okoun píše:1. klienta vůbec nezajímá jestli nabízená rychlost je s agregací 1:2 nebo 1:40 nebo garantovaná on to vidí tak že pokud tu rychlost nemá tak začne hledat jiného poskytovatele, když mu ji nejsme schopni zajistit, logický přístup
2. nechápu proč kvůli nějakému jedinci, který očividně nevyužívá domácí připojku za pár šprdliků na domácí aplikace, máme díky tomu omezit všechny normálně chovající se zákazníky?
jasný no v roce 2020 si budeme nechat sr... na hlavu asi
uvědomte si že všechny tyto domácí služby nejsou neomezené i když se tak prezentují, viz například velká trojka, která do teď nemá 100% neomezené volání ani SMS, schválně zkuste si u domácího neomezeného tarifu na SMS poslat více SMS za hodinu, bylo na mne v roce 2019 uděláno velké bubu s blokací, to samé je u telefonování, trochu delší hovor a típnou to, o datech nemluvě.
1. To je výsledek "moderního" marketingu, kdy se lže co to jde. Pak všichni očekávají a vyžadují nesmysl. Problém je, že pokud člověk inzeruje pravdu, tak v záplavě lží vypadá jak nejhorší poskytovatel široko daleko.
2. Řešil jsem to jednoduchým QoS, kdy největší stahovači měli nejnižší prioritu - když byl sektor prázdný, tak si vesele jel naplno, když se sektor zatížil, tak oni byli první, který tu zátěž pocítili. Jde jen o to inteligentně řídit toky (ale to stojí čas při konfiguraci)
Případně to poskytovatelé (aspoň v mém okolí) řeší FUPem. Nastaví limity na hodinu/den/týden a hned zařezávají max rychlost klienta až někde k 15% smluvní rychlosti (ve smlouvě o FUPu ani čárka a oficiálně se jakýkoliv FUP popírá - ale je to jednodušší, než vytvářet QoS pravidla).
Jestli je teď problém jeden člověk na sektoru, tak to nechci vidět za několik let. Google stadia a jiné streamovací služby, mediální masáž o IPTV jako alternativě k DVB-T2, Video on demand (netflix atp) ve FHD s >20Mbit datovým tokem (a co teprve 4K) ...
Datové nároky už jen porostou a nejde zůstavat v minulosti s představou, že lze nabízet nesmysl s tím, že to uživatel neumí využít ...