Stránka 1 z 1

Latence pingu

Napsal: 01 Nov 2005 12:46
od Zdeněk.hb
Zdravim,

Potřeboval bych poradit s dlouhými pingy i po ethernetu.
Pingy jsou po kabelu i kolem 1000ms. původně tam MK nebyl a fungovalo to normálně.
Přepokládám že důvodem zvýšení časů mezi MK a klienty na ethernetu je omezování rychlosti /queue .protože daná queue u problémových klientaů je v době problémů vytížená naplno. Mám v jedné simple queue asi 6 lidí a ti mají nastaveno globálně 400kbps. Rychlost si nezdílí a funguje to stylem kdo dřív přijde ten dřív .....
Zkošel jsem několik módů a asi nejlépe se chová sfq.
Jde to nějak lépe stabilizovat?
Je pravdou že to celé budu předělávat na queue tree ale to až postupem času.

Re: Latence pingu

Napsal: 01 Nov 2005 18:01
od jali
Zdeněk.hb píše:Zdravim,

Potřeboval bych poradit s dlouhými pingy i po ethernetu.
Pingy jsou po kabelu i kolem 1000ms. původně tam MK nebyl a fungovalo to normálně.
Přepokládám že důvodem zvýšení časů mezi MK a klienty na ethernetu je omezování rychlosti /queue .protože daná queue u problémových klientaů je v době problémů vytížená naplno. Mám v jedné simple queue asi 6 lidí a ti mají nastaveno globálně 400kbps. Rychlost si nezdílí a funguje to stylem kdo dřív přijde ten dřív .....
Zkošel jsem několik módů a asi nejlépe se chová sfq.
Jde to nějak lépe stabilizovat?
Je pravdou že to celé budu předělávat na queue tree ale to až postupem času.


Myslim, ze s tim nic nenadelas. Vyssi latence je vedlejsi efekt omezovani rychlosti, projevuje se nejsilneji, pokud je zatez linky maximalni a tim se maximalne uplatnuje omezeni rychlosti

Napsal: 02 Nov 2005 17:43
od skrebon
A co skusit v mangle pred bezny shaping userov dat icmp protokol, aby sa markoval zvlast. A potom vyhradit v queue tree zvlast tok dat, z vyssou prioritou a oddelenim od povodnych userov. Pomoze :D Neexistuje, aby poriadne shapovanie sposobovalo zvysene odozvy viac ako 10ms...

Napsal: 02 Nov 2005 22:35
od jali
skrebon píše:A co skusit v mangle pred bezny shaping userov dat icmp protokol, aby sa markoval zvlast. A potom vyhradit v queue tree zvlast tok dat, z vyssou prioritou a oddelenim od povodnych userov. Pomoze :D Neexistuje, aby poriadne shapovanie sposobovalo zvysene odozvy viac ako 10ms...


To zpusobi jen to ze si budes lhat a predstirat, ze linka bezi super a pritom je totalne pretizena

Napsal: 02 Nov 2005 23:06
od skrebon
To mas pravdu. Lenze, moze predsa uprednostnit urcite toky pred inymi... ACK 0-120bytes, SYN pakety... apod... a tym si znacne zoptimalizuje web browsing. Pripadne zasa opacne, nastavit urcite garanty pre sluzby nevyhnutne nutne (samo mimo p2p a ostatny bordel). A zvysok dat bez garantu do podtriedy, kde uz bude maxlimit znizeny natolko, ze mu linka nezhori ... Ale to chce cas a sledovat zatazenie.

PIngy kolem 1sekundy po UTP mi optimalne nepripadaju, i keby 32kbps zdielalo 50 userov :D

Napsal: 02 Nov 2005 23:20
od jali
skrebon píše:To mas pravdu. Lenze, moze predsa uprednostnit urcite toky pred inymi... ACK 0-120bytes, SYN pakety... apod... a tym si znacne zoptimalizuje web browsing. Pripadne zasa opacne, nastavit urcite garanty pre sluzby nevyhnutne nutne (samo mimo p2p a ostatny bordel). A zvysok dat bez garantu do podtriedy, kde uz bude maxlimit znizeny natolko, ze mu linka nezhori ... Ale to chce cas a sledovat zatazenie.

PIngy kolem 1sekundy po UTP mi optimalne nepripadaju, i keby 32kbps zdielalo 50 userov :D


jenze tohle rozhazeni na jednotlive sluzby ma jednu nevyhodu - pokud chces sledovat prenesena data klienta tak to potom nejde, jedine ze bys zase jednotlive toky poscital