IP provoz nejede, MAC provoz OK
Napsal: 13 Oct 2015 15:57
Zdravím a pokusím se popsat závadu, která se mi stala u śtejného klienta před několika měsíci a nyní se opakovala.
Klient RB711 připojen na AP RB SXT SA protokolem NV2.
Zničeho nic po měsících chodu klient přestal komunikovat (Ostatní klienti AP byly vpořádku). Byl připojen a signálově v pořádku, ale přes IP ani ťuk.
Přes MAC (Telnet) zcela bez problémů. Kontrola adres a rout ukázala, že je vše v pořádku. Dokonce defaultní routa hlásila reachable, ale ping na IP mezi AP a klientem nešel ani v jednom směru. Kontrola ARP nic neodhalila.
Zkusil jsem tedy restart klienta - nepomohl.
Zkusil jsem v AP wireless interface disable/enable - nepomohlo.
Před těmi měsíci jsem dokonce vyměnil klientské zařízení, což také nepomohlo!!
Pomohl až restart AP!!
Na klientské straně zůstala něvyměněná jen anténa. Neumím si ale představit problém s anténou, který by na několik měsíců vyřešil restart AP (odpojení/připojení nestačilo).
Pokud byste měl někdo nějaké vysvětlení, které by se dalo použít, budu moc rád.
Mám v síti několik desítek RB a toto se mi stalo dvakrát u stejného klienta.
Asi na těch zlých skřítcích něco bude
Mirek
Klient RB711 připojen na AP RB SXT SA protokolem NV2.
Zničeho nic po měsících chodu klient přestal komunikovat (Ostatní klienti AP byly vpořádku). Byl připojen a signálově v pořádku, ale přes IP ani ťuk.
Přes MAC (Telnet) zcela bez problémů. Kontrola adres a rout ukázala, že je vše v pořádku. Dokonce defaultní routa hlásila reachable, ale ping na IP mezi AP a klientem nešel ani v jednom směru. Kontrola ARP nic neodhalila.
Zkusil jsem tedy restart klienta - nepomohl.
Zkusil jsem v AP wireless interface disable/enable - nepomohlo.
Před těmi měsíci jsem dokonce vyměnil klientské zařízení, což také nepomohlo!!
Pomohl až restart AP!!
Na klientské straně zůstala něvyměněná jen anténa. Neumím si ale představit problém s anténou, který by na několik měsíců vyřešil restart AP (odpojení/připojení nestačilo).
Pokud byste měl někdo nějaké vysvětlení, které by se dalo použít, budu moc rád.
Mám v síti několik desítek RB a toto se mi stalo dvakrát u stejného klienta.
Asi na těch zlých skřítcích něco bude

Mirek