Ahoj,
v posledni dobe resim trabl s VOIP od RioMedia. Problem spociva v tom, ze 1 z 10 hovoru je prijmut, ale venkovni strana neslysi stranu za VOIP branou... Pri opetovnem vytoceni je hovor v poradku....
Z helpedsku mame nejaky vypis viz:
xxx21371 -> xxxx74 21.9.2015 10:19:33 00:00:13
RTP přes esip2
16390 <-> 49500
vidím že RTP data tekly oběma směry, celkem 61068 paketů v každém směru
xxx1371 -> xxxxx93183 21.9.2015 14:27:57 00:00:13
RTP přes esip1
43112 <-> 16446
vidím že RTP data tekly oběma směry, 1962 v jednom a 1959 paketů v druhém směru
xxxxxx370 -> xxxx855 21.9.2015 13:59:06 00:00:17
RTP přes esip1
39732 <-> 16432
vidím že RTP data tekly oběma směry, 2553 v jednom a 2568 paketů v druhém směru
při ukončení hovoru (BYE nebo odpověď 200 OK na BYE) posílá Linksys statistiky viz
P-RTP-Stat: PS=754,OS=120640,PR=0,OR=0,PL=0,JI=0,LA=0,DU=15,EN=G711a,DE=G711u
Dle statistiky kterou zaslalo PAP2T je jasné že k vám nedotekly žádné RTP pakety, což je nejspíše způsobeno nějakým problémem v síti vašeho poskytovatele....
15.9.2015 13:11:39 606493183 566521371 odNepouzito 6
P-RTP-Stat: PS=320,OS=51200,PR=0,OR=0,PL=0,JI=0,LA=0,DU=6,EN=G711a,DE=G711u
to samé, žádná příchozí RTP data
Neresil jste nekdy nekdo podobny problem.... GW je obyc Linksys...
Predem diky za reakce...
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
VOIP a MK
ok2arm píše:A reseni ?ef píše:Dropnuté porty ve firewalu
S tím jsem se setkal já.
sorry ale co třeba je přestat je dropovat?
0 x
Petr Krist
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: 13 years ago
nevidim v tom dotazu kde je ten Mikrotik...
U nas obcas vznikaly problemy s VoIPem u zakazniku diky ALG na MT ktery pripojoval zakaznika (jedine routujici zarizni od MT v ceste k zakaznikovi). Stacilo v /ip firewall service-port vypnout SIP zaznam. Nechamu proc to dela problemy i kdyz to zarizeni je jen obyc router a zadny NAT na nem nebezi (vsichni zakaznici maji verejne IP). Od jiste doby to pausalne vypiname a je klid.
U nas obcas vznikaly problemy s VoIPem u zakazniku diky ALG na MT ktery pripojoval zakaznika (jedine routujici zarizni od MT v ceste k zakaznikovi). Stacilo v /ip firewall service-port vypnout SIP zaznam. Nechamu proc to dela problemy i kdyz to zarizeni je jen obyc router a zadny NAT na nem nebezi (vsichni zakaznici maji verejne IP). Od jiste doby to pausalne vypiname a je klid.
0 x
Tuto funkci sem po googlovani taky vypnil, ale zadna zmena.... Otazka tedy je, co a kde v MK nastavit, aby to bylo bez problemu...
Je to na verejce a bezi tam RB2011
Je to na verejce a bezi tam RB2011
0 x
Nastaveni MK je proste, na SFP verejka, NAT ostatni porty do bridge, zadna slozita nastaveni atp
0 x