Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

ČTU - poskytnutí smluv se zákazníky, faktury, reklamace

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Re: ČTU - poskytnutí smluv se zákazníky, faktury, reklamace

Příspěvekod okoun » 4 years ago

no to já se také směju ale co najděláš je to realita až to lidé pochopí tak to si ulevíme.
ano zákazník může odejít po 30 dnech ale to se z pravidla neděje, u nás to bylo několikrát z naší strany protože zákazník přestal platit :)
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...

route66
Příspěvky: 4
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod route66 » 4 years ago

Jsme malý provider a od nové verze billingu připravujeme ověřování smluv pomocí SMSky. Podle nás by to mělo stačit
mít nějak ověřené, že zákazník smlouvu přijal a přečetl, na jeho telefonní číslo přišel ověřovací kód a v konkretní čas
z konkrétní IP adresy potvrdil smlouvu tímto kódem.

Tomáš

stepan.benes píše:
Adolf.Shitler píše: ... že při neexistenci písemné smlouvy budeš smluvní vztah těžko prokazovat ...

A na tohle jste přišel jak ?
0 x

joker
Příspěvky: 471
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod joker » 4 years ago

Adolf.Shitler píše:To je sice hezký, že to strčíš do ceny paušálu, ale když se s tebou může zákazník rozloučit po 30 dnech, jak mu umožňuje ZoEK, tak to zase takový terno není...

A pokud jde o nějakou cenu za pokrytí domu, tak se vždycky musím smát, když se chce nějaký zákazník dohadovat o sto nebo max. pár tisícových položkách a pak mu dojede firma s bazénem za 100 táců :D

Jenze wifinkare dela kazdy Pepik, ale firem s bazeny je malo :-) Nebude to tim?
0 x

Uživatelský avatar
Insider
Příspěvky: 2453
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Insider » 4 years ago

Insider píše:
Přesně tak. Jsem rád, že nečtu mezi řádky sám.. Nikdo si nebude moci dovolit rizika toho, že do přípojky nainvestuje moviteho HW za 3000 a zákazník s plněním 500Kč mu za 3 měsíce frnkne i s HW, takže to bude pěkně z ručky do ručky, případně leasingová smlouva na HW mimo dosah ZoEK. Pro nás jako operátory je to dobrá zpráva, protože vtom přestaneme topit investiční kapitál a o to víc budeme moci rozšířovat naše sítě.


Tak regulace potvrdila moje slova. No dost si nad tím umyli ruce. Mám ten pocit. No trochu nám tu vznikne bariera k přechodu mimo ZoEK v podobě vysokého počátečního plnění spotřebitelů.
Přílohy
Snímek obrazovky 2019-11-28 v 11.19.14.jpg
Dnešní Facebookovy post ČTÚ
Snímek obrazovky 2019-11-28 v 11.19.14.jpg (64.91 KiB) Zobrazeno 3088 x
0 x
Michal Peterka, KPE spol. s r.o.
V Hůrkách 1, Praha5 Nové Butovice, Tel: 242498100, 777208819
http://pojitko.cz

rsaf
Příspěvky: 1669
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod rsaf » 4 years ago

Vysvětli česky, prosím ;-)
Nevěřím tomu, že bude zákazník ochoten dát 3 (5, 7) tisíc zřizovací poplatek třeba na optické přípojce. To si raději nechá bezdrát, kde zařízení může zůstat majetkem poskytovatele a bude to prakticky bez zřizováku.
0 x

Uživatelský avatar
Insider
Příspěvky: 2453
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Insider » 4 years ago

rsaf píše:Vysvětli česky, prosím ;-)
Nevěřím tomu, že bude zákazník ochoten dát 3 (5, 7) tisíc zřizovací poplatek třeba na optické přípojce. To si raději nechá bezdrát, kde zařízení může zůstat majetkem poskytovatele a bude to prakticky bez zřizováku.


A kdo mu bude ochoten poskytnou kvalitní připojení bez vstupních poplatků na vlastní riziko, když po 3 měsících bude moci zvednou krovky a přesednout na vedlejší květ ? Budeme uzavítat leasingové smlouvy na HW?
0 x
Michal Peterka, KPE spol. s r.o.
V Hůrkách 1, Praha5 Nové Butovice, Tel: 242498100, 777208819
http://pojitko.cz

Uživatelský avatar
cz_ranger
Příspěvky: 180
Registrován: 16 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod cz_ranger » 4 years ago

ROFL. Úřad se domnívá ....Nějak v tom nevidím to avizované zjednodušení. V podstatě jsme zpět tam, kde jsme byli, než se do toho začalo drbat, jen to zabere víc papíru. Daleko zajímavější, že mezi spotřebitele se dle ZoEK nově řadí i FOP a mikrpodniky, tj.< 10 zaměstnanců a obrat < @ 2 mio EUR
0 x

rsaf
Příspěvky: 1669
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod rsaf » 4 years ago

Insider píše:
rsaf píše:A kdo mu bude ochoten poskytnou kvalitní připojení bez vstupních poplatků na vlastní riziko, když po 3 měsících bude moci zvednou krovky a přesednout na vedlejší květ ? Budeme uzavítat leasingové smlouvy na HW?

Jen spekulace: wireless, instalace zdarma, zařízení je v majetku poskytovatele. Při ukončení smlouvy je zákazník povinen zapůjčené zařízení vrátit (demontáž provede zákazník), za nevrácená zařízení zaplatí cenu dle platného ceníku poskytovatele:
rádiová jedntka XXX 2000Kč (řekněme +10% nad list price)
kabel utp venkovní vč. konektorů 12kč/m
konzola XXX 250Kč
demontáž provedená poskytovatelem (jednotná cena): 500Kč + dopravné XXkč
tudíž v tom při výpovědi víceméně uletím jen tu montáž...

Fluktuace klientů v domcích připojených na rádiu není nijak zásadní (80% je stěhování a často přijde po něm nový), v domcích na gponu ještě menší. V bytovkách (hlavně těch sockových) je to horší, tam ale zase nejsou takové náklady se spouštěním služby (přívod do bytu tam jednou pro vždy zůstává) ani s hardwarem (buďto nic, nebo zapůjčený router za pár stovek, trošku horší je to na gponu - tam opět ve smlouvě povinnost vrátit zařízení vč. veškerého příslušenství).
0 x

Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 4 years ago

Ta "demontáž provedená zákazníkem" poněkud smrdí, protože zákazník to jednak neinstaloval (takže jaký je důvod, aby činil odinstalaci?) a pak nepochybně možnost poškození s tím, že zákazník není z oboru. Něco podobného zkouší na lidi satelitní šmejdi DIGI, ale moc úspěšní asi nebudou, pokud zákazník sám nekývne na to, že odinstalaci provede nebo bude ochoten něco platit firmě za to, že si sama odveze svoje vlastní krámy.
0 x

Petr Bačina
Příspěvky: 1361
Registrován: 9 years ago
Bydliště: Horní Slavkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Petr Bačina » 4 years ago

Nejen DIGI. Najde se i dost dalších, kteří požadují při ukončení smlouvy vrácení zařízení (SXT na střeše) s tím, že odcházející zákazník má "možnost" si za 800,-Kč objednat demontáž technikem. Málokdo má tak ostré lokty, aby je poslal do prdele s takovým požadavkem.
0 x

tcrown
Příspěvky: 42
Registrován: 7 years ago

Příspěvekod tcrown » 4 years ago

Co přesně má na demontáži zákazníkem nebo za peníze smrdět ? To že dostanete montáž grátis vám dává právo dostat grátis i demontáž ? Pozoruhodná logika.
0 x

Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 4 years ago

Pokud dostává zákazník montáž gratis, pak je to čistě rozhodnutí poskytovatele a tudíž jeho problém. Ale skutečně nevidím důvod, proč by měl zákazník demontovat zařízení, které je v majetku někoho jiného a navíc ani zákazník obvykle nedisponuje patřičnými znalostmi a technickým vybavením, o práci ve výškách ani nemluvě.
0 x

JCltm
Příspěvky: 241
Registrován: 5 years ago

Příspěvekod JCltm » 4 years ago

Tohle je jak u UPC - modem přinese technik zdarma před dveře, ale vrácení na adresu v Praze, nejlépe osobně - už kolikrát tvrdili, že jim poštou nic nepřišlo nebo přišla prázdná krabice.
Zase ale chápu, že pokud si zákazník zaplatí instalaci - ta je někde i v řádu tisíců - tak by měl v případě nespokojenosti se službou mít možnost zavolat poskytovateli aby přijel, odinstaloval a vrátil peníze za instalaci. Je to to samé, jako 14 denní lhůta na vrácení online nákupu - člověk kupuje zajíce v pytli a má mít možnost odstoupit od smlouvy bez sankcí.
0 x

tcrown
Příspěvky: 42
Registrován: 7 years ago

Příspěvekod tcrown » 4 years ago

Adolf.Shitler píše:Pokud dostává zákazník montáž gratis, pak je to čistě rozhodnutí poskytovatele a tudíž jeho problém. Ale skutečně nevidím důvod, proč by měl zákazník demontovat zařízení, které je v majetku někoho jiného a navíc ani zákazník obvykle nedisponuje patřičnými znalostmi a technickým vybavením, o práci ve výškách ani nemluvě.

Většinou to dělá proto, že chce ušetřit za odbornou demontáž. Samozřejmě je solidní o všem zákazníka informovat na začátku, tj. při zapůjčení zařízení.
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod hapi » 4 years ago

já ti nevim... většinou demontáž cizích jednotek děláme my a nahrazujeme je našimi jednotkami :-D pak samozřejmě musí zákazník na centrálu starnetu a jednotku vrátit :-)
2 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků