Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Mikrotik a logování DHCP serveru

Místo, kde žádná otázka není hloupá.
lukascz
Příspěvky: 9
Registrován: 6 years ago

Mikrotik a logování DHCP serveru

Příspěvekod lukascz » 6 years ago

Ahoj, prosím o radu. Jsem začátečník s Mikrotikem.
DHCP server se chová u dvou zařízení nějak zvláštně, dvě zařízení v síti mi to pořád připojuje a odpojuje, asi v 10 minutových intervalech - viz výpis z logu. Lease time mám nastavený na 5 dní.

V leases ani tyhle dvě ip adresy nejsou, respektive se tam vždycky na chvíli objeví a zmizí. Jednu jsem tam "odchytil" a nastavil ji jako statickou, a teď tam visí se statusem "waiting" a s logem je to stále stejné.
Jedná se o meteostanice Netatmo.

Topologie je Mikrotik------->Switch---->3 různé wifiroutery v módu AP.

V zásadě se nic neděje, ty meteostanice se zřejmě vždycky nějak refreshnou když odesílají data, štve mě ale ten zasekaný log.
Dá se to nějak nelogovat? Nechci zase zakázat zapisování do logu celkově.


Díky moc za postřehy
Lukáš


ukázka logu:
21:21:01 dhcp,info DHCP assigned 192.168.5.19 to 70:E
21:21:11 dhcp,info DHCP deassigned 192.168.5.19 from 70:E
21:22:21 dhcp,info DHCP assigned 192.168.5.14 to 70:EE
21:22:31 dhcp,info DHCP deassigned 192.168.5.14 from 70:E
21:31:04 dhcp,info DHCP assigned 192.168.5.19 to 70:EE
21:31:13 dhcp,info DHCP deassigned 192.168.5.19 from 70:EE
21:32:24 dhcp,info DHCP assigned 192.168.5.14 to 70:EE
21:32:32 dhcp,info DHCP deassigned 192.168.5.14 from 70:EE
0 x

ludvik
Příspěvky: 4448
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod ludvik » 6 years ago

Neřekl bych, že DHCP server něco deassignuje svévolně. Jen na žádost, případně na timeout.

Netatmo funguje tak, že se připojí na wifi, odešle data a zase se odpojí. Nezkoumal jsem to, ale nejspíš pošle i release.
0 x