Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Už jste někdo dostal něco podobnýho ?

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
FRIDOLIN
Příspěvky: 98
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano

Už jste někdo dostal něco podobnýho ?

Příspěvekod FRIDOLIN » 8 years ago

CTU5.jpg
No teď nevím, zda něco u nás ve městě naměřili a potřebují najít viníka na flastr, nebo zda je to běžná rutina. Mě to teda příjde až jako buzerace, hlavně že to chtějí poslat 3x a v excelu, který nenávidím :( Za chvíli budu psát i to, s kým jsem tam anténu montoval a kolik lidí to vidělo.....
0 x

helapc
Příspěvky: 1012
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod helapc » 8 years ago

Tohle se tady už probíralo a pár lidí to stálo i peníze. V této chvíli už nejspíš proskenovali tvoje vysílače a mají uložený logy. Teď jim pošleš MAC adresy a oni ti ukážou cos měl mimo normu. Nepomůže ti přeladit.
0 x

FRIDOLIN
Příspěvky: 98
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod FRIDOLIN » 8 years ago

Přesně taxi to myslím, takže změnit SSID a mc adresu :) Právě jsem hovořil s pánem ČTú čkem a říkal, že flastry jsou od 10 k nahoru :( tolerance překročení limitu 3 procenta, zakázaná frekvence - ihned správní řízení. Jsem na malým městě a chytím tu uprostřed města přes 70 vysílačů, takže divočina... Některé monstrozní firmy tu mají 15 vysílačů a znám tak 3 jejich klienty, takže super.
0 x

Uživatelský avatar
3com
Příspěvky: 627
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod 3com » 8 years ago

Ale houby, to posílájí když plánují měřit nějakou lokalitu a si v ní pro ně ''nový''. Aby věděli na co se zaměřit.
0 x

DarkLogic
Příspěvky: 1315
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod DarkLogic » 8 years ago

Není to tak. Kontrola se dělá až po zaslání formuláře a často přijedou měřit až k vysílačům na základě uvedených souřadnic. Buď rád, že tě tato "buzerace" postihla až teď. Většina to už má dávno za sebou a někteří jsou i o několik tisícovek chudší.
0 x

FRIDOLIN
Příspěvky: 98
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod FRIDOLIN » 8 years ago

No bydlím asi 15 km od pobočky ČTÚ a jejich vozidlo vidívám minimálně 3x ročně operovat v okolí - hlavně v sobotu, takže mají na přesčasy :) a podnikám tu již delší dobu. Ze 70 ti ap ček v okolí je asi tak 20 na frekvenci mimo povolení o)))
0 x

kondik
Příspěvky: 5
Registrován: 10 years ago

Příspěvekod kondik » 8 years ago

Ja uz dostal na poprve 10 000kc ale to ze tam nejaky manik vysila 5200 i kdyz nema zadne povoleni ani nepodnika je nezajima
0 x

FRIDOLIN
Příspěvky: 98
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod FRIDOLIN » 8 years ago

Jo na to sem se taky ptal, někdo si dá anténu na barák a zapojí 5 kámošů dokola, vysílač nazve mc donald a nikdo po něm nejde, ty platíš daně, vyplňuješ pobouchaný čtu formuláře a ještě dostaneš flastr :(
0 x

Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Příspěvekod okoun » 8 years ago

já tedy nevím jak ti mohou dát pokutu na základě údajů o ssid a mac které dokáže změnit i moje máma? tohle mi přijde trochu "nedomyšlené bubu" a kdyby šlo do nějakého právního sporu nevím jak by to dopadlo...
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...

Uživatelský avatar
Insider
Příspěvky: 2453
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Insider » 8 years ago

FRIDOLIN píše:Přesně taxi to myslím, takže změnit SSID a mc adresu :) Právě jsem hovořil s pánem ČTú čkem a říkal, že flastry jsou od 10 k nahoru :( tolerance překročení limitu 3 procenta, zakázaná frekvence - ihned správní řízení. Jsem na malým městě a chytím tu uprostřed města přes 70 vysílačů, takže divočina... Některé monstrozní firmy tu mají 15 vysílačů a znám tak 3 jejich klienty, takže super.


3 procenta??? Kůůrva to je 1/30 výkonu, s touhle přesností aní neumíme měřit
0 x
Michal Peterka, KPE spol. s r.o.
V Hůrkách 1, Praha5 Nové Butovice, Tel: 242498100, 777208819
http://pojitko.cz

Uživatelský avatar
Insider
Příspěvky: 2453
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Insider » 8 years ago

Pokud by Vás k problematice něco zajímalo, tady je vyjádření k tomuto kontrénímu podání na základě §115, je to přímo ředitele státní kontroly el. komunikací, tak si toho važte :)

Pokud do toho budete šťourat, mohu Vám zaručit že k Vám příjdou na kontrolu a stopro něco najdou, protože na vydloubávání křupanů z horní dolní jsou namakaní.

Tohle fórum maj za domácí úkol, tak bacha na nicky





Vyrozumění dle § 6 odst. 4a zákona č. 127/2005 Sb., zákon o elektronických

komunikacích

Vážený pane Peterko,

Český telekomunikační úřad (dále jen „Úřad“) obdržel dne 6. 2. 2015 Váš dotaz

s odkazem na § 6 odst. 4 písm. a) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích

a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „zákon

o elektronických komunikacích“), který stanovuje v rámci zásady transparentnosti Úřadu

povinnost poskytovat podnikatelům poskytujícím veřejně dostupné služby elektronických

komunikací a uživatelům s předstihem všechny informace, které jsou rozhodující pro

posouzení věci a jejichž poskytnutí nebrání ustanovení zvláštního právního předpisu, aby

byla umožněna předvídatelnost jednání Úřadu v případech, kde tento zákon s určitým

stavem spojuje právo nebo povinnost Úřadu konat. Váš dotaz byl směřován na přípis Úřadu

odlišné povinné osobě ve smyslu ustanovení § 115 odst. 1 a 3 písm. e) o poskytnutí

informací ve formě přesné topologie a popisu RLAN sítí provozovaných dle podmínek

uvedených ve všeobecném oprávnění č. VO-R/12/09.2010-12 k využívání rádiových

kmitočtů a k provozování zařízení pro širokopásmový přenos dat v pásmech 2,4 GHz až 66

GHz.

O uvedené informace Úřad požádal z důvodu prověření dodržování podmínek

využívání rádiových kmitočtů stanovených ve všeobecném oprávnění č. VO-R/12/09.2010-

12 povinnou osobou.

V reakci na Vaše podání a žádost o rozbor důvodnosti požadavku ČTÚ o poskytnutí

informací povinnou osobou v souladu s § 115 zákona, kterou jste vyjádřil ve svých

dovozených otázkách, bychom si dovolili uvést následující:

Dle § 108 odst. 1 písm. a) zákona o elektronických komunikacích, kterým je

vymezena jeho působnost, Úřad mimo jiné vydává všeobecná oprávnění, rozhoduje o jejich

změně nebo zrušení a vede evidenci podnikatelů v elektronických komunikacích. Všeobecné

IČO: 70106975

oprávnění je vydáváno jako opatření obecné povahy (§ 9). Evidence podnikatelů je vedena

na základě údajů obsažených v oznámení (§ 13). Jde o veřejně přístupný seznam, vedený

v elektronické podobě (§ 14 odst. 3). Dle § 108 odst. 1 písm. b) zákona o elektronických

komunikacích Úřad vydává opatření obecné povahy, které je vymezováno jako specifický

institut, který se týká práv a povinností neurčitého počtu subjektů nebo není konkrétně určen

jeho předmět, avšak není právním předpisem ani konkrétním správním aktem. Jeho funkcí je

zajistit určitou úroveň práv adresátů, jejichž práva a povinnosti jsou úkonem dotčeny, aniž by

byly výslovně uvedeni jako účastníci řízení. Je vydáváno pouze na základě výslovného

zákonného zmocnění (např. § 9, § 16 nebo § 17). Dle § 108 odst. 1 písm. i) zákona

o elektronických komunikacích Úřad ukládá povinnosti nepeněžitého plnění jako např.

povinnost dodržovat síťové plány (§ 62 odst. 3), či povinnost zajistit spojení koncových bodů

(§ 79 odst. 2). Dle § 108 odst. 1 písm. o) zákona o elektronických komunikacích Úřad

vykonává správu radiových kmitočtů a čísel, včetně vedení jejich databáze. Práva a

povinnosti související s výkonem správy radiových kmitočtů jsou upraveny zejména v § 15

a násl., v případě čísel v § 28 a následujících tohoto zákona. Způsob vedení databáze není

výslovně předepsán, přičemž skutečnost, že se tak má dít elektronicky, plyne z toho, že

databáze je přístupná i způsobem umožňujícím dálkový přístup. Dle § 108 odst. 1 písm. p)

zákona o elektronických komunikacích provádí výběrová řízení a monitorování dodržování

závazků vyplývajících držitelům přídělů rádiových kmitočtů z výběrových řízení. Výběrové

řízení se provádí pro příděl radiových kmitočtů (§ 21), dále pro udělování oprávnění

k využívání čísel zvláštní ekonomické hodnoty (§ 31) a při určení poskytovatele univerzální

služby (§ 39). Dle § 108 odst. 1 písm. q) zákona o elektronických komunikacích zabezpečuje

harmonizaci využívání rádiového spektra a harmonizaci číslovacích plánů. Požadavek na

harmonizaci je obsažen v článku 9 rámcové směrnice 2002/21/ES a rozhodnutí

676/2002/ES, když postup při harmonizaci čísel upravuje zejména § 28 tohoto zákona. Dle §

108 odst. 1 písm. bb) zákona o elektronických komunikacích provozuje informační systémy

podle tohoto zákona a automatizovaný systém monitorování kmitočtového spektra. Je

povinen provádět systematické monitorování efektivního využívání rádiového spektra držiteli

individuálních oprávnění k využívání rádiových kmitočtů (§ 18) a systematické monitorování

dodržování závazků vyplývajících držitelům přídělů rádiových kmitočtů z výběrových řízení (§

21). Za tímto účelem je oprávněn shromažďovat příslušné údaje od dotčených držitelů

individuálních oprávnění k využívání rádiových kmitočtů, kontrolovat věrohodnost

poskytnutých údajů, vyhodnocovat plnění podmínek, které byly uloženy držiteli přídělu

rádiových kmitočtů (§ 22) ve výběrovém řízení. Dle § 108 odst. 1 písm. n) zákona

o elektronických komunikacích ukládá, vybírá a vymáhá pokuty za porušení povinností.

Porušení povinností podle tohoto zákona může naplnit skutkovou podstatu správního deliktu

(§ 118 - § 120), pokud se jej dopustí právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba, nebo

přestupku, jehož pachatelem může být nepodnikající fyzická osoba a pokuty nejen ukládá,

ale také vybírá a vymáhá.

Dle § 108 odst. 1 písm. m) zákona o elektronických komunikacích vykonává kontrolu

elektronických komunikací, vyhledává a odstraňuje zdroje rušení. Toto ustanovení je dále

rozvedeno v § 113 zákona o elektronických komunikacích, podle kterého Úřad vykonává

kontrolu elektronických komunikací. Podle ustanovení § 113 odst. 2 téhož zákona tím, že

kontroluje plnění povinností a podmínek stanovených tímto zákonem, prováděcími právními

předpisy, opatřeními obecné povahy, rozhodnutími a rozhodnutími o ceně vydanými na

základě tohoto zákona. Úřad dále kontroluje využívání rádiových kmitočtů a čísel.

Předmětem kontroly je soulad jednání tzv. povinných osob nejen s právními předpisy

a opatřeními obecné povahy, ale také konkrétními správními akty. Jedná se o zákonem

vymezenou působnost Úřadu, jejíhož výkonu se Úřad nemůže nijak zprostit a je povinen

popsanou kontrolní činnost za dodržení zákonem stanovených podmínek vykonávat. Pokud

se jedná o procesní stránku výkonu kontrolní činnosti, pak je tato v obecné rovině upravena

zákonem č. 255/2012 Sb., kontrolním řádem (dále jen „kontrolní řád“). Co se týká

působnosti, tento zákon upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních

samosprávných celků, jiných orgánů a právnických nebo fyzických osob, pokud vykonávají

IČO: 70106975 2/6

působnost v oblasti veřejné správy („kontrolní orgán“), při kontrole činnosti orgánů moci

výkonné, orgánů územních samosprávních celků, jiných orgánů, právnických a fyzických

osob („kontrolovaná osoba“). Kontrolní orgán při kontrole zjišťuje, jak kontrolovaná osoba

plní povinnosti, které jí vyplývají z jiných právních předpisů nebo které jí byly uloženy na

základě těchto předpisů.

Dle § 113 odst. 3 zákona o elektronických komunikacích při kontrole využívání

rádiových kmitočtů kontrolující zjišťují dodržování podmínek stanovených v přídělu rádiových

kmitočtů, všeobecném oprávnění nebo v individuálním oprávnění k využívání rádiových

kmitočtů i monitorováním rádiových kmitočtů. Monitorování rádiových kmitočtů je

zpravidla prováděno bez předchozího bezprostředního upozornění osob využívajících

rádiové kmitočty, které mají být monitorovány. Kontrola využívání rádiových kmitočtů se týká

nejen toho, jak jsou dodržovány technické parametry, ale také další podmínky stanovené ve

všeobecném či individuálním oprávnění, tedy včetně toho, zda jsou např. dodržovány

podmínky ochrany občanů, povinnosti plynoucí z mezinárodních smluv a jiné (§ 18).

Toto ustanovení zákona o elektronických komunikacích připouští provedení

kontroly využívání rádiových kmitočtů monitorováním, které je zpravidla možné provést

bez předchozího upozornění subjektů provozujících předmětná zařízení. Ze zjevných důvodů

je takový postup jednak hospodárný z hlediska činnosti Úřadu jako kontrolního orgánu,

jednak šetrný ke kontrolovanému subjektu, neboť provedení kontroly ho v případě, že Úřad

neshledá žádné závady, nijak dále nezatěžuje a kontrola obvykle proběhne bez toho, že by

provozovatel zařízení byl Úřadem jakkoli oslovován – např. oznámením o zahájení kontroly,

požadovanou součinností v průběhu kontroly, která dle rozsahu může trvat i několik týdnů či

měsíců. Úřad tedy opět ze zřejmých důvodů upřednostňuje výkon kontrolní činnosti

popsaným způsobem a máme za to, že takový postup je výhodný i pro kontrolované subjekty

a plně vyhovuje i ustanovení § 9 písm. b) kontrolního řádu, podle kterého kontrolní orgán

šetří práva a oprávněné zájmy kontrolované osoby, povinné osoby i třetích osob.

Aby Úřad mohl popsaným způsobem kontrolu monitorováním připravit a provést, je

nezbytné, aby měl k dispozici údaje, o které požádá, přičemž žádost je formulována obecně,

protože ve Vámi uvedeném případě Úřad nemůže předjímat skutečnost, na jakém principu

povinná osoba zprostředkovává službu širokopásmového přístupu k internetu. V případě

použití technologie založené na protokolu podle standardu IEEE 802.11 jsou od dotčené

osoby vyžadovány pouze informace o přístupových bodech (zařízení provozovaná v režimu

Master). Pokud je v tomto standardu zřízena a provozována i infrastruktura sítě RLAN, tak

jsou vyžadovány i informace o obou stranách směrových spojů (režim Master i Client).

V případech proprietárních protokolů (jako např. Motorola Canopy, Trango) jsou od povinné

osoby vyžadovány mimo přístupových bodů i informace o pevně instalovaných klientských

stanicích. Služba RLAN skutečně je v rámci Národní kmitočtové tabulky a Plánu využití

rádiového spektra (PV-P/24/06.2012-9 pro kmitočtové pásmo 4200 – 5925 MHz) v intencích

regulatorního rámce definovaná jako pohyblivá. Nelze však oprávněně předpokládat, že

uvedená „pohyblivost části sítě“ se týká pevně instalovaných přístupových bodů a pevné

instalované infrastruktury sítě. Sítě RLAN jsou totiž využívány při zprostředkování služby

přístupu k internetu dominantně k překlenutí „poslední míle“ k zákazníkovi, a jsou tedy

případnou mobilitou dotčena jen některá klientská vysílací zařízení. V tomto případě jsou ve

smyslu shora uvedených skutečností vyžadovány zeměpisné informace jen u pevně

instalovaných klientských zařízení v sítích s proprietárním protokolem. V obecné rovině lze

povinné osobě v případě pochybností doporučit, aby pokud si není zcela jista, jaké informace

má Úřadu předložit, kontaktovala příslušného pracovníka Úřadu, který jí na požádání

ochotně vysvětlí shora uvedené skutečnosti. Jméno příslušného pracovníka Úřadu spolu

s telefonickým kontaktem je uvedeno vždy v konkrétní žádosti.

K Vašim vyjádřeným pochybnostem o všeobecné znalosti určování polohy ve

standardu WGS 84 si dovolujeme uvést, že není zřejmé, jaké oslovené subjekty máte na

mysli, které s tímto požadavkem mají problém, ale z našich zkušeností vyplývá, že většina

IČO: 70106975 3/6

oslovených subjektů se s tímto požadavkem vyrovnává naopak bez problémů. Pro Vaši

informaci uvádíme, že WGS 84 je tzv. Světový geodetický referenční systém z roku 1984

(World Geodetic System 1984), tento systém se u nás oficiálně používá od roku 1998 jako

standardní systém při satelitní navigaci GPS a postup při určení polohy naleznete v každém

manuálu k přijímači GPS, který je již běžnou součástí i mobilního telefonu. Nicméně je nutné

zdůraznit, pokud by některý subjekt měl problém s určením umístění svých radiových

zařízení tímto způsobem například, že by si vedl tištěnou mapu v souřadnicovém systému S-
JTSK/95 nebo S-42 a v ní zaznamenával polohu svých zařízení, pak by mohlo dojít

k nepřesnostem, díky rozdílnému souřadnicovému systému tištěné mapy a údajů přijímače

GPS (pokud neobsahuje SW pro převod souřadnic). Proto opět dodáváme, že je možno se

individuálně domluvit na jiné formě specifikace umístění zařízení. Pokud subjekt poskytuje

veřejně dostupné služby, tak jistě vede přehled svých účastníků a jejich účastnických smluv

dle § 63 zákona apod. nebo má uzavřeny smlouvy o umístění zařízení, opravdu těch

možností je mnoho.

V této souvislosti je nutné dále poukázat na ustanovení § 115 odst. 1 zákona

o elektronických komunikacích, podle kterého povinná osoba poskytne Úřadu na jeho žádost

a v jím stanovené přiměřené lhůtě, formě a rozsahu úplné a pravdivé informace včetně

finančních a údaje a podklady, které jsou nezbytné k plnění činností, k nimž je podle

tohoto zákona Úřad příslušný (k tomu viz výše), přičemž tyto podklady mohou být podle

odstavce 3 písm. e) zákona vyžadovány pro kontrolu plnění povinností a podmínek

stanovených všeobecným oprávněním, oprávněním k využívání rádiových kmitočtů nebo

oprávněním k využívání čísel. Žádný právní předpis skutečně nestanoví v přesném výčtu

údaje, jež by měla povinná osoba evidovat, nicméně se nepochybně stále jedná o údaje, jež

jsou nezbytné k plnění činnosti, ke které je Úřad ze zákona příslušný, a které je z tohoto

důvodu oprávněn vyžadovat. Pokud Úřad požadované informace obdrží, může provést

kdykoli kontrolní měření předmětných zařízení bez toho, že by jakýmkoli způsobem

zatěžoval povinnou osobu, tak i konkrétní osoby, jež předmětná zařízení provozují.

Dalším způsobem provedení kontroly využívání rádiových kmitočtů, který je

však již méně šetrný ke kontrolovaným subjektům a povinným osobám, avšak je plně

v souladu jak s citovaným ustanovením § 113 zákona o elektronických komunikacích tak

i kontrolním řádem, je provedení fyzické kontroly u kontrolované osoby. V případě takového

postupu je v souladu s § 5 kontrolního řádu kontrola zahájena buď předložením pověření ke

kontrole kontrolované osobě, případně jiné osobě, která je na místě kontroly přítomna, nebo

doručením oznámení o zahájení kontroly kontrolované osobě, nebo provedením prvního

z kontrolních úkonů bezprostředně předcházejících předložení pověření ke kontrole

kontrolované osobě nebo povinné osobě, jež je přítomna na místě kontroly, pokud je

provedení takových kontrolních úkonů k výkonu kontroly třeba. Dle § 7 kontrolního řádu je

kontrolní orgán v souvislosti s výkonem kontroly oprávněn vstupovat do staveb, dopravních

prostředků, na pozemky a do dalších prostor s výjimkou obydlí, jež vlastní nebo užívá

kontrolovaná osoba anebo jinak přímo souvisí s výkonem a předmětem kontroly, je-li to

nezbytné k výkonu kontroly. Dle § 8 písm. c) kontrolního řádu je kontrolní orgán dále

oprávněn požadovat poskytnutí údajů, dokumentů a věcí vztahujících se k předmětu kontroly

nebo k činnosti kontrolované osoby a dle písmena f) téhož paragrafu dále vyžadovat od

kontrolované osoby a povinné osoby další součinnost potřebnou k výkonu kontroly. Dle § 9

písm. a) kontrolního řádu je kontrolující osoba povinna zjistit stav věci v rozsahu nezbytném

pro dosažení účelu kontroly a v závislosti na povaze kontroly doložit kontrolní zjištění

potřebnými podklady. Dle § 10 odst. 2 kontrolního řádu je kontrolovaná osoba povinna

vytvořit podmínky pro výkon kontroly, umožnit kontrolujícímu výkon jeho oprávnění

stanovených kontrolním řádem, poskytovat k tomu potřebnou součinnost a podat ve lhůtě

určené kontrolujícím písemnou zprávu o odstranění nebo prevenci nedostatků zjištěných

kontrolou, pokud o to kontrolující požádá. Obdobně je povinná osoba (tedy osoba odlišná od

osoby kontrolované, která kontrolované osobě dodává nebo dodala zboží nebo ho od ní

odebrala či odebírá, koná nebo konala pro ni práce, anebo jí poskytuje nebo poskytovala

IČO: 70106975 4/6

služby nebo její služby využívala či využívá, případně se na této činnosti podílí nebo podílela

– v tomto konkrétním případě by povinnou osobu nepochybně byli účastníci, s nimiž má

kontrolovaný subjekt uzavřenu účastnickou smlouvu) dle § 10 odst. 3 kontrolního řádu

povinna poskytnout kontrolujícímu součinnost potřebnou k výkonu kontroly, nelze-li tuto

součinnost zajistit prostřednictvím kontrolované osoby. Neposkytnutí součinnosti je pak

podle § 16 odst. 1 kontrolního řádu správním deliktem, za jehož spáchání je možné uložit

pokutu až do výše 500 000 Kč kontrolované osobě a do výše 200 000 Kč povinné osobě.

Je tedy na kontrolované osobě, zda poskytne Úřadu požadované informace, jež by

Úřadu umožnily provést kontrolu využití rádiových kmitočtů monitorováním, nebo informace

odmítne poskytnout s tím, že Úřad potom bohužel nemá jinou možnost jak zkontrolovat

využití rádiových kmitočtů a dodržování plnění povinností a podmínek stanovených zákonem

o elektronických komunikacích a v tomto případě všeobecným oprávněním č. VO-
R/12/09.2010-12, než provedením fyzické kontroly dle citovaných ustanovení kontrolního

řádu. V souladu s uvedeným vždy Úřad též vyrozumívá povinnou osobu o tom, že

nepředložení informací, údajů a podkladů vyžádaných dle ustanovení § 115 zákona

o elektronických komunikacích je zároveň správním deliktem podle § 118 odst. 5 písm. b)

zákona o elektronických komunikacích a Úřad je za takový delikt podle § 118 odst. 22 písm.

a) téhož zákona oprávněn uložit pokutu do 2,000.000 Kč.

Pro úplnost dodáváme, že tuto kontrolu by Úřad byl oprávněn provést i v případě, že

by údaje byly poskytnuty, a to dle § 115 odst. 5 zákona o elektronických komunikacích, podle

kterého je Úřad oprávněn provést kontrolu informací, údajů a podkladů předložených podle

odstavců 1 až 3 § 115, přičemž Úřad při kontrole postupuje podle zvláštního právního

předpisu, kterým je v tomto případě kontrolní řád. Jak již bylo několikráte uvedeno shora,

v případě, že by monitorováním využití rádiových kmitočtů nebyly zjištěny závady, nebyl by

k provedení kontroly dle kontrolního řádu důvod a Úřad by tedy dle § 115 odst. 5 zákona

o elektronických komunikacích nepostupoval.

Pokud se jedná o Vaši námitku, že Úřad nepostupuje v souladu s § 7 odst. 1

správního řádu, je nezbytné uvést, že tato námitka není důvodná. Dle § 7 odst. 1 správního

řádu mají dotčené osoby při uplatňování svých procesních práv rovné postavení. Správní

orgán postupuje vůči dotčeným osobám nestranně a vyžaduje od všech dotčených osob

plnění jejich procesních povinností rovnou měrou. Na základě tohoto ustanovení,

v případě, že Úřad provádí jakýkoli úkon v rámci výkonu své zákonem vymezené působnosti

(např. provádí kontrolu, vede správní řízení apod.), mají dotčené osoby v rámci těchto úkonů

vždy rovné postavení. Úřad v žádném případě nepřiznává, ani neupírá žádné dotčené osobě

více nebo méně práv, než těch, jež jsou jí přiznány zákonem. Dotčená osoba je vždy o svých

procesních právech a povinnostech poučena a v jejich výkonu nebo uplatnění není Úřadem

nijak omezována. Od uplatnění procesní rovnosti dotčených osob je však nutné důsledně

odlišit správní uvážení Úřadu v rámci výkonu jeho působnosti. Je na uvážení správního

orgánu, u kterých konkrétních subjektů v daný moment kontrolu provede, samozřejmě za

předpokladu dodržení všech zákonných podmínek (včetně zachování zmíněné procesní

rovnosti dotčených osob). Provedení kontroly dodržování kmitočtové kázně u jednoho

subjektu v žádném případě neznamená, že tento subjekt je jakýmkoli způsobem

diskriminován, či jinak znerovnoprávněn vůči ostatním subjektům povinným dodržovat stejné

zákonné povinnosti, u kterých v daný moment kontrola provedena nebyla. Pro snadnější

pochopení je možné tento postup přirovnat k namátkové silniční kontrole prováděné Policií

ČR. Všichni účastníci silničního provozu jsou povinni dodržovat dopravní předpisy, při silniční

kontrole však nejsou policisty zastavována všechna vozidla, ale pouze některá, vybraná na

základě uvážení policisty. Závěrem, v souladu s tím, jak jste ve svém podání žádal,

přikládáme strukturu žádostí o informace o provozovatelích RLAN sítí za rok 2014: Fyzické

osoby s registrací u Úřadu jako podnikající – 70 žádostí, Fyzické osoby neregistrované

u Úřadu – 0 žádostí, Právnické osoby s registrací u Úřadu – 94, Občanské sdružení, spolky

IČO: 70106975 5/6

apod. s registrací u Úřadu - 6, Občanské sdružení, spolky bez registrace u Úřadu – 13. Pro

úplnost uvádíme i celkový počet kontrolovaných subjektů za rok 2014, který ve vztahu

k dodržování podmínek VO-R/12/09.2010-12 činil 390 subjektů a vlastních kontrol bylo

celkem 608.

Ing. Miroslav Charbuský v. r.

ředitel odboru kontroly a ochrany spotřebitele
Naposledy upravil(a) Insider dne 13 Nov 2015 16:41, celkem upraveno 1 x.
0 x
Michal Peterka, KPE spol. s r.o.
V Hůrkách 1, Praha5 Nové Butovice, Tel: 242498100, 777208819
http://pojitko.cz

Uživatelský avatar
Insider
Příspěvky: 2453
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Insider » 8 years ago

FRIDOLIN píše:Jo na to sem se taky ptal, někdo si dá anténu na barák a zapojí 5 kámošů dokola, vysílač nazve mc donald a nikdo po něm nejde, ty platíš daně, vyplňuješ pobouchaný čtu formuláře a ještě dostaneš flastr :(


Hele, ale on ty frekvence musí využívat na základě úplně stejných VO-R12 jako ty, jak ty k tomu přijdeš, že tebe opražili a na ostatní dlabou. Tak si na toho mekdonalda stěžuj, nejlépe, jako František Dobrota z Horní dolní, svědomitý občan, který nemá osvědčení o komunikační činnosti. Z toho jsou úplně vypražení. V momentě, kdy to úděláš jako podnikatel v komunikacích, budeš první, koho začnou rožnit ( to je takový zažitý styl na ČTÚ). Úřad musí konat a pokud nekoná, tak podávat podnět v nečinnosti §80 SŘ a potom zanedbání. Samozřejmě úřad je na takový podnět povinen reagovat a konat, pokud nekoná tak stížnost. CO myslíš, na čem vyrostla švýcarská preciznost. Na všímavosti občanů a fungování úřadů. 8)
0 x
Michal Peterka, KPE spol. s r.o.
V Hůrkách 1, Praha5 Nové Butovice, Tel: 242498100, 777208819
http://pojitko.cz

kondik
Příspěvky: 5
Registrován: 10 years ago

Příspěvekod kondik » 8 years ago

Podle me budou delat vse aby wifinare buzerovali jen proto aby jsme ukoncili zivnost a ja se ptam sam sebe proc by to delali ze by kvul o2 LTE rusi tv a co se deje nic proc pak internethome o2 rusili wifi proste budou delat vse proto aby nam to ztizili
0 x

helapc
Příspěvky: 1012
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod helapc » 8 years ago

Podle mě pokud by nám to chtěli ztížit, tak už nepodnikáme. Podle mě začali konečně něco dělat. Přesto že jsem mezi těmi kdo už pokutu dostal musím říct, že se nejednalo o snahu mě zlikvidovat. Prostě jsme si dlouho dělali co jsme chtěli. Co mě trochu mrzí, že teď jsem se svojí poctivostí v konkurenční nevýhodě. Udávat se mi nechce.
Naposledy upravil(a) helapc dne 14 Nov 2015 15:19, celkem upraveno 1 x.
2 x

FRIDOLIN
Příspěvky: 98
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod FRIDOLIN » 8 years ago

helapc píše:Podle mě pokud by nám to chtěli ztížit, tak už nepodnikáme. Podle mě začali konečně něco dělat. Přesto, že jsem mezi těmi kdo už pokutu dostal musím říct, že se nejednalo o snahu mě zlikvidovat. Prostě jsme si dlouho dělali co jsme chtěli. Co mě trochu mrzí, že teď jsem se svojí poctivostí v konkurenční nevýhodě. Udávat se mi nechce.


přesně taxi to myslím... zkoušel jsem si ted nastavit antény, tak jak by měli jet podle čtú. Z 10 ti lidí odpadlo 5 pro špatný signál RB411 GL - Sektorová anténa duální AirMax 5 GHz 90°, zisk 20 dB, 2 kanály s H a V polarizací, koax 1 m klienti 300 - 1000 m a výsledek žalostný. Pokud by to mělo být regulerní, museli by najet do města s tím, že mají podlklady od všech providerů a zrovna udělat měření na všechny, ale každej měřící technik má někde svý známý :(
0 x