Zdravím mám u jednoho klienta problém s nedostupností některých služeb.
např. se prý jedná
https://itunes.apple.com/cz/genre/ios/id36?mt=8
http://www.apple.com/itunes/charts/free-apps/
nebo třeba amazon
klient zkouší pomocí aplikace NetMetr od CZNIC "Kvalitu připojení" a když to zkusí na LTE má všechno průchozí (100% výsledek) a na našem připojení tam má spoustu portů zakázáno.
myslel jsem si že by to mohli dělat nějaké filtry a omezení u nás na IGW, tak jsem mu naroutoval veřejnou IP přímo na jeho router, a to nepomohlo, potom jsme zkusil dát accept pravidla na veškeré příchozí a odchozí spojení z jeho Ipčka, bez změny...
topologie k němu je HPE switch - IGW - HPE switch jiné porty (vlanou rozdělená komunikace) -> SIKLU 80G - UBNT Edge - RB 2011 (router a GW IP pro VIP/30) - MK 912G -> MK912G - nějaká Apple Router (myslím, že to je AirPort) ten má na WAN veřejku
Upřímě si osobně myslím, že mu to musí snad blokovat ten jeho apple router, ale zároveň mi příjde nelogické proč by si blokoval itunes.... každopádně žádný jiný klient nikde si mi na obdobné problémy nestěžoval...
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Jak řešit nedostupnost iTunes
Jak řešit nedostupnost iTunes
0 x
UBNT mám rád, Mikrotik mám taky rád :-D považuji za zbytečné se přít co je lepší.
Jakub Havlíček
Jakub Havlíček
- zdenek.svarc
- Administrator
- Příspěvky: 1635
- Registrován: 19 years ago
- antispam: Ano
Zkusil bych klasický postup, jestli klientovi správně překládá DNS a pokračoval traceroute na postižené servery. Ideálně ze dvou zařízení od klienta. NetMetr změří maximálně jitter, latenci a podobné věci. což bych v tomto případě nebral jako směrodatné.
0 x
rouchi píše:Upřímě si osobně myslím, že mu to musí snad blokovat ten jeho apple router, ale zároveň mi příjde nelogické proč by si blokoval itunes.... každopádně žádný jiný klient nikde si mi na obdobné problémy nestěžoval...
Nieco podobne sme uz riesili a jedine co si pamatam je ze to malo nejaky suvis s UPnP. Treba ho vypnut, len uz teraz neviem ci to bolo na nasom radiu alebo zakaznikovom routry alebo na oboch.
0 x
Nastav v tom zařízení kde to nejde jako první DNS 8.8.8.8. Máme s tím taky občas problém na Apple a Android zařízeních.
0 x
- zdenek.svarc
- Administrator
- Příspěvky: 1635
- Registrován: 19 years ago
- antispam: Ano
fujara píše:Nieco podobne sme uz riesili a jedine co si pamatam je ze to malo nejaky suvis s UPnP. Treba ho vypnut, len uz teraz neviem ci to bolo na nasom radiu alebo zakaznikovom routry alebo na oboch.
Spíš než UPnP nemělo to souvislost se zakázaným multicastem na domácím routeru? To se u Apple zařízení řešívá k vůli mDNS / DNS-SD službám v lokální síti (AirPrint a podobně).
0 x