❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Výpověd business smlouvy

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
Martyk
Příspěvky: 16
Registrován: 11 years ago

Výpověd business smlouvy

Příspěvekod Martyk » 8 years ago

Dobrý den,

prosím o radu ohledně výpovědi smlouvy na poskytování konektivity.

Mám podepsánu smlouvy na 18 měsíců na dodávku konektivity 100 Mbit.

Docházelo ovšem k častým výpadkům, někdy i přes hodinu.

Byl jsem tedy nucen vybudovat konektivitu od jiného dodavatele, na vlákně (spokojenost nad míru).

Ovšem bývalý dodavatel po mě žádá doplatek celé zbylé částky za 12 měsíců.

Jak správně postupovat vzhledem k právu.

Argument typu - špatná funkčnost nebere v úvahu.

Děkuji za odpověď.
0 x

Tulamor
Příspěvky: 56
Registrován: 9 years ago

Příspěvekod Tulamor » 8 years ago

Co je to za poskytovatele konektivity? Ve smlouvě nebyla uvedena dostupnost služby?
0 x

Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 16 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Příspěvekod okoun » 8 years ago

Martyk píše:Dobrý den,

prosím o radu ohledně výpovědi smlouvy na poskytování konektivity.

Mám podepsánu smlouvy na 18 měsíců na dodávku konektivity 100 Mbit.

Docházelo ovšem k častým výpadkům, někdy i přes hodinu.

Byl jsem tedy nucen vybudovat konektivitu od jiného dodavatele, na vlákně (spokojenost nad míru).

Ovšem bývalý dodavatel po mě žádá doplatek celé zbylé částky za 12 měsíců.

Jak správně postupovat vzhledem k právu.

Argument typu - špatná funkčnost nebere v úvahu.

Děkuji za odpověď.


Pokud máš ve smlouvě parametry kvality šlužby, které nebyly dodržovány tak je to jasné porušení smlouvy a nic nebrání k vypovězení. Pro jistotu bych volil zasílání poštou s doručenkou...
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...

hol
Příspěvky: 883
Registrován: 16 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod hol » 8 years ago

okoun píše:
Martyk píše:Dobrý den,

prosím o radu ohledně výpovědi smlouvy na poskytování konektivity.

Mám podepsánu smlouvy na 18 měsíců na dodávku konektivity 100 Mbit.

Docházelo ovšem k častým výpadkům, někdy i přes hodinu.

Byl jsem tedy nucen vybudovat konektivitu od jiného dodavatele, na vlákně (spokojenost nad míru).

Ovšem bývalý dodavatel po mě žádá doplatek celé zbylé částky za 12 měsíců.

Jak správně postupovat vzhledem k právu.

Argument typu - špatná funkčnost nebere v úvahu.

Děkuji za odpověď.


Pokud máš ve smlouvě parametry kvality šlužby, které nebyly dodržovány tak je to jasné porušení smlouvy a nic nebrání k vypovězení. Pro jistotu bych volil zasílání poštou s doručenkou...


Dovolím si opět můj názor právníka samouka a letitého byrokrata :)

Pokud chcete smlouvu vypovědět na základě nedodržení parametrů, nelze to udělat takto z jedné vody na čisto. Musíte jako odběratel dokázat, že k porušení parametrů došlo a nedošlo k nápravě ani po vašem opakovaném prokazatelném nahlášení závad. Čili měli by jste mít prokazatelný výstup z vašeho dohledu. Dále maily o tom, že jste dodavatele informovali o výpadcích služby (ideálně dopis s doručenkou, ale to pochybuju, že máte). Pokud budete schopni doložit, že dodavatel v některých případech chybu uznal, dal vám slevu a tím připustil, že pochybil, tím líp. Čím více toho máte, tím je větši šance, že se nebude "cukat".

Pokud se ale cukat bude, nemyslím si, že je rozumné přestat platit. To lze až poté, co výpověd nabude platnosti. Teoreticky může platnost vaší výpověď potrvdit až soud, a je třeba si uvědomit, že ani řešení sporu u soudu nemá pozastavující účinek pro plnění smlouvy (a hlavně vaše placení), dokud nebude verdikt. Čili pokud to na hulváta vypovíte, přestanete službu odebírat a platit, musíte si být vědomi a zároveň jisti svého práva, jinak vás pak u soudu (na základě jeho žaloby) porazí a skončí to vymáháním pohledávky vč. penále. Co si nejsem jist, zda je nějaká role ČTU při uznání takové pohledávky podobně jako u koncáků...ale asi ne, protože nejste spotřebitelem služby.

A to samozřejmě netuším, zda nemá ve smlouvě nějakou rozhodčí doložku nebo něco podobného. Pak je potřeba se s ním nepřít :(

Osobně bych velmi doporučoval probrat to s právníkem.
0 x

raven-il
Příspěvky: 1097
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod raven-il » 8 years ago

Poraďte se s právníkem, pokud jste při reklamaci služby nadělali chyby, tak mate problém a vyjde vás nejlevněji to doplatit nebo následně reklamovat v průběhu dalšího provozu.
0 x
Josef Smola
k mikrotiku jsem se vratil po 4 letech a mam pocit, ze kdyby zakazali vsechny zabugovany feature, zustane jen ten barevnej terminal....

Martyk
Příspěvky: 16
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod Martyk » 8 years ago

Děkuji za názory a odpovědi.

V první řadě je problém v tom, že ve smlouvě nebylo zakotveno SLA.

Za druhé je problém v tom, že všechny výpadky se řešily telefonicky - tudíž jako důkaz nepoužitelné.

Smlouva je klasicky sepsána na typ tarifu (obchodní název), což je samozřejmě problém.

Obávám se tedy, že ačkoli smlouvu vypovídám na základě nedostupnosti služby, právně asi porušení smlouvy ze strany dodavatele neproběhlo, jelikož nejsem schopen výpadky doložit.

Jediné co mám jsou grafy pingu z dohledu.
0 x

raven-il
Příspěvky: 1097
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod raven-il » 8 years ago

Martyk píše:Děkuji za názory a odpovědi.

V první řadě je problém v tom, že ve smlouvě nebylo zakotveno SLA.

Za druhé je problém v tom, že všechny výpadky se řešily telefonicky - tudíž jako důkaz nepoužitelné.

Smlouva je klasicky sepsána na typ tarifu (obchodní název), což je samozřejmě problém.

Obávám se tedy, že ačkoli smlouvu vypovídám na základě nedostupnosti služby, právně asi porušení smlouvy ze strany dodavatele neproběhlo, jelikož nejsem schopen výpadky doložit.

Jediné co mám jsou grafy pingu z dohledu.


Tak to bude pravděpodobně na vás doplatit smlouvu řádně. B2B nejsou chráněné jako občan ( počítá se, že firma ví co dělá ) nicméně bych neházel flintu do žita bez pečlivé konzultace s právníkem. Kolik vám vlastně zbývá doplatit ?
0 x
Josef Smola
k mikrotiku jsem se vratil po 4 letech a mam pocit, ze kdyby zakazali vsechny zabugovany feature, zustane jen ten barevnej terminal....

Martyk
Příspěvky: 16
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod Martyk » 8 years ago

Zbývá doplatit 9x11000,-

Samozřejmě nezanedbatelná částka.
0 x

hol
Příspěvky: 883
Registrován: 16 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod hol » 8 years ago

raven-il píše:
Martyk píše:Děkuji za názory a odpovědi.

V první řadě je problém v tom, že ve smlouvě nebylo zakotveno SLA.

Za druhé je problém v tom, že všechny výpadky se řešily telefonicky - tudíž jako důkaz nepoužitelné.

Smlouva je klasicky sepsána na typ tarifu (obchodní název), což je samozřejmě problém.

Obávám se tedy, že ačkoli smlouvu vypovídám na základě nedostupnosti služby, právně asi porušení smlouvy ze strany dodavatele neproběhlo, jelikož nejsem schopen výpadky doložit.

Jediné co mám jsou grafy pingu z dohledu.


Tak to bude pravděpodobně na vás doplatit smlouvu řádně. B2B nejsou chráněné jako občan ( počítá se, že firma ví co dělá ) nicméně bych neházel flintu do žita bez pečlivé konzultace s právníkem. Kolik vám vlastně zbývá doplatit ?


Nemyslim si, ze je sance za takove situace smlouvu predcasne vypovedet. Ani prip. soud nebude moc zajimat nejaky detail dodavky, pokud neni ve smlouve explicitne stanoven. Nemuzete po nich chtit vic nez dokazi laicky pochopit. Jednani by probihalo cca takto...byla sluzba dodavana, ano byla, doslo k prokazatelnemu poruseni parametru danych smlouvou...nejsou, nedoslo. Pak ale neni zadny relevatni duvod k predcasne vypovedi.

Zamyslete se nad tim, jak vyuzit oba konekty, napr. na horsi konekt smerovat neprioritni sluzby. Nechte to takto dozit.

A priste nez neco podepisete, doporucuji myslet nebo mit k ruce nekoho, kdo smlouvam rozumi.
0 x

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod mpcz » 8 years ago

Zdravím,
ale vždyť zbývá ještě mnoho času do konce smlouvy. Pokud je situace tak tragická, tak není nic jednoduššího, než kvalitu sledovat a na patřičné úrovni ji logovat. Samozřejmě za online spoluúčasti dodavatele, nejlépe písemné. Stejně bych si rád poslechl přesný popis a rozsah těch nepravidelností na lince. Také bych si dal záležet na tom, aby se třeba neukázalo, že byla chyba u mě. Ty popisované výpadky mohly postihnout i další kolegy, v jejich výpovědi by mohly být podpůrné argumenty.
Horší je, že jak jsem pochopil, již máš v provozu druhou linku. Ta nová smlouva je taky tak obecná nebo ses již poučil?
mpcz, 28.09.2016
0 x

Martyk
Příspěvky: 16
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod Martyk » 8 years ago

Rád bych poděkoval za Vaše názory a zkušenosti.

Budu informovat o výsledku.
0 x

Uživatelský avatar
Gemb
Příspěvky: 2633
Registrován: 10 years ago

Příspěvekod Gemb » 8 years ago

Pokial si mal vypadky len na 100Mbit linke tak je dobre 8) U nas sme riesili v poslednej dobe podobny problem avsak linka viac ako 1Gbit. Na to aby sa vyjednala za vypadky zlava tak stacilo k telefonu nasho nasraneho sefa, grafy zo zabbixu, par zaznamenanych telefonatov na support dodavatela a samozrejme riadne podlozena zmluva aby sa bolo o co opriet. Rekord mali chlapci vypadok asi 4hod, nastastie v neskorych hodinach, druhy rekord sme mali na druhej linke (asi 200Mbit) kde spravili vypadok asi na 8 hodin :lol:
0 x

Peyrak
Příspěvky: 1588
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod Peyrak » 8 years ago

jednou jsme řešili něco podobného, skončilo to protiútokem, linux mašina co tu konektivitu drtila na doraz, smlouvu pak vypověděl dodavatel asi po čtyřech dnech, neměli na to připravenou infrastrukturu
1 x

TTcko
Příspěvky: 771
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod TTcko » 8 years ago

Peyrak píše:jednou jsme řešili něco podobného, skončilo to protiútokem, linux mašina co tu konektivitu drtila na doraz, smlouvu pak vypověděl dodavatel asi po čtyřech dnech, neměli na to připravenou infrastrukturu


I like It !!! :-)
0 x