Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Výpověď 1 měsíc, bez prolongace - jak se těšíte, řešíte?

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
soooc
Příspěvky: 1586
Registrován: 17 years ago

Výpověď 1 měsíc, bez prolongace - jak se těšíte, řešíte?

Příspěvekod soooc » 7 years ago

https://www.lupa.cz/aktuality/poslanci- ... ich-pokut/

Co vy na to? Usnadnění výstavby nákladných FTTH přípojek bez úvazků uživatelů? :-)
0 x
Petr Šlinz
UBNT mám rád!

Uživatelský avatar
frito
Příspěvky: 338
Registrován: 15 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod frito » 7 years ago

Zákazníka je potřeba si uvázat kvalitní službou. Výpovědní dobu máme 30 dní od založení a není dobré zákazníka nutit něco platit když to stojí za prd nebo se stěhuje.
1 x
Jsme malý ISP, ale snažíme se svou práci dělat co nejlépe to jde ;-)
http://www.lajsiNET.cz/ - Horní Slavkov
Jan Leisner e-mail: leisner@LajsiNET.cz

Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Příspěvekod okoun » 7 years ago

já se na to těším moc, doufám že tam je i to že stačí podat telefonem či emailem a ne jako u nás si vynucuje konkurence doporučený dopis aby co nejvíce lidem znechutila odchod...
akorát zvýhodněné služby tedy žádný úvazek mít také nesmějí?
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...

soooc
Příspěvky: 1586
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod soooc » 7 years ago

frito píše:Zákazníka je potřeba si uvázat kvalitní službou. Výpovědní dobu máme 30 dní od založení a není dobré zákazníka nutit něco platit když to stojí za prd nebo se stěhuje.


Tomu rozumím, ale celá takhle akce povede k tomu, že opět zavedou aktivace. Poskytovatel nemůže nést za uživatele jeho riziko, že se přestěhuje. A stejně jako u velkých zmizí dárky, za vše se bude platit.

Mně osobně to je taky jedno - aktivaci mám, úvazky nemám, dárky nedávám :-D, výpověď mám 1 měsíc taky odjakživa. Tím, že nedotuji instalaci, tak je jedno, zda to uživatel používá měsíc nebo 10 let.


Ale zmizí tím část nabídek a asi dost providerů zkusí díky tomuhle zdražit.
0 x
Petr Šlinz
UBNT mám rád!

Kart
Příspěvky: 246
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod Kart » 7 years ago

okoun píše:já se na to těším moc, doufám že tam je i to že stačí podat telefonem či emailem a ne jako u nás si vynucuje konkurence doporučený dopis aby co nejvíce lidem znechutila odchod...
akorát zvýhodněné služby tedy žádný úvazek mít také nesmějí?

To chces rict, ze tvoji zakosi staci, kdyz ti zavolaji a reknou odchazim?
A vlastnorucni podpis treba nevyzadujes? To jde po telefonu dost tezko :)
0 x

Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Příspěvekod okoun » 7 years ago

stačí telefonem, zašlu jim papír o ukončení smlouvy a hotovo, proč mám držet nespokojeného ?
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...

forkman
Příspěvky: 339
Registrován: 14 years ago
antispam: Ano
Bydliště: východní Čechy

Příspěvekod forkman » 7 years ago

Já se na to těším hodně, aspoň nebudeme muset tak dlouho čekat na zákazníka od konkurence :smiley:

A u ftth se ti asi neprestehuje celá ulice a dům se zase obsadí, takže no stress. Vsichni na tom budou stejne
0 x

nechtej
Příspěvky: 129
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod nechtej » 7 years ago

Neřešíme, máme už teď výpověď dohodou většinou k poslednímu v akt.měsíci. Vrácení zapůjčeného přijímače do 14-ti dní od ukončení smlouvy. Jak psal okoun: proč držet nespokojeného.
0 x

KoZLiCeK
Příspěvky: 1201
Registrován: 16 years ago
Bydliště: CZ

Příspěvekod KoZLiCeK » 7 years ago

nechtej píše:Neřešíme, máme už teď výpověď dohodou většinou k poslednímu v akt.měsíci. Vrácení zapůjčeného přijímače do 14-ti dní od ukončení smlouvy. Jak psal okoun: proč držet nespokojeného.

imho vsude mluvi jen o mobilinich operatorech...
0 x

hol
Příspěvky: 883
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod hol » 7 years ago

KoZLiCeK píše:
nechtej píše:Neřešíme, máme už teď výpověď dohodou většinou k poslednímu v akt.měsíci. Vrácení zapůjčeného přijímače do 14-ti dní od ukončení smlouvy. Jak psal okoun: proč držet nespokojeného.

imho vsude mluvi jen o mobilinich operatorech...


My mame vse, vazanou i neurcitou dobu, instalaci zdarma i placenou a at si kazdy vybere. Zcela prevazuje vazana doba. Uzivatel kdyz uz si neco vybere a neni to jen o nas, vetsinou to nechce za mesic menit. Dokonce lidi volaj, ze jim konci smlouva, zda s nima udelame novou, zas na 2 nebo 3 roky.
Je ale pravda, ze nas proste maj nasi zakaznici radi. Ted mi treba psal pan, co ma rict T-mobile, aby mu s nabidkama dali pokoj.
Jinak pri stehovani se maximalne snazime vcas ziskat kontakt na noveho vlastnika, najemnika a ten vetsinou jde zas k nam. Puvodni uzivatele nam s tim vetsi helfne :) A zadne doplatky pri stehovani nechcem smlouva/nesmlouva.
0 x

Majklik
Příspěvky: 1949
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod Majklik » 7 years ago

Tak možnost úvazku až na 24 měsíců nerušili, ne. Stále je, jenom když dojde k výpovědi, tak je tam měsíc. Pokud vypoví během úvazku, doplatí stejně jak předtím. Podstatná změna je v tom, že bez sankce může ukončit v případě jakékoliv změny smlouvy ze strany operátora (a ne jen když to je pro účastník nevýhodné).
Apropo, posunuli nám také limity pokut 2->5, 10->15, 20->50 MKč (navyšování na dvojnásobk při opakovaném prohřešku zůstává, po novu je tam i limit pokuty procentem z obratu a bere se vyšší hodnota).
0 x

Filipová Ludmila
Příspěvky: 139
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod Filipová Ludmila » 7 years ago

Majkliku musim Vas opravit v případě změny podmínek vyvolané vámi změnit klient může k dni vyhlášení což se musí 30 dnů předem také i oznámit. Pokud je ovšem změna vyvolaná zákonem nebo nařízením například čtú tak klient odejít nemůže. Přesně to najdete v ZoEK. Jinak minimální doba plnění zůstává stejná maximálně 24 měsíců. Ovšem nepůjde už udělat revolving/prolongace tedy dalších 24 měsíců automaticky znovu. Otázkou je jak bude znění zákona odlišně od původního, protože v původním bylo, že po domluvě s klientem a jeho výslovným souhlasem to lze. Což, ale rozhodně není o automatické prolongaci. Osobně si myslím, že tímto přibude dost klientů nám všem, protože z automatické prolongace se vyvázat byl pro lidi problém a spíš to neřešili a nepřecházeli, ted to budou mít snažší.
0 x

Majklik
Příspěvky: 1949
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod Majklik » 7 years ago

Ano, změna smlouvy daná legislativou není důvod k ukončení smlouvy od zákoše. I to, že mu musím dát vědět měsíc předem, co e mění způsobem stejným, jak vyúčtování a on může ke dni změny to ukončit.
Co prodluživání týče, tak to změnili během hlasování. Obrátili princip. Nově bude nutný aktivní, to je vědomý úkon spotřebitele, který musí vyjádřit svůj souhlas s prodloužením smlouvy na dobu určitou.
Je otázka, co to pak ve výsledku bude znamenat. Pokud bude stačit, že podepíše zvlášť papír v kterém žádá o automtické prodlužování každé 2 roky, tak je to "v pohodě". Stejně musím všechny zákazníky během následujícího roku donutit k novým podpisům na smlouvy a přídavky kvůli GDPR, takže když bude podepisovat už osmý papír (že můžu vést v DB jeho email, že mu můžu posalt cca 1x měsíčně na email nějaké info/vyúčtování, že mohu mít uloženo jeho mobilní číslo, že mu můžu poslat jako SMS info o nedoplatku max ca 3x do měsíce, .... a pod každý samostatný podpis), tak mu tam přidám i jeho žádost o automatické prodlužování, ať to také podepíše, když už je v tom. :-)
0 x

rsaf
Příspěvky: 1669
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod rsaf » 7 years ago

Automatické prodlužování smlouvy o nějakou fixní dobu (2 roky) je kurvárna a zákon to měl zcela zakázat. U nové smlouvy je závazek pochopitelný (investice do přípojky...), jaký je ovšem reálný důvod k automatickému prodloužení?
0 x

Petr Bačina
Příspěvky: 1361
Registrován: 9 years ago
Bydliště: Horní Slavkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Petr Bačina » 7 years ago

Závazek...
U těch kdo mají závazek, řekněme 1-2 roky, kvůli nákladům na instalaci. Jakou máte úspěšnost vymáhání závazku s tím, že Vám někdo zaplatí jenom možná 1. měsíc a pak stejně zmizne? Myslím, že pokud je někdo nespolehlivý a zdrhne hned, tak může být závazek jakýkoliv a stejně z něj nedostanete ani korunu. Naproti tomu poctivý zákazník se udrží X let a závazek není potřeba.
0 x