Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Hotline - ohodnocení technika

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
kure05
Příspěvky: 886
Registrován: 12 years ago

Hotline - ohodnocení technika

Příspěvekod kure05 » 4 years ago

Jak máte řešenou hotline pro zákazníky a kolik za to technici maj peněz? Máte jinak oceněnej čas kdy se bere jen telefon doma, jinak výjezdy na AP, jinak víkendy atd.?
0 x

zzam
Příspěvky: 115
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod zzam » 4 years ago

2000 Kč mesicne k vyplate s tím, že servisní linka reálně vychazi až kazdy 8.tyden na technika.
0 x

K3NY
Příspěvky: 442
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod K3NY » 4 years ago

kure05 píše:Jak máte řešenou hotline pro zákazníky a kolik za to technici maj peněz? Máte jinak oceněnej čas kdy se bere jen telefon doma, jinak výjezdy na AP, jinak víkendy atd.?

zalezi na tobe jak to vedete a kolik mas lidi. On clovek taky nekdy potrebuje volno a nemuze delat vsechno. Nejlepsi hotline je od 16:00 do 7:00 zaznamnik.
0 x

kure05
Příspěvky: 886
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod kure05 » 4 years ago

Záznamník je super, ale když máš firemní zákazníky co platěj ranec, tak to jaksi nejde. Občas někde něco odejde na AP, nebo se něco stane na páteři a to se musí řešit celkem rychle. Takže mě spíš zajímá jak techniky kdo hodnotí za různý úkony.
0 x

Uživatelský avatar
Gemb
Příspěvky: 2633
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod Gemb » 4 years ago

Malo by to byt minimalne rozdelene na aktivnu a pasivnu cast. Pasivna je to, ze drzis pohotovost, si na prijme a k dispozicii ked treba. Aktivna - riesenie skutocneho problemu, pripadny vyjazd atd. Zalezi aj od velkosti siete, od jej stavu. Teraz robim v sieti kde sa nekazi v podstate nic, za 3 roky bol jediny nutny vikendovy vyjazd k odpalenemu meanwellu inak nic....klienti sa taktiez minimalne kazia ak voli lepsiemu HW (ubnt) Predtym som bol vo velkej sieti, vsetko wireless - problem v sieti bol v podstate min. 1x do tyzdna a vacsinou s vyjazdom. Dovod? Mnozstvo starych sajtov (aj 10 rokov stare) upgrady sa robili malo vzhladom na velkost siete, problem s elektrikou na vela miestach kvoli tomu ako bolo to AP riesene (napr napajanie cez POE, POE u cloveka ktory to mal na streche drbnute za PC atd...zena vysavala a vytiahla to...alebo vytiahnute dakde za prudovym chranicom atd...) Klienti mali mikrotik, casto bolo zle poe atd...Riesene to bolo tak, ze sa technici striedali. Pohotovost bola vzdy 1 tyzden. Zacinala pondelok rano.... technik mal pohotovostny tablet kde chodili maily a alerty zo zabixu ci inych systemov. Telefonaty s klientami sa neriesili - na to bol zaznamnik. Ak niekto nechal odkaz, technik si to vedel vypocut v tablete, tam prisla sprava o tom, ze je zaznam. Prvotne to nebolo rozdelene na aktiv/pasiv ale jednoducho. 1 tyzden pohotovost = 65€ za to k vyplate - vysmech vzhladom na velkost siete. Potom sa to zmenilo na aktiv/pasiv a samotny pasiv bol 65€ a zvysok bol doplacany napr podla vyjazdov atd. ale nic extra to nebolo. Prvotna logika bola uplne na hlavu...casto som bol pocas pohotovosti aj 3x za tyzden na vyjazd...aj v noci...na druhy den do roboty ale dostal som tolko isto co technik ktory mal tiez 1 tyzden pohotovost ale nebolo treba ziadny vyjazd..logic. Davat za pasivnu zlozku tych 2000kc (77€) za tyzden je podla mna dost dobre. Vyjazdy vsak netusim ako by som hodnotil...
0 x

Uživatelský avatar
martinko
Příspěvky: 49
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod martinko » 4 years ago

a pod pasivnou zlozkou myslite ako ...hned ako pride clovek z roboty tak riesit nonstop do rana zakaznikov? ...ci tam je aj nejaky odpocinok, predsa len ak je tam potom aj aktivna cast tak ten tyzden moze byt dost masaker, cize ako to mate s odpocinkom, aby to clovek ako tak ustal vladat naplno aj dalsie dni na montazach a vecer na zasahoch a hotline?
0 x

the.max
Příspěvky: 1306
Registrován: 16 years ago
Bydliště: Sudetten land
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod the.max » 4 years ago

Pracovní doba 8.5 hodiny, zbytek pohotovost doma (nebo kdekoli), ale s pevně daným časem reakce. Pokud bez výjezdu, tak jen to co je ze zákona, pokud je výjezd, tak se to započítává do přesčasů. Přesčasy je možné buď proplatit, nebo si vybrat náhradní volno. Za práci na výjezdu je taky nějaký příplatek, ale podle zákona to není žádná hitparáda, tak se to dá řešit jednorázovou odměnou.
0 x
Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté.

Jednou jsem se dotkl ukazováčkem UBNT a slezl mi z něho nehet. Od té doby na UBNT nesahám.

helapc
Příspěvky: 1012
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod helapc » 4 years ago

Sluzbu drzi ti sami technici, kteri staveji sit. Odmena za sluzby je uz ve vyplate. Sami jsou motivovany aby tech vyjezdů bylo co nejmíň. Telefon ma clovek ktery dela papiry, nedela servisy. Pokud neni na telefonu, nebo chce volno vyuzivame externi HelpLinku, ktera nam pozadavky zakazniku preda emailem. Mrkneme na problem a volame zpet, kdyz uz vime co se deje.
Naposledy upravil(a) helapc dne 19 Sep 2019 22:49, celkem upraveno 1 x.
2 x

Sidi
Příspěvky: 510
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod Sidi » 4 years ago

helapc píše:Sluzbu drzi ti sami technici, kteri staveji sit. Odmena za sluzby je uz ve vyplate. Sami jsou motivovany aby tech vyjezdů bylo co nejmíň.


Tohle jsem miloval. Když byla brutální bouřka, celej víkend v řiti (padaly stromy, ČEZu vyhořely celý trafačky, ...), ani jsem toho moc nenaspal a "prachy jsou ve výplatě". Ze strany zaměstnavatele hezký (veškerá případná víkendová práce zdarma), ale z pohledu technika šílenost ...

Podle mě je "být na telefonu" dle zákona jasná pohotovost, kde je určena částka + v případě provedené práce hodinovka. Akorát u telefonu se to blbě určuje (kamarád má "za každou započatou hodinu", takže je vysmátej, ale jemu volají kolegové, ne zákazníci)
0 x

rsaf
Příspěvky: 1669
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod rsaf » 4 years ago

Službu máme na týdenní bázi (úterý-úterý), za nějaký příplatek za ten týden. Závady u domácích se řeší ze záznamníku/mailu/webformu., přímý tel. kontakt mají garantovaný jen firemní.
Pokud technik vyjíždí k opravě u firemního zákazníka nebo na síti, má za to nějaký jednorázový bonus + zaplacenou hodinovku (takže to raději půjde opravit už v neděli večer než aby se na to vykašlal a udělal to až v pondělí ráno). Pokud požaduje servis mimo prac. dobu domácí zákazník, zaplatí si jednorázový příplatek 500Kč (+ případnou hodinovku, pokud je to závada na jeho věcech) a ten jde víceméně celý technikovi.
0 x

helapc
Příspěvky: 1012
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod helapc » 4 years ago

To: Sidi
Bourka je vopruz, ale vetsinou staci nekam dovist centralu. Sam mam taky sluzbu jednou za tri tydny. Od pondeli do nedele. Rozhodne si trvam na tom, ze vyjezdy mimo pracovni dobu jsou o tom jak je ta sit udelana.
1 x

Uživatelský avatar
martinko
Příspěvky: 49
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod martinko » 4 years ago

...aby som odpovedal na hlavnu otazku, tak mame hotline rieseny cez zaznamnik (kedze sme velmi mala firma co tyka poctu zamestnancov), takze po pracovnej dobe zakaznik moze nahlasit problem a riesi sa to nasledujuci pracovny den. V minulosti sme fungovali bez toho, ale uprimne, nedalo sa to a pocut staznosti, ze nedviham telefon 356 dni hoc kedy v roku, kedze zakaznici si ukladali len moje cislo, tak to bolo skoro ako byt stale v praci.
Ak je to niekto VIP tak sa snazime riesit aj po pracovnej dobe, ked sa da.
...pisete tu, ze hotline u Vas ma jeden technik ...chcem sa opytat, da sa Vam vzdy vsetko opravit len o jednom cloveku? ...vyskove prace, kde napr. treba dlhy rebrik co jeden nezvladne, alebo popodavat nieco, popripade optika - napr. oprava roztrhnuteho zavesneho kabla pod.
0 x

K3NY
Příspěvky: 442
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod K3NY » 4 years ago

kure05 píše:Záznamník je super, ale když máš firemní zákazníky co platěj ranec, tak to jaksi nejde. Občas někde něco odejde na AP, nebo se něco stane na páteři a to se musí řešit celkem rychle. Takže mě spíš zajímá jak techniky kdo hodnotí za různý úkony.

To jsem zvedavej co bude kdo opravovat treba ve 3 rano.
0 x

kure05
Příspěvky: 886
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod kure05 » 4 years ago

Tak občas se bohužel stane, že padne v noci něco důležitýho. Zrovna tenhle týden padl hlavní jistič od společnýho proudu od jednoho většího AP kolem 22 hodiny. Jelo to na baterky, takže nikdo nic nepoznal, ale nečekal jsem až to umře úplně a jel jsem to řešit. Včera zas v 5:30 ráno odešel zdroj od opt. převodníku, kterej jel jako uplink pro jednu větší lokalitu. Přišla mě jen SMS že to nejede, vzdáleně s tím nešlo nic dělat, takže z postele ven a jede se. Než se město probudilo, tak zas vše jelo a nikdo nic nepoznal ;-)
0 x

CrazyApe
Příspěvky: 790
Registrován: 9 years ago

Příspěvekod CrazyApe » 4 years ago

Jak vidim trafo ve stylu poe od mikrotiku nekde na AP tak je to jen otazka casu, kdy se to stane ..... :D
1 x