Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Výpovědní lhůta při odchodu od ISP

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
nFearCZ
Příspěvky: 1
Registrován: 7 years ago

Výpovědní lhůta při odchodu od ISP

Příspěvekod nFearCZ » 7 years ago

Dobrý den. Chci se zeptat.
Internetové připojení využívám již "desítky" let. Dalo by se říci od stejného ISP. Začínal jsem již v době kdy jsem si já sám musel pořizovat za deset tisíc vlastní anténu kterou mi po letech firma vyvlastnila..budiž. Jak šel čas firmu koupila jiná firma...poté jiná a nakonec jsem skončil u RIO media. Od té jsem si nechal v r. 2012 ještě přidat IPTV (tudíž nová smlouva - nikterak časově vázanou, tudíž na neurčito). Nyní jsem byt pronajal a internet tedy zrušil..odnesl přístroje (switch router atd..) na firmu s tím, že již jejich služby potřebovat nebudu. Paní na pobočce techniku přebrala a dala mi podepsat ukončení smlouvy. Teď mě firma uhání abych zaplatil 3 měsíční výpovědní lhůtu. Ve smlouvě je jen odkaz na všeobecné podmínky kde jsem se tedy posléze dočetl cosi o 3 měsíční výpovědní lhůtě. Tak jsem tedy obratel psal na firmu proč musím platit za něco co nevyužívám....reakce byla strohá a jen, že holt musím. Tak jsem tedy odpověděl, že pokud jsem ještě 3 měsíce mohl služby nadále odebírat... zajisté nechtěly taktéž peníze od stávajícího nájemce..protože to by měli za 1 byt dva příjmy. Opět jen konstatování, že musím zaplatit. Mám nějaké právo se bránit nebo si do všeobecných podmínek mohou napsat co chtějí? ( mimochodem o změnách ve všeobecným podmínkách jsem informován nebyl (poslední změna 1.5.2016). Zaplatit / nezaplatit.. :roll:
0 x

KoZLiCeK
Příspěvky: 1201
Registrován: 16 years ago
Bydliště: CZ

Příspěvekod KoZLiCeK » 7 years ago

Mas vypovedni 3 mesise, tak ty musis zaplatit kdyz ji fyzicky nevyuzivas.Kdyz si vedel ze nebudes od nejakyho datumu sluzbu vyuzivat tak si mel podat vypoved driv.
0 x

raven-il
Příspěvky: 1097
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod raven-il » 7 years ago

KoZLiCeK píše:Mas vypovedni 3 mesise, tak ty musis zaplatit kdyz ji fyzicky nevyuzivas.Kdyz si vedel ze nebudes od nejakyho datumu sluzbu vyuzivat tak si mel podat vypoved driv.


Tak, pripadne jsi mohl poresit prepis na noveho najemce, nevim jak u rio, ale u nas to tak lidi delaji dost casto.
0 x
Josef Smola
k mikrotiku jsem se vratil po 4 letech a mam pocit, ze kdyby zakazali vsechny zabugovany feature, zustane jen ten barevnej terminal....

Striker
Příspěvky: 692
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod Striker » 7 years ago

Přepis je úplně normální, shodou okolností nám teď pán napsal, že je již 3 měsíce na druhé straně republiky a barák prodal.. a že nečekal, že po něm budeme chtít peníze za ty 3 měsíce, když ten internet nevyužívá. A to nám ani nic neoznámil.. Já nevím, jestli je to nezajímá ty lidi, že mají nějakou smlouvu?..
0 x

DarkLogic
Příspěvky: 1315
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod DarkLogic » 7 years ago

Přesně tak, nezajímá...a ještě předpokládají, že jsme všichni majiteli křišťálové koule.
0 x

Striker
Příspěvky: 692
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod Striker » 7 years ago

Ještě co mě úplně dostalo tak nakonec toho emailu napsal, chápu že je vina i na mé straně :D Jak kdybysme za to mohli my :D
0 x

TTcko
Příspěvky: 771
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod TTcko » 7 years ago

Hele kluci, a proč vůbec od těch lidí chcete 3 ,ěsíce výpověď? Chápu, že to je ve smlouvě, ale jaký důvod je chtít po někom poté, co něco přestane využívat, platit ještě další peníze? Vždyť Vám ten člověk nic nespotřebovává, nic nečerpá, máte s ním ty 3 měsíce nějaký náklady?
Nerejpu, jenom mě to zajímá, protože bych to chtěl pochopit, proč prostě 3 měsíce výpověď.
0 x

Pintero
Příspěvky: 1352
Registrován: 17 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod Pintero » 7 years ago

Já mám jednoměsíční výpověď, ale třeba Orcave s Anyplication má také tříměsíční výpovědku :?
0 x

Uživatelský avatar
frito
Příspěvky: 338
Registrován: 15 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod frito » 7 years ago

TTcko píše:Hele kluci, a proč vůbec od těch lidí chcete 3 ,ěsíce výpověď? Chápu, že to je ve smlouvě, ale jaký důvod je chtít po někom poté, co něco přestane využívat, platit ještě další peníze? Vždyť Vám ten člověk nic nespotřebovává, nic nečerpá, máte s ním ty 3 měsíce nějaký náklady?
Nerejpu, jenom mě to zajímá, protože bych to chtěl pochopit, proč prostě 3 měsíce výpověď.


Také máme 1 měsíc.
Ty 3 měsíce jsou asi z důvodu, jak nejvíce odradit zákazníka od přechodu když se k tomu přidá to, že výpověď musí být písmeně (poštou nebo osobně). Dále pak když člověk dorazí na pobočku tak na dotaz máte nějaký vzor nebo formulář kde to mám podepsat dostane odpověď ..... ,,žádný vzor nemáme to si musíte napsat sám,,. Dále pak poplatek za demontáž antény...atd.
ISP má 3 měsíce na to zákazníka přemluvit.

Hromada lidí se na to vyprdne a raději zůstane a ještě podepíše prodloužení smlouvy na další rok nebo dva.
0 x
Jsme malý ISP, ale snažíme se svou práci dělat co nejlépe to jde ;-)
http://www.lajsiNET.cz/ - Horní Slavkov
Jan Leisner e-mail: leisner@LajsiNET.cz

TTcko
Příspěvky: 771
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod TTcko » 7 years ago

Ahoj,

jako chápu, že to je kvůli retenci = když ti dá zákazník vědět, tak máš 3 měsíce na to, abys ho přesvědčil, že nechce jít jinam a chce zůstat u tebe, ale to mi nějak nesedí k tomu případu, kterým začíná tenhle thread, ani k tomu, že se někdo odtěhuje. Tam jsou ti přeci 3 měsíce nanic. Stejně asi člověka nepřesvědčíš, aby u tebe zůstal, když je na druhém konci republiky :-)
Nevím my máme také v podmínkách písemnou výpověď s 1 měsíční lhůtou, v praxi je to ale jedno. Netaháme nikoho za písmenka ve smlouvě ..

tak mě zajímalo, proč to někdo tak má ...
0 x

Striker
Příspěvky: 692
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod Striker » 7 years ago

Ono záleží taky jakej je důvod, pokud stěhování tak to taky nějak extra neřešíme. Prostě doloží že se stěhuje a konec. Pokud to oznámí dopředu tím líp. Záleží na důvodu pak je to většinou na dohodě v čemž výjdeme vstříc. Ale když si z tebe někdo dělá dobrý den, že ti to neplatí po půl roce si vzpomene, že tam nebydlí, a že měl nějakou smlouvu atd. atd. nejlépe pak ten novej člověk má internet od někoho jinýho a použije tvou anténu.. tak ti to zase tak jedno bejt nemůže.. atd. Důvodů je spousta, domluvit se dá vždy. Ale nesmí bejt člověk línej a nejlépe arogantní hned od začátku, to miluju..
0 x

hol
Příspěvky: 883
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod hol » 7 years ago

aby se úplně neuteklo od tématu. Pokud máš ve smlouvě 3 měs. výpovědní dobu a není možná dohoda, tak to určitě uhraď. Poskytovatel má na to právo a zřejmě by to následně vymáhal (s úroky a všemi dalšími nepříjemnými důsledky).

Pokud by se ti ználo něco smluvně v nepořádku, můžeš to samozřejmě řešit (ideálně s právníkem). Ale je třeba si uvědomit, že to nemá odkladný účinek. Lidsky řešeno nejdřív zaplať, následně rozporuj.
0 x

raven-il
Příspěvky: 1097
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod raven-il » 7 years ago

Kdyz jsme rozjizdeli cetes, uz se vedelo, ze se budou rusit vicelete zavazky a 3 mesicni vypovedni lhuta byl tehda zakonny standard, tak jsme to zakotvili do podminek. Retence nedelame a za nas je to spise otazka nastaveni nejakeho standardu. A s tim ze necerpa nemas uplne pravdu. Pokud ke sve sluzbe poskytujes nejaky servis atd, musis mit na zakaznika alokovano nejake mnozstvi zdroju a pokud ti den ze dne prestane platit, je to alespon pro nas, nejaka anomalie na kterou musis reagovat. Takze proto 3 mesice rusit nebudeme. Zodpovedny clovek ti da vedet, ze se bude za 3 mesice stehovat, pripadne se domluvi, jestli muze v pripade potreby jeste par dni nad lhuto net pouzivat. Clovek co na to dlabe to zaplati a par nevimjaktorict lidi se pak jeste rozciluje.

edit: lidi kteri zmeni bydliste, z nejakeho nepredpokladatelneho duvodu a maji tendenci se domluvit obvykle resime individualne a dost casto jim "uhneme" ale to uz je popravde na nasi dobre vuli a jejich slusnem chovani, jsme lidi, ze ...
1 x
Josef Smola
k mikrotiku jsem se vratil po 4 letech a mam pocit, ze kdyby zakazali vsechny zabugovany feature, zustane jen ten barevnej terminal....

Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 7 years ago

TTcko píše:Ahoj,

jako chápu, že to je kvůli retenci = když ti dá zákazník vědět, tak máš 3 měsíce na to, abys ho přesvědčil, že nechce jít jinam a chce zůstat u tebe, ale to mi nějak nesedí k tomu případu, kterým začíná tenhle thread, ani k tomu, že se někdo odtěhuje. Tam jsou ti přeci 3 měsíce nanic. Stejně asi člověka nepřesvědčíš, aby u tebe zůstal, když je na druhém konci republiky :-)
Nevím my máme také v podmínkách písemnou výpověď s 1 měsíční lhůtou, v praxi je to ale jedno. Netaháme nikoho za písmenka ve smlouvě ..

tak mě zajímalo, proč to někdo tak má ...

Ty máš čas a náladu zjišťovat, jestli se user skutečně odstěhoval a není to jenom bouda, když šel ke konkurenci? Navíc pokud se někdo stěhuje, tak to rozhodnutí asi neudělá ze dne na den (jedině snad v případě, když ho někdo vyrazí z bytu, tak ano) a může si smlouvu vypovědět v předstihu. Ovšem pokud je ti šumafuk, jakým způsobem od tebe odcházejí klienti, tak to samozřejmě beru :)
0 x

TTcko
Příspěvky: 771
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod TTcko » 7 years ago

Adolf.Shitler píše:
TTcko píše:Ahoj,

jako chápu, že to je kvůli retenci = když ti dá zákazník vědět, tak máš 3 měsíce na to, abys ho přesvědčil, že nechce jít jinam a chce zůstat u tebe, ale to mi nějak nesedí k tomu případu, kterým začíná tenhle thread, ani k tomu, že se někdo odtěhuje. Tam jsou ti přeci 3 měsíce nanic. Stejně asi člověka nepřesvědčíš, aby u tebe zůstal, když je na druhém konci republiky :-)
Nevím my máme také v podmínkách písemnou výpověď s 1 měsíční lhůtou, v praxi je to ale jedno. Netaháme nikoho za písmenka ve smlouvě ..

tak mě zajímalo, proč to někdo tak má ...

Ty máš čas a náladu zjišťovat, jestli se user skutečně odstěhoval a není to jenom bouda, když šel ke konkurenci? Navíc pokud se někdo stěhuje, tak to rozhodnutí asi neudělá ze dne na den (jedině snad v případě, když ho někdo vyrazí z bytu, tak ano) a může si smlouvu vypovědět v předstihu. Ovšem pokud je ti šumafuk, jakým způsobem od tebe odcházejí klienti, tak to samozřejmě beru :)


jasně, takže ho tři měsíce přes jeho nechuť pěkne pososám... on pak odejde tak jako tak, a ještě je na mě o to víc nasranej? :-) to je panečku marketing :-)
je to asi o přístupu, a vždycky si říkám, jak musej být spokojený lidi, kteří oznámí UPC, že chtějí skončit :-) no je fakt že tady u nás je takovej folklór "držet hubu a krok" a tak asi valná většina lidí poté, co jim UPC oznámí tu sladkou novinu, kolik že to maj doplatit peněz, páč měli slevu, nakonec asi stáhne ocas a dál funguje na něčem, co vlastně nechtěj. Ale vždycky jsem si říkal, že chci dělat ten business jinak, víc jakože pro lidi .. :-) a tak mi to přišlo nechutný, chtít po někom money za něco, co jsem mu nedodal. Jako je fakt, že si měříme u každého denní data a tak prostě vidíš, co k němu teklo/neteklo. A podle toho víš, zda používal/nepoužíval. Zařízení je jasná věc, tomu rozumím. Ale jinak mi celkem tenhle business připomíná vietnamce, co k němu chodím ráno pro rohlíky, jak mi cpe smlouvu na to, že u něj těch 5 rohlíků budu kupovat následující rok a když se rozhodnu jít k jinýmu, tak že si ještě 3 měsíce musí brát rohlíky taky u toho starýho. Možná se to někomu bude zdát absurdní ..

a s tou konkurencí? Hele tak nějak si stále v tom businessu říkám, že jestli máš smlouvy na to, abys lidi udržel u sebe, aby nešli ke konkurenci, tak si děláš něco špatně :-) Protože podle mě by ty lidi u tebe neměl držet ten papírek, ale ta služba, kterou poskytuješ.
0 x