Dobrý den.
Jelikož jsem na můj základní problém na tomto fóru odpověď nenašel, nezbývá mi nic jiného, než položit otázku. Jsem si vědom, že je to fórum profíků, ale jinou možnost nevidím. Předem děkuji za jakoukoliv pomoc, i za "hledej". . .
Jedná se o zapojení routerboardu RB133 a VoIP brány INTERBELL IBG-130 do domácí sítě.
Router jsem si koupil na doporučení na fóru, kde jsem čerpal informace, jak bych si měl zřídit malou rodinnou síť v bytě. Jelikož jsem zrušil pevnou linku, plánuji telefonování po netu, a proto jsem si také objednal VoIP bránu Interbell IBG130. Dilema, které nyní (kromě nastavení RB133) mám je, že nevím, jestli mohu dát VoIP bránu ještě před router, nebo jestli bych ji mohl dát až za router? Hlavní problém je v tom, že mám od providera přiděleny dvě IP adresy. Jedna je pro VoIP (128/128) a druhá pro ostatní (1024/256). Dle informace technika od providera, který mi instaloval internetovou přípojku vím, že by VoIP brána měla být zapojena ještě před routerem, aby správně fungovala. . . ?! Na fóru mi zase radili, že by bylo lepší kdyby brána byla až za routerem, ale nevědí, jestli by pak šlo nastavit pro ni jinou IP.
Nyní bych ještě chtěl stručně popsat, jak a co potřebuji do té naši sítě společně s VoIP bránou a RB133 zapojit. Mám ještě doma svitch, který nyní používáme k připojení dvou PC a třetí PC používám jako router (dvě síťové karty). Takže nová konfigurace bude obsahovat 3x PC, 1x print server, VoIP bránu IBG130, router RB133 a do budoucna plánuji nějakou WiFi kartu do routeru, aby se mohl občas připojit náš syn se svým notebookem, když přijede na návštěvu. No a ve vzdálenější budoucnosti nevylučuji připojení nějakého multimediálního síťového zařízení ke svitchi. Na konec tedy shrnu, jak já to vidím, co je k dispozici. Přívod od modemu (Motorola Canopy na střeše) je síťovým kabelem (s RJ45), dále budu mít VoIP bránu Interbell IBG130, mám už router RB133, print server a svitch 4x.
Doufám, že jsem nic podstatného nevynechal a že podle toho bude možné něco "vytvořit"?!?
Za případnou radu a pomoc s nastavováním HW předem děkuji. Musím ale upozornit, že nejsem žádný IT profesionál. . .!?
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
RB133 a VoIP.
-
- Příspěvky: 588
- Registrován: 19 years ago
- Bydliště: Lanžhot
- Kontaktovat uživatele:
heliport píše:Jsem si vědom, že je to fórum profíků, ale jinou možnost nevidím.
Bejvávalo
heliport píše:Jedná se o zapojení routerboardu RB133 a VoIP brány INTERBELL IBG-130 do domácí sítě. Router jsem si koupil na doporučení na fóru, kde jsem čerpal informace, jak bych si měl zřídit malou rodinnou síť v bytě.
Nechápu co se to pořád rozmáhá za trend dávat RB i jako domácí bránu. I když to vypadá tak, že by to šlo nastavit klikáním, jako ostatně vše ve Windows, tak to prostě neplatí a WinBox je prostě grafické rozhraní k Linuxovému stroji(potažmo netfilteru,...) a pokud nevíte co nastavit, tak to prostě nenastavíte, tak jako to platí metodu pokus omyl ve Windows. Určitě jste měl skusit raději nějakou chytřejší krabičku, ale když už teda RB133 máte, budiž teda.
heliport píše:Jelikož jsem zrušil pevnou linku, plánuji telefonování po netu, a proto jsem si také objednal VoIP bránu Interbell IBG130. Dilema, které nyní (kromě nastavení RB133) mám je, že nevím, jestli mohu dát VoIP bránu ještě před router, nebo jestli bych ji mohl dát až za router? Hlavní problém je v tom, že mám od providera přiděleny dvě IP adresy. Jedna je pro VoIP (128/128) a druhá pro ostatní (1024/256). Dle informace technika od providera, který mi instaloval internetovou přípojku vím, že by VoIP brána měla být zapojena ještě před routerem, aby správně fungovala. . . ?!
Brána může být jak před routerem, tak za routerem(resp. před NATem nebo za NATem), ale pokud už na ni máte vyhrazenou samotnou linku, tak doporučuji umístnit bránu jednoznačně na tuto samostatnou linku, čímž předejdete budoucím problémům sekání se zvuku při zatížení linky(muselo by se to řešit pomocí QoS). Prostě jen nastavte IP adresu(na mé bráně se dá dokonce nastavit z telefonu) a pak skrze Webové rozhraní nahrajte samokofigurační soubor, který získáte ze stránek vašeho VoIP providera, za pomoci nějakého tutoriáu a nebo s pomocí nějakého asistenta či člověka, který tomu rozumí.(Nastavení VoIP brány není vůbec hračka a sám bych to také nesvedl nastavit)
heliport píše:Na fóru mi zase radili, že by bylo lepší kdyby brána byla až za routerem, ale nevědí, jestli by pak šlo nastavit pro ni jinou IP.
IP si můžete nastavit sám jakoukoliv, takže nějakou z rozsahu vaší domácí sítě a pak pomocí port-forwardingu přesměrovat nastavené porty aby se k vám dalo dovolat(a nebo použít SIP Proxy nebo tak něco).Ale jak již jsem se zmiňoval výše, raděi doporučuji tu první možnost.
heliport píše:Musím ale upozornit, že nejsem žádný IT profesionál. . .!?
Nemusíte být IT profesionál, ale bude stčit pokud rozumíte sítím. No a pokud ne, tak si doporučuji někoho takového sehnat, protože i když se to tak může zdát, nastavit dobře síť není hračka.
0 x
Vždyť je to tak jednoduché…stačilo se zamyslet, špetku toho RTFM et voilà!
heliport píše:Dobrý den.
Jelikož jsem na můj základní problém na tomto fóru odpověď nenašel, nezbývá mi nic jiného, než položit otázku. Jsem si vědom, že je to fórum profíků, ale jinou možnost nevidím. Předem děkuji za jakoukoliv pomoc, i za "hledej". . .
Jedná se o zapojení routerboardu RB133 a VoIP brány INTERBELL IBG-130 do domácí sítě.
Router jsem si koupil na doporučení na fóru, kde jsem čerpal informace, jak bych si měl zřídit malou rodinnou síť v bytě. Jelikož jsem zrušil pevnou linku, plánuji telefonování po netu, a proto jsem si také objednal VoIP bránu Interbell IBG130. Dilema, které nyní (kromě nastavení RB133) mám je, že nevím, jestli mohu dát VoIP bránu ještě před router, nebo jestli bych ji mohl dát až za router? Hlavní problém je v tom, že mám od providera přiděleny dvě IP adresy. Jedna je pro VoIP (128/128) a druhá pro ostatní (1024/256). Dle informace technika od providera, který mi instaloval internetovou přípojku vím, že by VoIP brána měla být zapojena ještě před routerem, aby správně fungovala. . . ?! Na fóru mi zase radili, že by bylo lepší kdyby brána byla až za routerem, ale nevědí, jestli by pak šlo nastavit pro ni jinou IP.
Nyní bych ještě chtěl stručně popsat, jak a co potřebuji do té naši sítě společně s VoIP bránou a RB133 zapojit. Mám ještě doma svitch, který nyní používáme k připojení dvou PC a třetí PC používám jako router (dvě síťové karty). Takže nová konfigurace bude obsahovat 3x PC, 1x print server, VoIP bránu IBG130, router RB133 a do budoucna plánuji nějakou WiFi kartu do routeru, aby se mohl občas připojit náš syn se svým notebookem, když přijede na návštěvu. No a ve vzdálenější budoucnosti nevylučuji připojení nějakého multimediálního síťového zařízení ke svitchi. Na konec tedy shrnu, jak já to vidím, co je k dispozici. Přívod od modemu (Motorola Canopy na střeše) je síťovým kabelem (s RJ45), dále budu mít VoIP bránu Interbell IBG130, mám už router RB133, print server a svitch 4x.
Doufám, že jsem nic podstatného nevynechal a že podle toho bude možné něco "vytvořit"?!?
Za případnou radu a pomoc s nastavováním HW předem děkuji. Musím ale upozornit, že nejsem žádný IT profesionál. . .!?
Osobne bych to vyresil tak, ze bych privodni ethernet (wan) na RB133 probridgoval s druhym ethernetem na ktery bych napojil branu a na treti a posledni port natoval. Az budete potrebovat wifinu, staci do te 133 prodat kartu a rozjet AP.
0 x
Josef Smola
k mikrotiku jsem se vratil po 4 letech a mam pocit, ze kdyby zakazali vsechny zabugovany feature, zustane jen ten barevnej terminal....
k mikrotiku jsem se vratil po 4 letech a mam pocit, ze kdyby zakazali vsechny zabugovany feature, zustane jen ten barevnej terminal....
petr.vlasic píše:Nechápu co se to pořád rozmáhá za trend dávat RB i jako domácí bránu. I když to vypadá tak, že by to šlo nastavit klikáním, jako ostatně vše ve Windows, tak to prostě neplatí a WinBox je prostě grafické rozhraní k Linuxovému stroji(potažmo netfilteru,...) a pokud nevíte co nastavit, tak to prostě nenastavíte, tak jako to platí metodu pokus omyl ve Windows. Určitě jste měl skusit raději nějakou chytřejší krabičku, ale když už teda RB133 máte, budiž teda.
no dneska se kolikrat o to jedna, ze je to linux, ale zaroven klikaci, takze si kazdy proklika cestu k necemu, co bude ve finale jakz takz fungovat (ono nekdy asi videt tu konfiguraci je na panaka na nervy, ale budiz)
petr.vlasic píše:Brána může být jak před routerem, tak za routerem(resp. před NATem nebo za NATem), ale pokud už na ni máte vyhrazenou samotnou linku, tak doporučuji umístnit bránu jednoznačně na tuto samostatnou linku, čímž předejdete budoucím problémům sekání se zvuku při zatížení linky(muselo by se to řešit pomocí QoS). Prostě jen nastavte IP adresu(na mé bráně se dá dokonce nastavit z telefonu) a pak skrze Webové rozhraní nahrajte samokofigurační soubor, který získáte ze stránek vašeho VoIP providera, za pomoci nějakého tutoriáu a nebo s pomocí nějakého asistenta či člověka, který tomu rozumí.(Nastavení VoIP brány není vůbec hračka a sám bych to také nesvedl nastavit)
nastaveni VoIP brany je stejne jednoduche jako nastaveni samostatneho VoIP telefonu - v podstate poud se nebaziruje na uprednostnovani konkretnich kodeku atd., tak postacuje adresa sip serveru a login, coz se da z pristroje vytukat za 5 minut.
petr.vlasic píše:IP si můžete nastavit sám jakoukoliv, takže nějakou z rozsahu vaší domácí sítě a pak pomocí port-forwardingu přesměrovat nastavené porty aby se k vám dalo dovolat(a nebo použít SIP Proxy nebo tak něco).Ale jak již jsem se zmiňoval výše, raděi doporučuji tu první možnost.
pokud je rec o sip protokolu a navic s loginem na VoIP providera a ne volanim mezi sebou (coz predpokladam ze je), tak zadne porty neni nutno presmerovavat, protoze se jedna o clienta, nikoliv server.
a ted k veci:
pokud jsou vyhrazene 2 linky, tak je samozrejme lepsi VoIP nechat zvlast, jak jiz psal petr.vlasic - je samostatna konektivita neohrozena provozem na vnitrni siti. zalezi na tom, jak je pripojeni koncipovane - pokud dany stroj (rb) slouzi jako wifi client a neni moznost mu predradit switch, tak je to o par kliknuti vice. nastavovat na brane vazne neni moc co - zakladni veci mate od Vaseho VoIP poskytovatele (server, login), muzete dale nastavit chovani brany, ktere ale ve vychozim stavu naprosto postacuje vetsine smrtelniku (

...tady bych nechal prostor na konkretni otazky co se realizace tyce

0 x
-
- Příspěvky: 588
- Registrován: 19 years ago
- Bydliště: Lanžhot
- Kontaktovat uživatele:
fra.iesus píše:no dneska se kolikrat o to jedna, ze je to linux, ale zaroven klikaci, takze si kazdy proklika cestu k necemu, co bude ve finale jakz takz fungovat (ono nekdy asi videt tu konfiguraci je na panaka na nervy, ale budiz)
No právě...jakž takž funguje, horší je to když nastanou problémy.
fra.iesus píše:nastaveni VoIP brany je stejne jednoduche jako nastaveni samostatneho VoIP telefonu - v podstate poud se nebaziruje na uprednostnovani konkretnich kodeku atd., tak postacuje adresa sip serveru a login, coz se da z pristroje vytukat za 5 minut.
U mě bylo potřeba nastavit jakési předvolby a bůh ví co ještě...raději jsem to nechal na tom auto konfigurátoru. Asi to bude různé brána od brány.
0 x
Vždyť je to tak jednoduché…stačilo se zamyslet, špetku toho RTFM et voilà!