Stránka 1 z 1

Optimalizace odezvy mezi routrem s MK a ISP

Napsal: 18 Nov 2005 19:18
od pepulis
Dobry den.

Da se nejakym zpusobem optimalizovat ping na hlavnim routrum pripojenem k ISP, ktery predava a prerozdeluje konektivitu na dalsi routry, kde uz je manglovani jednotlivych lidi tak, aby i pri vytizeni tj. pri dtovem toku cca 4 Mbit byla zachována kvalitní odezva. Nestaram se tedy o hlavni routr, ale rad bych prispel nejakym zpusobem k tomu aby vse bylo jak ma. Pokud je provoz maly ping je pri hrani pro hrace pekny a pohybuje se nekde kolem 30-50 ms, ale jakmile stoupne navecer datovy tok hlavnim routrem vysplha se ping v prumeru tak na 100 i vice. Jde o to, ze za toho velkeho provozu je napr. 5 minut ping bez problemu a pak to nejakou chvili skace do velkych hodnot. Hlavni routr je ted nastaven tak, ze mangluje pouze rozsahy pro jednotlive routry, kde uz samotne deleni pro lidi, kteri jsou v danem segmentu (tedy za danym sekund. routrem) probiha mimo tento hlavni routr (tj. probiha na sekund. routru). Nasel by se nekdo, kdo by mohl nejak naznacit reseni apod. Na dalsi otazky odpovim rad a hned jakmile to pujde. Dekuji predem.

Napsal: 18 Nov 2005 19:32
od LaSolitaire
Predpokaldam, ze tu 4Mbps konektivitu mas po WIFI, ze?
A po jake WIFI? Nejak blize to specifikovat muzes?
Treba u 2,4GHz je velkej problem s pingem pri zvyseni trafiku. U 5Ghz zarizeni se to tak drasticky neprojevuje.
Ale abych to jeste upresnil, je to spise zarizenim. CPU v zarizeni nestiha apod. Ja mam udelane P2P bridge na CPX a jsou i pri 1MB zatezi uplne v pohode.

Bez detailnejsiho popisu, jak a co v siti je ti asi neporadim.
A myslim, ze nikdo ti asi poradne neporadi bez toho, aniz by se podival na tvuj Router.
Podivej se, jake vytizeni ten router ma, kdyz je konektivita skoro nadoraz.

Napsal: 18 Nov 2005 20:23
od jali
A ty si myslis, ze kdyz zaridis, aby byl lepsi PING, ze se zlepsi odezvy u her ? To by ta hra musela pouzivat ICMP protokol :lol:

Maximalne se ti podari predstirat, ze mas dobrou lajnu, ale data pujdou porad stejne, uz jsem o tom jednou psal

Napsal: 18 Nov 2005 21:42
od skrebon
jj treba doriesit porty na hry. Icmp je falesna odozva pre hraca, ktora hraca nuti prepingnut a potom hladat problem niekde inde, lebo pingy ma 20ms, ale hra ma herne icmp 150 ms. :D

Napsal: 19 Nov 2005 01:04
od LaSolitaire
Mate kluci pravdu....
Ping je falesna vecicka, ale da se s tim mnoho veci zjistit.

Proste je potreba zajistit dostatecne hrdlo ;-)

Napsal: 19 Nov 2005 10:17
od pepulis
Ano spoj je udelany nyni pres 2,4 pres atheros v MK, ale planuje se to prehodit na 5 GHz. Takze mel bych asi podle vas udelat mangle pro porty, ktere hra vyuziva a pak jim nastavit nejvetsi prioritu?

Napsal: 19 Nov 2005 10:49
od skrebon
4Mbps cez 2,4 , tam bude kamen urazu. Tam pri presiceni linky nepomoze ani priorita. Proste efekt halfduplexu sa zacne rapidne prejavovat. Skor by som dokial nebude 5Ghz spoj, obmedzil upload smerom k poskytovatelovi na minimum, malo by vyrazne pomoct k celkovym odozvam spoja a zvysit stabilitu odoziev. Obmedzil u userov (512/64 apod...)

Napsal: 21 Nov 2005 10:55
od zdenek.svarc
Stále berete v potaz jen bajtovou propustnost, ale 2,4 GHz a half-duplexní spoje obecně jsou naprosto nevhodné pro páteře. Dojdete do situace, kdy vám taková 2,4 GHz páteř jede třeba na 1,5 Mbit/s, ale skáče tam latence a vypadávají pakety. Budete kolem toho lítat a vztekat se, že vám to někdo ruší a ve skutečnosti prostě jen nestíhají radia přenášem tisíce paketů/s.

Napsal: 21 Nov 2005 11:11
od pepulis
Zdeněk Švarc píše:Stále berete v potaz jen bajtovou propustnost, ale 2,4 GHz a half-duplexní spoje obecně jsou naprosto nevhodné pro páteře. Dojdete do situace, kdy vám taková 2,4 GHz páteř jede třeba na 1,5 Mbit/s, ale skáče tam latence a vypadávají pakety. Budete kolem toho lítat a vztekat se, že vám to někdo ruší a ve skutečnosti prostě jen nestíhají radia přenášem tisíce paketů/s.


Nyni se jiz spoj smerem k ISP predelava na 5 gigo, presto ale zustanou nadale nektere dalsi spoje v ramci site udelane na 2,4, ale tam se jiz neprenasi takovy datovy tok jako smerem k ISP. Je tam prenaseno 2Mbit/1Mbit. On neni problem to kdekoliv predelat na 5, ale vse je o penezich :D.

to je pravda

Napsal: 21 Nov 2005 13:02
od Leeonek
pepulis píše:
Zdeněk Švarc píše:Stále berete v potaz jen bajtovou propustnost, ale 2,4 GHz a half-duplexní spoje obecně jsou naprosto nevhodné pro páteře. Dojdete do situace, kdy vám taková 2,4 GHz páteř jede třeba na 1,5 Mbit/s, ale skáče tam latence a vypadávají pakety. Budete kolem toho lítat a vztekat se, že vám to někdo ruší a ve skutečnosti prostě jen nestíhají radia přenášem tisíce paketů/s.


Nyni se jiz spoj smerem k ISP predelava na 5 gigo, presto ale zustanou nadale nektere dalsi spoje v ramci site udelane na 2,4, ale tam se jiz neprenasi takovy datovy tok jako smerem k ISP. Je tam prenaseno 2Mbit/1Mbit. On neni problem to kdekoliv predelat na 5, ale vse je o penezich :D.


Všechno je to o penězích, já jsem měl bohužel taky donedávna páteř na 2,4 ale nedivil že při datovém toku přibližně 2Mbity jeli pingy klidně i 300ms :-) prostě to bylo maximum co se přes tu linku dalo dostat. Jo 5Ghz, to je jiné kafe, i 1500k velké pingy jedou ven 30-40 ms při tom samém ale i větším datovém toku :-)

Hry

Napsal: 22 Nov 2005 09:45
od Atom
Co takhle uprednostnovat UDP pred ostatnim provozem? To by pomohlo ve hrach, ne?

Napsal: 22 Nov 2005 18:14
od skrebon
No ako na ktore :( Dnes uz frcia hry i na TCP portoch. A na UDP zasa bezi DC apod(sice uprednostnit UDP mimo p2p sa da :) ).