Stránka 1 z 1

Jak řešit nedostupnost iTunes

Napsal: 05 Mar 2017 10:24
od rouchi
Zdravím mám u jednoho klienta problém s nedostupností některých služeb.
např. se prý jedná
https://itunes.apple.com/cz/genre/ios/id36?mt=8
http://www.apple.com/itunes/charts/free-apps/
nebo třeba amazon

klient zkouší pomocí aplikace NetMetr od CZNIC "Kvalitu připojení" a když to zkusí na LTE má všechno průchozí (100% výsledek) a na našem připojení tam má spoustu portů zakázáno.
myslel jsem si že by to mohli dělat nějaké filtry a omezení u nás na IGW, tak jsem mu naroutoval veřejnou IP přímo na jeho router, a to nepomohlo, potom jsme zkusil dát accept pravidla na veškeré příchozí a odchozí spojení z jeho Ipčka, bez změny...
topologie k němu je HPE switch - IGW - HPE switch jiné porty (vlanou rozdělená komunikace) -> SIKLU 80G - UBNT Edge - RB 2011 (router a GW IP pro VIP/30) - MK 912G -> MK912G - nějaká Apple Router (myslím, že to je AirPort) ten má na WAN veřejku

Upřímě si osobně myslím, že mu to musí snad blokovat ten jeho apple router, ale zároveň mi příjde nelogické proč by si blokoval itunes.... každopádně žádný jiný klient nikde si mi na obdobné problémy nestěžoval...

Re: Jak řešit nedostupnost iTunes

Napsal: 05 Mar 2017 11:35
od zdenek.svarc
Zkusil bych klasický postup, jestli klientovi správně překládá DNS a pokračoval traceroute na postižené servery. Ideálně ze dvou zařízení od klienta. NetMetr změří maximálně jitter, latenci a podobné věci. což bych v tomto případě nebral jako směrodatné.

Re: Jak řešit nedostupnost iTunes

Napsal: 05 Mar 2017 11:58
od fujara
rouchi píše:Upřímě si osobně myslím, že mu to musí snad blokovat ten jeho apple router, ale zároveň mi příjde nelogické proč by si blokoval itunes.... každopádně žádný jiný klient nikde si mi na obdobné problémy nestěžoval...


Nieco podobne sme uz riesili a jedine co si pamatam je ze to malo nejaky suvis s UPnP. Treba ho vypnut, len uz teraz neviem ci to bolo na nasom radiu alebo zakaznikovom routry alebo na oboch.

Re: Jak řešit nedostupnost iTunes

Napsal: 05 Mar 2017 12:51
od kure05
Nastav v tom zařízení kde to nejde jako první DNS 8.8.8.8. Máme s tím taky občas problém na Apple a Android zařízeních.

Re: Jak řešit nedostupnost iTunes

Napsal: 05 Mar 2017 13:29
od zdenek.svarc
fujara píše:Nieco podobne sme uz riesili a jedine co si pamatam je ze to malo nejaky suvis s UPnP. Treba ho vypnut, len uz teraz neviem ci to bolo na nasom radiu alebo zakaznikovom routry alebo na oboch.

Spíš než UPnP nemělo to souvislost se zakázaným multicastem na domácím routeru? To se u Apple zařízení řešívá k vůli mDNS / DNS-SD službám v lokální síti (AirPrint a podobně).