Příspěvekod mpcz » 5 years ago
Tohle kličkování a výkruty jsou dle mého úplně nedůstojné. Když už se někdo chytá stébla a hledá únik ve slovíčkách, měl by odpovědět na otázku, která se toho slovíčka týkala. Připomenu:
"Já dám hodně na statistiku. Kolik takových případů se v praxi za posledních deset let tak asi řešilo?".
Za těch dvacet let si nepamatuji, že by úředník cokoli přijal i když se jednalo o tu kávu. To, že odchylky a podezřelé transakce "vyhazuje" stroj platí od počátku podnikání, je to úplně normální. Každý z nás by to udělal také tak.
Vypadá to tak, že si tady někteří jedou svou mantru a větou: "A pokuta za daňový únik se dá udělit tři roky zpátky, k tomu nějaké to penále a DPH z ceny obvyklé a výsledná suma už pro erár může být zajímavá...." jen zdůrazňují pravdivost svého tvrzení. Pro jistotu se ani nesnaží číst zákony a předpisy. Tak pro jistotu znovu cituji:
Zákonem o DPH byla do českého právního řádu implementována směrnice Rady 77/388/EHS:.... Pro správné uplatnění daně z přidané hodnoty je tedy podle zákona o DPH i podle Šesté směrnice rozhodující, zda se jedná o bezúplatné poskytnutí služby pro účely související s ekonomickou činností plátce poskytujícího službu (tj. služba nebyla poskytnuta podnikem za jiným účelem než pro potřebu podniku).Služba poskytnutá zdarma tedy nebude podléhat dani, pokud plátce prokáže, že služba byla poskytnuta s cílem zvýšit nebo udržet objem zdanitelných plnění poskytovaných plátcem.
Stanovisko MF:.... V případě bezúplatného poskytnutí služeb považujeme za nutné posuzovat každý případ jednotlivě ve smyslu § 14 odst. 3 písm. a) a odst. 4 písm. b), a to s ohledem na judikáty ESD. Vzhledem k tomu, že důkazní břemeno je na plátci, musí plátce prokázat, že služba byla poskytnuta bezúplatně v rámci ekonomických činností, tj, jak uvádí judikáty ESD, že plátce má prospěch z takové činnosti.
Nevím, co je na tomto odstavci nesrozumitelného, já to čtu celkem jasně. Ale - pokud o tom chce někdo diskutovat, nechť se odvolává na tento text. Protože - při eventuálním sporu se může klient odvolávat pouze na to, co je psáno a ne na historky o přísném úředníkovi, který nechce ani kafe. Děkuji, mpcz, 4jun2019
0 x