❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

dohledání špatně zaslané platby

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
jopo
Příspěvky: 280
Registrován: 14 years ago

Re: dohledání špatně zaslané platby

Příspěvekod jopo » 8 years ago

No je to zaujimave kam sa vyvoj ubera, ale napriklad na slovensku preslo O2 aj Orange z meniacich sa variabilnych symbolov na konstantne variabilne symboli. To iste ma Slovanet. Cize u velkych to ide skor tymto smerom.
0 x

hol
Příspěvky: 883
Registrován: 16 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod hol » 8 years ago

mpcz píše:to Hol: Ten sled myšlenek je poněkud roztříštěný:
- každý má svůj systém, to je jasné, to samozřejmě nikomu neberu. Jsou ovšem i vyjímky, např. Karneval nebo UPC, kde systém stále stejného VS používají a evidentně jim problémy způsobuje a přesto nejsou schopni nic změnit, protože sotva jsou schopni se v tom stávajícím vyznat. O problémech a zmatcích s trvalým VS bych mohl dlouze psát i vlastní zážitky.
- že zákazník to "zkoukne", to je sice možné, pokud je ovšem flink nebo neplatič, tak to tak jako tak ignoruje. Jsem přesvědčen, že trvalý příkaz si dávají spíše ti pořádnější pro svůj pořádek. Když jsem projel svou databázi TP, ani jeden nebyl od problémového platiče.
- že pak hned upomínka, to je snad jasné, návaznost na variantu fakturace nevidím
- myšlenku o lidském faktoru jsem dost nepochopil. Faktury posíláme emailem, v upomínce kopii. VS vč plat. údajů je i v předmětu emailu, pro ty chytráky, co tvrdí, že příloha "nejde otevřít". 2. upomínka je po SMS. Emaily i SMS eviduje systém a čeká na přečtenky i doručenky vrácené od klienta. Nevidím žádnou souvislost s problémem "podnikatel a faktura".
- že trvalý příkaz je z hlediska jistoty plateb OK, to je jasné. Funguje to pouze u stabilních plateb. Jsou i tací, co čerpají nárazové služby s proměnnou částkou a pak je to spíše na závadu, vznikají dvě faktury, oni volají, že to chtějí sloučit do jedné atd. Ale to je už jiný, spíše okrajový příběh.
mpcz, 11.01.2017


možná jsem to moc zjednodušil, ale myšlenka je jasná. U koho to lze, jedeme trvaláky, ideálně kvartální (i když o tom se furt dohadujeme, zda to není moc dlouhé odbobí). Takže zákazník má jeden VS na vše a udělá si trvalák. Právě ty flinky je třeba k tomu dokopat, chvíli to trvá, ale jak si to nastaví, je klid. Zkontrolovat 4x do roka platbu není zas takový problém. Jako upomínka nejde faktura, ale textové upozornění, že dluží a aby to doplatil. Znovu vysvětlení, jak si udělat trvalák. Nakonec si ho všichni, co chtějí platit a mají učet opravdu nastaví.

Podnikatelům nebo jedincům, co na tom trvají se posílají faktury mailem. Je jasné, že tam je počet nezaplacených faktur řádově vyšší než trvaláky (o desítky procent). Takže následuje první upomínka s fakturou, druhá upomínka a pak už je to na návštěnu a vymáhání. To nemluvím o překlepech ve VS, o těch, co si nastaví VS jednou a pak s ním platí furt, změna mailu na straně klienta, nedoručený mail, apod.

Není to většinou o tom, ani v jednom případě, že by lidi platit nechtěli. Záměrných neplatičů není moc a tam nepomůže nic, ty se prostě musí hlídat. Spíš je to o tom, že zapomenou, zamotají se do toho, atp. Já to plně chápu, zaplatit v pořádku 12x za rok fakturu z mailu s různým VS v termínu je pro většinu lidí (vč. mě) téměř nereálné....aniž by se nějaká chybička nevloudila. To je ten lidský faktor.

Faktury s různou výší nelze řešit jinak než fakturou mailem. Ale toho nemáme tolik, že by to stálo za řeč. Statistika placení bude srovnatelná nebo o malinko horší než pravidelná faktura mailem. Tedy nic moc.

Z našeho pohledu mají trvaláky jedinou, ale poměrně zásadní nevýhodu. Změna účtu je neřešitelná, alespoň ne v normálním čase a úsilí.
0 x

Uživatelský avatar
svestka
Příspěvky: 1423
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod svestka » 8 years ago

Mě spíš překvapuje, že i ve firmách s obratem desítek a stovek mega pracují účetní, které místo VS z faktury pošlou platbu s IČ firmy nebo si vymyslí něco naprosto náhodného. Magořina fakt.
0 x
UPDATE klienti SET internet_povolen = false WHERE po_splatnosti > 500
Lepší než výhra ve Sportce :)

Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 8 years ago

Variabilní symbol v podobě IČ se používá např. u plateb za nájem nebytových prostor, kde pronajímatelem je město/obec a platby jsou na základě uzavřené smlouvy, nikoliv faktur. Takže nějaká účetní ve firmě to může takto brát i v jiných případech (byť by pochopitelně neměla).

Změna čísla účtu poskytovatele je otázka tak roku až dvou, než si lidi zvyknou. Úsměvná je v tomto firma UPC, která kdysi používala účet 3983815/0300, pak ho změnila a statisíce klientů se muselo přizpůsobit, ovšem posléze následoval návrat opět k 3983815/0300 (takže flegmatici, co to posílali pořád stejně, na tom byli nakonec nejlíp :D ).
0 x

hol
Příspěvky: 883
Registrován: 16 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod hol » 8 years ago

Adolf.Shitler píše:Variabilní symbol v podobě IČ se používá např. u plateb za nájem nebytových prostor, kde pronajímatelem je město/obec a platby jsou na základě uzavřené smlouvy, nikoliv faktur. Takže nějaká účetní ve firmě to může takto brát i v jiných případech (byť by pochopitelně neměla).

Změna čísla účtu poskytovatele je otázka tak roku až dvou, než si lidi zvyknou. Úsměvná je v tomto firma UPC, která kdysi používala účet 3983815/0300, pak ho změnila a statisíce klientů se muselo přizpůsobit, ovšem posléze následoval návrat opět k 3983815/0300 (takže flegmatici, co to posílali pořád stejně, na tom byli nakonec nejlíp :D ).



píšu to, neb mám zkušenost se změnou účtu. Měnili jsme to jednou z začátcích asi u 50 lidí. Na dopis reagovalo tak 30%. Zbytek jsem obvolával a skutečně to trvalo cca tak rok. Extrém byl jistý pan Š. Ten byl notorický neplatič, ale ne záměrný. Prostě na to kašlal. Bohužel si trvalák nastavil nedávno před tím na starý účet (asi po 2 letech neustálého upomínání). Abych to zkrátil. Když už byl poslední, zajel jsem k němu osobně a ukecal jsem ho, aby to přede mnou změnil. Stálo mě to kromě času a nervů ještě wifi router zdarma :?

Jinak je potřeba říct, že je stále naším zákazníkem a od té doby už nikdy nic nedlužil. Počítám, že by platil i kdyby už u nás nebyl :D
0 x

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod mpcz » 8 years ago

Adolf.Shitler píše:Variabilní symbol v podobě IČ se používá např. u plateb za nájem nebytových prostor, kde pronajímatelem je město/obec a platby jsou na základě uzavřené smlouvy, nikoliv faktur. Takže nějaká účetní ve firmě to může takto brát i v jiných případech (byť by pochopitelně neměla).

Změna čísla účtu poskytovatele je otázka tak roku až dvou, než si lidi zvyknou. Úsměvná je v tomto firma UPC, která kdysi používala účet 3983815/0300, pak ho změnila a statisíce klientů se muselo přizpůsobit, ovšem posléze následoval návrat opět k 3983815/0300 (takže flegmatici, co to posílali pořád stejně, na tom byli nakonec nejlíp :D ).

Zdravím,
změna čísla účtu je hlavně pro trvalé příkazy katastrofa, osobně jsem zažil pár těchto změn a nikdy žádný problém. Ale jen proto, že staré číslo ve všech případech běželo dál dost dlouho na to, aby se lidi přeorientovali. Osobně jsem se velmi rád rozloučil s RB po několika podrazech a neskutečných poplatcích. Předělání chování klientů trvalo z 99,5 proc. tak rok, někteří vytrvalí vytrželi skoro 2 i 3 roky. Upozornění na změnu účtu je velkým písmem v každém emailu s fakturou.
V současné době vidím největší problém v průchodnosti emailů. Takové schránky od Googlu řešíme každý den, je to nekonečný příběh. Doručenku máme, klient tvrdí, že emaily nemá ani jeden. Je s tím dost práce a nepříjemného dohadování. Některé lidi by totiž schránka na Seznamu nebo Volném doslova urazila. Vzhledem ke koncentraci problémů na technologii Googlu bych to opravdu spíše viděl na problém technický, víceméně neřešitelný, protože najít technického partnera na Googlu je neproveditelné.
Bohužel je to jako bych někomu tvrdil "Kup si Dacii, má nulovou poruchovost", ušetříš a on se ohlížel po MB nebo véčkách.
mpcz, 12.01.2017
0 x