Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Migrace z ISPadmina na iny funkcny system

RADIUS, CAPsMAN, The Dude, AirControl, UniFi, Zabbix atd.
roman.wifi@post.sk
Příspěvky: 151
Registrován: 16 years ago

Migrace z ISPadmina na iny funkcny system

Příspěvekod roman.wifi@post.sk » 7 years ago

Zdravim.

Po niekolko rokoch trapenia z ISPadminom a riesenia problemou, premyslam o prechode na iny system. Nevadilo by, keby bol plateny, len funkcny a tech. podpora odpovie na dotaz, ci vyriesi problem, ak nejaky nastane v priebehu 1-2x dni aspon.

Islo by o prechod z ISPadmina na iny system. Na ISPadmine je GMS brana, DNS, fakturacie, monitorovanie,.atd. Viete o niecom rozumnoum, pripadne, ak mate svoj system, ponuknite cenik. ISP admin obsahuje kopec nezmyslou, ktore su zbytocne a zatazuju len system. Pripadne, ak vie niekto spravit, vytvorit system namieru, tiez sa ozvite najlepsie na
email roman.wifi@post.sk

Dakujem.

Roman
1 x

roman.wifi@post.sk
Příspěvky: 151
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod roman.wifi@post.sk » 7 years ago

V cakani na odpoved od supportu uz niekolko dni, hladam ine moznosti a pozeram si stare emaile. Niektore su zabavne :D

Rok 2009, ked som system kupoval.
Odpoved na moje dotazy, pri informovani sa na plateni ispadmin a neplateni LMS, som dostal nasledovnu odpoved:

"ja rikam vsem, ze se nesnazime delat system, ktery je levny, ale system ktery funguje.
LMS je alternativa, ale pokud vam neco nefunguje, tak toto nemate komu reportovat , nikdo vam za system neruci ...."


Rok 2010, odpoved, ako dlho mam cakat na odpoved na moj dotaz.

"Z časových důvodů bohužel není možné odpovědět na všechny dotazy v reálném čase. Pokud Vaše technická podpora odpovídá úrovni L1 ( pouze update ), zaslaný dotaz bude zařazen do fronty pro zpracování. Pro technickou podporu L1 však není doba odpovědi nijak garantovaná, můžete tedy stát, že zaslaný dotaz zůstane nevyřešen. Jakmile naši pracovníci zpracují prioritně řešené požadavky úrovně L3 ( VIP požadavky ), L2 ( nahlášené incidenty ) a také dříve zaslané požadavky ostatních zákazníků, pokusí se na Váš dotaz odpovědět, prosíme vyčkejte. "

..atd. Zabavne je si citat stare emaile.

V 2009 mal ispadmin asi 3-4x jazyky,..dnes ich ma 13x. Zial si platim len update L1, takze mi odpovedat nikto nemusi...ani ked mam problemi z funkcnostou systemu. Sranda.
Aj cenik je dost zaujimavy :( za update, ci hodinu prace..

Skuste PLS nieco ponuknut. Kde to bude mat i zmysel.
0 x

Cheprer
Příspěvky: 930
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Olomouc a okoli

Příspěvekod Cheprer » 7 years ago

Covece taky bych mohl preferovat kolikrát me někdo na úkor nějaké licence odvětil ze mi pořadí pouze zapenize, to sem toho dotyčného rovnou poslal "do prdele" (s prominutim admini snad pochopí) ale za to mužů říct ze jsou tam i lide kteří jsou ochotni pomoci, je fakt že s ispadminem už pracuji zhruba od stejného roku jak pises tenkrát tam bič nefungovalo, ještě dnes musím říct ze je hromada věci které mi tam chybí, ale stále si stojím názor ten ze az na tech par věci které jsou jako management routeru bych si vice rad editoval sam tak jsem spokojen od fakturace az po monitoring a vše ostatní chodí, občas něco ne úplně tak jak ma, ted mi systém třeba nepravidelně poslední rok tuhne co 1-2 týdny takže musím udělat reboot ale jinak funguje, sice je fakt ze update od update musím přidávat hw protože mi přijde ze je stále náročnější a méně odladen, ale to taky nějak snasim. Představa migrovat na něco jiného ačkoliv už me to párkrát napadlo nevidím k tomu dobrý důvod. A to ze mi TP rok tuhne, jeden kolega na můj dotaz proč to dělá po updatu mi odvětil ze ho to nebude zajímat dokud si nepriplatim VIP, ale potom jiný tuším ze pan Pokorný se snažil dopátrat chyby a by vyměnily jsme si několik obsáhlých emailu o tom co pro to on udelal a cocto pro mužů udělat já, takže to ted stoji na tom ze mam v plánu to přesunout z virtualu na fyzickou Mašínů a doufám ze se to zlepší, ale az bude okurkova, ted MNO tak poslední dva roky prostě na to není vůbec čas. Ale chystam se ba to.
Co te na ispadminu tak trápí?
Sorry za ten off ale viděl jsem a zkoušel tunu alternativ a nic me ani z části nenaplnovalo tak abych to řešil.
0 x
Ferenc Richard
info[at]RFservis[dot]cz
+420 774 164 886
Vystavba telek. reseni LTE, 3G, 2G [HUAWEI,NOKIA..]
Mikrovlny ericsson, huawei, ray, alcoma...
Vytyčování met. a opt. siti o2
Servis a udrzba mob. a fix stanic.
Poskytovani telek. sluzeb Olomoucky kraj.

roman.wifi@post.sk
Příspěvky: 151
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod roman.wifi@post.sk » 7 years ago

Toho je vic.
V podstate mna trapit o iste, co teba.
Mam svoju "vykonu" masinu 4x jadrovu, 8Gb Ramky, SSD disky do raidu,.atd.
Neskutecne sa to za par dni samo zahlti, az tak, ze sa natom neda robit. Dalsi vec, je, ze na ispadmin funguje pouze len reboot, potom vsetko jede, ako som zistil.
Dnes mi bolo poradene, ze reboot fakt funguje a mozem to len potvrdit. Po reboote system jede jak ma. Najvic co ma stve, ze ked pridam nove sektorky, vymenim napr. RB600 za SXT + RB3011, tak v ispadmine spravim novy router, poprehadzujem klientou a stary router zmazem. ISPadmin mi tych klientou nevidi, blokuje im DNS, nemonitoruje,.atd.
300x klientou 3x dni nesiel DNS, nemonitorovali sa vysielace, klienti, neprepisovali sa pravidla, neplatici fungovali, atd. Tento problem ma stale, ked menim, ci pridavam novy router.
Vse funguje, len ispadmin blokuje tych klientou, routre. Musim, but prepisat pracne na nove routy, IP, alebo, ako som zistil SAM, ze ak sa system rebootne, vsetko zazracne ide ako ma.
Takyto system s tykouto chybou, nemienim "platit". Cim novsia verzia, tym pomalsi system.. a stale sa to len zhorsuje. Na dotazy neodpovedaju. Upgrade mi pride, nie ako vylepsovanie, ale opak.

Davam ti za pravdu, ze za ISPadmina nieco naist, nieje jednoduche, ale ide to. Mna ispadmin stal uz kopec penazi a stale ich somna tahaju. Pricom, maju vadny produkt, ktory ma bugy a na ich odstranenie, nestaci si platit len update z L1,.ale prikupit si par ticketou na L2, aby sa Ti uracili vobec odpisat.

Najlepsie je natom, ze ked som rozsiroval,.netflow, ci GSM branu, ci DNS, tak su velmi rychli a tu netreba cakat. Ale ked reklamujem ich "produkt", ktory si este aj platim upgrajdom, tak, niesu schopny ani odpisat po dvoch tyzdnoch..

Tymto, co si napsal, si mi len potvrdil, ze chyba je ich v systeme nie v nas, ako stale tvrdia. Pravda je, ze chyby mali i na zaciatku a dost. Co preto robia? Nic! Len pridavaju jazyky, pre dalsie krajiny. Ja im za vadny produkt nemienim platit, premyslam, ze ani upgrade nebudem platit, pride mi to zbytocne. Su tam veci ako Ubiqity, ktory nemam ani jeden a stale mi tam vyskaju, zranitelnost, co sa neda vypnut :(.

Toto mi poslali:
Dobrý den,

při zpracování Vašeho tiketu mohou nastat následující dvě situace:

A) Pokud se ukáže, že je chyba na straně našeho systému, budeme daný problém pochopitelně řešit bezplatně.
B) Pokud se ukáže, že problém nastal v důsledku Vašeho zásahu do systému, budeme nuceni jeho řešení zpoplatnit, a sice následovně:

Standardní sazba: 50 EUR / hod
Drobné zásahy (časová náročnost do 30 minut): 25 EUR

Pro případ, že nastane situace B, je nutné nám předem zaslat Váš souhlas s fakturací. Mějte na paměti, že bez něj nelze postupovat dále.

Odvtedy sa nic nedeje. Reboot nepovazujem za opravu. Na dalsi tyzden napisem ticket na reklamaciu systemu,..atd. budu mat 30 dni na vyjadrenie sa. Potom to mozem riesit inou cestou.
0 x

the.max
Příspěvky: 1306
Registrován: 16 years ago
Bydliště: Sudetten land
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod the.max » 7 years ago

Já si začal psát systém vlastní. Postupem času se přidalo pár dalších lidi, aktuálně už na systému vlastně nic nedělám, je v podstatě přepsaný od základu. Účel to plní, sice to asi nemá takové fičury jako ispadmin, ale když je prostě někde nějaká bota, tak si jí prostě sami najdeme a opravíme, pokud je potřeba nějaká nová funkcionlita, no tak se prostě dopíše, pokud je nějaká funkce, od které chci něco jiného než kolega na jiné síti, tak si to prostě "přiohnu" podle svého. Pravda, stálo to dost času, ale prostě dělá to přesně to, co od toho chceme (teda většinou). Bohužel, některé nově potřebné funkcionality se tam přidávají špatně, protože nějaké části kódu na který je potřeba novou funkcionalitu navázat prostě vůbec nepočítá s něčím co je teď potřeba a tak je to prostě pořád ve vývoji. Ale je to naše, nezaplatili jsme za to ani korunu, pouze vlastní čas. A co víc, zdokonalili jsme se při tom v programování :-D

Jinak 50 eur za hodinu oprav bugů ve vlastním programu je docela pěknej šolich.
0 x
Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté.

Jednou jsem se dotkl ukazováčkem UBNT a slezl mi z něho nehet. Od té doby na UBNT nesahám.

roman.wifi@post.sk
Příspěvky: 151
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod roman.wifi@post.sk » 7 years ago

Cheprer:
Ja mam odzaciatku svoju masinu, ziaden ich virtual ani pronajem.
Od zaciatku si pripadam ako ich betatester, s tym rozdielom, ze im este za betaverziu platim.
Uz som im aj do tel povedal, ze by nobolo zle, tam uz dat do grafickeho rozhrania moznost rebot ispadmina a k tomu pocitadlo. Ja som to sice pouzil vcera 1x krat, ale rozhodne nie naposledy.

Na co sa v prvom rade vzdy vyhovoria, je hardware, ci poskodene disky,.stale to iste dokola.

Dakujem za emaile. Zistujem, ze nas je viacej, co z ispadminom bojujeme a riesite to rebootom. System ma chyby a zahlcuje sa sam, cim sa spomaluje.
Nevie sa sam "regenerovat", cize opetovne z rychlit. Mi to prijde ako windows, ktory ma ten isty problem. U apple, je to ine.

Nebudem odpisovat kazdemu osobne, takze by som to zhranul a napisal tu.

Migraciu, si predstavujem, tak, ze sa popresuvaju fakturky, grafy,..atd.
Na ispadmine mi teraz bezi netflow, gsm brana, DNS, robia sa FA, statistiky.. Monitorovanie siete, odpajanie neplaticou, tak ako i posielanie smsiek cez nagios v pripade vypadkou, ci technikovi v pripade poruchy u klientou.
Ubiqity nepouzivam, nemam CAT TV. Nahrada by mala byt "podobna". V zaciatkoch som mal riesene vsetko cez mikrotik a potom to prisposobil ispadminu.

System by som zobral i z hardwarom, ktory by mal mat vzdialenu spravu. Nechcem pocuvat tie iste vety, slova. Bol by som rad, ak by som za par rokou zabudol na ispadmina. Zmena je zivot.
Vzdy treba zmenu, ak to inak nejde. 7x rokou si myslim, ze mohli zdokonalit system, natolko, aby bol stabilny, behal rychlo a nam stacilo platit update L1 co je u mna 400€ rocne a nemuseli im pisat, vypisovat.
Ak ich odpoved je, ze treba mat L3, aby sa tym zacali zaoberat, je ich "pekna" reklama. Ja odmitam platit 210€ mesacne za VIP, cize L3.
VIP podpora s garantovanou reakční dobou do 24h je 210 € / měsíc a minimalna doba VIP je 6x mesiacou, som nasiel na nete.

Nekupoval som si demoverziu, ci betaverziu. ISPadmin je podla ich funkcny a stabilny system za ktorym by si mali i stat a mal by i tak fungovat. Ked tam mozu dat 13x jazykou, tak tlacitko reboot, by nemal byt problem za tie roky, ak to riesi problem vecsinu uzivatelou. Je to jednoduchsia volba a rychlejsia, kedze za 14x dni mi neodpovedali na email a problem sa tym padom ani neriesi.

Ty, co si spravili svoj vlastny a vedia to, su natom najlepsie podla mna.
0 x

Pintero
Příspěvky: 1352
Registrován: 17 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod Pintero » 7 years ago

OT: Linux server, který se musí každý den rebootovat :lol: :o :lol: :o
Nic ve zlém, taky jsem občas s ISP adminem na štíru, taky jsem chtěl odejít. Mám ho od roku 2008. Před rokem jsem nahrál čistou instalaci na DELL server, 16GB RAM, 15k SAS disky, přemigroval jen nejduležitější data, tj. zákaznici, služby a routery.
Od té doby jsem server nerestartoval, tj. má přes rok Uptime, Swap má pár MB.
0 x

roman.wifi@post.sk
Příspěvky: 151
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod roman.wifi@post.sk » 7 years ago

Pred rokem som to iste spravil i ja. Cista instalacia 64-bitova. Vymena SATA diskou za SSD. Je to o neco lepsi, ale ako pisem, spomaluje sa sam. Reboot som nepouzival, az doteraz,kedze jedine to riesi problem, pri vymene routra a prerabky siete. Vidno i podla grafou.
Přílohy
CPU.jpg
Swap.jpg
0 x

mato1
Příspěvky: 947
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod mato1 » 7 years ago

pridavam sa k nespokojnym uzivatelom ispadmina... tiez mi neriesia jednoduche veci, ktore pred tym fungovali a zrazu nefunguju. neodpisuju na maily, ani po xxx urgenciach, ci uz na telefone ci uz na maily. po vyhrazkach sa zacnu tomu akoze venovat zhruba po pol roku. proste totalna katastrofa - takto by som fungovat nevedel ani keby chcem niekomu robit naschval zle.
pan Sys by mal vsetkych tych baranov co tam akoze chova ako programatorov vyhodit a nabrat novu partiu programatorov. vo firme mame chalana, ktory sa troska rozumie php a programovaniu - ale fakt len troska viac ako zaklad. on sam ked sa do toho diva, sa na tom vkuse smeje, ze to musel napisat totalny amatater...

to by bolo vsetko ok, s tym clovek viac menej rata, ale ta podpora je nieco, co sa proste neda odpustit.

co by som osobne uvital, tak to je mozno to, ze by sa to spravilo ako modularny system, ze by bolo mozne rozne nepotrebne funkcie / moduly povypinat a setrilo by sa vykonom HW a samozrejme by to prispelo k rychlosti a tiez stabilite celeho systemu. teraz to ma milion funkcii, ktore clovek ani nepotrebuje.
0 x

roman.wifi@post.sk
Příspěvky: 151
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod roman.wifi@post.sk » 7 years ago

Pan SYS bol na zaciatku dost akcny a ochotny, musim uznat, ked mi ponukal jeho system. Teraz som mu pisal osobny email a tiez neodpovedal. Pan Chalopka, neochota sama osobe,. Musim uznat, najdu sa tam aj taky, co sa snazia pomoct, aj ked nevedia, ale snazia sa. Ty, co by problem vyriesili, za par minut, mna/nas tlacia do VIP-L3 ticketov. Marketingovy tah. Ako som pisal. Po stretnuti z jednym programatorom a svojim advokatom, napisem reklamacny protokol. Budu mat 30x dni na vyjadrenie sa a odstranenie problemu. Ak to nejde po dobrom, tak to pojde v zmysle zakona.
Nikde na svojej stranke neuvadzaju svoj cenik a cenik produktou, maju to pekne skovane a na vyziadanie. Takto ma namotali,..a tahali somna korunky a skusaju tahat od vsetkych..ako som zistil.

Ak ma niekto zaujem, kludne napiste svoj problem, firmu,.ja to poriesim zo svojim problemom,.dam to ako reklamaciu,.atd. Ak mi podla ich podmienok nemusia odpisat, tak podla obchodneho zakonika,. tomu tak nieje. Ak sa niekto necha odpbit a akceptuje vadny produkt, je to jeho osobna vec. Mna ispadmin stal kopec eur, tak chcem, aby system isiel korektne a ked je v systeme vada, tak ju MUSIA odstranit a ZADARMO.

Ak mate niekto ine nazory, postrehy,.ci ste spokojny,.dajte vediet. Ja osobne som nenasiel jedneho uzivatela, ktoremu to ide 100%, ci je na 100% spokojny,.okrem tych, co to prezentovali s panom Sysom na skoleni. Pocitam, ze ty to maju zadara.. tod len moj nazor.

Ak by bol lepsi pristup z ich strany a problemi systemu by riesili, ci odpisali na emaile,..tie ostatne veci, sa daju akceptovat. Ale ak predajca nuti klienta, ze vadu systemu opravi s tou podmienkou, ze musi mat L3,. je protizakone. Uz len to, ze neodpovedaju na email,.z obsahom, ze zo systemom su problemi atd,. je dost velka odvaha z ich strany podla mna.
0 x

KoZLiCeK
Příspěvky: 1201
Registrován: 16 years ago
Bydliště: CZ

Příspěvekod KoZLiCeK » 7 years ago

roman.wifi@post.sk píše:Pan SYS bol na zaciatku dost akcny a ochotny, musim uznat, ked mi ponukal jeho system. Teraz som mu pisal osobny email a tiez neodpovedal. Pan Chalopka, neochota sama osobe,. Musim uznat, najdu sa tam aj taky, co sa snazia pomoct, aj ked nevedia, ale snazia sa. Ty, co by problem vyriesili, za par minut, mna/nas tlacia do VIP-L3 ticketov. Marketingovy tah. Ako som pisal. Po stretnuti z jednym programatorom a svojim advokatom, napisem reklamacny protokol. Budu mat 30x dni na vyjadrenie sa a odstranenie problemu. Ak to nejde po dobrom, tak to pojde v zmysle zakona.
Nikde na svojej stranke neuvadzaju svoj cenik a cenik produktou, maju to pekne skovane a na vyziadanie. Takto ma namotali,..a tahali somna korunky a skusaju tahat od vsetkych..ako som zistil.

Ak ma niekto zaujem, kludne napiste svoj problem, firmu,.ja to poriesim zo svojim problemom,.dam to ako reklamaciu,.atd. Ak mi podla ich podmienok nemusia odpisat, tak podla obchodneho zakonika,. tomu tak nieje. Ak sa niekto necha odpbit a akceptuje vadny produkt, je to jeho osobna vec. Mna ispadmin stal kopec eur, tak chcem, aby system isiel korektne a ked je v systeme vada, tak ju MUSIA odstranit a ZADARMO.

Ak mate niekto ine nazory, postrehy,.ci ste spokojny,.dajte vediet. Ja osobne som nenasiel jedneho uzivatela, ktoremu to ide 100%, ci je na 100% spokojny,.okrem tych, co to prezentovali s panom Sysom na skoleni. Pocitam, ze ty to maju zadara.. tod len moj nazor.

Ak by bol lepsi pristup z ich strany a problemi systemu by riesili, ci odpisali na emaile,..tie ostatne veci, sa daju akceptovat. Ale ak predajca nuti klienta, ze vadu systemu opravi s tou podmienkou, ze musi mat L3,. je protizakone. Uz len to, ze neodpovedaju na email,.z obsahom, ze zo systemom su problemi atd,. je dost velka odvaha z ich strany podla mna.

V kazdem systemu se muze najit vada.Jak ZASADNI vada te v něm?Ja ho pouzivam (na vlastni HW)a nemam snim problem a platim jen zakladni update.Par veci bych sice chtel mit trochu jinak ale to se da prezit.
0 x

Cheprer
Příspěvky: 930
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Olomouc a okoli

Příspěvekod Cheprer » 7 years ago

Tak jak si to ctu, tak moje zaby probkemy jsou oproti tvym k smichu.
Ale ano mas pravdu platit neco co nefunguje je jedna vec. Ale to ze nereaguji je vec druha.
Je fakt ze me taky vytocily kdyz jsem poprosil o dodelani promene k moznosti zautomatizovat fajturaci flopro. A reakce ze to krom me nikdi nechce tak se s tim nebudou ani zaobirat me vytocila.
Smutny pribeh absolutni ignorace chlebodarce, a proto souhlasim s krokem jit jinam
0 x
Ferenc Richard
info[at]RFservis[dot]cz
+420 774 164 886
Vystavba telek. reseni LTE, 3G, 2G [HUAWEI,NOKIA..]
Mikrovlny ericsson, huawei, ray, alcoma...
Vytyčování met. a opt. siti o2
Servis a udrzba mob. a fix stanic.
Poskytovani telek. sluzeb Olomoucky kraj.

kdavid
Příspěvky: 342
Registrován: 18 years ago
Bydliště: Dobřany

Příspěvekod kdavid » 7 years ago

S podporou ispadminu je to des a bieda. Upomienkvaci modul je nepouzitelny. Nahaname to asi rok, vobec nemaju zaujem o doriesenie problemu aj napriek tomu ze sme to nechceli zadarmo! Hlavne nech platime za upgrade a L1 support aby vobec zdvihli telefon.

Dalsia vec je,ze mi nepripada celkom koser platit za support aj ked ho nevyuzijem.... nemam moznost vyuzit.
Tojest ked mi podpora skonci 31.12.2015 a predlzim si ju 1.3.2016 tak to uctuju od 1.1.2016. Vraj je to takto ok, lebo vyuzivame funkcie ktore boli doprogramovane po skonceni supportu.
Pripada to sialene len mne? Je to vobec v suhlade so zakonom?
0 x
David Kratochvil

net.work
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod net.work » 7 years ago

To prodloužení supportu od data kdy předchozí subscripce skončila je naprosto normální a např. Acronis to u svých maintenance má úplně stejně - ještě s tím rozdílem, že když se to prodlouží více jak měsíc po ukončení podpory, tak si tam účtují navíc ještě reinstated fee...
0 x
Jan Ptáček

KoZLiCeK
Příspěvky: 1201
Registrován: 16 years ago
Bydliště: CZ

Příspěvekod KoZLiCeK » 7 years ago

kdavid píše:S podporou ispadminu je to des a bieda. Upomienkvaci modul je nepouzitelny. Nahaname to asi rok, vobec nemaju zaujem o doriesenie problemu aj napriek tomu ze sme to nechceli zadarmo! Hlavne nech platime za upgrade a L1 support aby vobec zdvihli telefon.

Dalsia vec je,ze mi nepripada celkom koser platit za support aj ked ho nevyuzijem.... nemam moznost vyuzit.
Tojest ked mi podpora skonci 31.12.2015 a predlzim si ju 1.3.2016 tak to uctuju od 1.1.2016. Vraj je to takto ok, lebo vyuzivame funkcie ktore boli doprogramovane po skonceni supportu.
Pripada to sialene len mne? Je to vobec v suhlade so zakonom?

Uplne normalní.Nic neobvyklého na tom není.
0 x