Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

ČTU - poskytnutí smluv se zákazníky, faktury, reklamace

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 12 years ago

Re: ČTU - poskytnutí smluv se zákazníky, faktury, reklamace

Příspěvekod Adolf.Shitler » 4 years ago

Poskytovatel si za zapůjčené zařízení může účtovat pronájem, může si samozřejmě účtovat za zřízení přípojky elektronických komunikací a při ukončení smluvního vztahu je zákazník povinen umožnit, aby si poskytovatel svoje zařízení demontoval a odvezl. Ale chtít po zákazníkovi, aby sám někde prováděl odinstalaci nebo si něco účtovat za to, že si jako poskytovatel vezmu svoje vlastní věci, to je podle mě za hranou a jestli je zákazník tvrďák, tak by poskytovatel sotva uspěl. U toho UPC dokonce vím, že pár zákazníků vyzvalo doporučeným dopisem poskytovatele (UPC), aby si v přiměřené lhůtě odvezli kabelový modem s tím, že z důvodu možného poškození zařízení ho nikam posílat nebudou a UPC nakonec poslalo technika, aby to zařízení vyzvedl. Já takto kdysi vracel modem u Karnevalu, technik dojel a před barákem jsem mu ho dal proti potvrzení o vrácení.
1 x

Petr Bačina
Příspěvky: 1361
Registrován: 9 years ago
Bydliště: Horní Slavkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Petr Bačina » 4 years ago

tcrown píše:Co přesně má na demontáži zákazníkem nebo za peníze smrdět ? To že dostanete montáž grátis vám dává právo dostat grátis i demontáž ? Pozoruhodná logika.


A tobě nepřipadá divné, aby zákazník demontoval tvoje zařízení, které jsi tam ty namontoval? Zároveň všichni (nebo většina) máme ve smlouvách, že zákazník nesmí zasahovat, přesouvat ani nijak manipulovat se zapůjčeným zařízením. A pak přijde nějaký jouda a řekne "tak ty chceš odejít ke konkurenci? Tak si to sundej sám, nebo mi zaplať a já si to sundám sám". Tohle je praktika zmetků, kteří chtějí zákazníka držet pod krkem.
Stejně se teď chová i O2 a ČTU tomu jenom nahrává. Se koukněte do jejich ceníků. "Modem za 2400,- nebo "smartbox" za 4800,- a nebo vám ho "půjčíme" za 49/99,-Kč měsíčně .... ehmehm na čtyři roky ehmehm..." a pak "jo určitě není problém ukončit smlouvu, ale máte tady ještě na 2 roky splátky zařízení víte, to budete muset doplatit přes 2000, nebude lepší si to nechat a my vám dáme jenom za 199,-Kč neomezené volání z pevné linky".

Tohle je pěkný mr*stvo a pro tyhle se šijou pravidla na míru.
1 x

Uživatelský avatar
Insider
Příspěvky: 2453
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Insider » 4 years ago

Petr Bačina píše:
tcrown píše:Co přesně má na demontáži zákazníkem nebo za peníze smrdět ? To že dostanete montáž grátis vám dává právo dostat grátis i demontáž ? Pozoruhodná logika.


A tobě nepřipadá divné, aby zákazník demontoval tvoje zařízení, které jsi tam ty namontoval? Zároveň všichni (nebo většina) máme ve smlouvách, že zákazník nesmí zasahovat, přesouvat ani nijak manipulovat se zapůjčeným zařízením. A pak přijde nějaký jouda a řekne "tak ty chceš odejít ke konkurenci? Tak si to sundej sám, nebo mi zaplať a já si to sundám sám". Tohle je praktika zmetků, kteří chtějí zákazníka držet pod krkem.
Stejně se teď chová i O2 a ČTU tomu jenom nahrává. Se koukněte do jejich ceníků. "Modem za 2400,- nebo "smartbox" za 4800,- a nebo vám ho "půjčíme" za 49/99,-Kč měsíčně .... ehmehm na čtyři roky ehmehm..." a pak "jo určitě není problém ukončit smlouvu, ale máte tady ještě na 2 roky splátky zařízení víte, to budete muset doplatit přes 2000, nebude lepší si to nechat a my vám dáme jenom za 199,-Kč neomezené volání z pevné linky".

Tohle je pěkný mr*stvo a pro tyhle se šijou pravidla na míru.


Mám takový dojem, že timto směrem se to valí. Ale to zařízení půjde již mimo ZoEK a bude to klasický občansko právní vztah.. Trochu se zamyslete
0 x
Michal Peterka, KPE spol. s r.o.
V Hůrkách 1, Praha5 Nové Butovice, Tel: 242498100, 777208819
http://pojitko.cz

rsaf
Příspěvky: 1669
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod rsaf » 4 years ago

Smlouva mimo působnost ZoEK (půjčovné, stavební práce na splátky apod.) pevně svázaná se smlouvou podle ZoEK (internet bez přípojky nejde a přípojka bez internetu nedává smysl) - po tom ČTÚ skočí (skrytý závazek který je v rozporu se ZoEK...)
0 x

ianek
Příspěvky: 134
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod ianek » 4 years ago

Petr Bačina píše:
tcrown píše:Co přesně má na demontáži zákazníkem nebo za peníze smrdět ? To že dostanete montáž grátis vám dává právo dostat grátis i demontáž ? Pozoruhodná logika.


A tobě nepřipadá divné, aby zákazník demontoval tvoje zařízení, které jsi tam ty namontoval? Zároveň všichni (nebo většina) máme ve smlouvách, že zákazník nesmí zasahovat, přesouvat ani nijak manipulovat se zapůjčeným zařízením. A pak přijde nějaký jouda a řekne "tak ty chceš odejít ke konkurenci? Tak si to sundej sám, nebo mi zaplať a já si to sundám sám". Tohle je praktika zmetků, kteří chtějí zákazníka držet pod krkem.
Stejně se teď chová i O2 a ČTU tomu jenom nahrává. Se koukněte do jejich ceníků. "Modem za 2400,- nebo "smartbox" za 4800,- a nebo vám ho "půjčíme" za 49/99,-Kč měsíčně .... ehmehm na čtyři roky ehmehm..." a pak "jo určitě není problém ukončit smlouvu, ale máte tady ještě na 2 roky splátky zařízení víte, to budete muset doplatit přes 2000, nebude lepší si to nechat a my vám dáme jenom za 199,-Kč neomezené volání z pevné linky".

Tohle je pěkný mr*stvo a pro tyhle se šijou pravidla na míru.


Mě teda připadá dost divné pracovat zadarmo. Takový klasický český podnikatel-model. Vedle konkurence jede za 300 tak já to dám za 200 a jěště všechno zdarma a budu mít bambilijón zákazníků. Po roce zjistí že měsíční zisk má 20 tis ale ok,hlavně že se podrazila cena a úroveň.
Jako to je jak kdybych si zavolal ty co mi zakopali trubky v baráku, že chci zdarma aby je opravili nebo vykopali protože to dělali oni. Co to je jako za logiku ?
0 x

Petr Bačina
Příspěvky: 1361
Registrován: 9 years ago
Bydliště: Horní Slavkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Petr Bačina » 4 years ago

Promiň, ale dal jsi úplně nesmyslný příklad. Zařízení je naše, zákazník odebírá službu na kabelu, který z něj vede. Zařízení jsem umístil já, je součástí mojí sítě, já ho nastavuji a spravuji, takže jenom já s ním mohu manipulovat. Co na tom nechápeš?

Edit: pokud třeba UPC má předávací bod zásuvku a zařízení si zákazník skutečně půjčí, nebo zakoupí, tak je pochopitelné, že zákazník může jednoduše modem odpojit a odeslat zpět. Ale odpojovat a sundavat anténu ze střechy je nesmysl.
0 x

ianek
Příspěvky: 134
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod ianek » 4 years ago

Já tomu rozumím, já podnikám abych se finančně zajistil a ty protože děláš charitu nebo sociální službu. Takže asi tak to vidím já.
0 x

Uživatelský avatar
Insider
Příspěvky: 2453
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Insider » 4 years ago

rsaf píše:Smlouva mimo působnost ZoEK (půjčovné, stavební práce na splátky apod.) pevně svázaná se smlouvou podle ZoEK (internet bez přípojky nejde a přípojka bez internetu nedává smysl) - po tom ČTÚ skočí (skrytý závazek který je v rozporu se ZoEK...)

Nevšiml jsem si, že by CTU skakalo po Alze nebo Electroworldu, protože prodavaj mobilni telefony
0 x
Michal Peterka, KPE spol. s r.o.
V Hůrkách 1, Praha5 Nové Butovice, Tel: 242498100, 777208819
http://pojitko.cz

rsaf
Příspěvky: 1669
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod rsaf » 4 years ago

Plánuješ tedy lidem prodávat krabičky na splátky? Práce bude taky na splátky nebo ta bude jednorázově?
Nebo si otevíráš půjčovnu "nářadí" (a budeš na zapůjčené krabičky řešit elektro kontroly) ?
Mobil má výrazně vyšší užitnou hodnotu (není to jen prosté koncové zařízení bez funkcí) a především je kompatibilní se všemi sítěmi, mezi kterými přichází přechod v úvahu. To se o CPE pro pevné připojení říct nedá.
Poslanci vymysleli hovadinu v podobě prakticky nulových závazků u pevné služby (a nemyslím si, že by za tím bylo lobby z velké trojky), ale ve výsledku to buďto povede k ještě komplikovanějším smlouvám (opičky, jak si pojistit investici) nebo ke zvýšení ceny (nevyhnutelný mínusový případ vykompenzuje desetikoruna nahoru na tisíci dalších služeb).
0 x

Sidi
Příspěvky: 510
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod Sidi » 4 years ago

Děláte jako by zákazníci chtěli každý měsíc měnit poskytovatele ...

Co se týče wifi, tak v našem okolí se koncové zařízení běžně jen půjčuje a veškerou kabeláž + wifi router zákazník platí. Takže hrozí "jen" ztráta v podobě času technika - ve chvíli, kdy někdo bude často měnit, tak bude mít hotový kabely a technik jen namontuje anténu na stávající kabely (za půl hodiny i s kafem).

A optiku tu dotují všichni bez jakékoliv jistoty zapojení klientů (klidně je možný, že z celé ulice se nepřipojí nakonec nikdo). Tady se podle mě v praxi taky nic nezmění.
0 x

Uživatelský avatar
Insider
Příspěvky: 2453
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Insider » 4 years ago

rsaf píše:Plánuješ tedy lidem prodávat krabičky na splátky? Práce bude taky na splátky nebo ta bude jednorázově?
Nebo si otevíráš půjčovnu "nářadí" (a budeš na zapůjčené krabičky řešit elektro kontroly) ?
Mobil má výrazně vyšší užitnou hodnotu (není to jen prosté koncové zařízení bez funkcí) a především je kompatibilní se všemi sítěmi, mezi kterými přichází přechod v úvahu. To se o CPE pro pevné připojení říct nedá.
Poslanci vymysleli hovadinu v podobě prakticky nulových závazků u pevné služby (a nemyslím si, že by za tím bylo lobby z velké trojky), ale ve výsledku to buďto povede k ještě komplikovanějším smlouvám (opičky, jak si pojistit investici) nebo ke zvýšení ceny (nevyhnutelný mínusový případ vykompenzuje desetikoruna nahoru na tisíci dalších služeb).


Zatím nic neplánuju.. Ale přemýšlím, kam se pohnou takové kolosy jako Vodafone a Cetin, kteří si přivazovali zákazníky hodně silným poutem vč. HW. Nebudeme si nic nalhávat, ale tyhle kolosy trh strhávají celkem definovaným způsobem a jejich právní oddělení tohle už řeší na plné obrátky
0 x
Michal Peterka, KPE spol. s r.o.
V Hůrkách 1, Praha5 Nové Butovice, Tel: 242498100, 777208819
http://pojitko.cz

Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 4 years ago

ianek píše:Mě teda připadá dost divné pracovat zadarmo. Takový klasický český podnikatel-model. Vedle konkurence jede za 300 tak já to dám za 200 a jěště všechno zdarma a budu mít bambilijón zákazníků. Po roce zjistí že měsíční zisk má 20 tis ale ok,hlavně že se podrazila cena a úroveň.
Jako to je jak kdybych si zavolal ty co mi zakopali trubky v baráku, že chci zdarma aby je opravili nebo vykopali protože to dělali oni. Co to je jako za logiku ?

Kdo tě nutí dělat zadarmo? Normálně si účtuj náklady, které s vybudováním a provozem přípojky máš a nepodbízej se cenou. Jestli to dělá konkurence, pak je to její problém.
Pokud někdo zakope trubky v baráku s tím, že jsou stále jeho majetkem, pak si je také musí dotyčný sám opravovat nebo případně demontovat. Jiná věc je, když je tam někdo umístí a tobě předá do vlastnictví, pak už je to jenom na tobě pochopitelně.
0 x

joker
Příspěvky: 471
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod joker » 4 years ago

https://youtu.be/PtwGHGxYQqo

Tak je ta smlouva nebo neni ta smlouva platna, kdyz ISP nema podepsany lejstro? :-))

Jsem z toho jelen.
0 x

TTcko
Příspěvky: 771
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod TTcko » 4 years ago

joker píše:https://youtu.be/PtwGHGxYQqo

Tak je ta smlouva nebo neni ta smlouva platna, kdyz ISP nema podepsany lejstro? :-))

Jsem z toho jelen.


tak tady snad jde spíš o to, že někdo chce poskytovat sračku a když to borec nechce kupovat, tak po něm chtěj pokuty ....
2 x

Uživatelský avatar
svestka
Příspěvky: 1423
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod svestka » 4 years ago

Chápu to teď tak, že když ČTÚ kritizuju kde můžu, a ještě se pod to blbec podepisuju, tak další kontrola prostě musí směřovat k nám. No a už je to tu. Asi se oteplilo :)
0 x
UPDATE klienti SET internet_povolen = false WHERE po_splatnosti > 500
Lepší než výhra ve Sportce :)