Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Nanostation M5 most tuhne LAN na AP

Problematika Ubiquiti hardware.
houba
Příspěvky: 3
Registrován: 8 years ago

Nanostation M5 most tuhne LAN na AP

Příspěvekod houba » 8 years ago

Dobrý den všem,

prosím o radu, v čem může být problém.Jsem v této problematice začátečník a tak mne prosím hned nekamenujte :wink:

Mám vytvořený bezdrátový most ze dvou nanost.M5.Vzdálenost je pouze cca 150m, bez překážek.
Na straně klienta je switch, do kterého je připojena dvě zařízení (datový tok zatím malý, cca 3MB/s)
AP je zapojen do sítě (routeru), který přiděluje adresy atd. Problém je na straně AP - po relativně krátké době (někdy 15min, někdy 6 hod) dojde k vytuhnutí (?) LAN spojení.
Tj,Wifi dál funguje - když se připojím do switche na straně klienta a nastavím si pevnou ip (neboť přestane fungovat DHCP z routeru), tak se dostanu do obou nanostation.Nefunguje "jen" LAN výstup z AP.Pomůže pouze vypnout a zapnout napájení AP.Zařízení jsou nové, napájení original PoE, aktualizováno na nejnovější fw, resetováno do defaultu a znovunastavení.
Bohužel nemám do zařízení momentálně přístup, takže screeny nemůžu nahodit ale nastavení je takovéto:

Původně pouze změna na AP + klient, nastavení SSID (viditelné) + zabezpečení.Frekvence nechána na auto + výkon na max.Airmax zapnuto.Po prostudování různých fór zatím snížen výkon na 6dB a frekvence nastavena ručně.Pokud most zrovna jede, tak pak je vše perfektní (kvalita a kapacita na 99%).Podobně nastavený most mám i jinde a tam funguje vše bez jediného výpadku.
Děkuji moc za případnou radu a rád doplním další podrobnosti (pokud bude potřeba).

houba
0 x

ludvik
Příspěvky: 4448
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod ludvik » 8 years ago

Teoreticky tě může odpojit kontrola smyček na straně AP. Prakticky to bude spíš vada jednoho ze zařízení.
0 x