❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

ISPADMIN - zkušenosti, nasazení, problémy

RADIUS, CAPsMAN, The Dude, AirControl, UniFi, Zabbix atd.
Repkins
Příspěvky: 719
Registrován: 19 years ago
Bydliště: Brno

Re: ISPADMIN - zkušenosti, nasazení, problémy

Příspěvekod Repkins » 14 years ago

ISPAdmin má dle mého názoru jednu obrovskou chybu... Chybí mu podrobný manuál, kde by byly jednotlivé funkce detailně popsány... Tím by se předešlo mnohým spekulacím, jestli tahle funkce má dělat to co dělá nebo to funguje špatně. Zároveň by se odlehčilo i technické podpoře, protože by nebyla zavalena hromadou zbytečných dotazů na věci, které by byly uvedeny v návodu. Možná by se pak zlepšila i odezva technické podpory v případě dotazů. Když jsem si koupil účetní program, dostal jsem k němu objemnou brožuru hojně oplývající obrázky, kde byly jednotlivé funkce podrobně popsány včetně jejich návaznosti na ostatní části systému. Když jsem potřeboval zjistit jak něco funguje, mrknul jsem do návodu a technickou podporu jsem nikdy nepotřeboval.

Výrobce ISPAdmina je celkově s informováním na slovo skoupý. Když jsem se rozhodoval o jeho koupi, tak jsem se na jeho stránkách (i stránkách prodejce) dočetl, že je to ideální nástroj pro poskytovatele internetu a kabelové TV, že umí i správu modemů atd.. že lze dokoupit moduly pro RADIUS a NETFLOW. Jo, to potřebuji... říkal jsem si. Když jsem vložil licenční klíč, tak mě zmizely položky týkající se kabelovky, modemů, headendů... Coto?? Překvápko.!!! :D Dotazem u prodejce jsem byl ujištěn, že podpora kabelovky je standartní součást balíku a prodejce přislíbil brzké vyřešení. Za pár dní mě však sám překvapen sdělil, že ačkoliv to nikde není uvedeno, tak je kabelovka zvláštní modul za příplatek!!! Tímto veřejně děkuji prodejci, že mne ušetřil tahanice s výrobcem a modul na kabelovku zajistil. Docela by mne zajímalo, jak to mají ostatní uživatelé ISPAdmina.. Jestli mají kabelovku jako standartní součást nebo tento úskok je jen další variantou skrytého zdražování.

Až na ty problémy s přepisováním MAC adres v případě více IP na jednoho zákazníka, na wifi prakticky nepoužitelný MAC filtr a kontraproduktivní pravidelnou kontrolu MAC adres, která jen plní log MAC adres hláškami (vypnul jsem ji v konfiguraci CRONu), plus pár drobností, tak jsem s ISPAdminem "zatím" spokojený. Fakturace a párování mě zatím pracuje dobře, i to DHCP chodí. Jen by myslím bylo lepší, kdyby ISPAdmin zanechal těch pokusů o umělou inteligenci a zapisoval do accesslistu jen to, co tam patří. To jest pouze položku MAC adresa koncového wifi zařízení. Například při zadávání nového zákazníka připojeného přes ne zcela transparentní bridge by se zapsala MAC klientského přijímače pouze do accesslistu a MAC klientova PC pouze do DHCP. V případě připojení zákazníka přes přijímač v režimu WISP by se stejná MAC klientského přijímače vepsala do kolonky MAC koncového zařízení (tím pádem i do accesslistu) a také i do kolonky MAC adresa uživatele (tím pádem i do DHCP). Pro vkládajícího operátora to zkopírování MAC do druhého okýnka není zas taková práce a zřejmě by se tím jednoznačným přiřazením MAC adres zabránilo různým kolizím. A díky tomu by se ani MAC klientů připojených přes ethernet nepropisovala do accesslistu, kde dle mého názoru nemá co dělat. Mám rád ve všem pořádek a přehled a také chci mít nad svojí sítí kontrolu.. :) :)

Problém s nesmysly stále dokola zapisovanými do firewallu a queues jsem zaregistroval zatím jen jednou. ISPAdmin se nějak z toho nemohl vyhrabat, CPU routeru na 100%.. Tak jsem dal ruční aktualizaci konfigurace toho routeru a zhruba za minutu se s tím vypořádal.
0 x

soucez
Příspěvky: 845
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod soucez » 14 years ago

Nějak mi připadá, že ISP admin svým použitím struktury queue tree, kde vlastně sčítá Upload a Download(u half duplex tarifů) dohromady do jedné záakznické Queue neumožní využít plně rychlosti linky co se týče DOWN.
Když budete mít jako ISP třeba 100Mbps linku, tak ISP admin ji vlastně dokáže využít poníženou o aktuální velikosti všech UPloadů klientů, což mi příjde jako nešikovné.
Příklad: když budete mít celkový Uploady klientů v součtu třeba 12Mbps tak tím pádem už celkový downloady v součtu nepůjdou na více jak 88Mbps. Což je škoda.
Takže jedině to nastavit jako tarify fullduplexní, což sice rozdělí UP a DOWN do samostatných stromů, ale tyto pak stejně skončí v jednom pytli té nejvyšší QT.

Máte to nějak pořešené?
0 x

soucez
Příspěvky: 845
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod soucez » 14 years ago

Má někdo rozchozené SNMP OID pro Summit development v ISPadminu?

Naimportoval jsem tam ze stránek summitu to jejich OID ale nějak to graf nekreslí. jen naběhne ikonka jakéhosi chybného obrázku a nic...
0 x

dantasik
Příspěvky: 409
Registrován: 17 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dantasik » 14 years ago

Povedlo se nekomu rozbehat ty snmp sablony?Nejak se me nedari nastavit tam switch ani rocket na stats z ethernetu. Ukazuje to vzdy nesmysli. OID vim ze mam spravne a kontroluji jeste z jineho mista a hodnoty to vycita spravne ale jinak to ve vysledku ukaze nesmysl, kterej vubec nesouhlasi ciselne..kdyz nechavam pusteny i ten script puvodni co jsem si vyrobil kdysi davno tak ten ukazuje hodnoty realne a jsou OK.
0 x
Daniel Tasáry

knedlik
Příspěvky: 200
Registrován: 19 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod knedlik » 14 years ago

Než budu psát na support, chtěl bych si jenom ověřit jestli Vám to dělá taky. Případně jestli je to nějaká novinka - v changelogu jsem si ničeho nevšimnul.
Od poslední aktualizace jsem si včera všimnul, že mi v historii statistiky uživatele zůstavá pouze graf z prvniho dne v měsíci a ze dne aktuálniho. Děje se to od tohoto měsíce.
Pokud si dám historii z října, tak se můžu podívat na graf stahování za každý den.

Je to i u Vás a nebo jenom u mě??
0 x

Repkins
Příspěvky: 719
Registrován: 19 years ago
Bydliště: Brno

Příspěvekod Repkins » 14 years ago

pokud jsou wifi klienti neaktivni vice jak 30 dni a je nastaveno monitorovani wifi signalu, tak jsou jejich stare grafy odstraneny, aby nazabiraly zbytecne misto na disku

Tohle jediný je v changelogu pro verzi 3.48, ale to asi nebude tvůj případ. Nevím, jestli zrovna toto je užitečná funkce, když 160GB disk stejně nejde ISPadminem zaplnit ani po pěti letech provozu(dle tvrzení autorů).
Docela mám strach udělat upgrade, aby se náhodou nestalo, že budu nemile překvapen...
0 x

knedlik
Příspěvky: 200
Registrován: 19 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod knedlik » 14 years ago

Tohoto jsem si všimnul, ale u klienta, kde jsem to poprvé postřehl, byla nečinnost cca 3 dny v týdnu. Pak jsem pátral dále a je to i u klientů, kteří svoji linku používají denně.
Takže píšu na support.
Každopádně díky za reakci. Já upgradoval hlavně z důvodu dokončeného burstu při použití FUP.
0 x

Tomáš Nesrsta
Moderátor
Příspěvky: 1333
Registrován: 17 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš Nesrsta » 14 years ago

testuju demo verzi ISP admina a nejak mi prijde ze celej ten system je delanej pro platce DPH a neplatce ma smulu. Respektive nasel jsem polozku fakturace - nastaveni - fakturacni skupiny kde je mozne zvolit ze jsem neplatce ale vyslednej efekt nikde neni moc videt. kdyz se prihlasim jako klient tak tam vsude je rozepsane DPH
0 x
Bývalý ISP...

roman.wifi@post.sk
Příspěvky: 151
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod roman.wifi@post.sk » 14 years ago

Ako ste spokojny z novou verziu 3.48 !??! Ja mam od poslednyho update taky mensi strach. Riesil som potom opravy asi 10x dni cez support,.atd,.. aby to bolo ako predtym. Zopar veci nam spadlo a odvtedy sa do novych update nehrnu.
0 x

kaddy
Příspěvky: 96
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaddy » 14 years ago

Když Vás tu tak čtu, jsem docela rád že nám propadla již technická podpora a zatím jsem nepožádal o prodloužení. Akorát co je zvláštní, že v momentě kdy propadla technická podpora se systém začal "srát" nečekané záseky systému...duplicita FW pravidel i queue tree a prostě takovéhle podstatné problémy. Někde jsem tu již četl, že měl někdo při propadnutí technické podpory stejné problémy. Že by donucovací nástroj od kluků ze Šumperka?
0 x

dantasik
Příspěvky: 409
Registrován: 17 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dantasik » 14 years ago

Propadnuty support mame uz od zari a nic takoveho nemame...a koncime verzi 3.44. Problem je jen stmi snmp ktery sem popsal vyse a kvuli tomu se me platit podporu nechce pac stejne nefunguje dle toho co jsem mohl postrehnout. Na zacatku to byla celkem lahoda kdy se dalo domluvit vzdy a tak nejak prubezne se dodelavalo vselisco ale ted uz asi jen ti co maji VIP podporu maji moznost poradne komunikovat..
0 x
Daniel Tasáry

kaddy
Příspěvky: 96
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaddy » 14 years ago

dantasik píše:Propadnuty support mame uz od zari a nic takoveho nemame...a koncime verzi 3.44. Problem je jen stmi snmp ktery sem popsal vyse a kvuli tomu se me platit podporu nechce pac stejne nefunguje dle toho co jsem mohl postrehnout. Na zacatku to byla celkem lahoda kdy se dalo domluvit vzdy a tak nejak prubezne se dodelavalo vselisco ale ted uz asi jen ti co maji VIP podporu maji moznost poradne komunikovat..


Nejde nejak vypnout ta otravna hlaska pri prihlaseni ze je nova verze?
0 x

mato1
Příspěvky: 947
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod mato1 » 14 years ago

kaddy píše:Když Vás tu tak čtu, jsem docela rád že nám propadla již technická podpora a zatím jsem nepožádal o prodloužení. Akorát co je zvláštní, že v momentě kdy propadla technická podpora se systém začal "srát" nečekané záseky systému...duplicita FW pravidel i queue tree a prostě takovéhle podstatné problémy. Někde jsem tu již četl, že měl někdo při propadnutí technické podpory stejné problémy. Že by donucovací nástroj od kluků ze Šumperka?


presne to sa stalo aj mne... akonahle skoncila podpora, zrazu duplicine pravidla v mangle a pod.
0 x

kaddy
Příspěvky: 96
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaddy » 14 years ago

mato1 píše:
kaddy píše:Když Vás tu tak čtu, jsem docela rád že nám propadla již technická podpora a zatím jsem nepožádal o prodloužení. Akorát co je zvláštní, že v momentě kdy propadla technická podpora se systém začal "srát" nečekané záseky systému...duplicita FW pravidel i queue tree a prostě takovéhle podstatné problémy. Někde jsem tu již četl, že měl někdo při propadnutí technické podpory stejné problémy. Že by donucovací nástroj od kluků ze Šumperka?


presne to sa stalo aj mne... akonahle skoncila podpora, zrazu duplicine pravidla v mangle a pod.


Buď to je velká shoda náhod nebo chyba v systému a nebo donucovací prostředek.
0 x

Uživatelský avatar
DRAKK
Příspěvky: 371
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod DRAKK » 14 years ago

Já mám problémy se zálohami routerů. Ze mi to nedela RB133 ok, ale proc mi to nezalohuje RB750G a 411, tak to me štve. Support mi odpověděl:
"bohuzel u slabsich routeru jako rb411, rb535 se nekdy zalohe neudela"

Do verze 3.46 vse bylo ok. Ale pak se prestaly nepravidelne dalat zalohy.

Mam to hostovane u nich, tak predpokladam, ze by to mohli poladit.
0 x
******WWW.DRAKKNET.CZ******