a s tou konkurencí? Hele tak nějak si stále v tom businessu říkám, že jestli máš smlouvy na to, abys lidi udržel u sebe, aby nešli ke konkurenci, tak si děláš něco špatně Protože podle mě by ty lidi u tebe neměl držet ten papírek, ale ta služba, kterou poskytuješ.
Tohle by asi platilo v ideálním světě. Ale v tom ISP zdaleka nežijí. Nevím, zda to citíte stejně, ale situace na trhu se otočila a z nás se stala smluvně slabší strana. Nejen že pro spotřebitele hraje ZOEK, ale i přetlak nabídky na trhu. Neumim si představit, že by se tahle jako s námi jednalo třeba s automechaniky nebo truhláři. Ty si musí člověk předcházet a na ty šikovný čeká třeba týdny, než si na něj laskavě udělají čas.
Takže z mého pohledu je výpovědní doba nejen nutnost, protože na každého zákazníka plánuješ zdroje, ale i naše ochrana proti příp. nesolidnímu jednání klientů nebo i těm, co odejdou omylem, aniž by byli nespokojení (a že se to stává, pod tlakem školených obchodníků konkurence). Dneska už tak lze chápat i tu 1/5 zbývajících paušálů, jako jakési minimum na tvé původní investice a plánované zdroje. Při cenách 300,-Kč a méně měšíčně, při instalaci zdarma....i když jsem si to tom léta myslel svoje.
Abych to lépe vysvětlil. Kdybys ses čistě teoreticky dostal pod tlak konkurence a odešla ti třeba půlka zákazníků, byla by ta výpovědní doba nutná na pokrytí nákladů na odstupné technikům, na doplacení konektu by ti to ani nestačilo, musel bys nejspíš zrušit nějakou kancelář nebo sklad (tam můžeš odejít ze dne na den, většinou ne), prodat auta, to taky nejde ze dne na den. To že se tím nepotýkáme takto globálně neznamená, že to neexistuje. Každý zákazník je náklad i tržba a po jeho odchodu zbyde část toho nákladu i když nestahuje data a nechce servis. Zda je to 3 měsíce nebo méně záleží na mnoha okolnostech, je jasný, že ti velcí si táhnou větši režii obvykle. Ale 0 je prostě málo a ty to řešíš jen tím, že ti to v tu chvíli zadotují ti, co neodešli.