Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Neplatič - místo placení výhružky co stím?

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
Pintero
Příspěvky: 1352
Registrován: 17 years ago
antispam: Ano

Re: Neplatič - místo placení výhružky co stím?

Příspěvekod Pintero » 12 years ago

honzam píše:Pokud neplatí tak odpojit a vyúčtovat zbývající částku do ukončení smlouvy. Přece mu to nenecháš zapnuté když neplatí. Ostatní telekomunikační firmy včetně O2 by se zachovali stejně

+1
0 x

Tomáš Nesrsta
Moderátor
Příspěvky: 1333
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš Nesrsta » 12 years ago

Ja mam treba ve vseobecnejch obchodnich poodminkach toto:

3.9 Omezení nebo přerušení poskytování služeb ze strany poskytovatele v důsledku porušení povinnosti uživatele, nezbavuje uživatele povinnosti platit poplatky dle smlouvy a těchto podmínek v souladu s aktuálním ceníkem poskytovatele.

Takze kdyz je nekdo neplatic tak ma sluzbu odpojenou a musi zaplatit i kdyz mu net nejede...
0 x

Uživatelský avatar
svestka
Příspěvky: 1423
Registrován: 14 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod svestka » 12 years ago

Thomeless píše:Ja mam treba ve vseobecnejch obchodnich poodminkach toto:

3.9 Omezení nebo přerušení poskytování služeb ze strany poskytovatele v důsledku porušení povinnosti uživatele, nezbavuje uživatele povinnosti platit poplatky dle smlouvy a těchto podmínek v souladu s aktuálním ceníkem poskytovatele.

Takze kdyz je nekdo neplatic tak ma sluzbu odpojenou a musi zaplatit i kdyz mu net nejede...



to je moc pěkně napsáno (s dovolením to zneužiju), ještě jsem to doplnil o vsuvku "... nevyužívání služeb z rozhodnutí uživatele, nezbavuje uživatele povinnosti platit ..."
začínám mít pocit, že ta smlouva po mnoha a mnoha verzích, konzultaci s právníkem, ČTÚ, a tady na foru, začíná být dost namakaná, přesto že se i s VOP vejde na 2 strany A4 :)
0 x

10kabel
Příspěvky: 63
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod 10kabel » 12 years ago

Několik z praxe od velkých existujících i již neexistujících ISP.

Ohledně doplácení do konce smlouvy ve Všeobecných podmínkách pokud chcete doplatit dobu do konce smlouvy musíte mít toto zavedeno. Některé firmy mají smluvní pokuty jiní jsou drzejší a mají tam měsíční paušál. Takže třeba u kyslíku to je 150 Kč za každý měsíc krát počet zbývajících měsíců. Tedy zbýváli mu z 6ti měsíců 4 a platil například 400 Kč tak by mohl doplatit bez ohledu na to zdali službu využíval či nikoliv nějakých 1600 Kč. Důležité je mít v smluvních podmínkách asi toto:

Pokud je uzavřena smlouva na dobu určitou nebo dobu neurčitou s minimální určenou dobou trvání smlouvy náleží poskytovateli poplatky za celou dobu trvání dohody a to i v případě že, služba nebyla využívána vůbec nebo jen po určitou část doby.

Upozorňuji, že toto způsobuje zpravidla naštvanost klienta který je zvyklý s ISPíky všech velikostí vyčůrávat kde se dá a je přímo úměrná výši poplatku krát doba kterou již klient nehodlá službu využívat.

Tak teď trocha do mlýna s vymáháním.
1. hlídat platby hned první týden udělat kontrolu a neplatiče obeslat sms, e-mail. Žádná reakce zkontrolovat konkrétně jeho platby neníli zaříznout a poslat na nástěnku do zaplacení. Tím si ušetříte asi tak 99% problémů.
Co s tím 1% takže za
2) SEVT prodává normálně obálky s doručenkou červená zelená a tak. Kupte si je podle toho kolik lidí Vám neplatí.
3) Nastilizujte si cosi jako obchodní dopis hlavička klient a prostý text který Vám sem postnu, aby jste to nemuseli tvořit.

Dobrý den,

Odeslali jsme Vám doporučeně fakturu dlužných částek která k dnešnímu dni nebyla uhrazena. Na základě telefonické domluvy 12.12.2010 v 12:12 jsme Vám zaslali předmětnou fakturu 1212121212.

Na základě domluvy jsme očekávali platbu do 12.1.2011. Upozornili jsme Vás na skutečnost, že Vám nebylo účtováno penále z dlužných částek. Také Vám nebylo pozastaveno připojení. Částku jste v domluvené době a ani do data splatnosti faktury neuhradila. Částka Vám byla nyní navýšena o reaktivační poplatky, poplatky za zaslání faktury a penále za jednotlivá období. Připojení Vám bude v nejbližší době odpojeno.

Z Vaší strany nebyl učiněn žádný krok k domluvě o úhradu nebo vysvětlení důvodu pozdržení platby.

Po obdržení tohoto dopisu spolu s fakturou tuto neprodleně do dvou dnů uhraďte.
V případě, že platba nebude do pěti dnů od doručení připsána na účet 123456789/1234 bude následující den věc předána do správního řízení a následně k exekuci. Tímto ovšem již Vaše náklady na řešení celé věci se zvýší o náklady řízení a exekuce.

Můžete si z toho něco umazat dle situaceasi tak, že v první upomínce bude dopis mírnější v druhé a další verzi už dejte tvrdější tón. Přidejte fakturu, nebojte se říci si náklady na zaslání i 400 - 600 Kč spořitelna účtuje 400 Kč za obyčejný dopis, že máte -5 Kč na účtě na konci měsíce. Obálka něco stojí někdo to musí napsat vytisknout donést na poštu a zaplatit 40 -60 Kč za odeslání dle váhy. Na stránce české pošty v případě více neplatičů si stáhněte podací arch. Pokud nechcete kupovat barevné obálky stačí i na poště vyplnit si takový korespoďák - doručenka která je pak důležitá, obyčejný doporučený dopis nestačí. Vložte do obálky vše orazítkujte podepište zkontrolujte papíry, aby jste je nezaměnili a hurá na poštu. Pokud je správná adresa nemusí se dít nic až 3 týdny dopis čeká na poště 14 dnů a pak se dozvíte jak to s Vámi klint myslel. Vrátíli se doručenka ohlídejte platby tak 14 dnů pak pošlete druhý dopis. Vrátíli se dopis neotevřený ponechte ho tak a založte do šanonu nejlépe do kapsy z id klienta. Pošlete druhý dopis.
Pokud klient zaplatí jedině dobře u každého dalšího dopisu nezapomeňte doúčtovat smluvní pokuty, platby za dopis, pravidelné poplatky. Pokud klient nepřebírá dopisy - nereaguje nebo přebírá a neraguje dostanete se k třetímu dopisu. Pokud ani po třetí (dle pravidla 3x a dost) není uhrazeno vše oscanujte včetně zavřených obálek (tyto pak mohou být připuštěny do správního řízení nebo na soud k exekuci a čteny) proto nerozdělávat napište návrh na zahájení správního řízení a pošlete na místně a věcně příslušný správní úřad tedy čtú. Soudem se nezdržujte ten to tam stejně přepošle a fikanější klient nebo jeho advokát to udělá taky a nezmůžete zhola nic.

Český telekomunikační úřad
se sídlem
Sokolovská 219, Praha 9 Poštovní přihrádka 02
225 02 Praha 025
Věc: Návrh na zahájení správního řízení

Poskytovatel: ISPík
Fyzická osoba podnikající dle jiných zákonů než živnostenského a zákona
o zemědělství pod svým jménem a příjmením nezapsaná v obchodním
rejstříku
Registrace číslo 0123 IČ: 987654321
Narozen 32,12,2345
Bydlištěm a místem podnikání Horní Dolní, Pr.... PSČ 012 34

Uživatel: Novák Jouda
Fyzická osoba - podnikatel
IČ 987654320
Bydlištěm Dolní Horní, Joudova 1
PSČ 012 34

Uživatel dne 31.1.2008 uzavřel smlouvu o připojení k síti Internet dále jen smlouva s poskytovatelem na dobu neurčitou. Tato skutečnost je vyznačena na smlouvě.
V roce 2008, 2009 a 2010 byl uživatel telefonicky kontaktován za účelem dosažení dohody o uhrazení nedoplatků. Hovor byl uživatelem aktivně odmítnut bez jakékoliv snahy o domluvení.
Uživateli byli zaslány doporučené dopisy na doručenky kdy doručen byl doručenky jeden dopis dne 21.9.2010 na tento uživatel nereagoval žádným způsobem. Další dva doporučené dopisy byli uloženy na poště od 27.9.2010 do 12.10.2010 a od 22.6.2011 do 7.7.2011 dopis byl odeslán 19.6.2011.

Uživatel má nyní u poskytovatele nedoplatek ve výši 31 měsíčních plateb ve výši 350,- Kč v celkové výši 10850,- Kč včetně DPH plus úrok z prodlení podle nařízení vlády č. 163/2005 Sb. Dále smluvní pokuta v výši 0,1% denně od 1.4.2008 do 29.2.2012 včetně na každý dlužný měsíc zvlášť, kdy celkový počet dnů za každý neuhrazený měsíc po splatnosti je celkem 29657 dnů krát 0,35 což je 0,1% z měsíčního poplatku 350 Kč celkem tedy 10379,95 Kč smluvní pokuta. Dále 3x 200 Kč za zaslání upomínky celkem tedy 600 Kč. Celkový nedoplatek podle dohody je tedy 11524,95Kč včetně smluvní pokuty bez úroků z prodlení.

Poskytovatel žádá náhradu nákladů řízení ve výši uhrazeného správního poplatku.
Platbu zaslat na účet číslo 123456789/1234 do 15-ti dnů od dne nabytí právní moci rozhodnutí.
Kolky vylepeny.
Přílohy:
- Smlouva o připojení k síti Internet
- Všeobecné obchodní podmínky platné k dni sepsání smlouvy
- Doručenky a vrácené dopisy
- Faktury a průvodní dopisy
V Praze 24.12.2012 ISPík

S pozdravem
ISPík
V Praze dne 1.10.2010

tak napsáno máte vezměte částku a spočtě te z ní 4% nejméně však 200 Kč skočte na poštu a než zavřete obálku vylepíte tam v hodnotě těch 4% z částky nebo nejméně těch 200 Kč kolek. Obálku zavřete a pošlete nebo osbně na podatelnu čtú.
Nyníse netěšte správní řízení se na stůl dostane úředníkovy tak za rok až rok a půl mezitím klientovy naběhne nějaká ta koruna smluvních pokutách a reposazbě čnb. Pokud čtú rozhodne o oprávněnosti Vašeho nároku klient by měl zaplatit. Pokud nezaplatí hurá s ním na platební rozkaz nebo rovnou exekuci.
Návody a informace jsou doporučující určitě neponesu odpovědnost za to pokud si to jakkoliv zvrzáte.
Pěkný den:)

UPDATE:
papírová forma podání přešla na čistě eletronickou, změna je tedy následující:
Peníze posíláte převodem nikoliv kolkem
Podání je přes portál čtú. Když zapomenete přílohu není problém pošlete ji k č.j. e-mail, osobně pošta. Co je však důležité musíte mít datovou schránku nebo aspoň elektronický podpis.
Naposledy upravil(a) 10kabel dne 07 May 2012 02:45, celkem upraveno 1 x.
0 x

Mooog
Příspěvky: 19
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod Mooog » 12 years ago

To 10Kabel: Dobra slohova prace :-)

BTW, resil uz jste nekdo zlodeje konektivity s PCR?

Bude uspech s trestnim oznamenim na ohrozeni provozu obecne prospesneho zarizeni site EK, podle paragrafu 276 Trestniho zakoniku?
0 x

Uživatelský avatar
honzam
Příspěvky: 5527
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod honzam » 12 years ago

A jakým způsobem ti ji kradl? Někde na POPu nebo napíchlej na souseda?
0 x

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod mpcz » 10 years ago

Tomáš Nesrsta píše:Ja mam treba ve vseobecnejch obchodnich poodminkach toto:

3.9 Omezení nebo přerušení poskytování služeb ze strany poskytovatele v důsledku porušení povinnosti uživatele, nezbavuje uživatele povinnosti platit poplatky dle smlouvy a těchto podmínek v souladu s aktuálním ceníkem poskytovatele.

Takze kdyz je nekdo neplatic tak ma sluzbu odpojenou a musi zaplatit i kdyz mu net nejede...


Zdravím,
určitě zajímavé příspevky, ještě by mě zajímalo, jaké to má konce neboli precedens. Třeba:
- zákazník: "když jsem podepisoval smlouvu před 6. lety, toto tam nebylo". Jak si představuje úřad, že klienti budou informováni o změnach a jejich souhlas?
- za jak dlouho reaguje ČTÚ na podání s neplatičem a jaký bývá konkrétní výsledek? Mám na mysli skutečný příběh.
- jak reaguje (by asi reagoval) ČTÚ na smluvní doložku, že pokud klient podá výpověď (třeba měsíční), smlouva se ukončí až po uhrazení nedoplatků a vrácení zapůjčeného zařízení?
- zveřejnění jména prokázaného neplatiče na www - nemůže z toho být problém?
Dík, mpcz, 08.01.2014
0 x

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod mpcz » 7 years ago

Zdravím,
dva roky nikdo nereaguje, tak bych si dovolil téma oživit, asi každý má pár neplatičů.

- zákazník: "když jsem podepisoval smlouvu před 6. lety, toto tam nebylo". Jak si představuje úřad, že klienti budou informováni o změnách a jejich souhlas?
- za jak dlouho reaguje ČTÚ na podání o neplatiči a jaký bývá konkrétní výsledek? Mám na mysli skutečný příběh a aktuální stav 2016. Někde jsem zde četl, že doba na rozhodnutí není omezena a v praxi je z pohledu věřitele těžko akceptovatelná.
- jak reaguje (by asi reagoval) ČTÚ na smluvní doložku ve VP, že pokud klient podá výpověď (třeba měsíční), smlouva se ukončí až po uhrazení nedoplatků a vrácení zapůjčeného zařízení?
- zveřejnění jména prokázaného neplatiče na www - nemůže z toho být problém - pokud je souhlas již daný ve smlouvě?
- tady v tom "návodu" (výše) se mají přikládat VP platné ke dni sepsání smlouvy. Je to tak správně? Po např. 6. letech platí podmínky pravděpodobně jiné a je jen třeba to správné upozornění na změnu a poučení o možném odchodu klienta bez sankcí při nesouhlasu se změnou. Mimochodem, jak je toto upozornění vhodné formulovat a kde vyvěsit?
Dík, mpcz, 27.10.2016
0 x

hol
Příspěvky: 883
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod hol » 7 years ago

mpcz píše:Zdravím,
dva roky nikdo nereaguje, tak bych si dovolil téma oživit, asi každý má pár neplatičů.

- zákazník: "když jsem podepisoval smlouvu před 6. lety, toto tam nebylo". Jak si představuje úřad, že klienti budou informováni o změnách a jejich souhlas?
- za jak dlouho reaguje ČTÚ na podání o neplatiči a jaký bývá konkrétní výsledek? Mám na mysli skutečný příběh a aktuální stav 2016. Někde jsem zde četl, že doba na rozhodnutí není omezena a v praxi je z pohledu věřitele těžko akceptovatelná.
- jak reaguje (by asi reagoval) ČTÚ na smluvní doložku ve VP, že pokud klient podá výpověď (třeba měsíční), smlouva se ukončí až po uhrazení nedoplatků a vrácení zapůjčeného zařízení?
- zveřejnění jména prokázaného neplatiče na www - nemůže z toho být problém - pokud je souhlas již daný ve smlouvě?
- tady v tom "návodu" (výše) se mají přikládat VP platné ke dni sepsání smlouvy. Je to tak správně? Po např. 6. letech platí podmínky pravděpodobně jiné a je jen třeba to správné upozornění na změnu a poučení o možném odchodu klienta bez sankcí při nesouhlasu se změnou. Mimochodem, jak je toto upozornění vhodné formulovat a kde vyvěsit?
Dík, mpcz, 27.10.2016


Zrovna se v tom taky hrabu. Nejspíš to budeme řešit přes partnera, inkasní firmu. Oni by podávali i ČTU, větší šance, že to bude v rozumný době vyřízený (maj svý páky).

- informování o změnách smluv a VP musí být písemně. Vhodný způsob je přesmluvnění, velcí často používají přílepek k faktuře. Osobně si myslím, že je to už lehce za hranou (není povinností spotřebitele studovat mikrotexty kolem faktur, jediná povinnost co udělat s fakturou je zaplatit a zaúčtovat)

- dlouho. Prý se to trochu zlepšuje, ale bylo běžné, že to trvalo i roky. Zvlášť jednotlivá podání.

- jak reagují nevím. Ale dle mého výkladu ZOEK na to právo nemáš. Výpovědní doba je totiž předem stanovená smlouvou (jakože pevně stanovená) a nelze to účelově měnit v průběhu jinak než dodatkem. Čili smlouva skončí a ty můžeš vymáhat pohledávky nezávisle na tom.

- velký problém. Ochrana osoby je nadevše. Radši bych se tomu vyhnul.

- přikládal bych původní VP + změny, o kterých byl spotřebitel prokazatelně informován (to jsou ty aktualizace, zákonně povinné i ty co jsi udělal ty z vlastní vůle).


páč se k právním věcem vyjadřuji v poslední době nějak často, tak bych rád uvedl, že nejsem právník a výše uveden je pouze můj osobní názor neodborníka. Nenesu tedy žádnou odpovědnost za kroky, které v souvislosti s mými "radami" učiníte :D
0 x

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod mpcz » 7 years ago

Dík,
na některé body mám mírně odlišný názor.
- co se týká další podmínky pro ukončení smluvní doby, kromě výpovědi, tak podmínka vyrovnání dluhů pro Ukončení je zakotvena již ve smlouvě, nikoliv později dodatkována. Co konkrétně odporuje tomuto postupu zatím nevím. Pamatuji si, že před mnoha a mnoha lety to měly Spoje podobně, že pokud byl na stanici dluh, nešlo s níčím hýbat.
- co se týká přiložení smlouvy a hlavně VP k podání na Úřad, to by si zasloužilo podrobnější analýzy. Podle mě je poviností oznámit klientovi, že se k novému roku (třeba) mění VP, nejméně 30 dnů předem. V tomto roce tedy platí ty od 1.1.2016. Informační kanál k předání informace o Změně je ten, kterým dostává faktury, pokud to bylo dohodnuto. Pokud upozornění na změnu VP bude v jeho poslední faktuře, odeslané nejpozději 30.11.2015, je to dle mého včas a správně. Trochu zůstává ne úplně jasné, zda musí být na každou změnu upozorněno extra, což jsem ovšem nikde v praxi neviděl. Také si myslím, že požadavek na Odstoupení není relevantní, pokud se změna ve VP vztahuje na naprosto nepodstatnou věc, která se toho konkrétního klienta ani nijak netýká.
Co se týká povinnosti/nepovinnosti čtení mikrotextu, pokud je upozornění na Změnu první věta v emailu s fakturou, není předpoklad, že to četl úplně mimo, zvláště, pokud má faktura svůj VS a on ho použil při platbě. Pro ty úplné puntíčkáře slouží i možnost kliknout v emailu na potvrzovací odkaz, pak je vše jasné a s přehledem.
mpcz, 27.10.2016

A podobně jako kolega hol: Protože se k právním věcem vyjadřuji v poslední době nějak často, tak bych rád uvedl, že jsem pouze zaučený strojní zámečník, nedoučený a výše uveden je pouze můj osobní názor neodborníka. Nenesu tedy žádnou odpovědnost za kroky, které v souvislosti s mými "radami" učiníte :D
0 x

Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 7 years ago

Na konkrétní změny se nemusí upozorňovat vůbec, alespoň to ZoEK nevyžaduje.

§ 63
(6) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění. Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
0 x

fiestak
Příspěvky: 47
Registrován: 10 years ago

Příspěvekod fiestak » 6 years ago

ahoj,
dovolím si oprášit téma a současně poprosit o radu ty zkušenější z Vás v této problematice.
Jsme menší ISP a asi jako všichni se občas setkáme s neplatiči. Zatím to vždy vyřešilo několik písemných upomínek, obvykle ta zaslaná v obálce s pruhem pomohla.
Letos se ale zdá, že se to zhoršuje, mám pocit, že někteří už při uzavírání smlouvy dopředu počítají s tím, že prostě platit nebudou.
Naše situace: klient chtěl net a TV. Koncové zařízení se snažíme, aby klient odkoupil, máme ale v nabídce (zatím) i pronájem (50Kč/měs.). Klient chtěl pronájem STB i přijímače, tzn. má naše SXT a STB za cca 3500,- a smlouvu na net+IPTV. První měsíční splátku zaplatil, tím to ale skončilo. Upomínku jsme poslali na mail a sms, bez reakce. Zaslali jsme první písemnou upomínku a pokus o mail a telefonát, ale email zrušen, tel. číslo nedostupné. Na místě doma nikdo neotevírá, poštu ale přebírají. Služby tedy pozastaveny. Momentálně byla doručena druhá upomínka, ale mám pocit, že to tentokrát nikam nepovede..
Vše máme ošetřeno jak smluvně, také ve všeobecných podmínkách, předávací protokoly k zařízením, RČ ve smlouvě atd.

Dotaz zní, jak se domoct co nejrychleji a nejefektivněji našeho zařízení,příp. náhrady? Není jiná cesta než kolečko ČTU - soud - vymahačka(exekutor)?

Ten měsíční paušál mě taky štve, ale že si ten zmetek drze sbalil naše věci, to mě dost sere...:rage:

Předem díky za rady.
0 x

Uživatelský avatar
svestka
Příspěvky: 1423
Registrován: 14 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod svestka » 6 years ago

jak říkáš. kolečko čtu, soud, exekuce.
my na zařízko na střeše vybíráme hned po ukončení montáže kauci 1500. hotovost, hned poté co je montáž dokončena, vybírá technik na místě, a přes to nejede vlak. upozorňujeme na to předem, a když se klient kroutí, tak holt klientem nebude. popravdě, lidi co nemají ani pár set na kauci, prostě z principu nechceme, jen to zavání s problémy do budoucna. s těmahle sockama je pak v budoucnu tolik problémů, že jsou po splatnosti a kdesi cosi, prostě fakt nee, zdraví máme jen jedno
0 x
UPDATE klienti SET internet_povolen = false WHERE po_splatnosti > 500
Lepší než výhra ve Sportce :)

Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Příspěvekod okoun » 6 years ago

tak pokud sbalil cizí věc, tak je to snad krádež ne? Takže policie...
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...

Petr Bačina
Příspěvky: 1361
Registrován: 9 years ago
Bydliště: Horní Slavkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Petr Bačina » 6 years ago

První co udělej, je že zrušíte pronájmy drahých věcí jako jsou boxy, klientské jednotky atd.. Tohle je vždy cesta jen k tomu, že o to přijdeš. Prodat a hotovo. Děláme to tak s routery, boxy, vším. Pokud na to nemá, nemá ani na měsíční paušál a tudíž takového klienta nechci.
RBčko nebo UBNT nejlépe umístit tak, aby bylo na místě přístupném i když je dotyčný "mimo hru". Takže v paneláku neinstalovat za okno nebo na balkon na který není možný přístup. My máme 90% zařízení ve společných prostorech, takže nehrozí že by nám někdo jednotku nevrátil. Těch 10% jsou baráčky nebo důvěryhodní klienti, kde je velká šance že budou platit a zařízení ti nešvihnou.

Dost ISP se kterými jsme toto řešili se divili našemu řešení. Nemáme předplacenou službu, ale máme platbu za aktuální měsíc. Internet za srpen mají čas zaplatit do 20. srpna. 21. se posílá upomínka na mail. Nepřijdou peníze do 31.? Internet se pozastaví, ukáže se hláška o nezplacení, čeká se. Pokud dotyčný nejeví zájem, tak ho kontaktujeme. Když to nejde telefonicky, zkoušíme jiné možnosti. Dost funguje osobní konfrontace, kdy 2m/130kg funguje celkem dobře.... jenže to funguje tady u nás v 5000 městě kde se zná pomalu každý s každým. No a buďto ten dotyčný zaplatí, nebo to z něj nikdy nedostaneme. Dluh má maximálně 1 měsíc a žádné 3 a více měsíců. Když mi dluží 1 měsíc, tak ty 3-4 stovky se platí ještě dobře, ale zaplatit 1000+ za 3 měsíce? To ti nikdo už nedá. Důležité je to nenechat dojít daleko a do velkých částek, protože to tě potom nebolí tolik když to odepíšeš jako ztrátu.
Každého sice nasere, že uděláš přípojku, strávíš na tom čas, stojí to peníze a pak ti nezaplatí ani jeden měsíc. Nj jenže tahle pakáž se profiltruje dost rychle. A takové ty pokusy, že jednou je smlouva na ženu, pak na manžela, pak na děti... nasrat. V tom "bytě" je dluh, takže zaplatíte, nebo neinternetujete.

Kolik % neplatičů máte? My 1% ;-)

Edit: ještě si zaveďte podmínku. Máte trvalé bydliště na instalační adrese, tak instalace za 1,-Kč. Nemáte? 500, 1000, 2000,- ... záleží na každém kolik si cení náklady a kolik si je schopný říct.
Edit2: i většiny cigánů a dávkařů počítejte s tím, že telefonní číslo uvedené do smlouvy bude fungovat tak týden, možná 14 dní než dojde na předplacence kredit a koupí si za 50Kč jinou se 100Kč kreditem. Úplně běžně máme u takových osob 5-6 čísel a stejně pokaždé volají z jiného.
0 x