❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Virus pro UBNT

Návody a problémy s konfigurací.
Jarin
Příspěvky: 77
Registrován: 19 years ago
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: Virus pro UBNT

Příspěvekod Jarin » 13 years ago

Jarin píše:Zdravím, zkoušel jsem updatovat firmware na v3.3.5, ale na na třech zařízeních to domršilo grafické rozhraní. Co s tím, zkusit zase starší verzi a znovu nahrát tu v3.3.5? Jeden Airgrid M5 HP jsem updejtl na stole a v pohodě.


správně mělo být 5.3.5
0 x

Jarin
Příspěvky: 77
Registrován: 19 years ago
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jarin » 13 years ago

Odpovím si sám. Nejprve je nutné toho zmetka zlikvidovat a pak updatovat. Tak to jde bez problému.
0 x

superweb
Příspěvky: 238
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod superweb » 13 years ago

Taky zastvam nazor radio v bridgi a router az za nej. Zakaznik dostane do ruky kabel, ip setup a tim je zakoncena jeho pripojka. Pokud chce (wifi) router, dodame a nastavime. Rucime ale za funkcnost na kabelu z CPE. Kdyz se rozbije klientske zarizeni, je to nas problem a vymenime na miste zdarma. Kdyz se rozbije router, ktery je v zaruce, ma klient pravo na reklamaci - bud ho prinese do kancelare, kde ho vymenime, nebo ho vymeni technik u zakaznika - uz jde ale o placeny vyjezd.
Starat se o home wifi v ramci pausalu uz je podle me prehnane. UPC to trba resi tak, ze modem s routerem dava k internetu za mesicni najem.

Jinak k tematu - preventivni upgrade se povedl az na 1 klienta, kde se ukazalo, ze ve chvili kdy probihal upgrade zarizeni odpojil ze zasuvky. Dobra zprava je, ze po dalsim restartu zarizeni nabehlo se starym fw a upgrade uz pak probehl ok.
0 x

Uživatelský avatar
Viktor Novotný
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 19 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Novy Jicin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viktor Novotný » 13 years ago

no vidis, my jezdime zdarma kvuli cemukoli ... nastavit router, ip .. zapojit omylem vykopnuty adapter ... proste cokoli si zakaznik vzpomene :)
0 x
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- education

DarkLogic
Příspěvky: 1315
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod DarkLogic » 13 years ago

Dade_Marfi píše:no vidis, my jezdime zdarma kvuli cemukoli ... nastavit router, ip .. zapojit omylem vykopnuty adapter ... proste cokoli si zakaznik vzpomene :)


Taky jste obcanske sdruzeni, takze pro blaho obcana cokoliv, ne? :-)
0 x

Uživatelský avatar
Viktor Novotný
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 19 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Novy Jicin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viktor Novotný » 13 years ago

:D no obcanske sdruzeni platice DPH z kazde koruny co otoci ... platici vsem co pro nas delaji ... no tak jake obcanske sdruzeni ?? .. to je jen pozustatek :D
0 x
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- education

Atanono
Příspěvky: 82
Registrován: 16 years ago
antispam: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Atanono » 13 years ago

nám to napadlo síť někdy 21.-22.12. Moc velká zábava to nebyla. Zvláštní je to, že ani jedno z těch napadených zařízení nebylo na veřejce a většina na portu 80. Už od pondělí se začali dít divné věci s UBNT spoji. Díky rychlé spolupráci s kolegou a 2 dny za počítačem jsme zabránili nejhoršímu. Cca do 100 zařízení bylo napadeno a zbytek upgrade. Díky přehrávání FW se nám povedlo sejmout i pár důležitých spojů :D (resp. mě).

Jinak ohledně módu bridge a router. Zásadně router. Když si zákoš udělá kolečko anebo z routeru udělá switch, tak by jsme to hledali docela dlouho. MK je super když se hledá problém u zákoše, ale s UBNT a módem router to není až tak špatné ...

Servis zdarma, když se jede nastavit router a popř. když je závada na straně klienta? To jste blázni. Jako pokud máte do 500 zákošů, tak asi ano, ale když je to nějaká tisícovka? To si na to lidi zvyknou a budou otravovat kvůli každé kravině. Nikdy bych nevyrazil ke klientovi gratis, když mu pes překouše kabel. Čas zaměstnance je drahý a může tu půl hodinu i s cestou využít lépe ...
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod hapi » 13 years ago

je rozdil mezi vyhorelim portem a prejousanym kabelem. jedno je gratis, druhy nikoliv.
0 x

superweb
Příspěvky: 238
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod superweb » 13 years ago

Dade_Marfi píše:no vidis, my jezdime zdarma kvuli cemukoli ... nastavit router, ip .. zapojit omylem vykopnuty adapter ... proste cokoli si zakaznik vzpomene :)


Nejde ani tak o to na tom servisu nejak "rejzovat", jako spis ho regulovat. "Placeny servis" v nasem podani znamena, ze zakaznik plus minus zaplati naftu, kterou technik projede.
Drive jsme to delali taky vse bezplatne. Ale kdyz pak kouknes do ticketu, ze 90% servisu je pro 5% klientu a jde vetsinou o ty, co plati nejmene.. a casto jde o vytazene adaptery nebo zrestartovanou lednici misto routerboardu.
Kdyz klientovi zapojim restartuji zakously router a nic po nem nechci, za chvili tam jedu znovu kvuli stejnemu nesmyslu - i kdyz mu to pri predchozim servisu vysvetlim. Kdyz ale zaplati 200 Kc, uci se vyrazne rychleji :)
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod hapi » 13 years ago

voe, když se mu seká zařízení tak to snad budu nějak řešit ne? Jo to je jeden z rozdílů kterej někdo ignoruje a někdo ne.
0 x

hafieror
Příspěvky: 616
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod hafieror » 13 years ago

Tlačítku na vypnutí wifiny na notebooku říkáme "tlačítko za 200", protože hodně uživatelů si dokáže vypnout kartu a když mě pak nejsou schopni říct, kde je Start, tak je prostě ta moje 20 vteřinová návštěva tolik stojí.
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod hapi » 13 years ago

no to jo ale je snad třeba rozlišovat mezi chybu kterou garantujem na kabelu a za kabelem ne? Když se seká zařízení tak je chyba u ISPíka a zákazník nic neplatí. Když si nezapne wifinu, je chyba zákazníka a zákazník zaplatí protože já jsem přišel s netbookem kterj má zapnutou wifinu a funguje to.
0 x

Uživatelský avatar
midnight_man
Příspěvky: 3680
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod midnight_man » 13 years ago

To neviete navigovat zakaznika po telefone? lol 30 sekund telefonatu a wifina je zapnuta.
0 x

hafieror
Příspěvky: 616
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod hafieror » 13 years ago

midnight_man píše:To neviete navigovat zakaznika po telefone? lol 30 sekund telefonatu a wifina je zapnuta.


Ihned Vás zaměstnám, protože evidentně máte zázračnou moc a uživatel Vám ihned sdělí jaký má typ notebooku a vy ho ihned pohotově navedete, že má zmáčknout třeba klávesu Fn - F4, nebou přepnout přepínač na boku ...
0 x

Uživatelský avatar
midnight_man
Příspěvky: 3680
Registrován: 14 years ago

Příspěvekod midnight_man » 13 years ago

Za tie roky už človek vie pomaly spamati ktory vyrobca to kam dá. Keď nie, nemám problem otvoriť google, za 7 sekund mam pred sebou obrázok klávesnice a presne poviem čo stlačiť. Ako nevravím, že sú prípady kedy tam fakt treba ísť ale samotné zapnutie wifiny sa mi vždy podarí vyriešiť po telefóne! Nech si každý spraví ako chce, niekto pošle technika, niekto vybaví po telefóne . . .
0 x