asi dva roky myslime:

Co se týče smluv za poskytování připojení, mám špatnou zprávu. Bohužel tento typu smluv řešit nemůžeme – spory ohledně povinností plynoucích ze zákona 127/2005 Sb. rozhoduje ČTU; dle § 64 zmíněného zákona je povinností uživatele hradit cenu za službu. Z toho vychází, že k řešení sporů (ohledně neplacení poplatků za službu) je oprávněn ČTU. Jediná možnost by byla přepracovat smlouvu na nějaký komplexní typ balíčku, aby to jakžtakž prošlo, ale mělo by to hodně velká rizika..

No a tak se zase vse zastavilo a ted musime zjistit co teda a jak....
;-)

Paja


Ahoj, díky za plodný příspěvek

je škoda aby to tu usnulo, takže dávám do pléna otázu: Jak řešíte vymáhání pohledávek aktuálně teď? Zavalujete ČTU požadavky na stokorunové spory? Docela uředníky lituju, jak se k tomu staví? Je ČTU ta správná autorita, které se lidi bojí víc nez exekutora?
0 x