Přesně tak, s BGP je v tomto dost hnusná práce. Prřidám někde pár segmentů, prolézat všehny routery a kontrolovat filtry, stačí přidat další linku a dle toho měnit váhy nebo local pref (kde změnou snadno rozniju i něco na druhé straně sítě), ....
Pokud máš BGP v provozu na těch dovu uplinkách, nech je tak a zbytek přenech na OSPF (pro 40 rotuerů už RIP není). Maximálně můžu řešit v závislosti na struktuře sítě, že ji rozdělím na několiki logických celků, v kterých pojede OSPF samostatně a mezi nima BGP výměna (ale tento bod se obvkyle motivuje větou: představme si menšího ISP, který má tak 500.000 zákazníků přes několik krajů).
Od ROS6 se dá použít rozumně i víceinstanční OSPF a funguje i na kruhách (konečně funguje správně route tag).
Když to pojedeš jako jedno AS, tak se srát s route reflektory/clustery nebo to rozbíjet na konfederace... Akademické cvičení pěkné, ale po čase pak v tom dělat nějaké změny může být snadno s velkým nadáváním a bolestí....
A nebo chceš být drsňák, co použije plochou strukturu s jedním AS a full mesh, kolik pak budeš konfigurovat peerů a přidávat jich po přidání jendoho routeru (proto byly vymyšleny ty konfederace a RR)?

Full mesh konfigurace navíc nejrychleji žere RAM a likviduje CPU (plus i konfigurující obsluhu a má i největší režii na síť). Má ale nejrychlejší odezvu na změny, jenže nad 5 routerů je to už na palici. Jak pak vypadají routovací tabulky a jak se dělá next hop selekce? Každou routu mít v routovací tabulce X-krát...
Pokud se použijí route reflektory, tak koncové BGP routery jsou celkem v klidu s RAM i CPU, na prášky s RAM+CPU trpí ty reflektory (které to chce mít aspoň 2 v clusteru, kdyby jeden zdechl, ať se ti to nesloží). I když při použítí jako náhrada za OSPF se to dá dělat jako next hop reklektování, když to dělám s jendím AS, pak jsou na tom věechny routery stejně blbě. Zase použití reflektorů má asi nejhorší latenci na změny.
Pak je možnost těch confederací bloků routerů, ty celkem snižují zátěž na CPU uvnitř jedné konfederace a je rychlá odezva na změnu uvnitř konfederace, ale když je změna v síti mimo konfederaci, tak všechny routery v confederaci dostanou nakládačku na CPU na přepočítávání externích věcí. Confederace v podstatě je podobná situace, jako arei v OSPF.
Pak jsou případně možné zajimavé opičárny s next hop selekcí a přepisem, aby se něco ušetřilo....
Takže se to v praxi různě kombinuje, dle struktury sítě aby to rozumně fungovalo.... Pro 40 routerů a pár set rout to zatížen CPU/RAM v těch řešeních se moc lišit nebude (pokud tma fakt nemáš střepy typu RB133). Také třeba bod, pokudmám víc ekvivalentních tras a chtěl bych mezi ně dělat rozkládání zátěže, holé BGP to neumí, je na to obezlička, ale musím buď to podložit přes OSPF nebo něco statických rout - OSPF to umí od přírody. Půje spíše o to, co psychicky snese obsluha a kolik rumu padne, než to naladíš do OK stavu a kolik práce dá případně někomu dalšímu do toho v případě šáhnout, když nebudeš schopen týden výlez z hampejzu...
BGP není lbost, ale má smysl interně ve velké síti, kterou rozbíjím na X menších sítí, kterí interně jedou něco jako OSPF, ale totálně pouze holé full iBGP... Jsou příjemnější způsoby, jak umřít...