Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

sledovanitv.cz

Problematika videa na IP sítích.
Matess
Příspěvky: 322
Registrován: 11 years ago

Re: sledovanitv.cz

Příspěvekod Matess » 4 years ago

a jak poznám rozdíl mezi 2 a 3 generací?
0 x

Spidla
Příspěvky: 6
Registrován: 15 years ago

Příspěvekod Spidla » 4 years ago

Koukám, źe už je pro LG dostupná nová samostatná verze aplikace. Ale pouze s kodekem H.264 a tedy nižším rozlišením. To je nějaká vývojová verze? Novou verzi jste myslím slibovali až příští rok.
0 x

thunder.m
Příspěvky: 72
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod thunder.m » 4 years ago

Spidla píše:Koukám, źe už je pro LG dostupná nová samostatná verze aplikace. Ale pouze s kodekem H.264 a tedy nižším rozlišením. To je nějaká vývojová verze? Novou verzi jste myslím slibovali až příští rok.

Ano, právě dnes vyšla, jde sice už o stabilní verzi, ale kvůli požadavkům LG na schvalovací proces jsme zatím připravili jen základní funkcionalitu, nové funkce a vylepšení už hotové, v dalším měsíci se budou testovat a v průběhu března by mohly být vydané.
0 x

thunder.m
Příspěvky: 72
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod thunder.m » 4 years ago

Nová aplikace pro LG WebOS 2016+

Dnes jsme po více jak roce vydali aplikaci pro LG WebOS 2016+, aby prošla náročným schvalovacím procesem ze strany LG má aplikace jen základní funkcionalitu, další funkce budeme postupně přidávat, jde o nový design, který bude mít stejné funkce a chování jako aplikace na AndroidTV a Box4 (SledovaniTV 2019+), cca v půlce roku 2020 by měla mít dokonce více funkcí než AndroidTV verze, kde je vývoj o něco složitější.

Aplikace je vydaná jako SledovaniTV 2.0

Vydávání na Samsung 2016+ bude postupně následovat v průběhu ledna, vzhledem k náročnosti nové aplikace, která je vyšší, budeme vydávat aplikaci jen na modely TV 2016+ u všech výrobců, starší modely aktualizaci už nejspíš nedostanou.

Rozhodli jsme se vydat aplikaci pod jiným názvem abychom nechali zákazníkům na výběr která verze jim vyhovuje.

Berte tuto verzi prosím zatím jako 1.0 a pokud vám nevyhovuje používejte starší odladěnou verzi.
0 x

thunder.m
Příspěvky: 72
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod thunder.m » 4 years ago

Nefunkční Youtube na STB Android

K problému s nefunkční aplikací Youtube na našich STB, jde o problém který vznikl na straně Google, který zablokoval starší verze Youtube trochu nešťastně před vánocemi, takže se to nedá vyřešit rychle.

Stav je takový že:
+ ATV Box - funguje bez problémů
+ BOX4 - vydána aktualizace, funguje bez problémů
+ BOX3 - vydáme aktualizaci v průběhu ledna, cca do 14.1.2020
+ BOX2 - nové verze Youtube už nejsou kompatibilní s FW na tomto STB, nejspíš zde už aktualizace nebude, ještě to však není rozhodnuto
+ BOX1 - nebudeme vydávat už žádnou aktualizaci na tyto STB
0 x

thunder.m
Příspěvky: 72
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod thunder.m » 4 years ago

Technické problémy - UPC

Minulý týden ve čtvrtek 12.2.2019 došlo v noci k upgradu propoje do UPC jedním z našich 5 dodavatelů konektivity přes kterého posíláme všechna data do UPC, došlo k tomu trochu nečekaně v době kdy už u nás máme technologický freeze. Upgrade byl z 2x10 Gbit/s na 100 Gbit/s, bohužel se při upgradu nepropagovaly naše prefixy do sítě UPC kvůli chybně nastaveným filtrům.

Máme další dva dodavatele konektivity, kteří však mají každý jen 10Gbit/s propoje s UPC a už více jak rok se snaží domluvit vyšší kapacitu, ale UPC má velmi netradiční politiku ohledně propojů a teď je navíc kvůli převodu pod Vodafone všechno o něco složitější, takže jsme bohužel těmto dvěma poskytovatelům zacpali linky v pátek/sobotu a neděli ve špičkách, v pondělí jsme celou věc začali řešit, ale vše je o něco složitější kvůli vánocům a tak jsme museli v pondělí i dnes všem partnerům na síti UPC a zákazníkům na síti UPC snížit kvalitu na Základní (1.5Mbit/s), tím se problém dočasně vyřešil.

Během zítřka tj. 18.12.2019 by měl už veškerý provoz téct po novém 100 Gbitovém propoji a omezení na kvalitu vypneme, o vyřešení sem napíšu ještě informaci.

Velmi se omlouvám za problémy partnerů kteří mají konektivitu od UPC, mrzí mě to o to víc že jsme se snažili už letos v létě domluvit přímý propoj, ale nabídka byla natolik vysoká že jsme na ní nemohli přistoupit.
0 x

thunder.m
Příspěvky: 72
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod thunder.m » 4 years ago

Výpadek 16.12.2019 od 00:10 do 01:20

Omlouváme se za 1h výpadek služby v pondělí v ranních hodinách, došlo k výpadku databázového clusteru, minulý týden jsme aktualizovali databázový cluster kvůli navýšení výkonu a vyšší stabilitě, ale ještě jsme nezvládli odladit všechny možné problémy a stavy, tento konkrétní problém způsobilo automatizované promazávání tabulky přístupů (několik milionů hodnot), které se spouští jednou týdně, šlo o první průchod, chybu jsme už odstranili a pevně věříme že se už znovu neprojeví žádná další podobná chyba.
0 x

Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Příspěvekod okoun » 4 years ago

kdybych v 00:30 zavolal na tu vaši kritickou linku, vzal by mi někdo telefon? nebo to je zbytečné v tuto hodinu?
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...

jakduch
Příspěvky: 76
Registrován: 5 years ago

Příspěvekod jakduch » 4 years ago

Chápu že box 1 je už šrot, ale dvojku u nás mají lidi co nejsou připojení ani dva roky, to je horší servis než k telefonu...
1 x

tulo
Příspěvky: 109
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod tulo » 4 years ago

Prosím ak by mi dal niekto nejakú rýchlu radu. Zákazník ma stb asi 3kovu verziu, stále dookola mu píše, že overuje účet. Skúsil som mu box zmazať z účtu a nepomohlo, robí to stále dookola aj keď ho vypne/zapne z elektriky.

Ako naschvál zavolá keď mám kopu inej roboty a ešte aj býva 15 km ďaleko.
0 x

dlazdic
Příspěvky: 3
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod dlazdic » 4 years ago

si děláte docela prdel, když chci na televizi LG vyzkoušet aplikaci sledovani2, musím si vymazat jedno registrovaných zařízení. Tomu neříkám vyzkoušení. navíc v momentě párování použitím kódu zadám typ zařízení a dostanu upozornění, že neodpovídá párovanému zařízení i když je to stejné zařízení jako na aplikaci sledovaní1. to se fakt povedlo.
0 x

michalkrsek
Příspěvky: 18
Registrován: 5 years ago

Příspěvekod michalkrsek » 4 years ago

thunder.m píše:Technické problémy - UPC

Minulý týden ve čtvrtek 12.2.2019 došlo v noci k upgradu propoje do UPC jedním z našich 5 dodavatelů konektivity přes kterého posíláme všechna data do UPC, došlo k tomu trochu nečekaně v době kdy už u nás máme technologický freeze. Upgrade byl z 2x10 Gbit/s na 100 Gbit/s, bohužel se při upgradu nepropagovaly naše prefixy do sítě UPC kvůli chybně nastaveným filtrům.

Máme další dva dodavatele konektivity, kteří však mají každý jen 10Gbit/s propoje s UPC a už více jak rok se snaží domluvit vyšší kapacitu, ale UPC má velmi netradiční politiku ohledně propojů a teď je navíc kvůli převodu pod Vodafone všechno o něco složitější, takže jsme bohužel těmto dvěma poskytovatelům zacpali linky v pátek/sobotu a neděli ve špičkách, v pondělí jsme celou věc začali řešit, ale vše je o něco složitější kvůli vánocům a tak jsme museli v pondělí i dnes všem partnerům na síti UPC a zákazníkům na síti UPC snížit kvalitu na Základní (1.5Mbit/s), tím se problém dočasně vyřešil.

Během zítřka tj. 18.12.2019 by měl už veškerý provoz téct po novém 100 Gbitovém propoji a omezení na kvalitu vypneme, o vyřešení sem napíšu ještě informaci.

Velmi se omlouvám za problémy partnerů kteří mají konektivitu od UPC, mrzí mě to o to víc že jsme se snažili už letos v létě domluvit přímý propoj, ale nabídka byla natolik vysoká že jsme na ní nemohli přistoupit.


Kdysi byla UPC celkem pristupna umisteni kesi do jejich site. Prece jenom je nesmysl zbytecne tahat video provoz pres interconnecty.
0 x

thunder.m
Příspěvky: 72
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod thunder.m » 4 years ago

thunder.m píše:Technické problémy - UPC

Minulý týden ve čtvrtek 12.2.2019 došlo v noci k upgradu propoje do UPC jedním z našich 5 dodavatelů konektivity přes kterého posíláme všechna data do UPC, došlo k tomu trochu nečekaně v době kdy už u nás máme technologický freeze. Upgrade byl z 2x10 Gbit/s na 100 Gbit/s, bohužel se při upgradu nepropagovaly naše prefixy do sítě UPC kvůli chybně nastaveným filtrům.

Máme další dva dodavatele konektivity, kteří však mají každý jen 10Gbit/s propoje s UPC a už více jak rok se snaží domluvit vyšší kapacitu, ale UPC má velmi netradiční politiku ohledně propojů a teď je navíc kvůli převodu pod Vodafone všechno o něco složitější, takže jsme bohužel těmto dvěma poskytovatelům zacpali linky v pátek/sobotu a neděli ve špičkách, v pondělí jsme celou věc začali řešit, ale vše je o něco složitější kvůli vánocům a tak jsme museli v pondělí i dnes všem partnerům na síti UPC a zákazníkům na síti UPC snížit kvalitu na Základní (1.5Mbit/s), tím se problém dočasně vyřešil.

Během zítřka tj. 18.12.2019 by měl už veškerý provoz téct po novém 100 Gbitovém propoji a omezení na kvalitu vypneme, o vyřešení sem napíšu ještě informaci.

Velmi se omlouvám za problémy partnerů kteří mají konektivitu od UPC, mrzí mě to o to víc že jsme se snažili už letos v létě domluvit přímý propoj, ale nabídka byla natolik vysoká že jsme na ní nemohli přistoupit.


Odedneška je provoz plně obnoven, kvalita je vrácena na původní hodnoty.
0 x

thunder.m
Příspěvky: 72
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod thunder.m » 4 years ago

michalkrsek píše:
thunder.m píše:Technické problémy - UPC

Minulý týden ve čtvrtek 12.2.2019 došlo v noci k upgradu propoje do UPC jedním z našich 5 dodavatelů konektivity přes kterého posíláme všechna data do UPC, došlo k tomu trochu nečekaně v době kdy už u nás máme technologický freeze. Upgrade byl z 2x10 Gbit/s na 100 Gbit/s, bohužel se při upgradu nepropagovaly naše prefixy do sítě UPC kvůli chybně nastaveným filtrům.

Máme další dva dodavatele konektivity, kteří však mají každý jen 10Gbit/s propoje s UPC a už více jak rok se snaží domluvit vyšší kapacitu, ale UPC má velmi netradiční politiku ohledně propojů a teď je navíc kvůli převodu pod Vodafone všechno o něco složitější, takže jsme bohužel těmto dvěma poskytovatelům zacpali linky v pátek/sobotu a neděli ve špičkách, v pondělí jsme celou věc začali řešit, ale vše je o něco složitější kvůli vánocům a tak jsme museli v pondělí i dnes všem partnerům na síti UPC a zákazníkům na síti UPC snížit kvalitu na Základní (1.5Mbit/s), tím se problém dočasně vyřešil.

Během zítřka tj. 18.12.2019 by měl už veškerý provoz téct po novém 100 Gbitovém propoji a omezení na kvalitu vypneme, o vyřešení sem napíšu ještě informaci.

Velmi se omlouvám za problémy partnerů kteří mají konektivitu od UPC, mrzí mě to o to víc že jsme se snažili už letos v létě domluvit přímý propoj, ale nabídka byla natolik vysoká že jsme na ní nemohli přistoupit.


Kdysi byla UPC celkem pristupna umisteni kesi do jejich site. Prece jenom je nesmysl zbytecne tahat video provoz pres interconnecty.


To sice ano, ale v době kdy drtivá většina lidí využívá timeshift tak to nedává až takový význam, efektivita našich CDN je okolo 3 včetně timeshiftu, spíš je jednodušší udělat 100 Gbit propoj který stojí pár desítek tisíc korun a nemusí se řešit nic dalšího, ceny 100G technologie letos tak spadly že už někdy nedává smysl ani dělat Nx10G propoje.
0 x

thunder.m
Příspěvky: 72
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod thunder.m » 4 years ago

okoun píše:kdybych v 00:30 zavolal na tu vaši kritickou linku, vzal by mi někdo telefon? nebo to je zbytečné v tuto hodinu?


O problému na službě víme vždy během 1-2 minut, máme 2 nezávislé systémy monitoringu umístěne v oddělených lokalitách uplně mimo hlavní infrastrukturu a pak máme cca 50 lidí (dobrovolníků) kteří jsou instruováni, aby napsali SMS jakmile se cokoliv vyskytne na službě.

Pokud je takto vážný problém, tak kritická linka nemá čas zvedat telefony a kolega který má pohotovost, se snaží primárně řešit problém, bohužel v nočních hodinách jsou aktivní jen 2-4 zaměstnanci podle situace, proto není moc možné odpovídat na telefonáty.

Časem bychom přidali nějaké automatické hlášení pokud k výpadku dojde, aby bylo nějaké základní info.
1 x