Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Hotline - ohodnocení technika

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
Uživatelský avatar
Myghael
Příspěvky: 1309
Registrován: 12 years ago

Re: Hotline - ohodnocení technika

Příspěvekod Myghael » 4 years ago

To je ta část o tom, že síť je třeba stavět tak, aby těch servisů bylo co nejméně, i když je to někdy trošku dražší. Takže mě když v 9 večer sletí elektřina na hlavním AP celé sítě, jdu klidně spát - na baterky to vydrží 30 hodin, to se tam ráno s tou centrálou vytočit stihnu, a jako bonus mě nikdo nebude prudit že se kvůli centrále nevyspal.
0 x
Si vis pacem, para bellum.

MikroTik, UBNT, Cisco, TP-Link... rozhoduje vhodnost toho či onoho pro konkrétní použití, ne jaké logo nalepili v Číně na krabici. Na tomto fóru vystupuji jen a pouze sám za sebe.

TTcko
Příspěvky: 771
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod TTcko » 4 years ago

30hod je masakr předimenz :-) závidím....... my stavíme tak na 10hod výpadek....
0 x

Uživatelský avatar
3com
Příspěvky: 627
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod 3com » 4 years ago

WTF? Proč se tak ponižovat? Jak to dělají velikáni: O2,UPC,T-Mobile + větší kabelové televize atd... Tam se nahlásí výpadek a dlouho člověka masírují co má špatně u sebe. A když to nepomůže tak pošlou technika, ale za jak dlouho a za jakých podmínek.. To je věc druhá :-D
0 x

Uživatelský avatar
Myghael
Příspěvky: 1309
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Myghael » 4 years ago

TTcko píše:30hod je masakr předimenz :-) závidím....... my stavíme tak na 10hod výpadek....

My to máme rozdělené. 30 hodin dá jen to hlavní APčko. Přecijen můžeš mít nejlepší vůli jezdit někam v 1 ráno s centrálou, ale ne všichni bydlíme ve městě a občas prostě nelze jen tak sednout do auta a vést někam centrálu, vůle nevůle, třeba protože neprůjezdná cesta. Kvůli pohotovostním výjezdům se do města stěhovat nebudu, stejně jako se odmítám stěhovat kvůli signálu na mobil (tam to řeší VoIP a přesměrování při nedostupnosti - doma stejně mobil u sebe nenosím). Pak to máme rozdělené na hodně důležitá APčka (15 - 20 hodin podle stáří baterek), důležitá (8 - 12 hodin podle stáří baterek) a ne moc důležitá (<8 hodin), případně koncové retranslace někde v Horní Dolní (bez zálohy, nebo max. hodina). Vtip je v tom, že se dají dobré staré baterky posouvat dál v síti, to nám snižuje náklady na kupování baterií (stejně prodej už nepoužitelných do výkupu).

Možná je to dražší, ale za ten klid při pohotovosti mi to stojí. A konkrétně u nás, kde bydlíme všichni po vesnicích a všude je to chvíli autem, je to vlastně levnější, než kvůli každé bouřce nebo jednodenní odstávce elektřiny jezdit tam a zpět s centrálou.
0 x
Si vis pacem, para bellum.

MikroTik, UBNT, Cisco, TP-Link... rozhoduje vhodnost toho či onoho pro konkrétní použití, ne jaké logo nalepili v Číně na krabici. Na tomto fóru vystupuji jen a pouze sám za sebe.

kure05
Příspěvky: 886
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod kure05 » 4 years ago

Hmm :-D Takhle to jde asi praktikovat jen někde a do určitýho počtu klientů. U nás si to nedokážu reálně představit . . . No, ať každej dělá jak umí ;-)
0 x

ludvik
Příspěvky: 4448
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod ludvik » 4 years ago

Jsou města, kde to drží roky a jsou taková, co padají jak v Pchjongjangu.
0 x
Jelikož je zde zakázáno se negativně vyjadřovat k provozním záležitostem, tak se holt musím vyjádřit takto: nové fórum tak jak je připravováno považuji za cestu do pekel. Nepřehledný maglajz z toho bude. Do podpisu se mi pozitiva již nevejdou.

CrazyApe
Příspěvky: 790
Registrován: 9 years ago

Příspěvekod CrazyApe » 4 years ago

kure05 píše:Hmm :-D Takhle to jde asi praktikovat jen někde a do určitýho počtu klientů. U nás si to nedokážu reálně představit . . . No, ať každej dělá jak umí ;-)


Kolik mate +-?
0 x

Uživatelský avatar
Myghael
Příspěvky: 1309
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Myghael » 4 years ago

kure05 píše:Hmm :-D Takhle to jde asi praktikovat jen někde a do určitýho počtu klientů. U nás si to nedokážu reálně představit . . . No, ať každej dělá jak umí ;-)


Těžko říct, asi proto to má každý ISP jinak, protože každá lokalita má svoje. Dovedu si ale představit, že by náš systém mohl fungovat i ve výrazně větší síti za předpokladu jejího rozčlenění na nějaké regiony/rajóny.
0 x
Si vis pacem, para bellum.

MikroTik, UBNT, Cisco, TP-Link... rozhoduje vhodnost toho či onoho pro konkrétní použití, ne jaké logo nalepili v Číně na krabici. Na tomto fóru vystupuji jen a pouze sám za sebe.

dagus
Příspěvky: 1288
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod dagus » 4 years ago

Předpokládám že kure05 reagoval na to řešení velké trojky a masáž klientů. Praktikovat ty baterky není problém nikde u isp. Mobiliáři to řeší centrálou protože odběry jako kráva se draze zálohují. Osobně to děláme stejně. Sajt je jedno jak velký, vždy min 18hod záloha. Menší sajty i více jak 24hod. Tam jsou baterky levný. Přes odběr 500w už to leze do peněz a každá hodina se řeší.
1 x

helapc
Příspěvky: 1012
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod helapc » 4 years ago

Kde beres tu informaci, ze velka trojka zalohuje centralou?
Maj zalohu minimalne na 8 hod. na kazdym SITE a baterky pravidelne kontroluji.
0 x

Petr Bačina
Příspěvky: 1361
Registrován: 9 years ago
Bydliště: Horní Slavkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Petr Bačina » 4 years ago

helapc píše:Kde beres tu informaci, ze velka trojka zalohuje centralou?
Maj zalohu minimalne na 8 hod. na kazdym SITE a baterky pravidelne kontroluji.

To taky není pravda ve všech případech. Když tady u nás CETINu vypadlo napájení BTSky, která napájí/připojuje několik dalších, tak to řešili víc jak 10 hodin. Před 9. ráno O2 a TM bez signálu a obnoveno až kolem 19:30, všechny 3 BTSky úplně mrtvé. Celé 5000 městečko a okolí bez telefonů po celý den. Za poslední půlrok se tohle opakovalo asi 3x. Stejně tak zálohování DSLAMů na možná 5 minut. Vodafone frčel vždy bez problémů. Pokud by jim baterie vydrželi 8 hodin, mají dost času na to vyřešit poruchu, nebo přijet s centralou. A s centrálou nepřijeli nikdy. Prostě to lehlo a nazdar. Přitom příprava všude je na připojení centrály.
1 x

Pintero
Příspěvky: 1352
Registrován: 17 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod Pintero » 4 years ago

helapc píše:Maj zalohu minimalne na 8 hod. na kazdym SITE.

To tedy nemají....
0 x

CrazyApe
Příspěvky: 790
Registrován: 9 years ago

Příspěvekod CrazyApe » 4 years ago

Urcite nemaji, sveho casu meli sajt vedle nás oni štít školy a my stozar na komine kdy my jeli po 4 hodinach vypadku s centralou zalohovoat a jejich sajt uz byl davno off... a to byl jediny ve meste T-Mobile myslim.
0 x

dagus
Příspěvky: 1288
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod dagus » 4 years ago

A i kdyby měli těch 8hod. Jelikož se celkem technologie na sajtech i mobiliářů mění a přibývá, tak co vidím já je na aku bezezměny s HW. 8hod je průměrný výpadek plán odstávky ČEZu. Na to počítat baterky je holé zoufalství.
0 x

brody
Příspěvky: 81
Registrován: 14 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod brody » 4 years ago

Chlapi neni to trochu offtopic? Dotaz zněl na hodnocení techniků za hotline... A né jak trojka zálohuje sajty. My mám nastaveno takto:

1) hotline mimo pracovní dobu drží někdo jiný než technik co má službu - hotline to řeší s klientem, případně mu/jí chodí SMS z dohledu. Pokud potřebuje volá technika co máš službu aby vyjel. Ohodnocení cca 200Kč za 16:00 - 20:00 + víkend. Střídá se to po týdnu. Celkem kolem 6000-7000/měsíc za HT.
2) technik drží službu, po pracovní době do 20hod a o víkendech 8 - 20. Za to má cca 20Kč/hod. Tedy cca 1000Kč/týden ke mzdě když má službu. Telefonát se k němu ale dostává až kdy má opravdu vyrazit do terénu. Dojet by měl do 1 hodiny na sajt/k zákazníkovi.
3) V případě výjezdu, dostává technik zaplaceno +25%, +50% nebo +100% základní hodinovky (dle toho zda je to víkend, svátek atd.)

Pár let se to nějak štelovalo, tohle vcelku funguje. Občas máme problém s tím, že HT drží o něco méně kvalifikovaná osoba, která pak stejně otravuje techniky aby jí něco prověřili. Tedy záleží na zaškolenosti hotline. Tedy to má i své proti. Nicméně většinou je hotline schopna lépe "uklidnit" nefunkční zákazníky, než technik. Druhá věc je ta, že často lidé volají i poptávky/neurgentní servisy až po pracovní době - kdy oni skončí v práci a to hotline může rovnou zadat jako ticket na naplánování na následující dny.

RV
0 x