Bacha, tady je podstatná změna:
p)pro případ ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran
1. informace o výši úhrady, která smí být v případě smlouvy se spotřebitelem požadována
pouze, pokud smlouva skončí do tří měsíců od uzavření, a která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna dvacetina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy nebo jedna dvacetina součtu minimálních sjednaných měsíčních plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, přičemž výše úhrady se počítá z částky placené v průběhu trvání smlouvy, a pokud je poskytována sleva oproti ceníkové ceně, nelze určit výši úhrady z ceníkové ceny, a
2. výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek
Tedy 1/20 zbývajících měsíčních paušálů můžete účtovat POUZE v případě, že zákazník vypoví smlouvu během prvních tří měsíců, pokud smlouvu vypoví 4 měsíc, nemůžete mu doučtovat NIC !
Vtipné je, že tahle "konstrukce" byla účelově přijata kvůli usnadnění vstupu čtvrtého operátora na náš telekomunikační trh a nakonec stát ani nestihe v potřebném termínu uskutečnit aukci kmitočtů. Ale v zákoně to už samozřejmně zůstane. Příslušné ustanovení se automaticky vztahuje i na smlouvy uzavřené před nabytím platnosti novely ZoEK... Inu stabilní a předvídatelné právní prostředí....
rsaf píše:...
p) v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, informace o výši úhrady, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek,
Podle mě tedy:
- zvýhodněné akce (platba na rok předem...) vč. způsobu vyúčtování by měly být uvedeny ve smlouvě (příp. VOP, ceníku)
- logicky pokud je výpověď 30 dní, nemůžu si nechat peníze na rok dopředu. Pokud nemám způsob vyúčtování takové výpovědi podchycen, mohl by zákazník klidně požadovat vrácení poměrné části (ostatně on dostal slevu za to, že budu mít jeho peníze dříve a za toho třeba půl roku, než službu vypověděl jsem z těch peněz již nějaký prospěch měl...).
Třeba bych mohl:
- účtovat za zrušení zvýhodněné nabídky nějakou pokutu (administrativní poplatek)
- roční platbou automaticky prodlužovat závazek na 12měs.