Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Výpovědní lhůta při odchodu od ISP

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
hol
Příspěvky: 883
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Re: Výpovědní lhůta při odchodu od ISP

Příspěvekod hol » 7 years ago

a s tou konkurencí? Hele tak nějak si stále v tom businessu říkám, že jestli máš smlouvy na to, abys lidi udržel u sebe, aby nešli ke konkurenci, tak si děláš něco špatně :-) Protože podle mě by ty lidi u tebe neměl držet ten papírek, ale ta služba, kterou poskytuješ.


Tohle by asi platilo v ideálním světě. Ale v tom ISP zdaleka nežijí. Nevím, zda to citíte stejně, ale situace na trhu se otočila a z nás se stala smluvně slabší strana. Nejen že pro spotřebitele hraje ZOEK, ale i přetlak nabídky na trhu. Neumim si představit, že by se tahle jako s námi jednalo třeba s automechaniky nebo truhláři. Ty si musí člověk předcházet a na ty šikovný čeká třeba týdny, než si na něj laskavě udělají čas.

Takže z mého pohledu je výpovědní doba nejen nutnost, protože na každého zákazníka plánuješ zdroje, ale i naše ochrana proti příp. nesolidnímu jednání klientů nebo i těm, co odejdou omylem, aniž by byli nespokojení (a že se to stává, pod tlakem školených obchodníků konkurence). Dneska už tak lze chápat i tu 1/5 zbývajících paušálů, jako jakési minimum na tvé původní investice a plánované zdroje. Při cenách 300,-Kč a méně měšíčně, při instalaci zdarma....i když jsem si to tom léta myslel svoje.

Abych to lépe vysvětlil. Kdybys ses čistě teoreticky dostal pod tlak konkurence a odešla ti třeba půlka zákazníků, byla by ta výpovědní doba nutná na pokrytí nákladů na odstupné technikům, na doplacení konektu by ti to ani nestačilo, musel bys nejspíš zrušit nějakou kancelář nebo sklad (tam můžeš odejít ze dne na den, většinou ne), prodat auta, to taky nejde ze dne na den. To že se tím nepotýkáme takto globálně neznamená, že to neexistuje. Každý zákazník je náklad i tržba a po jeho odchodu zbyde část toho nákladu i když nestahuje data a nechce servis. Zda je to 3 měsíce nebo méně záleží na mnoha okolnostech, je jasný, že ti velcí si táhnou větši režii obvykle. Ale 0 je prostě málo a ty to řešíš jen tím, že ti to v tu chvíli zadotují ti, co neodešli.
1 x

raven-il
Příspěvky: 1097
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod raven-il » 7 years ago

hol píše:
a s tou konkurencí? Hele tak nějak si stále v tom businessu říkám, že jestli máš smlouvy na to, abys lidi udržel u sebe, aby nešli ke konkurenci, tak si děláš něco špatně :-) Protože podle mě by ty lidi u tebe neměl držet ten papírek, ale ta služba, kterou poskytuješ.


Tohle by asi platilo v ideálním světě. Ale v tom ISP zdaleka nežijí. Nevím, zda to citíte stejně, ale situace na trhu se otočila a z nás se stala smluvně slabší strana. Nejen že pro spotřebitele hraje ZOEK, ale i přetlak nabídky na trhu. Neumim si představit, že by se tahle jako s námi jednalo třeba s automechaniky nebo truhláři. Ty si musí člověk předcházet a na ty šikovný čeká třeba týdny, než si na něj laskavě udělají čas.

Takže z mého pohledu je výpovědní doba nejen nutnost, protože na každého zákazníka plánuješ zdroje, ale i naše ochrana proti příp. nesolidnímu jednání klientů nebo i těm, co odejdou omylem, aniž by byli nespokojení (a že se to stává, pod tlakem školených obchodníků konkurence). Dneska už tak lze chápat i tu 1/5 zbývajících paušálů, jako jakési minimum na tvé původní investice a plánované zdroje. Při cenách 300,-Kč a méně měšíčně, při instalaci zdarma....i když jsem si to tom léta myslel svoje.

Abych to lépe vysvětlil. Kdybys ses čistě teoreticky dostal pod tlak konkurence a odešla ti třeba půlka zákazníků, byla by ta výpovědní doba nutná na pokrytí nákladů na odstupné technikům, na doplacení konektu by ti to ani nestačilo, musel bys nejspíš zrušit nějakou kancelář nebo sklad (tam můžeš odejít ze dne na den, většinou ne), prodat auta, to taky nejde ze dne na den. To že se tím nepotýkáme takto globálně neznamená, že to neexistuje. Každý zákazník je náklad i tržba a po jeho odchodu zbyde část toho nákladu i když nestahuje data a nechce servis. Zda je to 3 měsíce nebo méně záleží na mnoha okolnostech, je jasný, že ti velcí si táhnou větši režii obvykle. Ale 0 je prostě málo a ty to řešíš jen tím, že ti to v tu chvíli zadotují ti, co neodešli.


+ 1
0 x
Josef Smola
k mikrotiku jsem se vratil po 4 letech a mam pocit, ze kdyby zakazali vsechny zabugovany feature, zustane jen ten barevnej terminal....

Sherlock
Příspěvky: 99
Registrován: 17 years ago
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sherlock » 7 years ago

TTcko píše:
a s tou konkurencí? Hele tak nějak si stále v tom businessu říkám, že jestli máš smlouvy na to, abys lidi udržel u sebe, aby nešli ke konkurenci, tak si děláš něco špatně :-) Protože podle mě by ty lidi u tebe neměl držet ten papírek, ale ta služba, kterou poskytuješ.


Plně souhlasím. Dycky zákazníkům říkám, že firmy, které si nejsou jisté kvalitou své sítě, tak musí dávat rok, dva nebo i tři roky vázanost, aby jim lidi nemohli utéct, když jim to blbě pojede. A já jim nedávám žádnou (měsíc) proto, abych síť stále měl ve výborném stavu, aby neměli důvod ode mně odejít.
To vždycky ocení :lol:
0 x
Aleš Sobieský, BartNET Zlín

Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 7 years ago

Potíž je v tom, že lidi někdy mění dodavatele jenom proto, že ten nový jim naslibuje nesmysly a dokáže to líp prodat než stávající, který argumentuje jenom kvalitou sítě (byť má pravdu). Nedávno jsem ke koupi PC monitoru obdržel půlroční předplatné na satelitní Digi (balík sport), pochopitelně s tím, že si nechám zřídit službu, a když nebudu za půl roku chtít, tak to můžu zrušit - no umím si představit, jak za půl roku začnou vyvolávat a nabízet zase něco obdobně úchvatnýho (tedy pokud bych to vzal, což jsem ale samozřejmě nevzal). A že v podobném marketingovém duchu funguje O2 a další větší firmy a dokáží tak lehce přetáhnout klienty, o tom není pochyb.
0 x

hol
Příspěvky: 883
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod hol » 7 years ago

Adolf.Shitler píše:Potíž je v tom, že lidi někdy mění dodavatele jenom proto, že ten nový jim naslibuje nesmysly a dokáže to líp prodat než stávající, který argumentuje jenom kvalitou sítě (byť má pravdu). Nedávno jsem ke koupi PC monitoru obdržel půlroční předplatné na satelitní Digi (balík sport), pochopitelně s tím, že si nechám zřídit službu, a když nebudu za půl roku chtít, tak to můžu zrušit - no umím si představit, jak za půl roku začnou vyvolávat a nabízet zase něco obdobně úchvatnýho (tedy pokud bych to vzal, což jsem ale samozřejmě nevzal). A že v podobném marketingovém duchu funguje O2 a další větší firmy a dokáží tak lehce přetáhnout klienty, o tom není pochyb.


Výpovědní doba je prostě jakási ochrana provozovatele, pokud je nastavená rozumně. Nebo je to ještě historická součást ojebávací techniky, jak tomu bývalo u velkých operátorů v dobách nedávných, než jim to legislativa přes ZOEK zatrhla.

Buď jak buď, dělat se to dá s i bez ochrany a každý "postup" má své příznivce a odpůrce, vč. řady argumetnů, proč je to tak nebo tak správně :D
0 x

neverhappy
Příspěvky: 565
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod neverhappy » 7 years ago

Souhlasim s TTcko a Sherlock. U me muze klient odejit kdykoliv.
U nas udelali predsunute DSLamy a podlezly me akcni cenou o 100,- nizsi, nez jsem mel ja. (299,- za 20Mb)
Ja zlevnil ze 400,- na 350,-, takze jsem drazsi a ze 350 lidi mi po marketingove masazi odesel jen 1 klient. (za 1 rok naopak prebehlo par lidi ke me)
Na druhou stranu chapu velke ISP. (zamestnanci, auta, leasing , najem, apod). Ja to v krizi zabalim a jdu delat neco jineho.
Zajimave je, ze i kdyz davam lidem 30Mb a vsude jsou DSLamy, tak jsem furt podle mapy v bilejch mistech.
0 x

Striker
Příspěvky: 692
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod Striker » 7 years ago

neverhappy píše:Zajimave je, ze i kdyz davam lidem 30Mb a vsude jsou DSLamy, tak jsem furt podle mapy v bilejch mistech.


Tak když tam někdo random jezdil kbelíkem barvy v malování, tak je to těžký :D
0 x

hol
Příspěvky: 883
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod hol » 7 years ago

Striker píše:
neverhappy píše:Zajimave je, ze i kdyz davam lidem 30Mb a vsude jsou DSLamy, tak jsem furt podle mapy v bilejch mistech.


Tak když tam někdo random jezdil kbelíkem barvy v malování, tak je to těžký :D


:D :D spíš nezodpovědné vyplnění monitorignu trhu bych za tím viděl.
0 x

neverhappy
Příspěvky: 565
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod neverhappy » 7 years ago

hol píše:
Striker píše:
neverhappy píše:Zajimave je, ze i kdyz davam lidem 30Mb a vsude jsou DSLamy, tak jsem furt podle mapy v bilejch mistech.


Tak když tam někdo random jezdil kbelíkem barvy v malování, tak je to těžký :D


:D :D spíš nezodpovědné vyplnění monitorignu trhu bych za tím viděl.

To bych nerekl. Ve vesnici, kde jsem jenom JA to je cerne a hned vedle, kde jsem JA a DSLam je to bile. Zadni jini ISP nejsou. Pritom jsem vyplnil vsechny klienty stejne. Spis bych rekl, ze CETIN chce ten DSLam proplatit. To je ale mimo tema diskuze
0 x