Zdravím,
nevíte nekdo prosím jaka je maximalní délka úvazku zakaznika v telekomunikacích (internet)? Je mozne ted delat nove smlouvy na 36mes v pripade treba montazi za korunu ?
Děkuji
Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Maximální delka uvazku (sluzba internet)
To je snad tvoje věc jaký dáš závazek ne ? Nikde v zákoně by to specifikované byt nemělo.
0 x
No kdybych si tim prave byl jisty tak bych byl radeji.
0 x
imho můžeš, pokud je protistrana ičař, domluvte si závazek třeba 10 let
pokud je protistrana ovčan, můžeš taky, ale ze zákona je výpovědní lhůta 30 dnů a za nevyužité měsíce si můžeš účtovat max 20% ze smluveného paušálu, plus si můžeš doúčtovat dotované zařízení do běžné ceny (pokud tedy ovčanovi zůstává a nebereš si ho zpět). nicméně u tohoto pozor, měl by k tomu být přehledný protokol o montáži, kde je cena běžná a dotovaná, aby ovčan měl přehled už od začátku
pokud je protistrana ovčan, můžeš taky, ale ze zákona je výpovědní lhůta 30 dnů a za nevyužité měsíce si můžeš účtovat max 20% ze smluveného paušálu, plus si můžeš doúčtovat dotované zařízení do běžné ceny (pokud tedy ovčanovi zůstává a nebereš si ho zpět). nicméně u tohoto pozor, měl by k tomu být přehledný protokol o montáži, kde je cena běžná a dotovaná, aby ovčan měl přehled už od začátku
0 x
UPDATE klienti SET internet_povolen = false WHERE po_splatnosti > 500
Lepší než výhra ve Sportce :)
Lepší než výhra ve Sportce :)
ZoEK říká:
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-127
§ 63 (7) V případě, že podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti uzavírá se spotřebitelem smlouvu na dobu určitou, nesmí tato doba při prvním uzavření smlouvy pro danou službu elektronických komunikací přesáhnout 24 měsíců. Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je povinen umožnit uživateli uzavření smlouvy i na dobu nejvýše 12 měsíců; tím není vyloučena možnost uzavření smlouvy na delší dobu v případě, že o to uživatel požádá.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-127
2 x
přesně tak, max. 24 měs u nového uživatele a prokazatelná (písemně uvedená) možnost uzavřít smlouvu jen na 12 měs. Výpověd max 30 prac. dnů a všechny prolongace smlouvy pouze písemně a se souhlasem uživatele. Plus milion dalších požadavků, co musí smlouva obsahovat...např. minimální garantovaná rychlost. A ČTU to kontroluje, tak bacha.
0 x
hol píše:přesně tak, max. 24 měs u nového uživatele a prokazatelná (písemně uvedená) možnost uzavřít smlouvu jen na 12 měs. Výpověd max 30 prac. dnů a všechny prolongace smlouvy pouze písemně a se souhlasem uživatele. Plus milion dalších požadavků, co musí smlouva obsahovat...např. minimální garantovaná rychlost. A ČTU to kontroluje, tak bacha.
jen upřesňující dotaz: stačí mít garance/běžná/maximální rychlost ve veřejném ceníku, nebo to musí být natvrdo součástí smlouvy? přijde mi to divný, uživatel změní tarif a budu kvůli tomu sepisovat dodatek ke smlouvě?
0 x
UPDATE klienti SET internet_povolen = false WHERE po_splatnosti > 500
Lepší než výhra ve Sportce :)
Lepší než výhra ve Sportce :)
A u prolongace stavajici smlouvy muze byt tedy 36? I kdyz o to zakaznik nepozadal a poskytovatel ho oslovi sam ?
0 x
CrazyApe píše:A u prolongace stavajici smlouvy muze byt tedy 36? I kdyz o to zakaznik nepozadal a poskytovatel ho oslovi sam ?
to je dotaz na právníka, což nejsem. Asi bude hrát roli, zda děláš prolongaci dodatkem (stále té první) smlouvy a nebo uzavíráš celou novou smlouvu
To že maximální doplatek za vázanou dobu v případě předčasného ukončení smlouvy a zároveň je zákazník spotřebitelem, činí 1/5 zbývajících paušálů snad už je obecně známo.
Jo a bacha:
Kód: Vybrat vše
(8) Smluvní ujednání, která by obsahovala takové podmínky a postupy pro ukončení smlouvy, které jsou odrazující od změny poskytovatele služeb elektronických komunikací, jsou neplatná.
a ještě k těm tarifům. Řekl bych, že můžeš mít ceny použité z ceníku, ale ten ceník pak musí být nedílnou součástí smlouvy (čili přiložen a podepsán). I když občanský zákoník umožňuje i ústní dohody, tak v případě telekomunikací je povinnost mít papírovou smlouvu. Smlouva musí být aktuální, tedy nejenom z pohledu cen a tarifů, ale i z pohledu legislativy. Velcí to šalamounsky řeší tzv. přílepkem k faktuřeúvyúčtování, kde např. zmíní, že dle úpravy ZOEK se mění smluvní ujednání tak a tak a nemusí pak dělat dodatek nebo novou smlouvu. Že bys dal na přílepek změnu tarifu si ale neumím moc představit.
Kód: Vybrat vše
(1) Ve smlouvě o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti musí být srozumitelným, úplným a snadno přístupným způsobem uvedeno vždy
e) údaje o ceně, popřípadě způsobu určení ceny, a způsobu získávání aktuálních informací o všech platných cenách služeb,
f) informace o termínech a způsobu vyúčtování ceny a placení, a případné rozdíly v ceně u různých způsobů placení nebo při různých formách vyúčtování,
Kód: Vybrat vše
c) popis poskytované služby, zejména
3. minimální nabízená a minimální zaručená úroveň kvality poskytované služby a zejména lhůta pro zahájení jejího poskytování, popřípadě datum zahájení,
A vůbec ztráta času. Si to přečtěte v zákoně. A pokud tomu nerozumíte, je to jen signál k tomu, aby jste si najali právníka .
0 x
svestka píše:hol píše:přesně tak, max. 24 měs u nového uživatele a prokazatelná (písemně uvedená) možnost uzavřít smlouvu jen na 12 měs. Výpověd max 30 prac. dnů a všechny prolongace smlouvy pouze písemně a se souhlasem uživatele. Plus milion dalších požadavků, co musí smlouva obsahovat...např. minimální garantovaná rychlost. A ČTU to kontroluje, tak bacha.
jen upřesňující dotaz: stačí mít garance/běžná/maximální rychlost ve veřejném ceníku, nebo to musí být natvrdo součástí smlouvy? přijde mi to divný, uživatel změní tarif a budu kvůli tomu sepisovat dodatek ke smlouvě?
mělo by bohatě stačit ve smlouvě výpis všech tarifů s těma parametrama a případně informaci kde se naleznou na webu nejaktuálnější parametry.
jinak ohledně čtu a kontrol bych si spíše přál aby se začala kontrolovat inzerovaná rychlost protože co tu předvádí naše konkurence se 100Mb ve městě na wifi mě fakt už točí...
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...
ještě by mohla být dobrá sranda až tu rychlost někdo začne řešit podat žalobu na čtú za to, že nevykonala nic pro uvolnění dalších pásem a pásmo 60GHz, které uvolnili nyní tvrdí že volné není.
0 x
okoun píše:svestka píše:hol píše:přesně tak, max. 24 měs u nového uživatele a prokazatelná (písemně uvedená) možnost uzavřít smlouvu jen na 12 měs. Výpověd max 30 prac. dnů a všechny prolongace smlouvy pouze písemně a se souhlasem uživatele. Plus milion dalších požadavků, co musí smlouva obsahovat...např. minimální garantovaná rychlost. A ČTU to kontroluje, tak bacha.
jen upřesňující dotaz: stačí mít garance/běžná/maximální rychlost ve veřejném ceníku, nebo to musí být natvrdo součástí smlouvy? přijde mi to divný, uživatel změní tarif a budu kvůli tomu sepisovat dodatek ke smlouvě?
mělo by bohatě stačit ve smlouvě výpis všech tarifů s těma parametrama a případně informaci kde se naleznou na webu nejaktuálnější parametry.
tak proč je v zákoně je napsáno, že parametry musí být uvedené ve smlouvě a ne někde na webu?? ČTU zrovna ty minimální parametry požaduje. Nás nekontrolovali, ale další sítě jo a bylo to prej docela hnusný, jak se na nich vozili. Už jen to je naštvalo, že na ČTU vyrazil někdo jako my a ne podnikový právník. Jsou tak zřejmě zvyklí od O2, že komunikace se vede na určité právní úrovni .
0 x
já to ale nerozporuji, jistě že mají být ve smlouvě ale pokud se parametry aktualizují tak mají být i na webu, není možno znovu tisknout tisíce smluv
každopádně bavíme se logicky o evolučním navyšování, pokud se snižuje ano musí být nová smlouva, ale zvýšením se prostě dolní hranice nezničí....
každopádně bavíme se logicky o evolučním navyšování, pokud se snižuje ano musí být nová smlouva, ale zvýšením se prostě dolní hranice nezničí....
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...
hol píše:okoun píše:svestka píše:
jen upřesňující dotaz: stačí mít garance/běžná/maximální rychlost ve veřejném ceníku, nebo to musí být natvrdo součástí smlouvy? přijde mi to divný, uživatel změní tarif a budu kvůli tomu sepisovat dodatek ke smlouvě?
mělo by bohatě stačit ve smlouvě výpis všech tarifů s těma parametrama a případně informaci kde se naleznou na webu nejaktuálnější parametry.
tak proč je v zákoně je napsáno, že parametry musí být uvedené ve smlouvě a ne někde na webu?? ČTU zrovna ty minimální parametry požaduje. Nás nekontrolovali, ale další sítě jo a bylo to prej docela hnusný, jak se na nich vozili. Už jen to je naštvalo, že na ČTU vyrazil někdo jako my a ne podnikový právník. Jsou tak zřejmě zvyklí od O2, že komunikace se vede na určité právní úrovni .
Nevím, pod kterou oblast spadáš, ale v Ostravě jsem již kontroly podstoupil se 2 firmama a bez ztráty květinky. Ale samozřejmě tomu předcházela řádná příprava a legislativu pravidelně sleduju a inplementuju. Paní jsem docela litoval, protože si doopravdy velmi pečlivě přečetla celé VOP, všechny formuláře kolem smluv z webu atd. Ale za mě jsem tu kontrolu bral jako velmi pozitivní, žádné vození se po podnikateli, profesionální jednání ze strany ČTÚ.
1 x
Petr Šlinz
UBNT mám rád!
UBNT mám rád!