Stránka 1 z 2

vracení přeplatného

Napsal: 10 Feb 2020 08:04
od svestka
Když si u vás někdo předplatí třeba na půl roku dopředu, a po dvou měsících smlouvu zruší, vracíte poměrem?
S tím, že občas je to čerstvý klient, a to mě dost zvedá ze židle, občas je to klient dlouhodobější, který má u nás již několik let odběru.
Vracíme tedy většinou bez reptání, není nad dobrou pověst, ale občas mě arogance těch lidí fakt vytáčí.
S ohledem na to, že jsme plátci DPH, tak to obnáši vždycky dobropis atd., prostě trocha nutné byrokrycie.
Díky za flame.

Re: vracení přeplatného

Napsal: 10 Feb 2020 09:03
od TTcko
po novele budeš muset vždycky :-)

Re: vracení přeplatného

Napsal: 10 Feb 2020 09:05
od jopo
davame zlavu za platbu na dlhsie obdobie vopred. ked to potom zrusi a budem musiet vracat, neda sa dofakturovat ta zlava s nejakym urokom?

Re: vracení přeplatného

Napsal: 10 Feb 2020 09:11
od rsaf
Jak jinak chceš vracet když je ze zákona výpovědní lhůta max. 30 dnů. Má fakturu na 6x1 měsíc, měsíce které spotřebuje celé nevrátíš, měsíce do kterých si vůbec nesáhne vrátíš celé a ten měsíc, ve kterém bude připojen jen část měsíce poměrem. Kdyby vypovídal např. k 15. a ty ho nechal zaplatit celý měsíc (tedy dalších 15 dní navíc), nebyla by v podstatě výpověď 30 ale 45 dní = v rozporu se zákonem.
Jiná věc je, pokud při platbě předem dáváš nějakou slevu, potom asi záleží jak ji fakturuješ a jak to máš ve VOP. Pokud máš na faktuře 12x internet a mínusovou položku "sleva za platbu na rok", pak tu slevu asi zrušíš snáze, než když vyfakturuješ 12x "slevněný internet" ale z ničeho není poznat, proč tam ta sleva je.

Re: vracení přeplatného

Napsal: 10 Feb 2020 09:39
od Adolf.Shitler
Vrátit a neřešit to. Když chce někdo odejít, tak ať si jde, spíš se snažit získat další klienty, než řešit nějaké "turisty", co jenom přebíhají všude možně (byť někdy může být důvod jejich ukončení i jiný, třeba stěhování atd.).

Re: vracení přeplatného

Napsal: 10 Feb 2020 09:54
od okoun
pokud u nás někdo paltí ročně předem a dostane slevu díky tomu, tak mu to vrátíme ale s klasickou cenou za měsíc, sleva mu padá a má smůlu, klient to akceptuje, každopádně tyhle spekulanty nemám rád....
v nových smlouvách máme už smluvní pokuty tak aby se jim to nevyplácelo takto si s tím hrát

Re: vracení přeplatného

Napsal: 15 Feb 2020 10:51
od Insider
Taky jsme to párkrát řešili, vždy jsme se nějak dohodli. Už jsem to jednou řešil i s dadaistickým ústavem, ti chtěli jména adresy, smlouvy, tak jsem je poslal do prdele, protože z toho začla vznikat obvyklá práce dadaistů - hovno.. Tady bych si ale dovolil menší spekulaci.. Nikoho nenabádám, jenom spekuluji. Pokud někomu prodám službu na celý rok.. On jí dostane se slevou.. Ví, že si jí koupil na rok, a nevím jestli má nárok na odstoupení. Pak si vzpomene, že už to nechce a zruší, tak prvně by měl uhradit cenu běžnou, za kterou by službu dostal, kdyby ji kupoval měsíčně a druze výpověď je měsíční, to nikdo nebere, prostě poměsíci zanikne nárok pokračovat, ale ať si s tím spotřebitel dělá co chce. Když si koupim pakl hajzlpapíru a vyberu z toho 3 role, tak asi těžko rovněž půjdu vracet zbytek, nebo si po 3 dnech dovolený vzpomenu, že zbytek už nechci, ne ?

Edit: Dadaisty zajímalo, jestli tam je měsíční plnění, nebo se plnilo hned na celý rok.. Při plnění na celý rok jsem měl pocit, že by s tím moc nezmohli

Re: vracení přeplatného

Napsal: 15 Feb 2020 11:58
od Adolf.Shitler
U elektronických komunikací se to nedá srovnávat s hajzlpapírem, protože ten koupíš a je tvůj. Zatímco službu začneš čerpat až skutečně v daném období, takže pokud ji nečerpáš, pak není logicky důvod, abys nemohl dát poskytovateli vale. Navíc celkově bude asi problém prodat někomu službu na celý rok dopředu...

Re: vracení přeplatného

Napsal: 15 Feb 2020 13:13
od rsaf
Je jasné, že určitě záleží na tom, co je ve slouvě/na faktuře/ve VOP a že by se dalo argumentovat tím, že si prostě objednal roční službu která nejde nějak dělit. Taky záleží na tom, jak jsem si vůči klientovi jistý v argumentech, jak moc si můžu dovolit odcházejícího klienta nasrat (na venkově si to lidi mezi sebou řeknou) a jak moc se bude klientovi chtít běžet práskat do polepšovny.
Abych to nebylo tak, že z klienta vyždímám dva útržky ale pak na "úklid" následků spotřebuji půl palety ;-)

Re: vracení přeplatného

Napsal: 16 Feb 2020 12:27
od Orel005
Adolf.Shitler píše:U elektronických komunikací se to nedá srovnávat s hajzlpapírem, protože ten koupíš a je tvůj. Zatímco službu začneš čerpat až skutečně v daném období, takže pokud ji nečerpáš, pak není logicky důvod, abys nemohl dát poskytovateli vale. Navíc celkově bude asi problém prodat někomu službu na celý rok dopředu...


Vážně neda srovnat ? A kdyz si koupíš v trafice simku a nechceš řešit zda mas doststek kreditu a navic prj dobiti částky za 3 tisice dostaneš 300 kreditu navíc, tak ti taky ten kredit ze simky nikdo nevrátí. Prostě vymenujes penize za jinou komoditu a tim je kredit, který ti stačí na rok používání.
Navic jestli sluzbu vyuzivas nebo nevyuzivas je jenom tvoje věc. Cena tarifu neni jen o rychlosti připojení, je v tom pronajem cpe, zdroje, kabelu, kapacity na vysílači atp... a to cele = poplatek.
Stejne to provozují i hostingove sluzby, jako treba levnevps.cz kde si dobíjes kredit a fungujes jak chces, az vycerpas kredit, nemusis uz dobíjet.

My se tedy vzdy domluvíme, nikoho nedrzime zuby nehty, proto taky od prvopocatku žádné pisemne smlouvy neuzavirame. Mame smlouvy uzavřené konkludentne na prepay.

Re: vracení přeplatného

Napsal: 16 Feb 2020 13:05
od hol
Zoek kvuli tomu cist znova nebudu, ale taky mi neni jasny proc neco vracet, pokud vylozene nechci.

Faktura na rok, uhrazena zalohove predem nema imho s vyrizenou vypovedi do 30 dnu co delat.

Ani s tim dobrym jmenem a vstricnosti se to nesmi prehanet. Aby si lidi naopak nerekli (zvlast urcita skupina), ze si nechate kalet na hlavu. To taky neni dobry. Rovny podminky, receny predem a pak je klidne dodrzet.
A v urcitych oduvodnenych pripadech (stehovani napr) vyjit vstric s komentarem, ze bych nemusel. Ale pro vas a za dane situace, to vratim rad.

Re: vracení přeplatného

Napsal: 16 Feb 2020 14:26
od pixall
Vzdy plati to, co je dohodnute v zmluve - okrem pripadu, ze by sa zmluva dostala do rozporu so zakonom (a neplatnost zmluvneho ustanovenia by namietala na sude niektora z opravnenych stran), vtedy plati zakon.

Situacie ohladom rocneho predplatenia a zlavy bu som si na vasom mieste vyriesil v zmluve, napr. formulaciou "narok na zlavu za rocne predplatne nema uzivatel v pripade, ak dojde k ukonceniu zmluvy pred uplynutim obdobia, ku ktoremu sa zlava vztahuje".

Re: vracení přeplatného

Napsal: 17 Feb 2020 10:53
od pedro4444
Zaujimalo by ma ako to ma skylink pretoze tam si tiez mozes kupit predplatne na 12m a nikde ale nikde som nenasiel ze to pak mozes vratit a odist v polke...
ak sa mylim ma opravte ale podla mna s tym nejako museli vycurat...
a tiez riesime tieto pripady...a je to veru od individualite a ako sa ten klient sprava a kolko bol u nas... lebo presne ked to spravy takyto novy co si da rocny poplatok teda ma dobru cenu a po 3m napise ze konci tak to moze cloveka rovno roztrhat pretoze z toho maem len - a ziadny plus

Re: vracení přeplatného

Napsal: 17 Feb 2020 12:36
od rsaf
Zaprvé, Slovenská a Česká legislativa se v této věci pravděpodobně liší. Zadruhé skylink přece není připojení k internetu.
V ČR je zákonem stanovena maximální výpovědní lhůta u připojení k internetu na 30 dní.

ZoEK v § 63 k obsah smlouvy říká:
e) údaje o ceně, popřípadě způsobu určení ceny, a způsobu získávání aktuálních informací o všech platných cenách služeb,
f) informace o termínech a způsobu vyúčtování ceny a placení, a případné rozdíly v ceně u různých způsobů placení nebo při různých formách vyúčtování,
g) doba, na kterou je smlouva uzavřena, a výpovědní doba, která nesmí překročit 30 dnů,
h) podmínky pro obnovení a ukončení služby, včetně podmínek minimálního využívání služby, které musí být splněny, aby bylo možné využívat výhod z propagačních nabídek,
...
p) v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, informace o výši úhrady, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek,

Podle mě tedy:
- zvýhodněné akce (platba na rok předem...) vč. způsobu vyúčtování by měly být uvedeny ve smlouvě (příp. VOP, ceníku)
- logicky pokud je výpověď 30 dní, nemůžu si nechat peníze na rok dopředu. Pokud nemám způsob vyúčtování takové výpovědi podchycen, mohl by zákazník klidně požadovat vrácení poměrné části (ostatně on dostal slevu za to, že budu mít jeho peníze dříve a za toho třeba půl roku, než službu vypověděl jsem z těch peněz již nějaký prospěch měl...).
Třeba bych mohl:
- účtovat za zrušení zvýhodněné nabídky nějakou pokutu (administrativní poplatek)
- roční platbou automaticky prodlužovat závazek na 12měs.

Re: vracení přeplatného

Napsal: 17 Feb 2020 12:45
od Adolf.Shitler
Orel005 píše:
Adolf.Shitler píše:U elektronických komunikací se to nedá srovnávat s hajzlpapírem, protože ten koupíš a je tvůj. Zatímco službu začneš čerpat až skutečně v daném období, takže pokud ji nečerpáš, pak není logicky důvod, abys nemohl dát poskytovateli vale. Navíc celkově bude asi problém prodat někomu službu na celý rok dopředu...


Vážně neda srovnat ? A kdyz si koupíš v trafice simku a nechceš řešit zda mas doststek kreditu a navic prj dobiti částky za 3 tisice dostaneš 300 kreditu navíc, tak ti taky ten kredit ze simky nikdo nevrátí. Prostě vymenujes penize za jinou komoditu a tim je kredit, který ti stačí na rok používání.
Navic jestli sluzbu vyuzivas nebo nevyuzivas je jenom tvoje věc. Cena tarifu neni jen o rychlosti připojení, je v tom pronajem cpe, zdroje, kabelu, kapacity na vysílači atp... a to cele = poplatek.
Stejne to provozují i hostingove sluzby, jako treba levnevps.cz kde si dobíjes kredit a fungujes jak chces, az vycerpas kredit, nemusis uz dobíjet.

My se tedy vzdy domluvíme, nikoho nedrzime zuby nehty, proto taky od prvopocatku žádné pisemne smlouvy neuzavirame. Mame smlouvy uzavřené konkludentne na prepay.

Tento stav se právě změní s novelou ZoEK platnou od dubna, kdy při ukončení smluvního vztahu bude muset operátor nevyčerpaný kredit vrátit. Dosavadní nehoráznost, že si ho ponechal, se tak stane minulostí.