Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Nastavení 2 WAN na Mikrotiku

Návody a problémy s konfigurací.
JanFogas
Příspěvky: 12
Registrován: 4 years ago

Nastavení 2 WAN na Mikrotiku

Příspěvekod JanFogas » 4 years ago

Ahoj. Jsem Mikrotik amatér, takže omluvte mou nevědomost. Potřeboval bych sloučit 2 WAN s různou rychlostí (WAN1 30/8 Mbit, WAN2 15-20/8 Mbit) tak, abych dosáhl vyšší rychlosti při downloadu i uploadu (cca 45-50/16 Mbit). Zárověň při výpadku jednoho z ISP, aby to fungovalo přes to druhé ISP. Za napsání fungujícího scriptu budu velice vděčný, jelikož už to řeším cca týden bez výsledků - vždy mi jede jen WAN1. Parametry sítě jsou následující:

WAN1 - IP: 192.168.1.23 Geatway: 192.168.1.1

WAN2 - IP: 192.168.16.12 Geatway: 192.168.16.1

Mikrotik IP: 192.168.88.1

TPlink WAN IP*: 192.168.88.254

*Nevím zda má tato skutečnost nějaký vliv na konfiguraci či ne, ale ještě raději doplním, že za MikroTikem mám ještě router TPlink Archer C7. Děkuji za jakoukoli pomoc. :-)
0 x

iTomB
Příspěvky: 875
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod iTomB » 4 years ago

Existuje kouzelne tlacitko hledat ...
0 x

JanFogas
Příspěvky: 12
Registrován: 4 years ago

Příspěvekod JanFogas » 4 years ago

A co myslíš, že asi týden dělám? Škoda, že neexistuje kouzelné tlačítko "vymazat b*bce z mapy světa", kteří místo věcné odpovědi napíšou rádoby vtipnou odpověď, které se ale nejspíše smějí pouze sami, jelikož jim inteligence nic složitějšího neumožňuje.
0 x

ludvik
Příspěvky: 4448
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod ludvik » 4 years ago

a) si myslíš, že po této tvé reakci ti bude nějaký blbec radit? Zvlášť, když tě každý pozná jako PTPstudio?
b) vybral sis vyšší dívčí. Amatér to neumí a profesionál nepoužívá. Zbývají ti jenom ti blbci ... viz a).

https://www.google.com/search?q=dual+wa ... e&ie=UTF-8
Součet kapacity z toho stejně nedostaneš.
0 x