Dobrý den,
jsem začátečník v routerOS a potřeboval bych poradit. Procházel jsem různé fora, včetně tohoto a nikde jsem nenašel to co bych potřeboval.
Mám Mikrotik RB751G-2HnD (http://www.alza.cz/mikrotik-rb751g-2hnd-d307376.htm) pomocí něhož bych rád komunikoval současně na 2 různých sítích ve spojení s PC. Tak aby se sítě navzájem neviděli.
1. síť je doménová bez internetu
IP 192.168.1.2
maska 255.255.255.0
brána 192.168.1.1
2. síť je pouze internetová
IP 172.15.1.2
maska 255.255.0.0
brána 172.15.1.1
Jde mi hlavně o to aby v mikrotiku byly nastaveny 2 porty WAN (se změnou MAC) na výše uvedené sítě a nastavit mikrotik tak, aby přes 3-5 port přidělil PC IP adresu z DHCP. Musí být současně zachována plná funkčnost domény a zároveň aby fungoval i internet. Snažil jsem se přečíst i něco na internetu a nalezl jsem zatím pouze 2x WAN od ISP jako zálohované internetové připojení.
Rád bych poděkoval každému, kdo se alespoň trochu pokusí mi poradit. Děkuji.
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
2 různé sítě - mikrotik a počítač
ma ten mikrotik robit klasicky router? mas pripojku od providera v jednom porte a v zvysne 4porty aby boli ako switch pre LAN a aby v nich fungovalo pripojenie do netu. je tak?
nechapem totiz ci tie porty 3-5 maju mat inu tretiu siet ktora ma mat pristupne pc z domeny na porte 2 a net na porte 1 alebo maju byt sucastou domeny ako je port 2.
nechapem totiz ci tie porty 3-5 maju mat inu tretiu siet ktora ma mat pristupne pc z domeny na porte 2 a net na porte 1 alebo maju byt sucastou domeny ako je port 2.
0 x
-
Představa je taková, že v portu 1 bude připojena doména, v portu 2 internet a ostatní porty (včetně wifi) budou routovány na switch. Pokud by bylo jednodušší řešení, přivítám i to. Současně bych potřeboval jak se přes port 2 s internetem automaticky přihlašovat na web access (login a heslo)
0 x
-