Dobrý den všem,
prosím o radu, v čem může být problém.Jsem v této problematice začátečník a tak mne prosím hned nekamenujte
Mám vytvořený bezdrátový most ze dvou nanost.M5.Vzdálenost je pouze cca 150m, bez překážek.
Na straně klienta je switch, do kterého je připojena dvě zařízení (datový tok zatím malý, cca 3MB/s)
AP je zapojen do sítě (routeru), který přiděluje adresy atd. Problém je na straně AP - po relativně krátké době (někdy 15min, někdy 6 hod) dojde k vytuhnutí (?) LAN spojení.
Tj,Wifi dál funguje - když se připojím do switche na straně klienta a nastavím si pevnou ip (neboť přestane fungovat DHCP z routeru), tak se dostanu do obou nanostation.Nefunguje "jen" LAN výstup z AP.Pomůže pouze vypnout a zapnout napájení AP.Zařízení jsou nové, napájení original PoE, aktualizováno na nejnovější fw, resetováno do defaultu a znovunastavení.
Bohužel nemám do zařízení momentálně přístup, takže screeny nemůžu nahodit ale nastavení je takovéto:
Původně pouze změna na AP + klient, nastavení SSID (viditelné) + zabezpečení.Frekvence nechána na auto + výkon na max.Airmax zapnuto.Po prostudování různých fór zatím snížen výkon na 6dB a frekvence nastavena ručně.Pokud most zrovna jede, tak pak je vše perfektní (kvalita a kapacita na 99%).Podobně nastavený most mám i jinde a tam funguje vše bez jediného výpadku.
Děkuji moc za případnou radu a rád doplním další podrobnosti (pokud bude potřeba).
houba
Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Nanostation M5 most tuhne LAN na AP
Teoreticky tě může odpojit kontrola smyček na straně AP. Prakticky to bude spíš vada jednoho ze zařízení.
0 x
Jelikož je zde zakázáno se negativně vyjadřovat k provozním záležitostem, tak se holt musím vyjádřit takto: nové fórum tak jak je připravováno považuji za cestu do pekel. Nepřehledný maglajz z toho bude. Do podpisu se mi pozitiva již nevejdou.
jestli je to serie XW.. tak je to vada, ted jsme resili to same u LocoM5 (XW) a vymena zarizeni u dodavatele, jinak jsme to tady uz resili s nekym v jinem vlakne
0 x
a pokud nemas nahradni zarizeni na vymenu aby sis to potvrdil, tak si uloz konfigurace a pokud to jde fyzicky je prehod a uvidíš ze to bude pak delat zase na tom vadnem (nyní na starne klienta)
0 x
Ano, je to XW, nový kus už mám a tak vyzkouším výměnu HW.Dám vědět, zda to pomohlo.Díky za reakce.
0 x
Tak po výměně nano m5 + importu konfigurace je už pár dní klid takže chyba v HW... Je to pro mne trochu zklamání/překvapení - domníval jsem se, že se jedná o odladěný HW.Díky všem za pomoc.
0 x
-
- Příspěvky: 316
- Registrován: 17 years ago
jojo tady jsem to řešil taky viewtopic.php?f=46&t=19807
Pomohla reklamace
Pomohla reklamace
0 x
Mám stejný problém, při vytížení spoje zamrzá LAN. Reklamuji, ale chci se zeptat zda se dá dohledat revize nekde na krabičce a ne jen v OS pro případný nákup jiného zařízení. Díky za info.
0 x