Stránka 1 z 1

disconnected extensive data loss

Napsal: 17 Jun 2016 17:55
od Sinpa
Zdravím, potřebuji poradit ohledně nastavení Mikrotiku.
Již pár let mám doma RB951G-2HnD k naprosté spokojenosti, když jsem ale na konci roku 2015 pořídil nový telefon (Lumia 950) začal jsem mít problém s odpojováním tohoto telefonu z wifi.
Mikrotik v logu napíše "disconnected extensive data loss" a telefon se odpojí a již není schopen nalézt jakoukoli wifi, pomůže a jeho restart, nějakou dobu to zase běží než se stane to samé.
Všechna ostatní zařízení (NTB, PC, tablet, jiné telefony, foťák…) připojená k wifi funguje OK, dělají to jen" 2x Lumia 950 a 1x Lumia 650 - říkal jsem si vada telefonu, nevypustili je na trh zrovna v nejlepší kondici a oni to čase poladí.
Přes několik aktualizací jak telefonu na Mikrotiku to však trvalo dál. Mikrotik jsem dal tedy do šuplíku a koupil TP-Link Archer C2, ten sice spojení držel, ale začal jsem mít jiný problémy které jsem z Mikrotiklu neznal (sekání videí po LAN, ping ve hrách...), říkal jsem si holt slabá mašina a vrátil jej zpět a vzal Archer C5 a on se choval úplně stejně :-S tak šel také zpět a já holt se vrátil na mikrotik a dál doufal.
Když nedávno vyšel nový RB962UiGS-5HacT2HnT, tak jsem jej objednal s nadějí ve změnu, minimálně alespoň na 5GHz byla šance, bohužel se chová stejně jako RB951 a to jak na 2,4GHz, tak na 5GHz - disconnected extensive data loss.
Měl jsem ještě půjčený nějaká základní netgear, ale tam se telefon odpojuje stejně jako na Mikrotiku.
Můj závěr tedy je, že jde o nějakou nekompatibilitu Nových Lumií s určitým nastavením wifi - TP-link běhal OK, Mikrotik a Netgear ne.
Napadá vás co kde zkusit změnit?
Mikrotik je už trošku nad mé schopnosti a jsem rád, že zvládnu základní nastavení při zavedení do provozu pomocí winboxu, tak případně prosím polopaticky :-)

Re: disconnected extensive data loss

Napsal: 17 Jun 2016 19:24
od dzejty
Tento problém může mimo jiné způsobovat interference mezi více silnými acess pointy. Zkus přeladit svoje AP na jiný kanál/frekvenci, pokud nepoužíváš N, tak z B/G jdi na B. A samozřejmě nejdříve zkus upgradovat RB na poslední ROS.

Re: disconnected extensive data loss

Napsal: 17 Jun 2016 19:58
od Sinpa
Kanál jsem už zkoušel měnit - beze změny.
2,4GHz jsem vypnul a jel jen na 5GHz kde jsem v baráku sám a chová se to stejně.

Re: disconnected extensive data loss

Napsal: 17 Jun 2016 20:10
od dzejty
... a ROS?

Re: disconnected extensive data loss

Napsal: 17 Jun 2016 20:29
od Sinpa
Updatuju pravidelně ve vidině zlepšení.. momentálně 6.35.4 na RB951 i RB962.

Re: disconnected extensive data loss

Napsal: 22 Jun 2016 08:53
od Sinpa
Žádné nápady?

Re: disconnected extensive data loss

Napsal: 22 Jun 2016 12:51
od Gemb
Nejaka usporna funkcia na telefone? Ze by po case vyplo wifi a nevedelo by sa to spametat?

Re: disconnected extensive data loss

Napsal: 22 Jun 2016 12:59
od Sinpa
Nic takového tam nastavit nejde, a na většině (90%) jiných wifi to nedělá.
Spíš myslím, že Mikrotik se při nějaké anomálii (ztráta signál, nějakou dobu telefon odpovídá atd.) telefon odstřihne a ten je z toho pak zblblej.

Re: disconnected extensive data loss

Napsal: 22 Jun 2016 14:54
od aliney
Takovy problem jsem mel s DELL notebookem, preinstaloval jsem ovladace wifiny a slape to.
Bohuzel neznam zpusob, jak preinstalovat wifi drivery v telefonu... :)

Do te doby mi ale pomohlo jen to, ze jsem na Mikrotiku vytvoril VirtualAP, tomu nedal zadne sifrovani a omezeni jen pres MAC na ten jeden DELL.
Problem byl tedy s WPA2 (jine sifrovani jsem nezkousel)

Re: disconnected extensive data loss

Napsal: 22 Jun 2016 20:17
od Sinpa
Zkusil jsem tedy udělat virtual AP jen s přístupem na MAC, tak uvidím.
Pak dám vědět, díky.

Re: disconnected extensive data loss

Napsal: 24 Jun 2016 15:53
od Sinpa
Tak na disconnected extensive data loss to padá pořád, ale telefon je následně schopný se znova připojit, tak aspoň něco.

Re: disconnected extensive data loss

Napsal: 24 Jun 2016 17:57
od Sinpa
Tak jsem to asi zakřikl. Za poedlení dvě hodiny 2x výpadek a 2x zátuh wifi na telefonu a nutný restart.