Příspěvekod pixall » 4 years ago
Otazka na zaciatku threadu bola "chci se zeptat na zkusenosti s poskytovatelama okruhu, kterym nekdo prekopnul kabel" a dalej je popisane ze vam operator nechce poskytnut kompenzaciu. Tak vam pisem, ze pre vasu kompenzaciu je podstatne to, co mate v zmluve. Ak mate podpisane SLA, tak to v nom musi byt osetrene, ci narok mate - bud ano alebo nie. Ak narok nemate, tak na to zabudnite, lebo nic nebude. Ak narok mate, odvolajte sa na zmluvu a pozadujte kompenzaciu - ak vam ju nedaju a stoji to za to, preberte to s pravnikom a zalujte to na sude (ak ste vycerpali moznosti riesenia sporov dane v zmluve).
K tomu ze vam tvrdia ze to bola vyssia moc - ja osobne som nazoru, ze prekopnutie kabla bagrom (ci uz ide o umysel alebo nedbalost) nie je vyssia moc, a prerusenie prevadzky linky bez oznamenia kvoli oprave (ktore tam popisujete) taktiez nie je vyssia moc. Ale aj keby tento nazor mali spolocne vsetci vsetci registrovani uzivatelia ISPforum.cz a podpisali by to krvou, nic to nemeni na tom, ze pre nahradu skody (kompenzaciu) je podstatne, co mate o tychto veciach dohodnute vo vasej zmluve, v obchodnych sporoch je zmluva pismo svate. V zmluve sa da dohodnut, ze kompenzacia sa vztahuje aj na pripady sposobene vyssou mocou. A tiez sa da dohodnut, ze na pripady sposobene vyssou sa kompenzacia nevztahuje, a ze k vyssej moci sa radi aj prekopnutie bagrom. To co je v zmluve dohodnute, to plati.
A je sumafuk jedno ci ide o 10 Gbit okruh alebo akykolvek iny. My mame prenajate 10 Gbity, 1 Gbity, dark fibers, a tiez taketo linky prenajimame inym, vratane narodnych operatorov. Nie je to tak davno co nam jeden operator prekopal nasu trubku, ktorou poskytujeme dark fiber mobilnemu operatorovi, skoda bola na ceske koruny zhruba pol miliona. Naposledy mal jeden z nasich dodavatelov na nam poskytovanom 10 Gbite zhruba 8hodinovy vypadok minuly tyzden, vypadol mu primarny okruh a zaloha ktoru si prenajima, mala poruchu. Do toho sme zistili ze aj dalsi dodavatel, ktory nam poskytuje zaloznu linku, nefunguje tiez (ale z ineho dovodu). Tri poruchy naraz. Nasa prevadzka sa rozlozila automaticky medzi zostavajuce linky 3x1Gbit, bolo to mimo spicky, napriek porucham dvoch dodavatelov si nasi zakaznici nic nevsimli. A kedze si SLA neplatim, nemusim sa ani zaoberat tym, ci mam od tych dvoch dodavatelov narok na kompenzaciu.
1 x